Thursday

Bible bahasa Melayu, Mufti Selangor pula hentam Putrajaya


Dari dulu lagi gua dah cakap berulang-ulang kali. Gerombolan songkok tinggi ni saja nak tunjuk hero, konon perjuangkan Isu Kalimah Allah, menteri-menteri siap ajak rakyat berdemonstrasi di jalanraya, bimbang nama Allah dicuri oleh orang bukan Islam.

Dulu masa gua cakap gerombolan songkok tinggi sengaja menjadikan isu tempatan (kalimah Allah) sebagai isu nasional, penyokong-penyokong gerombolan marahkan gua, kata gua ni tak sensitif dengan nama Allah. Kata macam-macam kat gua, siap kata gua nak jual agama Islam. Walhal gua ikut apa kata majoriti Ulama, apa yang ulama cakap ikut jelah bhai, bukan ikut kepala hotak lu yang tak cerdik tu.

Sekarang lu tengok sendiri, dulu "Kalimah Allah" punya isu, siap nak berdemonstrasi, dengar kata, kepala gerombolan songkok tinggi sanggup menghunus keris bermandi darah mempertahankan kalimah Allah. Sekarang jangan kata kalimah Allah, siap dengan satu buku penuh injil diorang terjemah ke bahasa Melayu, apahal lu tak mengamuk bawak keris ke hulu ke hilir?

Gua kesian dengan mufti yang kena perbodohkan dengan kepala gerombolan songkok tinggi ni. Lu Mufti tak payahla nak bersuara, Makam musuh Islam Kemal Ataturk pun Najib sembah rujuk sini [Makam Kemal], Presiden Ulama Dunia, Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi pun najib berani kata sesat rujuk sini [Ikhwan]. Apa lagi setakat mufti-mufti negeri yang makan gaji dengan kerajaan?

Baguslah sekarang mufti dah sedar, kepala gerombolan songkok tinggi hanya menggunakan agama untuk meraih sokongan politik. Sebab kami dah lama sedar, apapun syukur Alhamdulillah lu dah sedar, lu boleh baca sendiri macam mana mufti jadi angin dengan Najib pasal isu ni, klik sini [Msian Insider].


Lu puak-puak gerombolan tak payah nak conglah konon nak perjuangkan Islam, lagi-lagi si kuah kari kat bawah ni. Hari-hari bertakbir, Allahuakbar! Maki hamun ulama macam dia lebih Islam, perjuangkan Melayu dalam blog. Tapi hakikatnya, lu fikirlah sendiri...




RentaP© "Gerombolan songkok tinggi lu nak suruh perjuangkan Islam? Bankrap..."

50 comments

Kalau dah bertuhankan duit dan kuasa,beragamakan hedonisme, nak buat macam mana...Kat IC jek taruk ISLAM, tapi kat hati, Allah jek yan tahu...

MiloSuam ni blogger dibayar jugak ker???
Byk isu yg xrelevan & xder bukti yg kukuh....
Klu nak kata mamat gemuk kaki botol atas tu kaki fitnah, MiloSuam pon sama jer xder beza....
Hanya jauhari yg mengenal manikam....hanya kaki fitnah yg mengenal pembuat fitnah....

hbs laa....tgk apa dorg nak ckp....

Mufti pun kena perbodohkan dengan ahli politik...
Apa nak jadi Malaysia ni?
Najib ni pun makin hari makin menyimpang...

apa yag fitna??
ada sumber kan...siap pg print screen paper online lagi..
ada pautan dari weba lain lagi...
kalo kamu berani ckp fitnah,laporkan saja...LAPOR..
berani kerana BENAR!!

orang bodoh yang buta hati,buta mata saja yang kata UMNO perjuangkan ISLAM...........kalau sapa nak tau orang2 umno yang duk kat bawah tu bukannya prihatin dalam hal2 macam ni......kalau islam hancur ke,islam ditindas ke,islam dipermainkan ke,orang umno ni tak ambil tahu yang penting mereka tetap sokong umno........

