Tuesday

Ismail Sabri suruh PAS turunkan harga gula alahai...


Macam manalah Ismail Sabri ni boleh jadi menteri? Dia yang memegang jawatan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Hal Ehwal Kepenggunaan dan Koperasi. Dia tak mampu nak turunkan harga gula, disuruhnya PAS pulak turunkan harga gula di negeri-negeri Pakatan Rakyat. [mStar].

Kuasa untuk menurunkan harga di tangan bapak Dafi ini, tapi orang lain yang disuruh turunkan harga barang.



Kalau dah tak mampu nak jadi menteri letaklah jawatan jangan jadi menteri bengap menyusahkan orang. Sebelum ini Ismail Sabri sanggup membuat laporan Polis apabila anaknya si Dafi diejek oleh pengacara Raja Lawak, Johan dan Zizan. Pihak Polis pun geleng kepala memikirkan betapa bengapnya menteri ini. Bercakap macam budak tak sekolah.



ReJaM© Dafi kata "Baik punya..."

18 comments

haha..baik punye~~~ (ala ala zizan)

tu la..semuanye nk gomen nolong kalo da bengap camtu..(ayat usop dlm citer hantu kak limah balik rumah)

Hahaha!!

Bodoh Piang punye menteri..de plak suh PAS turunkan harga gula,agaknya die rase PAS lbh berkuasa dlm malaysia ni dr die kot..hahaha!!

<< aku sket pon x halal NAJIB amek duit aku bg BINI RM die gi shopping..Huh..>>

apa punya bangang org bera boleh undi mamat ini?

Satu lagi MENTERI BANGANG!
Cukai nko belasah, tapi sedap mulut suruh orang turunkan harga.
Otak letak kat lutut ke?

-wakleman

dasar org bodoh jadi menteri

Wahai Ahli2 UMNO, Anda tengoklah,Ini dia Pemimpin yg anda inginkan untuk memacu Negara Menuju Negara Maju. Mentaliti Menteri yg Sebeginikah yg anda semua harapkan...Alahai Kesian Melayu UMNO. Kalau Saranan datangnya dari Veteren UMNO,boleh juga dimaafkan.Mana Pandangan Pemuda Umno,Penang.Membisu
seribu bahasa,jari dah kelu tak dapat nak berkata.

awat mehsia nie banyak sangat menteri bengong.......
tu pun jadi menteri...
menteri 'low class'.....
kat chow kit belambak......
tu yg depa seriyau ngan bro anwar tu....
kiri anwar pun tak dak........

kah kah kah.....

Cakap mcm org takdak otak... menteri yg naik kan harga kat sluruh malysia. pastu suruh pas plak turun harga.. kan senang kalo menteri ja yang letak jawatan..pastu biar org pas yg jadi menteri... dah tentu pas dapat trun harga.. pas mana ada kuasa utk turun harga.. ntah2 matematik or ekonomi pon tak lulus kot waktu amik spm dulu..

-zaki-

Khusus utk golongan sebgaimana Ismail Sabri...

Aku percaya, menurunkan harga tidak semudah menaikan harga. Jika aku penjual, masakan aku boleh menurunkan harga sedangkan pembekal membekalkan dgn harga yg sama melainkan aku tpaksa memperolehi margin keuntungan yg lbh kecil berbanding pasaran atau berhapan dgn kerugian. Tentunya kurang bijak jika bertindak sedemikian. Melainkan ia digunakan sbg kaedah menarik pasaran menerusi promosi dsb.

Sayugianya, aku sbg penjual juga tidak mungkin mampu memaksa harga pasaran turun, sedangkan kawalan sbnr adalah dr sumber asalnya lg. Kalu minyak masak, tentunya dr minyak kelapa sawitnya, kacang atau kelapa. Begitu juga dgn kawalan stok, penawaran dan juga permintaan pasaran.

