Friday

Kes Rasuah, ADUN BN didapati salah, satu lagi PRK?


Selepas kita melalui 16 Pilihanraya Kecil, keputusan hakim pada petang ini akan menentukan kemungkinan satu lagi Pilihanraya Kecil diadakan di Lenggeng pula berikutan ADUN BN kawasan tersebut didapati bersalah atas tuduhan rasuah dan berkemungkinan terpaksa dilucutkan jawatannya sebagai ADUN, sekaligus memberikan laluan kepada satu lagi Pilihanraya Kecil [M'sian Insider].



Apa pun, ReJaM© sangat-sangat setuju dan gembira sekiranya satu lagi PRK diadakan kerana ia merupakan durian runtuh untuk rakyat di kawasan berkenaan. Seperti yang kita sedia maklum setiap kali pilihanraya Kecil diadakan, pada masa itu kerajaan akan menaburkan pelbagai projek-projek segera untuk meraih undi, maka rakyatlah pihak yang akan merasai keuntungannya.

ReJaM© "Nantikan projek-projek kebetulan di Lenggeng pula..."

23 comments

BN dan rasuah dah jadi perkara biasa. Satu dunia tahu.
Isa Samad Bapak rasuah boleh jadi ADUN, jadi Pengerusi Felda.
Ali Rustam bapak rasuah, jadi Ketua Menteri Melaka.
Apa nak heran, parti ini tunggu masa utk rebah,
Tunggu rakyat betul-betul sedar... dah tak lama dah...

masalahnya rakyat masih tidur lena diulit mimpi walaupun tak indah

yaho.... prk lagi..... habiskan duit rakyat lagi.... haktuih.... bangsat punya k'jaan!!!!

Pemuda UMNO N9 tak nak cakap apa2 ker.. cakaplah mcm nie.. tanpa rasuah mcm mana BN nak maju.. ke guane???

Org UMNO dulu kini selamanya bangang delete 4 March 2011 at 15:18

Aku tgu gk mana pegi Pemuda UMNO N9, Penang, Sokong BN dan pasepisepus. Bila nk komen ni.Tak kan x leh nk jwb kot, korangkan terkenal dgn anti rasuah. Aku x paham penyokong2 BN ni, pemimpin 'besar dan agung' diorang songlap duit bilion2 tp bila bg 100-200 suruh buat apa saja boleh. Alang2 baik jd cm saiful dpt 2juta ngaku ja kena liwat. Tak yah pk malu seluruh dunia tgk dia pya bontot..bapak pun subahat demi kejar kekayaan segera.

btl la kita ni ssh cri duit..jadi je blogger pro kerajaan kn,,,jom kita jadi lalang,,,

Puak2 otak lembu mcm Pemuda UMNO N9, Penang, Sokong BN & pasepisepus akan menjawap tapi menggunakan nama lain atau Tanpa Nama.

Yang pasti, kalau ADUN tu tak mahu hilang jawatan, dia akan setuju dicucuk hidung macam babi (eh! ada tak babi kena cucuk hidung)mengikut telunjuk tuannya. Maka, wahyu akan turun pada hakim berkenaan agar memberi hukuman yg tersangatlah ringannya sampai tak masuk dek akal. Begitulah sebaliknya kalau ADUN tu mula sedaq diri dan sihat dari denial syndrome maka akan berlakulah PRK.

Bagi aku, biarlah ada PRK sebagaimana aku berdoa akan berlakunya PRK di kawasan aku kerana dengan cara itu sajalah segala masalah setempat akan selesai, pembangunan akan segera dilaksanakan. Tapi bila MP/ADUN kawasan aku nak mampus?

Kalau mampus pun susah BN nak menang kerana Cina adalah mejoriti pengundi. Kwang kwangg kwanggg.....

hahahah....tu jek yg termampu aku buat...sebab pemuda UMNGOK n9 &penang,Sokong Be End ngan pasepisepus tu tgh dok mikirkan alasan apa lak nak bagi kali ni...hahahahha...aku rase mesti derang ckp camni...eleh cuba citer tgk pasal dwet memali tu!! dan macam2 lagi...tak caya tgk je la...hahahahahhahahax16juta(meleleh ayaq mata aku ni haih!!)

baru kat session court.. nnt die appeal kt high court... court of appeal...

Pergi mamposlah puak-puak pakatan Haram...
Memecah belahkan Melayu je tau...
nanti bila negara ni dah tergadai barulah
korang semua nak melutut balik masuk UMNO
bodoh! bangang! Hak Ptuih!

hahaha bodoh ny Pemuda Umno, sapa nk gadai sapa??
melayu yg rasuah lg baik ke @ cina ngn india yg jaga rakyat???
bodooooooooooooooooooo.................................

ade jugak puak umno yg sokong mamat rasuah ni. x tau dh nk kate ape...

knapalah pemuda umno n9 marah...dah salah nak marah plak

tgk tu, tu bkn pakatan rakyat yg jatuh hukum, hakim yg jatuh hukum bersalah sbb rasuah. still sokong umno lg tu.aku xtau la, aku rase org buta lg celik dr org umno nih. dah2 la 2, yg umno berbudi tu zaman dulu2, zaman skang ni x dah. zaman ni semua politik wang a.k.a. rasuah. itu pn korang nk sokong lg. sedarlah weh sblm terlambat.

