Monday

Tuan Guru Nik Aziz disamakan dengan Ayah Pin


Tuan Guru Nik Aziz, Menteri Besar Kelantan disamakan dengan pemimpin Ajaran Sesat Ayah Pin oleh Pengarah Kebangsaan Jaringan Melayu, Farahhana Jamaludin [Utusan]
.

Siapa dia Farahhana Jamaludin ini? Untuk pengetahuan semua pembaca, Farahhana Jamaludin ini seorang pejuang Islam yang sebenar dan menyokong perjuangan Gerombolan Songkok Tinggi. Di bawah ini gambar pejuang Islam Farahhana Jamaludin diambil dari facebooknya yang menggambarkan dirinya lebih Islam dari Tuan Guru Nik Aziz walaupun batas auratnya sendiri pun dia tak kenal.


Perempuan begini dijulang di Utusan Malaysia untuk mengkritik Tuan Guru Nik Aziz malah mengeluarkan kenyataan melampau dengan menyamakan beliau dengan Ayah Pin. Najib yang menghina Yusuf Qaradhawi sebagai sesat, menghina Ikhwanul Muslimin sebagai pengganas diampu dan diangkat kononnya sebagai pejuang Islam sebenar [Najib hina Yusuf Qaradhawi].




ReJaM© "Taik digambarkan sebagai nasi, manakala nasi digambarkan sebagai taik, maka kenyanglah orang-orang yang memilih taik..."

89 comments

apsal ko ni farahhana?nk tegur ulamak pun cermin diri r dulu.benda asas macam aurat pun x leh nk jaga.piirah nk tegur ulamak.habis ko tu ajaran apa?ajaran pak najib tu betul r??x tutup aurat + salam laki pompuan.betul r tu kan??benda basic je pun.buat apa nk jaga kan?dpt dosa kecil je pun...

sakit ati gila baca utusan meloya tuh..

Pompuan sial ni cukur gak kening dia tu.

adakah para politik di malaysia sudah tiada batasan...sngp menghina n mgkritik walhal mereka sendiri tidak mmpunyai peganagan agama y cukup...kita cuba tuk bagi parti pmbngkang menang tuk 10 tahun jer...tu pun x kasi...takut ntn negara ini akn ditimpa bala...keran mengagunngkan ulama y x bertauliah dari konsep n asas islam y sebenar nyer...

apabila org yg hina di angkat mejadi pemimpin dan disokong....betapa dunia kini sudah di akhir zaman...moga wanita ini di beri hidayah oleh Allah...

perogol bersiri siri delete 7 March 2011 at 08:08

klu kat kg ak pompuan camnie patut kena "rabbit" ramai2..baru ada akal...

polis angkasa gaban delete 7 March 2011 at 08:16

tadi ak try cari nama dia kat FB, xde dah....
maybe dia tutup kot..
nie la perangai budak2 x cukup umur..berani tulis tapi takut nak ngadap risiko..
cari keje lain je la..toksah jadi reported klu camghini..

tak patut la samakan sampai macam tu sekali..ayah Pin tu dah sesat sangat..lantak kau la..aku hrp 1 hari nanti ko akan menyesal dgn apa yg ko ckp..

aku klu dia ni aku gelak je...

1) Sebab aku kenal dia,takyah la aku nak cerita background kau kat sini sbb aku masih ada sifat kesian...

2) utusan meloya tipu punya la tak hingat,dia bukan la pengarah pun takat puteri ameno bukit antarabangsa yg tgh nak cari duit lebih...kesianya.

Btw,aku nak pesan la agar kita tgk diri kita sendiri b4 kita nak kutuk atau maki hamun org,sembahyang 5x sehari kita dah cukup ke?tu baru basic tu

pompuan lahahat. ko tu "suci" sgt ke?

islam yag di bawak oleh wali selipar tu ade isi ke atau cuma kulit jek? kah kah kah

Nik Ajiz memang karut pun...

Orang lain mengajak ke arah perpaduan, dia mengajak kearah perpecahan... Kalau dah syaitan pun dia sanggup bekerjasama demi nak menjatuhkan sesama melayu islam...ap nak heran..

Pinjam kata-kata Tuan Guru Nik Abd.Aziz (TGNI), jg marah kat depa. Al-maklum mereka lupa makan ubat. Tu pasal melalut, merapu tak tentu hala. TUN Medey dah mula lupa2 tindakan beliau semasa memerintah dulu, sorang PM negara antah berantah x sedar diri menghina ulama tersohor dunia, Yusoff Qardhowi dan yg sekoq neh kalu tak lupa makan pun, mungkin terlebih dos pulak. Mulut berbuih, busuk pulak!!!! .... nak cemin muka pon mungkin cermin tak de kat umah.... siohh....syyyyssss main jauh2

Kepada Tanpa nAma 7 mac 2011 9:05 am

mari aku tunjuk sapa yang jatuhkan islam....
MCA menghina islam,mana tindakan umno???umno yang sekian lamanya berkawan dgn mca,tp x pernah ajar mca dgn islam...

ramai pemimpin umno rasuah diangkat menjadi pemimpin,siap jadi pengerusi felda lagi....sapa yang jatuhkan melayu???

dari berkawan dengan bangsa yang mendakwa dirinya beragama islam(UMNO),tapi tak pernah mengikut suruhan islam,adalah lebih mulia berkawan dengan orng bukan islam..mereka jahil tentang islam kerana mereka tak tahu tentnag ajaran islam..

kalo bodoh tu,sedar sikit...dah bodoh,p la belajar...kutuk orng ikut nafsu,adik aku yang x pergi tadika pon boleh...
keluarkan fatwa,dalil,fakta..

nik aziz bercakap berdasarkan hadis dan dalil yang sohih...ada najib buat mcm tu???nik aziz dan anuar ibrahim pernah tersenarai dalam 100 org islam paling berpengaruh di dunia...mana najib???

orang yang bodoh agama boleh mengeluarkan statement yang menghina ulama..sepatutny orng macam ni kena dihukum .tolong la rakyat malaysia jangan mendungukan diri sendiri..pergila belajar ilmu agama dengan tok syeikh yang sebenar bukan dengan tok syaikh palsu..

Walaupun saya tidaklah menyokong PAS atau pun PR, tapi, tidak layak seorang yang jahil dan tidak faqeh akan ilmu agama untuk menyamakan ulama' yang baik dengan toghut...kesian dengan orang2 macam ni, tak ada asas agama tapi nak bercakap...sudahnya memalukan diri sendiri...saya banyak juga membaca karangan TGNA, tak pula semuanya kata PAS tu betul 100%, dia berdakwah dengan cara profesional dan berlapang dada...yang salah tetap salah, yang betul tetap betul...orang melayu sekarang ni ak takut azab ALLAH agaknya...

This comment has been removed by the author.

ahhh..aku x fhm la ngan utusan nie..keja nak pro-kerajaan ja..langsung xdak kekuatan macam media luar..hampeh punya media malaysia...

Yg pmpuan ni pun 1..hukum pasal aurat pun x taw..da hati nak kata kt Tok Guru Nik Aziz...

Macam najib la...bini sendri pun xpakai tudung..mcm mana la nak jadi pemimpin islamik mcm nie..ngan bini pun xlepas lagi..