Oleh itu, kawalan sbnr oleh sst k'jaan yg memerintah yg menetapkan sst polisi bkenaan sst brgan dr brangan mentah hinggalah kpd pengguna akhir adalah menentukan harga sebenar barangan tersebut. Jika brgan akhir melambung tinggi, tentunya penguasa ada kemampuan bagaimana utk mengawal stok mentahnya bg menjaga harga terus meningkat. Jika ini dititik beratkan, harga brgan sentiasa dpt dikawal mengikut keselesaan rakyat wpun ada sstghnya juga dipengaruhi pasaran luar melainkan sedikit.

p/s: Malaysia bukan negara padang pasir yg ketandusan dr menghasilkan pelbagai hasil dr buminya.

x payah ulas panjang2..dia ni dulu janji minyak RON95 x naik...alih2 naik mengejut...gini ponya olang pun kita nak caya ka?

haha... nak buat mende polis dgn laporan dia pasal anak dia kne ejek sebelum ni aa? nak tau gak...

zaki..btl tu,,dia yg naikkn hg pas2 soh pas turunkan harga,,tp klu dia turun menteri soh pas naik jd menteri memang bole...confom...

niamah!! own ministry punya business pn xtau ke? lembu punya menteri..

kah kah kah....bengong..bengong!!!

ingat menteri gula nie, igt hari raya panggil cina seksii nyanyi...giler punya mnteri..

Mengapa cabar PR turunkan harga gula seluruh negara? Kita cabar supaya ismail dan bn TURUN DARI PEMERINTAHAN dulu. baru senang kerja.

sepatutnya cabaran itu dituju terus ke lubang hidung dia yg berkuasa, yg mengaku bijak pandai dulu kini dan selamanya, yg mendakwa tiada suatu makhluk pun mampu perintah lebih baik dari umno.

PAS telah buktikan boleh jual gula harga murah di kerdau. tadi cabar PAS, sekarang mengesan seolah2 penjenayah pula bila PAS jual harga murah.

belum memerintah negara lagi, tak tentu menang di kerdau lagi, PAS dah boleh buktikan. PAS bukan parti kaya yg boleh beri harga murah kalau tidak dengan adanya sifat MURAH HATI terhadap rakyat setakat yg mampu.

yg tiada dalam diri pemimpin umno bukan kerana takut bankrap, bukan kerana negara tidak ada duit(najib nafi PR kata negara tiada duit), tetapi tiadanya sifat murah hati. sebelum murahkan harga barangan, mesti ada sifat murah hati dulu terhadap rakyat.

tanpa sifat murah hati dan ehsan pemimpin, maka pelbagai alasan dicipta mengelak sifat murah hati. maka nya, rakyat perlu MAHAL HATI utk mengundi umno dan bn.

TURUN BN, TURUNLAH HARGA BARANG kerana pemimpin yg kasihkan rakyat, maka Allah akan buka pintu rezeki kepada negara.

umno perlu ingat pesan pemimpin agung idola mereka mahathirtaturk..."dah lamaaa dah(bn memerintah)".(sambil bercucuran air mata)

Ada kisah terbaru. Menteri ni berani membelakangkan rakyat ahli koperasi pakcik makcik demi membela pengerusi sebuah koperasi yang baru diambil alih oleh Suruhanjaya Koperasi. Sebab pengerusi ni bekas ADUN UMNO. Walaupun SKM ada bukti pengerusi ni banyak buat keputusan yang merugikan rakyat ahli-ahli koperasinya dan melanggar undang-undang koperasi tertentu. Si pengerusi ni pergi merayu kepada menteri ni. Tiba2 menteri ni membelakangkan SKM dan ahli2 koperasi dan membela bekas ADUN ni. Menteri ni patut hati-hati nanti rahsia ni terbongkar. Nanti dia yang terduduk demi nak menyelamatkan bekas ADUN UMNO ni.


EmoticonEmoticon