Wednesday

Laksana buku jingga negara bankrap dalam 2 tahun - Pak Din


Apa sahaja rancangan Pakatan Rakyat untuk membahagikan hasil negara secara sama rata kepada rakyat akan mendapat tentangan kerajaan. Semua rancangan Pakatan Rakyat untuk menyenangkan rakyat dikatakan tidak bijak, tidak cekap. Seolah-olah pemimpin pakatan rakyat semuanya bodoh-bodoh belaka dan hanya BN sahajalah yang pandai memerintah.

Dalam kenyataan terbaru, Muhyidin Yassin atau nama manjanya Pak Din berkata jika janji-janji di dalam buku jingga dilaksanakan, maka negara akan bankrap dalam masa dua tahun [mStar]. Sebelum ini dalam satu kenyataannya di Buletin Utama TV3, Pak Din kata negara akan bankrap dalam masa 3 bulan jika laksanakan buku jingga. Sekarang dah naik kepada 3 tahun pulak.




Apa sahaja rancangan, pelan, idea dan 1001 buah fikiran Pakatan Rakyat untuk menyenangkan rakyat negara ini akan mendapat kritikan yang sama dari Perdana Menteri dan pak turutnya Pak Din iaitu "negara akan bankrap". Mereka mendakwa hanya BN sahaja yang paling pandai memerintah. Tapi negeri termiskin dalam Malaysia adalah Negeri yang menjadi kubu kuat BN iaitu Negeri Sabah.

Bila diajak berdebat isu buku jingga, dua-dua ekor makhluk yang perasan dialah yang paling pandai memerintah ini menyorok, lari, tak berani berdebat. Tapi terpekik terlolong dari jauh melaungkan kata keramat "Negara akan bankrap".

Rakyat pula diperbodohkan setiap hari dengan propaganda "Hanya BN yang pandai memerintah, hanya BN yang pandai ekonomi". Tapi duit negara RM880 billion hilang secara haram tak dapat nak jawab. Ibarat gajah masuk rumah dia tak sedar, isteri diambil orang dia tak tahu.

Pemimpin macam ini bagi lingkup sudahlah, cakap berapi-api ajak debat takut, buat sidang media sorang-sorang kutuk pihak lawan, lepas tu istihar dialah yang paling bijak, paling pandai, paling cermat, paling cekap tadbir ekonomi, mamposlah lu!


ReJaM© "Penyokong songkok tinggi akan terus bangga ditipu dan diperbodohkan..."

14 comments

pr laksanakan sepenohnye kat selangor program buku jingga tu,,,pas tu tunjok kt diorang bole bankrup ke tak,,,,

Secara 'vision' saya dapat melihat bahawa sebuah kerajaan yang mengutamakan rakyat dalam segala hal akan mendapat keberkatan. Hatta jika kerajaan tidak mengutip cukai dari rakyat sekalipun, hasil bumi dan hasil keluaran aktiviti negara akan mampu menampung segala perbelanjaan negara malah jika berikan elaun untuk setiap batang tubuh rakyat masih akan ada lebihan yang banyak untuk pembangunan insfrastruktur negara.

Ini telah dibuktikan semasa pemerintahan Umar Abdul Aziz, hanya dalam tempoh tiga tahun pemerintahannya, keselamatan terjamin - serigala liar membantu mengembala kambing, kemewahan rakyat - tiada rakyat yang memerlukan bantuan dari zakat, keberkatan - biji gandum dikatakan sebesarkan genggaman penumbuk. Itulah sebaik-baik pemerintahan yang diberikan Allah untuk sebuah negara. Sesungguhnya tiada kerajaan yang akan mampu mengulangi kejayaan seumpama ini, namun kita mampu mendekati piawaian yang dimiliki di dalam pemerintahan Umar Abdul Aziz ini sebagai satu asas kepada pemerintahan yang terbaik.

Selangor negeri hasil terbanyak, laksanakan dulu kat Selangor.