Haduh..semuanya membabi buta...

Tahukah kalian semua: Bil air di pejabat pos di negeri pembangkang diambil rm0.70 manakala di negeri kerjaan hnya rm0.50..ini menyebabkan rkyat kedah susah untuk byr bil air...aku x sngka taktik kejam nie yg digunakan nak pancing undi..

samalah macam pmpuan nie...

"Ya Allah, selamatkan lah negara aku berkatkan lah negara aku"

Tapi, Allah xkan berkatkan sesuatu negara klu pemerintah dia x adil walaupun Islam, tp Allah akan berkatkan sesuatu negara kalau pemerintah dia adil wlaupun kafir..

Aku tkot la duk negara ni,..byk statement x ptot dikatakan dekat ulama yg merupakan pewaris nabi..

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/03/tuan-guru-nik-aziz-disamakan-dengan.html#ixzz1FsFQPpge

classmet aku kat utm space ni.. course mechanical engineering.. a freehairer..

patutla macam biasa nampak nama farahhana jamaludin.. ade dlm attendance sheet class aku.. takyah la layan komen die.. dress code die datang class pun tak mencerminkan imej wanita islam.. sibuk2 nak komen imej nik aziz..

Kepada Tanpa nAma 7 mac 2011 9:19 am,

Ni aku nak tanya, waktu ronnie liu sanggah hassan ali pasal arak adakah PAS bersuara masa tu?

pasal MCA tak tau islam meh aku nak bagi jawapan standard nik ajiz kat DAP

"Puok-puok tu takpo, buke isle, tak pehe isle"

jawapan tu boleh pulak pakai kat DAP tapi kat MCA tak boleh pakai pulak. LOL...

Kalau orang tu dah bertaubat apa salahnya kita nak ambik jadi apa pun.. Pikir positif sudah la..tak kisahla dia dulu perompak ke, penagih dadah ke, peminum arak tegar ke, perasuah ke, apa adehal kalau dia dah bertaubat. ( Isa Samad korang nak kecoh, Zaid Ibrahim boleh pulak korang angkat,siap bagi alasan dia dah tobat so takpe, takde beza dengan Isa Samad pun kalau camtu. Anwar dijatuhkan hukuman penjara kerana salahguna kuasa yang mana termasuk dalam kategori rasuah, boleh pulak korang nak angkat jadi pemimpin.)

Celah mana pulak orang UMNO sahaja yang jahil tentang islam. Bai, semua orang jahil bai. semua orang dalam proses menuntut ilmu. Tak semua perfect.. tapi lu fitnah bai bila lu cakap orang UMNO TAK PERNAH mengikut suruhan islam. tu fitnah bai. amal ibadat orang kita bukan tahu allah terima ke tak..

kalau 100 orang yang paling berpengaruh tu gua tak heran bai, lu cek dulu sapa yang buat keluar list tu. Sapa belakang tabir, baru lu tau.


-pasepisepus-

aku setuju ngan Farahhana walaupun Farahhana tidak bertudung...sebab kenyataan itu sebenarnya betul...sepatunya kita mengagungkan nabi, bukan nik aziz! ikut cakap nabi agar tidak derhaka pada pemimpin

Dalil-dalil dari Al-Quran dan Hadis yang menunjukkan wajib taat kepada pemerintah adalah seperti berikut:

Firman Allah dalam Surah An-Nisa ayat 59:

"Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kepada Rasulullah dan kepada "Ulil-Amin" (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu".

"Sesiapa yang taat kepada Ku, beerti ia taat kepada Allah, sesiapa yang derhaka kepadaKu bermakna dia derhaka kepada Allah; sesiapa yang taat kepada pemerintah bermakna ia taat kepadaKu, dan sesiapa yang derhaka kepada pemerintah bermakna ia derhaka kepadaKu." (Riwayat Bukhari, Muslim, Abu Daud, An-Nasa'i dan Ibnu Majah).

Wajib ke atas setiap Muslim patuh dan taat kepada pemerintah samada ia suka atau tidak, selama mana ia tidak diperintah melakukan maksiat; sekiranya ia diperintah melakukan maksiat, maka janganlah patuh dan taat."

"Kamu akan diperintah olek pemerintah-pemerintah selepas aku; yang baik akan memerintah kamu dengan kebaiknannya dan yang tidak baik akan memerintah kamu dengan keburukannya, maka hendaklah kamu dengar dan taat kepada mereka pada setiap perintah yang sesuai dengan kebenaran; sekiranya mereka melakukan kebaikan, maka kebaikan itu bagi kamu dan bagi mereka; tetapi sekiranya mereka melakukan kejahatan, maka kamu akan beroleh kebaikan, tetapi mereka akan menerima akibat kejahatan yang mereka lakukan." (Hadis ini disebut oleh AI-Mawardi dalam kitabnya Al-Ahkam al-Sultaniah dari riwayat Abu Hurairah).

"Sesiapa yang menarik kesetiaannya kepada pemerintah, ia menemui Allah tanpa sebarang hujah, sesiapa yang mati tanpa kesetiaan kepada pemerintah, mati ia seperti dalam jahiliah (maksiat)". (Riwayat Muslim)

"Taatilah kepada pemerintah kamu bagaimanapun keadaannya sekiranya mereka memerintahkan kamu dengan perintah yang sesuai dengan ajaranKu, maka mereka akan diberi pahala dan kamu juga akan diberi pahala kerana mentaati mereka; sekiranya mereka memerintah kamu dengan perintah yang tidak sesuai dengan ajaranKu, maka dosanya ditanggung oleh mereka dan kamu terselamat dari dosa." (Riwayat Al-Tabari)

"Sekiranya kamu berada di bawah pemerintah-pemerintah yang menyuruhkan kamu mendirikan sembahyang, menunaikan zakat dan berjihad, maka haramlah ke atas kamu mencaci mereka dan halallah bagi kami mengikut mereka". (Riwayat Al-Tabrani)

Inilah nas-nas Al-Quran dan Hadis yang mewajibkan umat yang mentaati pemerintah Islam (Waliyullah Amri). Abu Hurairah mentafsirkan perkataan ulil amri dalam ayat 59 Surah An-Nisa' di atas sebagai 'golongan pemerintah' (Tafsir Al-Tabari).

Prinsip ketaatan kepada pemerintahan ini sangat penting dalam Islam, kerana kehidupan umat serta peraturan-peraturan yang dibawa oleh Islam "tidak akan dapat ditegakkan tanpa wujudnya pemerintah yang ditaati" (Imam al-Ghazali, al-Iqtisad dan Fi al-I'tiqad). Kerana itu mentaati ketua negara adalah "sebahagian dari asas-asas utama bagi syariat Islam yang suci dan benar ini" (al-Absyihi al-Mustatraf).