Pengundi Saluran 1 delete 4 March 2011 at 22:25

Seronok Rakyat Lengging dapat Mee Segera,Lagi Seronok UMNO N9, Dapat Buat Duit dengan Projek Segera.
DUN Kosong sebab Adun Rasuah, Dia Org Akan Mulakan Siri PRK Dengan RASUAH Juga. Teringat Kata2 Bekas Presiden Dia Org... UMNO KIAN MEMBUSUK.

jgn dilayan pemuda umno N9 tu...die dah buta hati...nak wat gane..lgi dilayan,lagi die seronok...otak die x sihat ckit..kalo tgok sume komen2 die,lgsg x bijak..ckp cuma ikut nafsu...Kalo org dah terbukti rasuah,x pyh sokong pemimpin mcm 2...aku tgok dlm umno rmi sgt gila duit...ku x paham betoi...lepas sorg,sorg lg kantoi..Khir Toyo dah snyp skrg...terbukti kan??Setakat nk ckp UMNO berjasa pada negara,fkirla,kalo untuk pembangunan,duit spe die guna?tu amanah untuk dorg...yg jd mslhnye,knp duit tu x diguna sepenuhnya???kenapa nk disuap ke org yg tamak haloba?PEMUDA UMNO N9,buka hati..terima kenyataan...hang ni solat ke x?hang bercakap mcm hang xdak akai...

mcm tu la klu dah buta hati, pekak telinga, guruh berdentum dpn mata pon x de kesan lagi, biarkan die hidup dgn kebodohannye tu, yg atasan kaki rasuah tu dpt jgk habuan, die yg dok ampu dan sokong bulat2 ni ape dpt?? kot2 la die pon dpt same xtau la kan...

TANIAH ORANG LENGGENG.. GARA2 ADUN BN BUAT TAIK KAT RAKYAT, ORANG LENGGENG AKAN DI BERI PROJEK-PROJEK MENAIKAN TARAF KAWASAN LENGGENG SECARA TIBA2 MENJELANG PRK LENGGENG NANTI.. TANIAH SEKALI LAGI

WAKAKA...

pasal pemimpin UMNO rasuah x nak ulas... dia gi kecoh hal lain lak... tanah tergadai la.. itu la... ini la... hahahahahaha... dh x bole nak tepis ker org UMNO oiiii...

Pemuda Umno, N9 tu kalau dihidang berak najib n kencing muhyiddin pun dilahapnya...otak dah taraf skizo

N9 tu budak neraka jahanan.

Kalo Adun Umno yang kene - Mahkamah adil..
kalo Adun PR yang kene - Mahkamah tidak adil...kene rasuah..

BEGINI LA SKETSA DI MALAYSIA....
semua ingin menegakkan benang yg basah...

Anak buah khairy Pemuda umno N9...tak teringin ke nak terjun payung mcm ketua anda? hihih. suatu cara meluah perasaan yg efektif.

Negara tergadai sebab melayu berpecah?

Negara tidak tergadai dgn perpecahan bangsa. tetapi tergadai dgn adanya pemimpin rakus tamak dan mementingkan diri tanpa menghirau kepentingan dan sayangkan negara.

Buktinya? singapura tergadai sebab adanya PKR dan PAS ke?

Limbang tergadai hasil tangan PR ke?

Batu Putih tergadai dgn sebab PR ke? Ke mana menghilang professor yg hilangkan dokumen penting batu putih? mengapa tidak di bawa ke pengadilan?

RM28 billion tiris setiap tahun hasil pemerintahan PR ke?

Dalam sejarah negara tergadai adalah dgn sebab rasuah dan rasuah telah diterima dalam bn sebagai 'biasak'.

GERAK anjuran Ezzam juga sudah tidak bergerak.

Kebanjiran pendatang asing keluar masuk keluar masuk tidak kunjung reda, pemberian kad pengenalan, kemasukan tanpa rekod al altantuya, pengedaran wang cetak sama nombor siri dan pelbagai lagi perbuatan yg mengadai maruah dan keutuhan negara. kerja siapa semua ini?

Apa? repot polis? kewibawaan polis sedang dipertikai, kuasa eksekutif menguasai sistem, APCO diberi hak menceroboh negara, semua ini elemen mengadai negara.

dan semua itu bukan kerja PR. kerja siapa ye? ahaha kerja mereka yg berkuasa yg sedaya upaya mahu mengekalkan kuasa. by hook or by crook.

kepada penyokong mereka dimomok kalau PR memerintah, negara tergadai.

kita katakan kepada mereka, kalau kalau tak main.

yg pasti dan sudah berlaku, bukan kalau lagi ialah umno dan bn sudah banyak mengadai negara.


EmoticonEmoticon