Tak payah nak bagi macam-macam alasan.


-pasepisepus-

kita ada akal ...pakai
dimana logiknya buku jingga itu dapat dilaksanakan....
cakap semua orang bolh cakap pasai dasarlh/pasai perancanganlh/pasal programlh dan mcm2lh lagi propaganda semuanya demi kepentingan poliyik peribadi sahaja..realitinya diselangor berapa banyak janji manis yang telah pkr/pakatan ini telah laksanakan bila tak dapat laksanakan salahkan kerajaan BN...

propaganda2 sebegini releven pada/hampir pilihanraya aje...lepas tu apabila dah adakuasa dh lupa janji2 manis yg telah ditabur...

kita kena realiti dlm politik harini kekuatan pembangkang ada pada dap..anli parlimen mereka melabih pkr/pas..kuasa ditangan mereka.. lehat diselangor MB dia kasi pkr tp exco kanan semua dap...diPenang KM dap pkr ada dua wakil dlm exco pas dimana...dulu di perak mb dia kasi pas tp exco hampir suma dap...

kita kena ingat tanah adalah elemen paling penting dlm sebuah negara tanpa tanah tiadalh negara...kita kena ingat kuasa kerajaan negeri mempunyai kuasa mutlak diatas akta tanah..bagaimana tanah diperak bolh dipegang hingg 999thn...

jadi kita kena realiti dlm membuat perkiraan untuk melaksanakan buku jingga!!!

Kerajaan BN dah lama memerintah...banyak jasa dan corruption dah kerajaan BN buat...cuba try bg PR memerintah plak...kita duk bg komen kat buku jingga tp x bg peluang utk dilaksanakan....cuba bg peluang utk PRU 13 nnt...BN dah cakap dan dah diberi peluang untuk wat macam2...rakyat kena adil pada kerajaan yang nak memerintah kita...sbb tu PRU 5 tahun sekali....xyah takut lah kerajaan BN....nnt klu kerajaan PR bnyak kelemahan...rakyat tukar balik....rakyat Malaysia ni pikiaqlah cara seorang rakyat negara demokrasi....seingat aku, aku pernah dengar MB Kedah bgtau Kedah dah abis byr deficit yg lama yg Kerajaan BN Kedah(Pembangkang Kedah sekarang ni)tinggal dulu...sapa2 ada maklumat boleh lah kongsi pasai ni...

Catitan sejarah pentadbiran di Kelantan

http://www.mail-archive.com/hizb@hizbi.net/msg03818.html

Tak pernah dalam sejarah dunia bila memberikan kebajikan kepada rakyat 'NEGARA BOLEH BANGKRAP" (kalau ada negara bangkrap pasal bantu rakyat tolong listkan negara mana...)buku jingga bukanlah saja2 syok sendiri PR nk kluarkan sudah dikaji dan diteliti dulu sblm diterbitkan buku jingga nie... kenapa ??? kata tak boleh buat dan cuba buat ke dah kata tak boleh buat ???? hasil negara kita berbillion ringgit setahun x smpai separuh pun digunakan utk rakyat x bangkrap pun... hanya orang yg bangang, bodoh dan tuli saja akn percaya negara boleh bangkrap jika laksana buku Jingga..TAPI X MUSTAHIL NEGARA BOLH BANGKRAP jika RASUAH BERLELUASA, KETIRISAN, SALAHGUNA KUASA, DUAT RAKYAT LESAP tidak disekat mulai sekarang....

Tanah Tumpahnya Darahku...

Rakyat ditipu selama 54 thn dan akan terus ditipu...
yang memrintah semakin kaya, rakyat semakin miskin...
cukai naik, harga brg naik, makanan naik, tapi gaji tetap sama...
terima kasih kepada kerajaan yg menggunakan slogan "rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan" kerana telah menipu nenek moyang kami sehingga sekarang....kami akan pastikan BN undur satu hari nnti!!! undur!!!