Bertolak dari prinsip ini jugalah, maka perbuatan mencabar pemerintah yang sah sehingga membawa kepada perpecahan masyarakat yang boleh memecahkan perpaduan dan melemahkan umat, adalah merupakan kesalahan yang dipandang berat oleh agama, seperti yang tersebut dalam sebuah hadis:

"Sesiapa yang datang kepada kamu pada hal kamu semua bersatu di bawah seorang pemerintah, ia ingin penderhakaan dan memecah perpaduan kamu, maka hendaklah ia dibunuh." (Riwayat Abu Muslim, Abu Daud, dan An-Nasa'I)

ha ,ha,ha,

to Pengikut Nabi Muhammad, (aku pun pengikut dan pengkagum serta umat Nabi Muhammad), kita ni nak ikut Nabi Muhammad kena baca Quran dan Hadis, ikut kedua-duanya. baru tak sesat.

sejauhmana ajaran Nik Aziz berlawanan dengan ajaran Nabi?

sejauhmana ajaran dan kenyataan Najib, Rosmah (rambut besar dan mahal-tak tutup aurat), Muhyidin (anak dia penyanyi pompuan tu yg pakai skirt), Shahrizat, dan lain2 pemimpin UMNO yang berlandaskan ajaran Nabi?

Pikio bebetol la yekk

ulamak wanita moden delete 7 March 2011 at 10:31

well, mungkin farhanna ni la ustazah yg paling alim dan ulamak yg dijadikan panduan oleh wanita2 umno dan pemudi2 umno...syabas saya ucapkan dan teruskan mengeji dan menghina ulamak lain sebab anda lagi pandai...dan org2 yg pandai mengeluarkan hujah, teruskan mengeluarkan hujah agar anda dan ahli2 agama anda terselamat dari neraka jahannam...

islam sekular ala yahudi... delete 7 March 2011 at 10:34

ajaran islam umno x perlu tutup aurat, just tutup kepala cket asal jambul leh kuar cukup la...x lame lagi plak dorang nak bat trend baru, pakai tudung litup tapi tetek terkeluar dan pakai skirt pun xpe...asal tutup aurat yg atas yakni rambut...mungkin ahlul baits seperti pengikut nabi muhammad boleh mengeluarkan nas2 dan hadis2 yang bernas dalam hal ini...sama2 kita tunggu...

gmbar kt akbar letak yg pkai tudung..mmang nmpak ade sopan sntunnya...
tp kt facebook tudung cmpak kt mne ntah..hahahahaha..lawak la minah ni..jngan dilayan la orang mcm ni..

pengikut nabi muammad tadi adala org yahudi berselindung di sebalik nama islam ,jadi berhati-hati dengan orang munafik mcm tu.kerana org mcm inilah yang akan dibunuh dahulu semasa zaman rasul Allah dahulu.

semoga Allah melaknat Farahanna Jamaludin nie sbb kenyataan menghina dan sesat...

"Islam tetap akan dijulang walaupun ia ditentang, itu janji ALLAH S.W.T....

bertaubat farhana,,,

minah ni student utm space jln semarak kl ..part time student..mmg dari segi pakaian mmg teruk pun perangai pin teruk...klu sesiapa jumpa bagi nasihat sikit sebelum aku bagi penampar

hahahaha... nak ckp ikut nabi muhammad s.a.w. tapi masih sokong UMNO... kontra betul... hahahaha

kepada pengikut nabi MUHAMMAD,
aku ni pun pengikut NABI MUHAMMAD,tp xde a sengal mcm ko.taat pada pemimpin,tu aku sokong.tapi tgk la pemimpin yg mcm mane.kalu pemimpin yg xleh nk amalkan ajaran islam dlm kehidupan seharian pn ko nk sokong,ko kene blaja agama blk la.aku cdg masuk tadika blk blajar yang fardu ain dulu.

aKu teRtatik Ngan blog arini, tentang Farahhana Jamaludin, mengatakan TGNA seperti ayah pin, kepada Farahhana Jamaludin, aku harap ko bertaubat sebelum terlambat, mintak maaf kat orang yang kau dah sakitkan hati, mintak maaf pada orang yang ko zalimi dan fitnah, kerana dosa menfitnah adalah berat seperti dosa membunuh,

kita sebagai ummat islam yang sebenar, diwajibkan memilih siapa yang memimipin dan tidak boleh kita mengikut pemimpin yang akan menghancurkan umat islam,

saya petik satu hadis dari atas,

"Sekiranya kamu berada di bawah pemerintah-pemerintah yang menyuruhkan kamu mendirikan sembahyang, menunaikan zakat dan berjihad, maka haramlah ke atas kamu mencaci mereka dan halallah bagi kami mengikut mereka". (Riwayat Al-Tabrani)

disini pun dah dinyatakan, haram mencaci pemimpin yang mendakwah keatas agama islam, tapi apa yang dah kamu semua lakukan? caci dengan yakin, maka fikirkanlah, kemana kamu bila di akhirat kelak, ke syurga atau neraka perginya, berdosakah kamu? atau tidak? itu pilihan kamu,

adalah terjadi di zaman Rasulullah, perang2 yang terjadi dari kalangan islam dan kafir kerana pemimpin mereka yang kafir memrintah dengan tidak adil dan menzalimi orang2 islam, sedarlah, kita berada di zaman pemimpin yang menzalimi,

DALIL SISTEM KHILAFAH AKAN MUNCUL SEBELUM KIAMAT;

1. Dalil Al Quran

Dan Allah telah menjanjikan kepada orang2 beriman di antara kamu dan yg mengerjakan amal soleh, bahawa mereka sesungguhnya akan dijadikan khalifah yg berkuasa di muka bumi ini
sebagaimana telah dijadikan khalifah orang2 sebelum mereka, dan sungguh Dia akan meneguhkan bagi mereka agama yg telah diredhaiNya untuk mereka, dan dia benar2 akan menukar [keadaan] mereka, sesudah mereka berada dalam ketakutan menjadi aman sentiasa’
An Nur: 55

2. Dalil Al Hadis

Dari Nukman bin Basyir, katanya…

‘Suatu ketika kami sedang duduk2 di Masjid Nabawi dan Basyir itu seorang yg tidak banyak bercakap.

Datanglah Abu Saklabah lalu berkata
” Wahai Basyir bin Saad, adakah kamu hafaz hadis Rasulullah tentang para pemerintah?’

Huzaifah RA lalu segera menjawab.
” Aku hafaz akan khutbah Rasulullah SAW itu.”

Maka duduklah Abu Saklabah Al Khusyna untuk mendengar hadis berkenaan.

Maka kata Huzaifah RA, Rasulullah SAW telah bersabda.

“Telah berlaku Zaman Kenabian ke atas kamu, maka berlakulah Zaman Kenabian sebagaimana yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkat zaman itu seperti
yg Dia kehendaki.”

Kemudian belakulah zaman Kekhalifahan (Khulafaur Rasyidin) yang berjalan sepertimana Zaman Kenabian. Maka berlakulah zaman itu sebagaimana yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkatnya.

Lalu berlakulah zaman pemerintahan yang mengigit (Zaman Fitnah -keamiran/beraja /zaman kesultanan ) Berlakulah zaman itu seperti yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkatnya pula.

Kemudian berlakulah zaman penindasan dan zaman penzaliman(Zaman pemerintahan diktator dan demokrasi) dan berlakulah zaman itu seperti mana yang Allah kehendaki.

Kemudian berlakulah pula zaman kekhalifahan (Imam Mahdi dan Nabi Isa as ) yang berjalan di atas cara hidup Zaman Kenabian.”

Kemudian Rasulullah SAW pun diam….