MiloSuam ni blogger dibayar jugak ker???
Byk isu yg xrelevan & xder bukti yg kukuh....
Klu nak kata mamat gemuk kaki botol atas tu kaki fitnah, MiloSuam pon sama jer xder beza....
Hanya jauhari yg mengenal manikam....hanya kaki fitnah yg mengenal pembuat fitnah...


kah kah kah...
guling-guling aku gelak tengok org komen
artikel ko RentaP....

Orang dah bagi link kat atas tu kliklah... baru tau ada bukti ke takda bukti...relevan ke tak relevan...

ini bercakap nama pun tak letak...
nampak sangat penyokong gerombolan songkok tinggi
muahahaha...

Aku teringin sangat nak tengok Zul Kulim yg tak lekang kopiah warna wani tu komen pasai Al-Kitab... Tolong lah Zul, Tolong wa caya sam lu Zul Kulim

"Tak perlu gaduh soal ini, itu hak masing-masing, dalam 'Al Kitab' pakai Allah, (itu) hak orang Kristian, Bidayuh , jangan gaduh, yang gaduh ini sebab dia tak faham, yang tak faham ini Barisan Nasional, kalau tak faham tak boleh perintah, kita kena ubah pemerintah bagi yang faham perintah," kata Anwar ketika bertemu dengan masyarakat Bidayah di Kampung Paon Sungai Rimu, Serian semalam"


kalau puak ni perintah pun sama jugak la ye agaknya?


"sama rata sama rasa, depan belakang sama saja"

-pasepisepus-

aisehmen........ anwar ibrahim pn ckp xder mslh kitab dlm bhse melayu ko xnk bising lak kn?? pemimpin PAS pn sokong pe cte bodo?? dok nk blame kerajaan semua pdhal pemimpin pembangkang pon skong.. mne x nye.. ble govt halang, ckp gov halang kbebasan beragama la, bnda tu xde mslah la.. aduhaii org2 yg xder otak..

Celake sungguh MELAYU UMNO ni!

MiloSuam ni blogger dibayar jugak ker???
Byk isu yg xrelevan & xder bukti yg kukuh....
Klu nak kata mamat gemuk kaki botol atas tu kaki fitnah, MiloSuam pon sama jer xder beza....
Hanya jauhari yg mengenal manikam....hanya kaki fitnah yg mengenal pembuat fitnah....

Kahkahkahkah
jauhari ja kenal manikam..
milo suam x kenal pon manikam tu sapa..

Biasalah teknik Polis Baik dan Polis Jahat.Putra Jaya jadi Polis jahat untuk orang Islam, Mufti ini pulak jadi Polis baik untuk orang Islam. Bila menang DUN Sarawak nanti jadilah baik kedua-duanya.Terkenang pelakon "siput sarawak" dan penyanyi "Anita sarawak". Shaksphere berkata, "dunia ini adalah pentas, manusia adalah pelakunnya". - SSM

Pada ak ada 2 pendapat dlm isu ni:

1. Tindakan krjaan membenarkan Injil versi BM dlm Malaysia melambangkan negara x menyekat kebebasan beragama & pd ak x salah sbb Injil mmg sedia maklum telah diterjemahkan ke dlm byk bahasa2 ibunda berdasarkan geografi mrk spt di Afrika,Jepun,Korea,Indon etc AKAN TTP:

2. Tindakan ini seolah2 akan menjadi doktrin kepada penyebaran Kristian kpd bangsa Melayu khususnya yg beragama Islam (atau fake Muslim mcm NajibRosmah) & seterusnya dilihat sbg bakal menjayakan agenda Kristianisasi di Malaysia.

dh lah kt Malaysia ni ramai yg kononnya beragama Islam tp tetap menyanjung pemimpin munafik mcm UMNO (that means mentaliti Islam mrk tu agak fake ) so korang pandai2 la buat judgement apa benefitnya Injil BM..

ala kelaka la pulak....quran tk habis baca nk baca bible la pulak...kurang kje la tu..