Mustahil sesebuah negara boleh bangkrup kalo membahagikan sama rata keuntungan kepada rakyat....

ambil contoh arab saudi....kenapa rakyat diorang bole pakai kete mewah?
sbb x ad tax utk kete dari lua, semua keuntungan dibahagikan kepada rakyat, kat MALAYSIA, digalakkan membeli kereta buatan negara yg SENGAJA dibuat menggunakan besi lembut atas sebab KESELAMATAN, heh, kalo camtu kereta merc, BMW, ford, toyata semua x selamat la, br aku fhm ap yg kerajaan nak sebenarnyer, dy nak rakyat mati tersepit dlm keadaan kos sara diri meningkat, heh.

Kenapa takut sgt PR perintah negara? kalau x suka tukar je la balik. Kita kan pengundi. Kalau PR tak boleh realisasikan buku jingga kita undi la BN semula? Kita kena tengok dulu baru boleh buat kesimpulan. Takde makna nak bangkrup pun. Kalau selangor boleh kasi air percuma yg selama 50thn BN perintah haram tak pernah dapat. Elok je bil air aku RM3 je sebulan. Takde plak bangkrup.

kah kah kah...negara memang dah bangkrap pon...kah kah kah

pemuka yahudi umno jangan nak meraban kata pasal buku jingga...kah kah kah

kalo negara tak bangkrap takan ada orang gomen bahagian keselamatan perairan negara boleh kata duit tengah takde nak sambung projek...kah kah kah

pemuka yahudi umno kalo dah bangang jangan la tunjuk-tunjuk dah bangang...kah kah kah

atau takut pasal dalam 100 hari lu punya pekong terbongkar...warghkakaka

Pertamanya siapakah makhluk itu yg nak cakap bagi pihak org lain? Org lain punya program buku jingga yang dia sibuk ulas kenapa? Pihak yg membuat buku itulah yg berhak menjawab dan membentang, bukan makhluk tak diundang itu.

Keduanya apakah asas kira2 sebelum mengatakan buku jingga blh menyebab bankrup. Mana data statistik 'fact n figure' nya? sekejap 3 bulan sekejap 3 tahun.

bab matematik dan angka memang dah lama umngok bodoh mengenainya. kini bab masa dan haribulan pun sudah celaru. org celaru tak layak memerintah sebagaimana org mabuk todi tak layak memandu kereta.

ini semua berpunca bercakap ikut sedap mulut. bercakap sesedap nafsu yg lemah matematik. apakah mulut pemimpin2 umno sudah dimakan sumpah dan bertaraf lubang saifool sahaja?

lubang yg telah membazirkan berjuta duit rakyat dek proseding mahkamah, membazir banyak masa dan merosak minda rakyat.

lubang yg bersusah payah lembu2 konspirasi sekelian berusaha bertahun2 hanya untuk mendapatkan sehelai bulu pemimpin agung Anwar Ibrahim di dalamnya.

jika lama duit dibazir utk kes fitnah liwat ini, tidak mustahil negara akan bankrup. bukan nilai duit semata2 yg menjadi penyebabnya. tetapi kemurkaan Allah bisa melakukan semua itu.

Mereka kata buku jingga boleh bankrupkan negara.

Kita kata fitnah liwat boleh bankrupkan negara.

rakyat amat menyesal ada pemimpim pengecut dan bacul macam ni...

@sejahtera39

BETAPA DANGKAL DAN CETEK PMIKIRAN AWK YG TELAH DIRACUN OLEH APCO-UMNO PELINGKUP NEGARA...

ILMU ANDA BELUM CUKUP NK KOMEN KAT SINI...BUANG BIL INTENET JE..HAHAHAHA..
MMG HANYA ORG BODOH DAN TOLOL SAJA YG SETIA DENGAN UMNO PELINGKUP ISLAM DAN MELAYUI.....


EmoticonEmoticon