Monday

AC Mizal sertai UMNO kerana selari dengan perjuangannya


Penyertaan AC mizal dan isterinya ke dalam UMNO, memang sangat bertepatan atau dalam bahasa Indonesianya sangat cocok. Perjuangan AC Mizal selama ini memang sangat sesuai diteruskan di dalam UMNO dan Barisan Nasional. Watak dan peribadi artis terkenal itu sangat mirip dengan para pemimpin yang ada di dalam UMNO.


Tahniah kepada AC Mizal kerana memilih UMNO sebagai platform untuk meneruskan perjuangan. Perjuangan meneruskan perniagaan menjual gelang Tungsten ajaib yang mampu menjadikan pemakainya kuat laksana "Badang". Mampu menjadikan pemakainya untung berjuta-juta kerana kuasa gelang AC.

Gelang beli harga 25 Dollar, tapi jual sampai RM1000, dan jual pula kepada anak-anak Melayu dengan umpan kononnya boleh untung berjuta-juta, inilah perjuangan yang akan diteruskan bersama pemimpin UMNO yang lain.




ReJaM© "Teruskan perjuangan menipu anak-anak Melayu..."

41 comments

*Perubatan menggunakan gelang namun belum pasti ia mengubat pemakai gelang tersebut.

DUIT yang membutakan mata, memekakkan telinga~~

setahu sy, selain wanita, lelaki juga ade guna gelang2 nih sume, Nabi kita pernah ckap, haram bg laki2 memakai perhiasan wanita dan gelang adalah salah satu daripadanya..walaupun utk tujuan perubatan tetap haram kerna daa byk cara laen lg selain memakai gelang..

*perubatan menggunakan gelang??cara yahudi utk sesatkan umat islam..

jangan lah kamu syirik memakai gelang yg d amgap boleh mengubat penyakit.......

mmmm hebat sgt ler dia tu sampai parti pembankang nak oper jwatan tinggiii... puiiii (bak kata jozan hehehehehe)

FARISZ@AZ.Com bawak mengucap..
agak² la klu nak sokong MLM..
buang jer ayat² suci Al-Quran kat blog ko tue..
ko sendiri tak beramal~

Haram pakai barang perhiasan dari besi.. sebab besi adalah bahan bakar api neraka.. pasal aku pernah terbaca artikel yang menyatakan begitu...
kesahihan harap cari info sendiri...wasalam

AC masuk Umporno nak cari insuran...Bnyak penipuan.Klau ada sijil umporno,adalah imuniti. Tak bleh di dakwa kat mahkamah sivil atau sya.Muka hari2 boleh keluar paper bungkus nasi lemak.

Tahniahlah AC sbb kalau kau masuk parti lain .. mesti kau kena tindakan macam2.. jadi elok kau masuk umno... aku sokong... nasih aku tak mendaftar mana2 lagi... tapi sedang berfikir nak join umno sebab boleh buat duit, buat salah boleh cover dan macam2 lagi....

Hukum lelaki memakai gelang

Kaum lelaki haram memakai gelang sekalipun bukan diperbuat
daripada emas, sama ada ianya diperbuat daripada perak, besi,
tembaga, kayu atau sebagainya. Ini kerana gelang itu adalah
perhiasan yang khusus bagi kaum perempuan, seperti juga rantai
atau subang.

Oleh yang demikian lelaki yang memakai gelang itu adalah
perbuatan menyerupai perempuan. Hukum lelaki menyerupai
perempuan adalah haram dan berdosa besar. Ini kerana Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wassalam melaknat lelaki menyerupai
perempuan dan perempuan menyerupai lelaki......


ade org kate nak tujuan perubatan gelang nih...yeps mungkin ada kalau tiada cara lain...dalam kes nih dah jelas utk perhiasan dan bergaya je..so, hukum dia haram!!!

AC Mizal ngan umno same jer...jahil bab agama...kalau xjahil xkan pakai dan jual gelang,rantai,cincin dan sebagainya utk menyesatkan org melayu islam di M'sia...astagfirullahalzim.. bawak2 ar bertaubat... xkan ar sebab bisness sangup gadaikan maruah Agama!! erm..