tanpa nama 10.31

sedapnye cakap ..tk kenal maka tak cinta..lebih kenal budak gemuk tu dr secawan milosuam ea..tepuk dada tanye selera..mana satu pilihan kalbu..huhu...masuk bulatan keluar barisan atau keluar bulatan masuk barisan...ingat 7 perkara pembinasa...memang la milosuam tk kenal manikam tapi dia tau asal usul manikam.....

golongan songkok tinggi masih lagi kata takde bukti kukuh? ntah-ntah korang ni simpan bible dalam songkok tinggi korang tak??

rakan milo berkata...
golongan songkok tinggi masih lagi kata takde bukti kukuh? ntah-ntah korang ni simpan bible dalam songkok tinggi korang tak??


simpan dalam kopiah wat bunuh budak 7 tahun..

TU TANDA2NYE MELAYU DH RAMAI MURTAD..

SAPE YG AJOR DIEORNG MURTAD TU

LU PIKIQ LA SNDRI...

GUA MNTAK JAUH~~

gua tgok muke brader pkai bj ijaw tu rase nak tombokkk je...pukewak tol..(maaf xde kaitan dgn subjek)..hehehe

MiloSuam ni blogger dibayar jugak ker???
Byk isu yg xrelevan & xder bukti yg kukuh....
Klu nak kata mamat gemuk kaki botol atas tu kaki fitnah, MiloSuam pon sama jer xder beza....
Hanya jauhari yg mengenal manikam....hanya kaki fitnah yg mengenal pembuat fitnah...

aku pun nk gelak tgk dia ni komen....
'macam datuk tahi'
kecik-kecik xnk mampos....
bila dah besar jd cam ni la....
x thu nk nilai yang mana baik dan buruk....
kilik la kat link 2 bru la thu ad bukti ke x.....
x kn nk malaysia jd macam mesir....
rakyat akan bangkit utk tumpaskan najib altantuya sepertimana hosni mubarak....

terjemahan al quran dlm bahasa melayu.songkok tinggi tk baca pun

apa dia nk marah bible bahasa melayu...songkok tinggi bukan golongan membaca..pemalas

ape salah nye nk bace bible. bacela.. semuanya ilmu allah. bible tu kitab nabi isa. tak salah kita nak baca. cuba ckp kt mane salah nye kalo bible tu bahasa melayu?

masalahnya bible skrg dah banyak penyelewenhan.....

ammaaa... itu mamak parpu kari lebih tulen dari macha cuci kreta, lebih asli110% dari macha jual besi buruk, lebih ori dari macha tarik kreta..

Islam ugama rasmi malaysia,ini termaktub dalam perlembagaan yang Umno,mca,mic setuju semasa nak merdeka.Bila islam ugama rasmi secara automatik lain2 ugama tak boleh disebarkan secara terbuka,termasuk menggunakan nama allah dan lain2 lagi.Jadi jika umno nak juga benarkan "al kitab"disebarkan di malaysia,maka seperti kata mufti lebih baik ugama islam yang jadi ugama rasmi malaysia dalam perlembagaan dihapuskan........ORANG UMNO TENTU SETUJU......

Tanpa Nama berkata...

MiloSuam ni blogger dibayar jugak ker???
Byk isu yg xrelevan & xder bukti yg kukuh....
Klu nak kata mamat gemuk kaki botol atas tu kaki fitnah, MiloSuam pon sama jer xder beza....
Hanya jauhari yg mengenal manikam....hanya kaki fitnah yg mengenal pembuat fitnah....
7 April 2011 9:00 AM


nantilah ana buat tayangan amal kat Carcosa tayangkan mamat gemuk ni minum arak. tapi nanti anta kata perut mamat tu tak lak seboroi yang ada sekarang lak



KOMANDO PENCEN

Anak haram punya babi -babi umno nie,jenis beranak kat punggung buka kat burit...puihhhh




mat jubur

nie bukan maki tapi nasihat



mat jubur

Tok2 mufti nie baru nak sedar ka...dah lama dah TGNA dan TGHA memperkatakan isu nie...Tapi kalau mahu juga sedar tu kira satu rahmat dari Allah lah....sebelum tersesat lebih jauh...