~Hadis ini diriwayatkan oleh Imam Ahmad bin Hanbal di dalam
kitabnya Musnad Al Imam Ahmad bin Hanbal, Juzuk 4, halaman 273.
Juga terdapat dalam kitab As-Silsilatus Sahihah, Jilid 1,
hadis nombor 5.]

mmg patut kita taat pd pemimpin Islam...tp pemimpin yg mcm mn...pemimpin yg kita ada byk menggalakkan kemaksiatan dan kejahilan...Islam Hadhari la Islam sederhana la...ni Islam berpandukan apa plak...kitab sendiri ker...

kepada Tanpa Nama 7 Mac 2011 11:28 AM
minah ni klassmet aku.. subjek elektronik (course Mechanical Engineering)
puteri umno minah ni sbnrnye.. sbb tu utusan quote statement die..

Itulah..hadis n ayat quran tu mmg betul..klu pemimpin adil n ikut syariat..tobat lahum rakyat x byk songeh la..

horahora,

bg a nasihat sikit kat minah ni jgn memalukan utm la...Allahyarham Utz Fadhil Nor adalh bekas pensyarah UTM...ramai student UTM and pensyarahnya sokong PAS...minah ni ptt kene pi belajr kat Uitm sesuai ngn dia

setiap kali tuan guru nik aziz mengeluarkan kata mengenai hukum atau marah kepada umno akan dikatakan tgna cuba menjadi nabi..walhal tgna cuba menasihat pihak umno berdasar alquran n hadis. saya suka setiap kali tgna bercakap kerana die memulakan dengan memuji ALLAH dan setiap kali die bercakap terhadap umno bukannya mengutuk tapi memberi nasihat.. macam masa tgna kata kat tun mahathir bahawa kita akan dihisab di hapahan tuhan nanti..bagi saya tgna bukan bermegah2 mengatakan die tak berdosa tapi die cuba mengingati dirinya dan tun mahathir tentang hari akhirat nanti..amen.

haram jadahhh........... buat malu utm
igt cun sgt minah nih.... mcm bibik jer rupe haha........

aku memang xsuke najib
tapi kte sbgai umat islam wajib taat dan patuh kepada pemimpin selagi mane die smayang 5 kali sehari.

-pasepisepus-

apa yg BN buat utk islam..??? pemimpin BN menakutkan pengundi cina dgn mengatakan kalau sokong pas kena potong tangan... umno menolak hukum hudud.. kalau BN perjuang islam sebenar nape xwat hukum hudud.. hudud 2 hukum Allah yg buat bukan manusia.. adakah kita manusia ni hebat dari Allah??? byk pemimpin2 umno tidak mengikut ajaran islam sebenar.. isteri2 pemimpin umno byk yg tidak menutup aurat.. adakah nie yg diajar oleh islam.. pemimpin umo mempersendakan hukum Allah.. memperlekehkan nabi.. byk lg pemimpin umno buat kerosakan pd agama..

-dulu umno sekarang PAS-

http://hanief.blogspot.com/2011/03/dunia-ini-kecil-wahai-farahana.html

enjoy~

elok kita semua selalu ingat pada ALLAH....

adakah nik aziz menolak islam yang dibawa oleh nabi muhammad? cuma tengok perwatakan nik aziz.. pnah kah beliau menyimpang dari dasar islam.. pnah kah belaiu hadir ke majlis tari menari yang selalu di anjur oleh menteri... kita ni kalo sembahyang pon tak cukup 5 waktu...aurat pun masih terdedah sana sini... jgn la nak menegur org lain... diri sndiri pon terok... kalo dah kata nik aziz sesat..knp umno terhegeh2 jjmput nik aziz mkn malam bersama sultan mizan di istana di trengganu... aku pelik la dgn org umno... kata kat pas parti sesat la.. tp dalam masa yg sama nak jugak ajak pas buat kerajaan perpaduan.. umno ptuihhhhh

-zaki-

-dulu umno sekarang PAS-

Apa yang PAS buat untuk islam???? Sapa cakap UMNO menolak hukum Hudud ALLAH??? UMNO hanya menolak hukum Hudud ciptaan PAS. Hukum Hudud ciptaan ALLAH UMNO terima. Cuma UMNO berpendapat mereka tak termampu untuk melaksanakan hukum-hukum tersebut dalam keadaan sekarang ni..

Lebih baik tak menghukum daripada tersalah hukum..


-pasepisepus-

Zaki,

yang jemput nik aziz tu AGONG bukan UMNO.

yang mula-mula sebut pasal kerajaan perpaduan adalah HAJI HADI AWANG...

-pasepisepus-

pasepisepus, Pengikut = bodoh bangang mangkok bongok...cakap x pkai otak..
peminpin UMNO tu korg kata bagus??korg kata pemimpin menegakkan Islam??
mai cni aku nk bgtau 1 benda yg korg mgkin x sedar dan lupa,
pemimpin yg berjaya ialah peminpin yg dapat memimpin keluarganya, iaitu isteri dan anak2...
kalau bini pun x pkai tudung,bini dok berpeluk2 ngan org lain,tu ka pemimpin Islam???biarla kalau dia tu imam ka,ustaz ka,selagi anak dan bini dia x tutup aurat,dia bukan pemimpin yg berjaya..

-aku x berbaris,aku x berpakat-

budak ni cantik tapi sayang hati busuk.. aku rasa burit pun bau hancing, nak kokek pun tak de selera..

-kaki zina tapi buka kaki fitnah-

bukan nak mengutuk atau nak menyebelahi mne2 pihak. cume kita perlu fikir dulu kalo nk kata seseorang itu sesat. sudah cukup ke ilmu,tinggi sgtkah ilmu kita kalo nk dibandingkan dgn TGNA??Sedangkan perkara asas pun die tak boleh ikut. Kalo btol TGNA sesat, buktikan!!jgn auta je lebih..

-aku x berbaris,aku x berpakat-

Aku tak kata pemimpin UMNO semua nya bagus dan aku tak kata pemimpin PAS semua nya teruk...

lu nak bising pasal orang tak pakai tudung apsal. dosa derang tanggung. cakap banyak pun tak guna..lu baca kisah nabi NUH, apa jadi pada anak bini baginda??Rasul tu bai...


-pasepisepus-

tok guru tak ada pun ganggu hidup mangkok ayun perempuan tu.Tak pernah nik aziz buat any statement kutuk perempuan tu.Tiba tiba lak perempuan bangang tu nak cakap pasal tok guru.Dahtu samakan tok guru dengan ayah pin lagi.pehhh,ini ke pembela agama dan bangsa?Sorry la,kalau aku jumpa depan depan memang aku sound direct minah ni

-pasepisepus-
"Apa yang PAS buat untuk islam???? Sapa cakap UMNO menolak hukum Hudud ALLAH??? UMNO hanya menolak hukum Hudud ciptaan PAS. Hukum Hudud ciptaan ALLAH UMNO terima. Cuma UMNO berpendapat mereka tak termampu untuk melaksanakan hukum-hukum tersebut dalam keadaan sekarang ni.."

cuba ang cerita kat aku,
1.apa hukum hudud ciptaan Pas??
2 apa hukum hudud ALLAH yg Umno terima?
xdak kan?(kalau ada silakan bgtau aku yg xtau nih)
3. kenapa Umno xleh nk jalankan hukum hudud dalam keadaan sekarang???

kalau ang boleh bg jawapan yg tepat kat aku,aku akan mintak maaf kat ang,kat cni jgk..silakan..

aku bukan apa,aku pelik knp -pasepisepus- dok sokong sgt umno buruk dia tu,yg Pas nih dia dok kutuk..aku ikut ulama bai,aku x mau ikut PM yg kutuk ulama..

sila bg jawapan kpd entry aku kat atas bai ( 7 Mac 2011 3:53 PM )..sila le..