-Amri-

Cari aidid muaddib blog. Pembongkaran cerita MLM dan skim cepat kaya, yang buat orang melayu yang kena tipu orang melayu juga termasuklah cerita gelang AC ini.

ooooo...korang ngumpat aku erk..hehehe

ade aku kisah ko nk masuk umporno?aku rs xde org pedulikan pon!do i care?????

sejak bila dia jadi Datuk ni ?

AC Mizal dapat Dato' dari Pahang. Betulkan? Beliau dapat gelaran Dato' bukan Datuk. (Betulkan saya jika salah).

Sehingga sekarang masih tiada undang-undang dikenakan kepada AC Mizal atas penjualan gelang yang tidak masuk akal harganya. Mungkin tiada siapa yang membuat laporan polis ke atas kes AC ini.

Baguslah AC memilih UMporNO, Dulu, Kini dan Selamanya kata AC.

"Hak masing-masing untuk memilih parti mereka, untuk dunia sahaja, akhirat belum tahu, wallahualam"

-Dr. LatiF-

AC MIZAL berkata...

ooooo...korang ngumpat aku erk..hehehe
25 April 2011 10:42 AM


LOL!

hahah! padan sgt la tuh! remember dia palsukan testimoni kat produk dia sendiri? ambik testimoni dari websiyte orang lain, pastuh tukar skit nama n asal je.. aiyaaa...

padan sangat la hang joen ameno!

SYIRIK, SYIRIK, SYIRIK....
kalau Tuhan nak bagi kita sakit, x ada apa mampu menghalangnya.

Nak lari drpd kena saman la tu. Sbb baru-baru ni orang dah mula komplen. haha. Setiap minggu dekat maharaja lawak, si AC ni mesti kena kutuk pasal gelang.

Pilihan mu tepat AC. Jgn ikut pencacai2 puki mak PKR anak sundal.

@Uya Usen

Fahami ayat penuh

*Perubatan menggunakan gelang namun belum pasti ia mengubat pemakai gelang tersebut.

maksudnya kalau belum pasti mengubat maka haram lah dan jika itu salah satu artenatif saja yang ada maka ia menjadi harus (sila rujuk fatwa Malaysia)

Hukum asal dalam kaedah fekah bahawa memakai gelang haram namun ia menjadi harus apabila ia ada kewajipan untuk menjaga nyawa pemakai.contoh saudara saya ada penyakit teruk,maka ia kena pakai gelang yang ada tulis info jenis darah dan penyakit.

@Silent Killer

Tidak salah jika nama GEMPAK tapi tiada guna jika HAPRAK.

Fahami ayat perlian.

p/s : study ayat pasif dan ayat aktif dalam bab tatabahasa dan pemahaman.

Gelang adalah dari segi adat di malaysia adalah pemakaian wanita , namun jika di Afrika ia kebiasaan pemakaian buat lelaki dan wanita.

Bab ASBAB dan SEBAB dalam kaedah usul din. Pelajari sebelum nak menuduh orang lain syirik.

Bila demam maka makan ubat , maka niat makan ubat sebagai ASBAB untuk berubat dan TAWAKAL , bila sihat yakin ALLAH yang sihatkan dan bukan ubat yang menyihatkan.

Contoh lagi satu , bila lapar. Makan nasi tapi niat nasi sebagai ASBAB dan keperluan saja dan ALLAH yang keyangkan manusia.Jika yakin NASI yang keyangkan maka jatuh syirik.

Di jepun ada teknologi perubatan gelang , ia untuk mengira gerakkan nadi di lengan di samping menarik tenaga negatif . Boleh gunakan jika ia terbukti untuk perubatan tapi bukan semua orang dibenarkan guna,jika terpaksa atas darurat baru boleh guna.

Macam gelang AC MIzal ni belum terbukti lagi malah kajian dan pembuktian secara professional pun belum lagi.Bukan gelang saja boleh jatuh haram selagi belum terbukti berkesan dan tiada darurat malah batu bulat yang konon lava matahari yang dibuat rantai pun boleh jatuh haram digunakan selagi tiada pembuktian dan darurat.