aku nk tngok zul kulim komen tu hri msa shahalamkomen dia ia2 report pulis mcam nk bunuh org jihad konon.skrang dh msuk puak omno cium buntut lg .melayu omnongok.....................

nk buat alkitab ni dlm bhsa melayu psal dh rmai sngat k anak melayu yg menhafal al kitab ni.bsok alif ba ta tk knal al kitab hafal. jd pra mufti ni elok lh tegakan yg benar, jngan nk membisu aja tp tk bisu.ada rmai mufti tp stu dua aja yg berkokok. jngn org ckap mkan gaji buta aja

Milo suam,

Aku respek ko, sanggup dan berani mendedahkan semua ni. Aku sendiri pon tak mampu nak buat macam ko. Teruskan usaha blog ko ni, aku hari2 masuk nak tgk keadaan semasa dari aku tgk tv3 ke baca paper.

Puak2 UMNO ni tak payah layan, kite lawan sebab kita dah muak dengan kerajaan, diorang lawan sebab tiap2 bulan masuk rm 5k. tu bezanya kita dengan org yahudi. yahudi semua kerana duit.

ahlisufi hambaALLAH:
hahaha....lu baru tau ke dorg ni kalo masok pertandingan badut politik paling baguih dorg mng....ko kena pk bro knpe penggunaan ALLAH dibenarkn n pencetakan dalam bhasa msia dibenarkn...
lu pk x lau dorg iznkn pgunaan allah dlm kristian sbb nk dptkn undian bkn islam a.k.a bkn mlyu...n najib kn baek ngn amerika...tkot nt beliau diturunkn pgkt lak akibat kecaman dunia....
ttg pencetakan tu pom sama...lau sbh n srwk jer ley cetak lam bhasa msia...nt dipertikaikan lak...so...bg jerla...
org mlyu kita suke memberi dpd menerima...
org kristian mcm2 agenda agama yg djlnkn...kta agenda agama sdri aku ase xdala segempak dorg....hahahaha
pdnla dgn mke kita org mlyu islam sekalian....sbb kne biarkan dorg perbodohkn kita....

Milosuam,

Gambar ni melayu ke..? aku tengok macam eee...je (pinjam ayat T.T) kah...kah...

bible Bahasa Melayu:
milosuam dan rakan2, anda berada di pihak mana sebenarnya dlm kes ni?. sebelah Mufti atau sebelah Kerajaan?.. atau sebelah Khalid Samad+anwar Ibrahim. sekarang baru beria nak salahkan Putrajaya sbb benda ni dah smpai level TERLAJAK.
1. selama ni tak pernah terjadi kes ni sbb org2 krstian tu tak berani nak ketengahkan isu bible dlm bahasa melayu secara terbuka. sbb apa?.. sbb diorg melalui DAP takut kehilangan pengundi Melayu. tapi disebabkan adanya akses dari Khalid Samad dan ANwar Ibrahim yg menyatakan diorg takde masalah utk org kristian guna perkataan allah dlm bible mereka.
2. KDN da check-mate sbb bila benda ni naik ke court mmg KDN akan kalah sbb peruntukan benarkan diorg utk guna perkataan tu dlm kitab mereka utk rujukan mereka sahaja dan bukan utk sebaran. tapi kita pun tau agenda sebenar mereka: menyesatkan. apa khalid samad buat?... anwar buat?.. diorg setuju. diorg yg start bagi akses. selama ni ada diorg berani buat request bodoh mcm nih?.. tak pnah.. tak pnah..
3. Ust Harun Din tau pasal ni jadi sbb tu dio pun tak bersetuju dgn pendirian PAS dan PKR. jadi apa jawapan PKR?.. itu pendirian peribadi Ust Harun DIn. bukan PR. SHIT!
4. ko pernah nampak org UMNO buat statement setuju dgn benda ni?>.. kalau ada next posting, ko letakkan link.
yang aku tau., satu mangkuk ayun ni aja yg aku benci bagai nak gila. IDRIS JALA. so far aku tak jumpa lagik org UMNO yg setuju.
5. so, pendapat aku, bukan salah KDN dalam hal ni. salahkan org buta yg bagi akses kat lahanat2 ni naik tocang mintak itu dan ini. atas alasan apa? hak rakyat utk praktis agama masing2. kalau naik court, sia2 aje.. lagi satu, ko tanya Karpal Singh. dia nak bela siapa.

