Monday

Laporan mendesak siasatan dibuat terhadap Rais Yatim



Norazizi A.Aziz
Penyelaras
Solidariti Anak Muda Malaysia
No. 19, Jalan D'Elise 1,
Taman Bandar Senawang
70450 Seremban

Tarikh : 7 Mac 2011

Kepada

Insp. Zuraidah Bte Abd. Hamid
Ibu Pejabat Polis Daerah,
70300 Seremban,
Negeri Sembilan

Pengarah
Jabatan Siasatan Jenayah
Ibu Pejabat Polis Bukit Aman
50560 Kuala Lumpur

Saudara ;

MERUJUK KEPADA LAPORAN SAYA BERTARIKH ,
(NO REPORT: SEREMBAN/000357/11)

Pada tarikh 05 Januari 2011 yang lepas, saya telah membuat laporan bernombor 000357/11

Laporan ini bagi tujuan mendesak satu siasatan kepada pendedahan dokumen-dokumen yang mengaitkan YB Dr. Rais Yatim, Menteri Kebudayaan & Kesenian dalam kejadian merogol pembantu rumah warga Indonesia. Dalam laporan tersebut kami sediakan dokumen lampiran dan saya sendiri telah memberikan kerjasama dalam memberikan rakaman percakapan selama sejam lebih (anggaran: dari jam 1130 pagi hingga 1245 tengahari). Seperti yang pihak tuan janjikan akan segera bertindak atas laporan ini dan akan memberikan maklum balas mengenainya namun sehingga kini tiada maklum balas.

Tuduhan ini merupakan tuduhan serius. Jika benar tindakan wajar yang serius harus diambil kerana nama yang dikaitkan bertaraf menteri iaitu kedudukan atau kedudukan yang strategik negara. Jika tidak benar polis juga harus tampil membersihkan nama yang dikaitkan dengan penjelasan yang munasabah dan mencari sumber dokumen 'palsu' tersebut.

Dengan polis mendiamkan perkara ini maka ia seolah sesuatu yang tidak kena. Imej negara dan institusi pelaksana hukum boleh tercalar dengan persepsi cuba melindungi tuan-tuan besar. Kes ini amat sensitif khasnya dalam keadaan hubungan negara yang sering tegang.

Kami tampil membuat laporan atas kesedaran anak muda yang ingin melihat keadilan tergegak. Kami tidak mahu kes ini hanya dijadikan modal politik sahaja tanpa tindakan konkrit ke arah melaksana keadilan. SAMM boleh sahaja menimbulkan kes ini dan laporan polis tersebut dalam siri pilihanraya kecil yang diadakan tetapi kami memilih untuk mensenyapkan kerana mahu kes ini dilihat bukan dari segi kepentingan politik semata - mata.

Saya mohon respon terbuka PDRM mengenai laporan kami.

Sekian dan terima kasih.

Norazizi A. Aziz
Penyelaras SAMM
012-3696474


Sumber: [Marhaen.info]

ReJaM©

10 comments

siyes????

biar betikkkk

BN dulu kini selamanya bangang delete 14 March 2011 at 18:07

Jangan harap kes kononnya berprofil tinggi macam ni polis nak siasat cepat2. Dah tentu akan dirujuk pegawai2 atasan, pak2 menteri, Najis dan Rosmama dulu. Jangan terkejut sekiranya tiada siasatan langsung dan kes ni dibuang begitu saja. Polis, mahkamah, pencegah rasuah semuanya dalam genggaman kerajaan BN. Apa yang dia suka dia boleh buat ikut kepala bapak dia.

Lama Dah Perati Org Umno delete 14 March 2011 at 18:14

IO rujuk kes pada Senior IO,Senior IO pula Rujuk Ketua Bhg.Siasatan Jen. Daerah (KBSJD)dirujuk pula ke Ketua Siasatan Jenayah Negeri.
Pengarah JSJ Rujuk pd KPN,KPN Rujuk pd Menteri DLM Negeri, Menteri kata jiran sayatu,Saya duduk di Tmn TAR,Ampang dia duduk di Tmn Ampang Jaya.
Kalau Anuar Bolehlah saya arahkan Polis Tangkap dan Tuduh di Mahkamah cepat2.
IO dah selesai buat tugas dia,terlepas tanggung jawab dia diakhirat nanti.

PRU 13 Undilah BN/UMNO Lagi.

AWAS ANAK DARA DAN ISTERI ANDA NANTI DI ROGOL RAIS YATIM.

sangat pelik bila amah tu dah tarik dakwaan dia, tiba2 ada random people desak suruh dakwa.

Wait, confirm ni bukan random people. Confirm penyokong tegar PR yang seboleh2 nak korek apa juga cerita sensasi utk jadi bahan bualan anak2 muda bangang baru belajar guna internet.

kahkahakh

ko nih SHAH PON BODOH PIANG, MMG ELOK DUK KAT KETIAK BN, KO TAKKAN TAK NAK TAU CITER YG BETUL, AJE KEBANGANG NAK MMPOS NY KO NIH, CIAN KO..

Bila anak yatim ni nak kena? bila dah tak jadi sepah nanti..kena kat dunia...bila dah mampus nanti..kena kat kubo..dia nk gi mana? akan sampai jgak...kahkahkah

shah berkata...

sangat pelik bila amah tu dah tarik dakwaan dia, tiba2 ada random people desak suruh dakwa.

----------------------------------

JAKA jawab :

penyokong liwat ni semakin rabun hati kerana terlalu ingat liwat dan byk fantasi liwat anjuran mahathir dalam benak mereka.

amah dah tarik balik dakwaan, ini bermakna ADA KES SEBELUM INI, cuma ditarik balik atas sesuatu sebab yg mencurigakan.

sgt mudah mengagak sebab dakwaan di tarik balik. surat amah tu dh menerangkan sebabnya, iaitu dia takut jadi mcm altantuya.

maksud dia dgn surat dakwaan dia tu, dia sedar akan risikonya. tetapi demi keselamatan, dia tarik balik.

PERHIMPUNAN DESAK RAIS DISIASAT DAN SERAH DNA

sangat wajar dianjurkan perhimpunan minta rais di dakwa dan siasatan di buat. desak situa tu menyerahkan dna kepada mahkamah. desak polis cari bulu dia, air mani dia, botol air mineral dia yg mungkin ada dalam lubang indon tu.

desak polis cari spender dia yg masih basah di rumah indon tu.

kita namakan perhimpunan itu PERHIMPUNAN 30 BUKAN NGO DESAK RAIS SERAH DNA.

oh ye lagi satu, SELAGI RAIS ANAK YATIM TIDAK BERSUMPAH LAKNAT DI MASJID MENAFI TIDAK MEROGOL, kita jgn percaya penafian dia tu.

rais, kenapa takut sumpah dan bagi dna???

R.A.I.S = RogolAmahIndoneSia..tgk nama pun seirama


EmoticonEmoticon