~Jadi manusia yang cerdik membaca dan mengkaji sebelum mengkondem comment~

Comment "Teruskan MLM =D" sebab MLM sering dikaitkan MELAYU TIPU MELAYU itu bermaksud perlian sebab berniaga menipu sesama bangsa.

p/s : Tidak semua MLM Haram namun 1 dalam 100 saja yang Halal (contoh produk MLM yang halal adalah penjualan buku yang panel syariahnya adalah Ustaz Zahazan dan Ustaz Zaharuddin)

Pasal gelang nak heboh sangat. Kalau salah Polis tangkap le. Sampai sekarang takde apa2 pun. Yg Milo Suam jual bontot kat Lorg Hj Taip tu kau org senyap je. Si Pondan tua ni kalau tak jual bontot tentu di isap konek. Pondanlah katakan.

Orang kate mlm haram , korang pon angguk kepala.
Klau orang kate DSAI lakukan liwat korang geleng plak(puak PR), yang angguk (puak Umno).

len kali study muamalah baru tahu nape ade mlm yang haram n mlm yang halal.

bab gelang tangan tu Ulama' pun ade khilaf sebab gelang tangan tu ikot adat.

yang tanpa nama 25 April 2011 4:43 PM ni jual bontot kat sape plak? jual bontot kat najib?

Jangan mgaku Islam klau tak paham Islam.
Kalau tak taw bek diam dari bodoh tapi tunjok pandai.

mlm bukan semua haram,ade lagi mlm yang halal.

AC Mizal ni pon nak lari dari kena dakwa, da banyak kali keluar surat khabar ada orang report pasal produk niaga dia ni.

Bagos ar penipu joint perompak.

Memang ar ade mlm halal tapi tak sume halal.
lagi banyak haram dari halal ar bro.

Di tawarkan jawatan dalam PR???
memang pelawok AC Mizal ni

daftar pon belom,ini kan plak terus ada tawaran jawatan.

Tuh... Dato' persembah.... Orang giler gelamer gitu ler... Bini dia pun nok jugok jdi datin... Base bodo..

bole bukak gerai jual gelang kat perhimpunan agong UMNO...

Kalau joint mlm boleh jatuh murtad ke sampai kena mengucap balik? mlm sume haram ke?

bongok tol sape yang kate kena mengucap balik sebab sokong mlm. mlm ade halal n ade tak halal. kalau bodoh pi study, jgan bsuare.

jangan jadi ngok cam umnongok suda

die masok umno sebab nanti senang jual kat puteri Umno.

AC Mizal ni bagus. Sebab banyak tolong lingkupkan orang Melayu ngan tipu sesama Melayu.
Memang sesuai AC Mizal masuk UMNO sebab perjuangan AC Mizal dan UMNO same iaitu melingkupkan orang Melayu.

Bagos sebab penyamun kawan perompak.

bagus gak AC masuk UMNO, selari dgn perjuangan AC, dorang xyah solat, boleh minum arak, boleh main pompuan.. tu serba sedikit dan sebahagian dari perjuangan dorang.. dan yg pasti, AC boleh kembangkan bisnes gelang penipu dia tu kalau di dalam UMNO.. perjuang UMNO yang bongok mesti beli gelang bodoh dia tu..

lantak la ac nak masuk umno ka hamas ka hindraf ka,ok la tu,dari Bob Lokman nak taubat boleh plak jadi penganut PAS,kata taubat tapi bagi ceramah dok kutuk2 UMNO,taubat ka apa tu?dah macam stail wahabi plak aku tengok.meluat

Emm, baru tau AC dah pangkat Dato' rupanya.. Ahli Perniagaan yang lebih ramai+pantas dapat gelaran2 ni berbanding Ahli Akademik.. Emmm...

bodo betol la ac ni. ada ka masuk umno, baik ko masuk pas ja dah konfirm ke syurga dah kau skrg ni, hahaha

bodoh nye silet keler 2! budak tadika nie lg kot.

apa makna AC tu? ada org kata Anti Christ..iaitu gelaran puak illunimati kalau tk silap.

or maybe AC = anak cina kot hihihihihhihi

anak communist la..

apa la dah Islam galak nk pakai gelang??? jangan lak bg tau Rasulullah pun pakai gelang wei???

wakakakakaka

Gelang apa ni? Baik le layan Baju Bundle


EmoticonEmoticon