MELO

saya adalah milo suam

Yusxx Al siddxxx Suratxxx

mana pemuda parti melayu yg berani hulur keris dulu, agama islam & bahasa melayu dah tercemar dengan hina kini... dasar parti dan manusia talam dua muka...

agama islam n bahasa melayu tercemar sbb islam/melayu sendiri yg bagi ruang dn peluang...tgk semula kronologi benda ni....PAS n PR yg kata tk salah guna perkataan Allah utk tujuan rujukan mrk shj.... malah ustaz2 pn ramai yg support....so pembangkang dh berjaya dlm usaha mereka..lagi satu mmg terbukti politik memecah belah perpaduan mmg boleh menghasil bkesan kpd pihak yg berkepntgn

Ingat peristiwa Natrah?
Kita sbgai og Islam mesti bersatu menentang agena kristian yg smkn berleluasa di Malaysia...
Ramai dah yg da murtad...
so bangkit la wahai org2 Muslim.ketepikan politik...Kita di bawah panji2 Islam harus sama menentang kemungkaran ni...
Semoga kita sbgai Islam dpt bersatu...
Jgn krn pgkt dan Harta,Islam di ketepikan...
Bangun la dari tidur....
Jdkan isu Natrah 1 pengajaran...
Di mana Islam bangkit menentang kristian..
Yahudi dan kristian x akan berdiam slagi kt x ikut agama diaorg.....

ko cakap la ape pon puak UMNO, sampai mati ape ko cakap pon aku tak percaya, sebab puak2 yahudi umno ni kalau tak de duit tak jalan, xde nak susah payah nak komen2 kat sini..

Fuck la cyber troopers UMNO..kubur nanti menjawab la ko sebab duit rm5k sebulan ko fitnah orang sana sini..

ko berak letak dalam songkok ko pastu pakai, baru la betul meLAYU..

dari pemerhatian aku 5o% orang melayu tak gemar membaca.Bila tak membaca mereka cetek ilmu.Bila cetek ilmu mereka senang dipergunakan oleh pemimpin UMNO.Selagi mereka tak berubah selagi itulah UMNO terus memerintah.Kesimpulannya,tegaknya UMNO kerana masih ramai orang melayu tak berilmu.Insyaallah 20 tahun lagi dimana generasi tak berilmu ni telah tiada,maka nescaya UMNO akan tumbang.......

mana dia Pekida... mana dia Perkasa, mana dia Berahim Ali, mana dia Zul Kulim, hina Raja hangpa riuh satu Malaya... hina Islam diam camtu saja...

zul kulim da jadi zul kuli um no, brahim bisa la katak bunyi bila kenyang dapt msukkkkk nanti dia wat2 la bising sokong memanda mentri, ayat pertama mesti salahkan anwar yg bg jalan kapir kristian naik tocang,jd umprono solah2 x bersalah, pastu balaci2 umprono akan men umyes kan, tp diorg lupa,kes lina joy,kartini,aisyah betina pontian yg murtad dan ramai lagi tu sebb sape anwar ke? kan semua tu hasil tarbiah songkok tinggi

jgn jadi sial..negara kita ni negara yang bebas beragama.jadi jgn nak halang orang lain nak beragama.tak tahu perlambagaan malaysia kot korang ni

8 April 2011 6:53 PM

agak2 la statement ko tu........

tanpa nama 6.53pm
aku rasa la ko yg sial, org mcm ko dn sewaktu denganya la punca murtad beleluasa

mana menteri yang jaga agama?bersuaralah,jangan makan gaji buta jer......

agama ISLAM adalam agama RASMI di Malaysia.......PAHAM..?!!


EmoticonEmoticon