-aku x berbaris,aku x berpakat-

ANON 3:53pm (-aku x berbaris,aku x berpakat- ke?)

Hukum Hudud PAS ialah enakmen jenayah syariah kelantan dan terengganu. Even kelantan dan terengganu punya hukum hudud pun berbeza2. macam mana boleh berbeza??? sepatutnya kena la sama. UMNO tolak bukan saja-saja tolak. Setelah dikaji hukum hudud pas itu akan lebih mendatangkan keburukan daripada kebaikan. akan berlakunya penganiayaan sekiranya dilaksanakan, terutamanya kepada perempuan yang kena rogol...

Hukum hudud Allah, UMNO dah cakap mereka tak berani nak laksanakan. takut tersalah hukum. UMNO menggunapakai sistem TAKZIR yang mana hukuman ditentukan oleh pemerintah mengikut kesesuaian. dalam keadaan negara malaysia yang berbilang kaum dan agama amat sukar untuk melaksanakan hukum hudud. HADI AWANG sendiri menyatakan hudud hanyalah 0.000001%(lebih kurang) dalam hukum-hukum islam....



-pasepisepus-

Salam semua, berapi komen saudara2 serta saudari dalam isu nih. Pada yg pengikut Budak puteri yg tak cukup umur, kurang cerdik,poyo, bebal serta biadap tuh, saya syorkan agar bertaubat nasuha dan pergi cari tok guru dan belajar lagi agama Islam dgn lebih mendalam, buat malu aje yg melaungkan ketuanan melayu tapi kutuk Islam, mengaku islam tapi tak ikut ajaran islam, puak kristian pun tak kutuk paderi dia, kaum hindu pun tak kutuk sami dia, mana tah lagi buddist dan lain2, tapi yg mengagungkan melayu dan mengaku Islam kutuk kaum Ulama yg menegakkan islam. Inilah padahnya kalau berguru dengan ulama yg dibayar dan keluar fatwa mengikut percaturan org yg membayar gajinya. Masalah sosial yg juga dihadapi oleh 'budak puteri bengap",arak,lesen judi,lesen club malam siapa yg keluarkan, bukankah dari kerajaan yg membayar gaji ulama-ulama nih, kenapa tak nak jawab isu nih. Ada ulama yg menegakkankan Islam seperti TGNA dikatakan sesat, pemimpin kamu yg menghalalkan benda yg haram nak panngil apa ???? Memang pengikut budak puteri bengap nih tak dapat jawab, tapi kita nak tanya so call ulama yg dibayar oleh kerajaan nih jawab persoalan yg dibangkitkan, kenapa diam....Pada budak puteri bengap dan pengikutnya jgn jadi tin kosong dan berkarat,boleh ditendang dan dipergunakan oleh org atasan kamu, kalau kamu mencari glamour kamu memang dah glamour dan jika kamu tak bertaubat dan memohon maaf kepada TGNA, kamu adalah puteri yg akan glamour dialam barzah nanti, para ulama -ulama yg dibayar nasihatilah anak puteri bengap kamu nih..nauzubillahminzalik...

pasepisepus jahilnya engko nih..

Aku memang x suka TN Nik Aziz...Tapi itu dulu...Masa zaman jahiliah aku.Tp suatu ari ALLAH nk bg hidayah kt aku dia jumpakan aku dgn TN Nik Aziz secara live.Masa tu TGNA duduk kt lounge..(otak korang dah fikir yg x senonoh kan. Haa tu nak fitnah TGNA lg la tu)Masa tu mesyuarat menteri2 besar.Kt situ ada menteri besar yg dri UMGOK gak.Aku amati makhluk ALLAH ni.TGNA ni dok sorng2,tp aku tgk dia cukup berhati2 bila duduk kt lounge 2.Tu kan tmpt org minum air kencing syaitan.Dia takut jubah dia yang putih bersih tu terkena arak.Waiteress yg dtg nak tnya TGNA pun tersipu2 sbb x tutup aurat,MELAYU plak tu.Tp aku tgk TGNA ni x plak bg tazkirah kt waiteress tu.Dia cuma senyum n mintak air sejuk je.(tp itu pun at last dia x minum)Klau bkn sbb suma menteri d srh berehat kat tmpt tu (longe tu d tengah2 lobby),aku rasa TGNA pun munkin x hingin duk situ.Berbeza dgn menteri2 UMGOK yg lain.Langsung x sopan, ketawa terbahak2(ialah org dah pakai kot,perangai pun knalah mcm jahiliah,agaknya dorng fikir mcm tu la..)Langsung x hormat org keliling,sombong lak tu!TGNA ni bila aku tgk muka dia yg bersih tu hati aku rasa tenang n damai.Sejak itu la aku suka kt TGNA ni...smpai la skrg.So sapa2 yg x knal dia,tp mengata2 dia,klau ada dpan aku mmg aku penampo dia.Terutama budak pompuan terlampau tu....

Allah panjangkan umur tuan guru Nik Aziz Nik Mat.Allahuakbar..Allahuakbar..Allahuakbar..

dia patut disamakan dengan unmgok jugak..paku dulang paku serpih mengata orang dia yang lebih

7 Mac 2011 9:05 AM
Tanpa Nama berkata...
Nik Ajiz memang karut pun...

Orang lain mengajak ke arah perpaduan, dia mengajak kearah perpecahan... Kalau dah syaitan pun dia sanggup bekerjasama demi nak menjatuhkan sesama melayu islam...ap nak heran..

____________________________________________

JAKA jawab :

APA KITAB MELAYU UNTUK ASAS PERPADUAN?

Isu lama . PAS ajak perpecahan, umno sahajalah dalam dunia yg menyeru perpaduan.

Pertamanya, parti yg tidak pernah bersatu selain namanya saja tidak layak menyeru perpaduan dgn org lain.

Keduanya, perpaduan mesti ada asas. Apa asas perpaduan umno? Melayu? Apa kitab melayu utk jadi panduan? Tiada, hanya mengikut otak dan nafsu. Kenapa berat sangat untuk menyebut ISLAM sebagai asas perpaduan.

TGNA KATA 'KALAU SYAITAN'...

Ketiganya, TGNA memang halus penyampaian ilmunya. Dia kata KALAU syaitan pun kerjasama dia akan terima. Kesian umno kerana telah memperlihatkan sangat rendah ilmu dan dangkal pemikiran.

Apa yg tersirat mudah saja, TGNA sebut perkataan KALAU, maknanya adakah satu saat dimana syaitan akan kerjasama dgn Islam? Sudah tentu tiada. Hanya dgn satu perkataan bahasa melayu, sudah menjadikan umno mengelupur.

