Monday

Siapa Zoy di mata kartunis Zunar?


Perbuatan kartunis Zoy melukis karikatur mempersenda bencana Tsunami yang berlaku di Jepun telah mengundang pelbagai kritikan baik di dalam dan luar negara. Kartunis itu disifatkan sebagai tidak sensitif dan berhati perut, seperti sebelum ini, selebriti laser, Azwan Ali turut tidak melepaskan peluang memaki hamun Berita Harian dan editornya [Berita Harian dimaki hamun].

Seorang sahabat blogger, Athur Faethal, telah mendapatkan pandangan kartunis Zunar terhadap peribadi Kartunis Zoy tersebut. Di bawah ini screen shot perbualan yang dirakamkan oleh beliau.



Menurut Zunar, kartunis Zoy sepanjang yang beliau kenali adalah "pengampu BN nombor satu" [Pulakdah].

ReJaM© "Pengampu kerajaan rupanya Zoy ni..."

[Ads] Nak menang hadiah RM 105 setiap Jam? Sertai #AznilvsMuzik klik sini [http://bit.ly/hgncwg]

21 comments

no wonder n xheran die ley lukis kartun cenggitu!dasar jijik!

Jawapan yang mudah... hahaha...

Anti Bodek

Akibat membodek kerajaan terus terperangkap dengan kebodohan sendiri. Hahaha. Minda tak berkembang.

jawapan yg mudah utk org yg mudah mcm Zoy..x peka,tp pekak..x fikir sensitivity org lain..dalam erti kata lain Zoy=Bongok=Umngok Bongok

bosan btol zoy ni...mmg bosan!

mengampu ni hanya membataskan akal pemikiran manusia daripada terus berkembang, natijahnya seperti yang kita boleh lihat pada saudara zoy. terima kasih

BN dulu kini selamanya bangang delete 14 March 2011 at 18:00

Pengampu ni macam anjing dengan tuannya. Apa yang tuan suruh dan ajar mesti dia buat walau apa cara sekali pun. Kita semua tahu tuan dia siapa dan si anjing ni pulak ialah..lu pikir la sendiri Zoy

Apapun semua Dah Tahu yg Pemberita BH,UM dah Tergadai Kredebiliti sebagai Pemberita demi periuk nasi.Liputan Buat Putar Belit,Kartun Lucah nak Bodek K'jaan. Sekarang dah kena kecam dgn org ramai mana Bos dan Menteri yg dia dok bodek selalu,takde pun yg nak bela dia.
Ingatlah ini adalah Tsunami Untuk Anda Tukang Pembodek Kerajaan,baru kes camni dia org diam menyepi,JADI Jangan Haraplah Esok PR Memerentah Dia Org Lari Tinggalkan M'sia Nak Bawa Korang Sama... Jangan Mimpilah.

Aku Kesiankan Korang.

Mana,mana,mana,mana,OH DIMANAKAH menghilangnya para para pembodek Umno???????????????????????

Manusia pengampu ialah manusia paling Tak bermaruah.
Ikutlah orang itu bukan kerana pangkat atau kedudukannya,ikutlah dia kerana kebenaran perbuatan dan ucapannya.

Pemimpin boleh naik dan boleh jatuh tapi kebenaran tetap berada diatas.

Ala..dulu2 jepun duk pijak kepala nenek moyang kita tu.. apa cite?

FARRAH KO BAWAK JE DENDAM KO TUE SAMPAI MMPUS. NNTI MALAIKAT TNYA CKP " JEPUN PIJAK KEPLA NENEK MOYANG AK. OK!

sekor lagi pengampu BN tegar ialah MARO kahkahkah tapi tak sampai tahap binatang tu...yg tahap natang tu si ialah spesis NAZRI AZIZ...perghh dia ni...time che det punya la "sit NAZRI sit good boyyy"..dah tukar tuan di kokak nya tangan org tua tu kahkahkah

To Farrah,

Betul la jepun dulu menjarah Negara kita,tapi berapa banyak pulak Jepun dah menolong Negara kita nie,Berapa Billion diaorang bagi kita pinjam? Tun M dulu pun buat dasar Pandang ke Timur jadikan JEPUN sebagai Contoh.

Kalau nak sokong sangat BERITA HAIRAN TU PUN PADA-PADA LA PUTERI umNGOK wei.

-wakleman

Nk ckp bleh la..senang jer nk beli korang ni.. invest duit skit, terus korang sokong.. dasar melayu mudah lupa.. penting diri..ingat skit, xde org dulu2, kau pun x wujud..

aduih tu yg bangang nye ko ni farrah....bukan nye bercakap guna otak...tapi guna lutut....wei farrah kalau ye jepun jajah negara ni pun apa yg atuk nenek moyang ko dapat bangang??? ko ni memang buta sejarah ke??? dr bermulanya jepun la byk parti2 politik yg menentang kerajaan kolonial british masa tu...aku maleh nak bt panjang2 ko bukak balik buku sejarah

@farah

Ini soal perikemanusiaan. Kita tahu lepas kejadian bom atom kat Jepun, Jepun dah banyak berubah terutama sekali dari segi sikap. & hasilnya mereka ialah salah 1 negara yg termaju di dunia.

Kalau nak tengok, kat jepun ada bencana. Benda yang tak ada siapa minta. Tapi tuhan turunkan. Kita tak dapat elak. Tapi macam mana pula dengan saudara kita di timur tengah. Yang berperang saudara sesama sendiri. Padahal masalah boleh selesai dengan akal fikiran.

Tengok negara sendiri & diri sendiri pula macam mana? Huhuh~

Spread the love~

fuh cayalah hanis, org yg mcm farrah ni tau ke pasal sejarah jepun menjarah malaya dulu??? dia ade ty ke bangsa mana yg kena hentam teruk??? Jepun tak pernah pun kacau bangsa Melayu sebab bangsa melayu melalui KMM la yg bukak sempadan bagi Jepun masuk. Jepun hanya hentam bangsa british dan cina sahaja. bukak buku sejarah farrah oit... tu la org kata jgn guna lutut guna otak(akal yang tuhan bagi)

aku suka farah. dulu jepun pijak kepala kita. now umno bn pijak kepala kita dn anak cucu kita. APA CITA ?????????

zaqyah : aduhai la krtunis zoy.. kenapa la jadi sopa xda akal pemikiran.. umo xckp lagi kot.. g kursus kemanusiaan dlu sbelom jdi krtunis yaa.. :)

http://radianthijab.blogspot.com/

apsal la bangang sgt ko ni farah??? ko x g skola ea dlu??? br ak tau ade org otak die kt lutut...FARA la orgnye!!!!


EmoticonEmoticon