Thursday

Program - program kebetulan di Merlimau


Ada seorang kawan berkata kepada ReJaM©

"Inilah cara kerajaan nak ambil hati rakyat, bila nak pilihanraya, nak dapat undi, maka macam-macam projek, macam-macam program diadakan"

ReJaM© tanya kenapa cakap macam tu? Kawan ReJaM© membalas,

"Sejak aku sampai di Negeri Melaka ni, dari Melaka Central, tak ada satu pun program-program bersama rakyat yang dibuat oleh kerajaan, tapi bila masuk kawasan Merlimau, berpuluh-puluh banner dengan bermacam-macam program terpampang depan mata"

"Nampak sangat macam ahli politik dalam cerita Tamil, bila nak buat Pilihanraya tunjuk baik pada rakyat, lepas pilihanraya semua hilang tunggu PRU baru jumpa lagi"

ReJaM© jawab, "Ini bukan tunjuk baik, program-program ini semua dah lama dirancangkan, kebetulan je ADUN di sini mati..."

Di bawah ini sebahagian program-progaram kebetulan yang sempat dirakamkan.













ReJaM© "Sudah menjadi lumrah, ADUN akan mati sebelum program-program dan projek-projek segera dijalankan di kawasan mereka"

12 comments

pimpinan Umno Barisan Nasional (BN) harus ditolak berikutan tiada jaminan mereka tidak akan cuai dan terus ‘tertipu’ hingga membawa kerugian besar kepada negara.

Ni pun projek-projek kebetulan jugak...

ada pilihanraya kot kat sini...


TANAH MERAH 27 Feb. - Lebih 300 masyarakat India yang menjadi penduduk majoriti di Ladang Kerilla, sebuah penempatan perladangan yang terletak lebih 100 kilometer dari Kota Bharu mendapat hadiah paling bermakna iaitu wang tunai RM100,000 bagi membina dewan serbaguna Kuil Maha Mariamman di situ.

LABUAN 26 Feb. - Perdana Menteri hari ini merasmikan Sistem Bekalan Air Labuan Fasa II di sini sekali gus menyelesaikan masalah bekalan air untuk keperluan domestik dan industri di pulau ini sehingga 2030. Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, ia akan membolehkan segala perancangan melonjakkan pulau itu sebagai Pusat Perniagaan dan Kewangan Antarabangsa (IBFC), industri pelancongan, pendidikan dan minyak serta gas akan terus terjamin tanpa sebarang kekangan.



-pasepisepus-

-pasepisepus-

Itu projek utk gelombang merah bangang UMNGOK kah kah ah...
nice info....

Projek baru... kutip duit ikut saman ekor...hahahah jasa kepada rakyat..

jaga2 mne2 yb yg tempat dy ad byk program dan projek dianjurkan gov, alamat la tu.....alamat nak mampos.....hahaha!

Dulu, Kini, Selamanya Bangang delete 3 March 2011 at 17:11

Walau apa bentuk sumbangan, peruntukan, projek2 pada masa PRK tiada isu rasuah bg BN. Tp klu PR yg buat itu x btol ini x btol.Sudah lumrah kerajaan memerintah sekarang. Apa2 pun rezeki jgn sesekali ditolak yg tolak hanya BN

rezeki jgn tolak musuh jgn cari,,,,tk kiralah kebetulan ke dirancang ke jnji masyuuuuk..

tak bermoral

Salam bro,
Just nak sampai pesan org kuat Che'gu Bard. Kalau lu turun Merlimau ada orang nak kenal-kenal..hehe.
Kitorag berkampung di Merlimau sampai hari mengundi. Apa2 hal boleh email gua kalau nak kenal budak2 SAMM & team SK (suara keadilan).

Author Faethal
http://pulakdah.blogspot.com/
emel : faethal@gmail.com

pelik..

memang pelik....

kebetulan??...

atau....

ketersengajaan??..

hahahahha...

macam nie...

doalah adun aku mati...

bolehlah tempat aku membangun...

kihkihkih....

haktuih!!!! pukinya k'jaan..

..ini perkara biasa...
siapa tak tahu... tu kan duit rakyat...
siapa yang pegang... mereka lah yang pegang...jadi suka hati mereka lah nak buat program byk2...
kebetulan ADUN di situ mampus... nk tunjukkan mereka ni bukan rancang pun..
KEBETULAN...


EmoticonEmoticon