Syaitan tentu menangis melihat reaksi umno dan berkata “kenapalah kau bodoh sangat labu, mcmana nk jadi geng aku?”

PERIBAHASA MELAYU MENGENAI PERPECAHAN

Sebelum umno cakap banyak mengenai perpecahan, mari kita baca peribahasa melayu mengenainya.

Peribahasa melayu ada berkata(umno lupa semenjak kawan dgn APCO).....

Kalau tak pecah ruyung manakan dapat sagunya. Adakah umno makan sagu cukup dgn menjilat2 kulit ruyung?

Kalau tak pecah cengkerang mana kan boleh nak digoreng isi telurnya. Adakah umno makan telur dgn kulit2 sekali(abu lahab betul)?

MENYERU KEBENARAN MESTI PECAHKAN KESESATAN

Baginda saw pernah dilabel membawa perpecahan umat arab yg sedang hidup aman damai, semua hebat, tol unta dan harga barangan semua jauh lebih murah dari negara lain, makan minum murah, ekonomi berkembang dgn slogan 1Abu Jahal.

Untuk menyeru bersatu atas nama Islam terpaksa menyeru kepada perpecahan. Memecahkan fahaman sesat assobiyah dan sekular.

Memecah fahaman sesat pragmatik dan nasionalisma serta menghambakan fikiran dan fizikal rakyat.

Perpecahan yg PAS seru ialah pemecahan pemikiran jahiliyah kepada penyatuan akidah fahaman dan perjuangan Islam yg syumul.

pemerintahan yg mengasihi rakyat dan menyeru kearah kebaikan. menyerukan takutkan Tuhan dan bukan kepada makhluk.

PAS MENGIKUT UNDANG2 BUKAN KEGANASAN

Jalan yg PAS lalui adalah mengikut peruntukan undang2 berdasarkan sistem demokrasi berparlimen dan Raja berperlembagaan. Ia diizinkan oleh undang-undang.

Tidak ada perpecahan permusuhan keganasan, pertumpahan darah, fitnah fitnah fitnah mcm media umno, liwat liwat liwat mcm media umnno.

SOALAN HAMBA :

Sebelum menuduh PAS menyeru perpecahan tanyakan dulu....

Siapa yg memecahkan umno menjadi S46, PKR ? Siapa yg menyingkirkan 2 TPM (melayu)?

Dan yg terbaru dan sangat lawak, siapakah 2 PM umno yg bijaksana tapi kena kencing oleh 2 pemimpin MCA semasa mereka berkuasa dalam kes PKFZ? Hahahhahahaha

Doakan dia mendapat hidayah. .

to pasepimampus:

anda memang jahil tahap bangang cipan..nko pn sama cam farahhana, diupah utk memburukkn TGNA.. hati ko dh bkarat, hitam legam, dh tak boleh mmbezakan mn baik buruk..

7 Mac 2011 9:56 AM
Pengikut Nabi Muhamad berkata...
…..
Firman Allah dalam Surah An-Nisa ayat 59:

"Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kepada Rasulullah dan kepada "Ulil-Amin" (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu".

________________________________________________

JAKA jawab :

Pertamanya jika menganggap diri menjadi pengikut Baginda saw, jangan lupa tulis 's.a.w.' Kerana ia suatu adab penghormatan penting yg dituntut.

PENGIKUT NABI MUHAMMAD saw..YANG MANA, KAMBING ATAU MANUSIA?

Semasa kecil Baginda saw mengembala kambing. Ke mana saja diseru kambing itu, maka dituruti mereka akan Baginda saw, tanpa mengetahui sebabnya.

Keduanya adalah pengikut dikalangan manusia dan jin yg beriman yang menghayati ajaran serta ada dosa dan pahala?

Pengikut yang mana anda dan kita semua?

PEMIMPIN MENYELEWENG BUKANKAH DERHAKA KEPADA PEMERINTAH YDP AGUNG?

Pertamanya, siapa ulil amri yg dimaksudkan umno? PM atau YDP Agung? Jika YDP Agung maka apakah sudah umno cukup setia kepada Baginda?

Apakah melakukan penyelewengan setelah bersumpah taat jujur dan amanah serta memelihara negara di depan YDP Agung tidak dikira sebagai DERHAKA kepada PEMERINTAH?

Jawab umno jawab, jangan sedap2 hendak berkuasa saja.

AYAT SURAH AN NISAA' 59

Ayat di atas sangat popular dikalangan pemimpin umno untuk menyeru pengikutnya menyokong mereka.

Ayat ini tidak cukup hanya dengan difahami berdasarkan terjemahan bahasa melayu sahaja kerana bahasa arab Al Quran memberi makna yang lebih mendalam lagi.

Mengikut sedikit pengetahuan hamba mengenai ayat tersebut:

Ayat ini berbunyi(maaf perlu ditulis dalam rumi), “ Ya ayyuhallazi na aamanu, ATI ullah, wa ATI u rasul, wa ulil amri minkum”.

Ayat ini menerangkan ketaatan kepada 3 pihak iaitu Allah swt, Rasullulah saw dan Pemerintah.

Jika diteliti terdapat perkataan 'ATI' sebelum perkataan ALLAH dan RASUL tetapi TIDAK terdapat perkataan 'ATI' sebelum perkataan ULIL AMRI.

ATI memberi makna KETAATAN YANG MUTLAK iaitu untuk ALLAH dan RASUL saja. Manakala tiada ATI untuk Ulil Amri, bermakna ketaatan kepada Pemerintah ialah selama mana Pemerintah taat kepada Allah dan Rasul.

Ini bukan bermakna tidak taat kepada Pemerintah yang zalim itu menghalalkan kita membuat kerosakan yang lebih parah lagi. Namun membiarkan/menyokong pemerintah melakukan kemungkaran dan kezaliman tanpa di pantau juga adalah CENDERUNG KEPADA KEZALIMAN.

Untuk menghurai apakah kaedah syarak bagi menangani pemerintah yg tidak selari dgn Allah dan Rasul memerlukan huraian dan hujah yg panjang. Tidak sesuai di sini.

7 Mac 2011 2:30 PM
Tanpa Nama berkata...
-dulu umno sekarang PAS-

Apa yang PAS buat untuk islam???? Sapa cakap UMNO menolak hukum Hudud ALLAH??? UMNO hanya menolak hukum Hudud ciptaan PAS. Hukum Hudud ciptaan ALLAH UMNO terima. Cuma UMNO berpendapat mereka tak termampu untuk melaksanakan hukum-hukum tersebut dalam keadaan sekarang ni..

Lebih baik tak menghukum daripada tersalah hukum..


-pasepisepus-
___________________________________________

JAKA jawab :

Hudud PAS umno tolak, hudud dalam Al Quran umno terima adalah kata2 Mahathir Attaturk dulu.

Apa hudud Al Quran yg dimaksukan pun hingga kini semua umno buta mengenainya. Hanya terima tapi tidak laksana, hanya mengiyakan saja. Elok benarlah tu, hujah dungu begini pun bersorak penyokong umno gembira.

Umno bukan tak mampu melaksanakannya tetapi memang menghalang PAS hendak melaksanakannya. Ini kerana hudud qisas takzir amat ditakuti oleh yahudi dan dajjal.

