Sunday

Panas! CNN laporkan lawak bodoh Berita Harian


Lawak bodoh Berita Harian yang memaparkan karikatur mempersendakan bencana tsunami di jepun [Lawak Bodoh] mendapat liputan portal berita antarabangsa CNN [CNN]. Berikut screenshot laporan tersebut



Baca juga di sini [Ameno World]

ReJaM© "Selalu sangat buat fitnah, kali ini buat lawak pulak! Berita Harian punya salah Malaysia yang dapat malu..."

24 comments

Kalau TGNA atau DSI bolehlah kamu lukis kartun hina mereka ketawa 1Malaysia...kali nie masyarakat antarabangsa pun nak disamakan dengan otak Melayu UMNO silap banyakla.....
Tunggulah kritikan dari negara luar nanti...

Padan muka! Ajar sikit si editor bodoh dan si kartunis bangang tu.

Mangkuk jamban punya manusia. Buat malu Malaysia je. Spesis otak tahi lembu.

Dah elok sangat la tu. Editor bodoh, kartunis bangang dan akhbar penipu. Satu geng.

umno sebenarnya amat trauma dgn TSUNAMI. tsunami tahun 2008 masih mencucuk2 punggung umno dan saifool.

kerana itu dia buat lawak utk menghiburkan hati yg sangat gundah dgn tsunami. dan berkat kejahatan dan sumpah seranah rakyat memang puak2 umno menjadi semakin bodoh.

kalau dah idola paling bijak mereka mahathir pun sudah jadi bodoh dgn buat kerja2 bodoh bertaraf tilam ke mahkamah, maka apalah diharap kepada alat2 mereka yg lain.

berita tv3suku sebentar tadi:

30 ngo desak anwar serah dna dan sumpah laknat.

semakin jelas kebodohan mereka. penakut. menyorok berselindung di belakang para pelacur, peliwat dan ngo palsu utk buat kerja bodoh.

hakim pun tk boleh paksa anwar serah dna. buktikan dulu anu anwar memasuki lubang laknat saifool. itu saja, tidak ade kena mengena dgn dna. kamu yg tuduh kamulah cari bukti, wahai lembu.

maaf tuan milosuam, baru dgr berita pasal 30 badut umno desak anwar bagi dna. jadi sentuh sikit la.

mana2 badut2 umngok tidak puashati, sila hujah, biar hamba jawab.

kartun berita hairan itu mengesahkan betapa mentaliti umno bertaraf seluar dalam saifool yg basah yg tertinggal di rumah teman wanita dia saja.

dan umno memang mahkhluk yang paling penakut sama seperti yahudi kawan2 mereka. sampaikan kartun pun umno takut. kalau tk percaya tanya zunar.

Inilah yang dikatakan balasan....

aku rasa, tu bukan CNN yang report, tapi orang mesia sendiri yang hantar. Posted by 'dancingtiger' "Not vetted by CNN". Kan?

fa nun dal ya ro

Dr sudut sensitiviti, aku rasa mmg agak sensitif dikala rakyat jepun sedang trauma dgr bencana yg menimpa. Ttp dr sudut yg lain, gambaran yg cuba diberi, sekuat mana pun kekuatan yg manusia ada, kuasa Allah mngatasi segala2nya dgn menghantar bala tenteranya dgn pelbagai cara hatta dgn seekor nyamuk!

"sekuat mana pun kekuatan yg manusia ada, kuasa Allah mngatasi segala2nya dgn menghantar bala tenteranya"

Masalahnya org Jepun takkan fikir camtu, sbb diorang tak percaya pada satu Tuhan. Cara pemikiran org Jepun berbeza dengan kita org Islam. Mereka hanya akan lihat ianya sebagai satu sindiran dan penghinaan dikala mereka ditimpa kesusahan.

Lagi satu, aku tak rasa kartunis tu nak bagi mesej yg sebaliknya. Terang2 nampak menghina.

Cuba bagitahu, untuk tujuan apa kartun tu disiarkan? Sekiranya tujuannya nak bagi mesej seperti "sekuat mana pun kekuatan yg manusia ada, kuasa Allah mngatasi segala2nya dgn menghantar bala tenteranya", kenapa tak menggunakan tema lain? Banyak lagi contoh lain yg boleh digunakan.

Bila persenda ulama dh jd kebiasaan mcm makanan, mana nk malu persenda org lain..
X sedar yg kali ni dia buat silap besar..
Padan muka buat jahat langsung x berpada-pada..
Inilah wajah akhbar Malaysia yg bodoh dan suka membodohkan rakyat..

p/s; Maaf.. aku TAK baca post terdahulu..:) apa2 pun sama2 kita menilai maksud yg nk disampaikan menerusi kartun tuh.. Aku bsetuju ngan Tanpa Nama 13 Mac 2011 10:48 PM. Pd adatnya, sensitivi mmg jarang di ambil berat, uslub gambaran yg disampaikan tidak kena pada masanya.

extremely bad taste, tak berhati perut, susah tengok orang senang dan senang tengok orang susah, inconsiderate, insensitive, zero-cultured cartoonist....

BH mmg paper sampah pon... buat lawak bangang.. huhu..

bodoh punya orang....otak letak di lutut ke?...editor serta pelukis tu bodoh betul...xada perasaan ke...memalukan rakyat malaysia jea....sepatutnya akhbar tu diharamkan terus....sebab ikut suka jea kuarkan artikel yg boleh merosakkan hubungan negara kita.......

di jepun mati puluhan ribu...bh bolehla plak pesendakan negara jepun otoman pun lari selamatkan diri..bodoh punya zoy dan editor bh..harap sgt satu dunia tahu dgn bh akbar babi negara

Fikir-fikirkanlah..............

Susahlah kalau mencari kesempatan kesusahan org lain tapi kita buat senda gurau je...............menteliti kartun tu.....susah nak berikan
kalau ada lagi manusia berfikiran macam ni.........

ZOY ni dah tua...nyanyuk sangat dah tu..berak pn dalam pampers...bagi dekat MARO la pulak tugas sedut bontot amno

Bala tu.. bala...
Tunggulah bala melanda negara kita plak angkara tangan tangan umngok...

Dah BH tu slalu kna mnja ngn kerajaan..
lau dpt malu sndri2 xpe.. ni memalukan satu Malaysia..
bodo pnya BHARIAN...

paper kalu dah sampah, pembacanya pun sampah gak, lagi lagi yang dok sokong paper tuh pulak, itu pencacai namanya....

sememangnya saya setuju semua komen di atas tetapi...janlah terlalu memaki hamun...cuba..kalaulah di malaysia kita kena seperti di Jepun...??? adakah kita memaki hamun lagi kah???dan tentang kartun tu memang tidak patut dilukiskan macam tu. memang suatu penghinaan dan sindiran teramat tidak lucu...perkara yang serius dipermain-mainkan,bualan yang serius di permain-mainkan...tidak patutlah..Fikir dulu wahai Editor Berita harian Malaysia...kamu bijak kenapa tidak guna kebijaksanaan itu dgn baik dan kamu GUNA Media kamu untuk menyalahgunakan kuasa kamu sebagai Editor!!!!!!!!Bertaubatlah kamu kerana kita semua pun akan menerima HUKUM ALAM!!

pelukis krtun xde rase bsyukur dan pihak yg mmbenarkn krtun tu disiarkan pon bangang.. xde sivik! budaye kite wajah kite tao!

BERITA HARIAN = berita hairan, berita hampeh, berita hantu, berita bongok!!!

Dari dul kini dan selamanya selagi umngok yang pegang negara ni


EmoticonEmoticon