Kerana ia mampu mencegah manusia berbuat jahat sedangkan dajjal menganjur kejahatan dalam pelbagai bentuk jenayah dikalangan manusia.

Takut tersalah hukum konon......izinkan hamba gelak dulu hahahahahahahahaahahahaha

Sudah lebam mata Anwar, sudah 5 tahun terpenjara, liwat 1 tidak sabit pun. kini liwat 2 diusahakan sungguh2 utk zalimi anwar.

ISA bukankah hukum tanpa biacara? takut salah hukum konunnnnnnnnnnn !

Kalau org kata umno munafik anda marah? Tapi berlagak baik memang kepakaran murahan umno!

umno tak berani jalan hukum hudud sebab banyak sangak mencuri harta rakyat.

ko ni pun pelik laa rejam... sokong pas betul dah, duk kata org x tutup orat pun betul dah, tp yg ko siar iklan ntah pape ntah yg aku tgk orat dedah sana sini benda pe plak tue...? tu yg axepolice tue...

oi org di atas sah engkau nie memang paria umno ,nape? marah kamisebab kami kata kat awek engkau, yang macam bohsia tu ke.

org selalu tanya.. apa bn buat utk negara.. tapi pernah tak anda fikir.. apa yang pas telah buat utk anda??? hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..............

-pasepisepus-

"Hukum hudud Allah, UMNO dah cakap mereka tak berani nak laksanakan. takut tersalah hukum. UMNO menggunapakai sistem TAKZIR yang mana hukuman ditentukan oleh pemerintah mengikut kesesuaian. dalam keadaan negara malaysia yang berbilang kaum dan agama amat sukar untuk melaksanakan hukum hudud. HADI AWANG sendiri menyatakan hudud hanyalah 0.000001%(lebih kurang) dalam hukum-hukum islam...."


jgn tunjuk sgt kejahilan anda ok??knp nk takut salah hukum kalau anda kata nk tegakkan Islam??menteri yg jaga hal agama tu x reti apa2 ka??ulama2 Umngok anda tu x reti hal agama ka??aku nk gelak mcm JAKA jgk..kah3..!!
jgn kerana tamakkan dunia,tamakkan kuasa smpai agama tergadai..

(aku stil nk tergelak kaw2 kat pasepisepus..kah3..sengal btol)

-aku x berbaris,aku x berpakat-

Sdih aku.. bukan apa, org2 mcm paspisepus dn yg sewaktu dgnnya memng dh dibutakan mata hatinya oleh allah.. agaknya. Benda2 yg dh terang2 salah di buat oleh pmimpin umno dia mati2 nk kata btul..Adik aku yg sek tadika pun tau nilaikan kbnaran..Adik aku kata lg, kalau dia jmpa betina putri umno x tau malu tu... dia nk suruh brtaubat byk2... sedar la diri sikit seblum buat fitnah pd TGNA.

Tanpa Nama berkata...
org selalu tanya.. apa bn buat utk negara.. tapi pernah tak anda fikir.. apa yang pas telah buat utk anda??? hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..............
____________________________________________________

JAKA jawab :

Hujah menarik tanpa nama. hujah firaun dalam Al Quran mengatakan bahawa kemakmuran, sungai2 mengalir dan kehebatan negaranya ialah dgn sebab hasil kebijaksanaannya memerintah. apa lagi yg rakyat tidak puas hati? apa lagi yg diutus Musa as. untuk berdepan dgn firaun? apa lagi yg kurang?

apa PAS buat utk anda? pembangunan negara dan segala curahan pembangunan terutama belanja besar bn dalam setiap kali PRK adalah hasil usaha PR termasuk PAS.

tanpa adanya pertandingan sudah tentu tiadanya curahan pembangunan yg aggresif kepada pengundi. cubalah bayangkan PRK tanpa adanya pertandingan dari PR, adakah akan mencurah2 pembangunan di taburkan?

PAS byk memberi kesedaran kearah pemerintahan bernegara yg rupanya diajar dalam agama. PAS ajar memecahkan fahaman sekular yg memisahkan agama dan kehidupan. PAS ajar tok guru dan ulamak bukan semata2 dok di madrasah ajar hukum hadi dan nifas.

PAS memberi ruang kepada lulusan agama untuk berjuang atas wadah agama. PAS memberi alternatif kepada bangsa melayu supaya memecahkan kesesatan akidah yg mengatakan umno saja lah yg beri makan dan boleh bela org melayu.

PAS ajar memecahkan fahaman assobiyah nasionalisma pragmatisma.

Dan yang penting PAS akan sentiasa membuatkan umno terpaksa memperbaiki diri kerana punggung mereka sentiasa sakit dicucuk jika terdedah banyak penyelewengan dan kebejatan mereka.

Tanpa PAS, rakyat umno akan terus dibiar bertaraf marhaien kerana ia penting utk survival umno dengan slogan "perjuangan belum selesai".

gobloks. ni semua nk glamer jer sbb nama bole masuk newspaper. perempuan xxxxxx.

aku benci pemutarbelit delete 8 March 2011 at 13:26

~pasepisepus~

apsal r ko ni?ko bljr sejarah islam x??isteri n anak nabi NUH x beriman kpd ALLAH.nabi NUH tlh brdkwah kat family baginda tp ko paham2 r hidayah tu ALLAH yg bg...

yg ko bangang pergi kaitkan dgn BAPAK2 MENTERI MELAYU ISLAM kita ni apsal??family diorang dah sah2 islam.sama ke perbandingan tu??then pernah ko nmpak diorang cuba berdakwah @ memimpin family diorang dulu??memang betul RASULULLAH S.A.W bersabda pemimpin yg baik adalah pemimpin yg berjaya memimpin keluarganya..

pd saudari farahhana,tggi sungguh la agama smpai boleh kluar kenyataan yg sebegini..bljr mn dl??mesir ke?..bwk mengucap sket,siapa la kita nk dibandingkn ng TGNA tu..byk mn ilmu kita?tutup aurat pon x btul lg...tu lom g solat 5 waktu,ntah ckop ntah x rukun dan tertibnya..peringatan utk aku sndri la tu..

nmpk sgt la PEMBOHONGANnya bile disamakan dgn ayh pin yg nyata n jelas bukan bwk pjuangan Islam..sungguh,kalo bercakap pkai aqal sj x ckop,nas n dalil jg perlu..tp tu la ,kalo mata hati dh tertutup, maka jln yg btul tu pon dianggap slh..

Tanda akhir zmn slh satunya, pemimpin yang jahil agamanya diangkt..wat ingtan dan renungan bersama.

~mawar berduri~

assalammualaikum w.m.h
tahniah kpd JAKA coz memberi hujah yg sngat2 menarik dan tertarik utk dibaca dan diulang baca..
syukur sangat coz rmi rkyt mlysia yg masih ambil peduli dgn ahli agama di negara ini lebih2 lg tntg isu TGNA ini. dan wanita yg mengeluarkan kenyataan itu terang2 adalah KAMBING HITAM golongan tertentu... jangan lah kita jadi seperti jiran sebelah iaitu INDONESIA.. di beri pengajaran olh ALLAH S.W.T dengan pelbagai bencana spt tsunami, gempa bumi dan sbginya. lihatlah cara hidup mrk.. contohnya seorang artis memfitnah ulama merogol beliau ketika umur 16... lihatlah apa jadi dengan artis2 di negara malaysia ini.. semua nya cantik2 belaka.. senang nak dapat RM dr org2 berpengaruh.. TGNA pula, bagaimana cara hidup beliau??? sederhana sahaja.. janganlah kita menyamakan seorang alim yg mendapat pendidikan islam dr kcl dgn pengamal ajaran sesat.. teruskan dengan hujah2 anda JAKA.. semoga ALLAH merahmati dan memberkati penegak agama.

bodohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh......

semoga ALLAH SWT memberi hidayh........

dari rock...
kpde pasepisepus

hukum hudud yang pas laksanakan adalah hukum Allah...yang menjadi masalah bukanlah pada hukum hududnye tapi pade perlaksanaannye...ketike pas hendak menjalankan hukum hudud di kelantan perbagai2 halangan...sultan tidak meluluskan sesetengah hukum yang hendak dijalankan...namun di terengganu kerajaan pas mendapat kelulusan untuk menjalankan hukum hudud...tiada masalah...sebenarnye bukan pade hukum hudud itu...hukum hudud yang hendak dijalankan tetap hukum Allah...cume masalah pada perlaksanaannye...kalaulah hukum hudud itu hukum hudud ciptaan pas maka majlis2 ulama or majlis fatwa sudah lama mengatakan tentang hal nih...segale2 dalil2 yang berkaitan dengan hukum hudud adalah dalil yang qati' dan ianye tidak boleh disanggah2 lagi...jadi celah mane pas nak buat hukum hudud sendiri melainkan seperti yang sudah termaktub dalam kitab Allah al-Quran...

kite nih pasepisepus dilahirkan oleh Allah s.w.t dalam nikmat iman dan islam...kite meyakini bahawa Allahlah yang maha pencipte...Die juelah yang maha mengetahui segala perilaku makhluknye...dan Die juelah yang maha mengetahui mane yang buruk dan yang terbaik untuk makhluk2Nye...jadi Allah turunkan al-Quran melalui perantaraan jibril as kepade Nabi Muhammad unutk disampaikan kepade kite sebagai panduan hidup kite supaye tidak tersesat...Nabi sudah lame meninggalkan kite dan nabi tinggalkan kite due perkare...al-Quran da sunnah dan yang mane kalau kite berpegang padenye nescaye kite tidak akan sesat...itu janji Nabi...jadi persoalan saye kenape harus takut dalam melaksanekan hukum Allah???...kenape perlu banyak alasan dalam melaksanekan hukum Allah???...adekah kite yakin dengan janji Allah???...saye bagi 1dalil qati' berkenaan hukum hudud..."hai orang-orang yang beriman,DIWAJIBKAN atas kamu qisas berkenaan dengan orang2 yang dibunuh; orang merdeka dengan orng merdeka,hambe dengan hambe dan wanita dengan wanita,maka barangsiapa yang mendapat suatu pemaafan dari saudaranya,hendaklah (yang memaafkan) mengikuti dengan cara yang baik,dan hendaklah (yang diberi maaf) membayar (diat) kepade yang memberi maaf dengan cara yang baik (pula).yang demikian itu adalah suatu keringanan dari Tuhan kamu dan suatu rahmat,barangsiap yang melampaui batas sesudah itu,maka baginya siksa yang sangat pedih"surah al Baqarah ayat 178...wajib keatas seorang pemimpin islam yang mentadbir negare islam untuk melaksanekan hukum Allah...jadi tiade sebarang alasan untuk tidak menjalankan hukum hudud...1hukum Allah kite tolak atau tidak meyakininye make boleh jatuh kafir...tanyelah kepade mereka2 yang arif dalam hal2 agame...soal berbilang kaum dan agame tiade masalah padenye dalam menjalankan hukum hudud...segale2nye sudah termaktub dalam perundangan islam...cume tinggal nak kaji je pasepisepus...lihatlah di zaman Rasulullah,di zaman baginda masyarakat arab berbilang kaum dan agame...tapi kenape baginde dapat melaksanekan hukum Allah???...anda berkate amat sukar untuk melakukan hukum hudud seolah2 anda tidak yakin dengan hukum Allah...jangan jadikan berbilang kaum dan agame sebagai alasan...sesungguhnye Allah Maha mengetahui ape yang terbaik untuk hambe2Nye...kalau anda seorang islam...islamlah anda seratus peratus bahkan lebih dari itu...tidak ade bawah dari seratus peratus walau 99.9 peratus...demikian dengan itu...aqidah anda dalam bahaye...bersyahadah la balik dengan seyakin2nye...

orang mcam dia ni, memang suka "makan daging saudara sendiri yang dah mati", bahkan lebih lagi...
cnfirm ada org bagi duit suruh cakap camtu...
dunia2...

wei pasepisepus,awat ko diam???Umngok x bg duit utk menjawab ka??? kah3...

sary pasepisepus tengah minum arak sebab dah pening .

pasepisepus adalah seorang krestien awas amat merbahaya budak umno nie dan tugasnya untuk menghina islam dan mengelirukan umat islam .

prempuan ni kalau dah dapat kuasa...cnfirm leh join dgn "Wanita Pertama" malysia. Akan merosakn lg akhlak puteri2 islam kat bumi mlaysia tercinta... Mudh2n allah berikan hidayah dn petunjuk supaya prempuan2 mcmni bertaubat.... amin.

rakyat bwah
akom kte kat bwah ni la yang miskin papa kedana...yg dok atas kerusi empuk kat atas sna 2 baik pembangkang ke umno ke...mereka harta makin luas,rmah makin besar, kereta besar ,tanah jg makin luas...susah klu nk pikir sapa btol2 dpt memerintah...cuma klu ada yg minat sngat nk hidup dlm pembangunan..tukar kerakyatan...mtk suakan politik mtk tggal di bndar new york kat amerika...klu ada yang nk sngat dok dlm negara islam yg di printah oleh pemimpin islam dn ada hukum hudud prgi ke afghanistan...jual tnah kat tanah kat malysia ni, prgi hidup di sna..bru kte tau langit 2 tinngi ke rendah..x pyh la kte brgadoh dlm fb ni...pilihan rya ni... kte pakat sembelih mna2 pemimpin yang kte p.k x berguna...ayam klau kena pnyakit wajib di sembelih buang..jap lagi berjankit plk

ikutkan hati.. mati..
ikutkan rasa.. binasa..
ikutkan nafsu ..lesu..
ikutkan kata ..terimalah padahnya..

takbir..allahuakbar !!

minah macam ni memang padanlah dgn identiti puteri umno... nk publisiti, glamour, nk habuan. Dia ingat dia terror sgt ke smpai boleh nk komen ttg Nik Aziz. Plak tu pandai berlakon/menyamar... nk komen psal NA, pakailah tudung..rupe2nya kat facebook... Kalau nk tau rupa hipokrit, ni lah dia. Yg Utusan low class tu... komen sapa je.. si jahil ke, si berlagak ke, asal kutuk pembangkang & ampu umno/bn.. seme pakai!

spike_thru


EmoticonEmoticon