Monday

"Datuk T tak paham Islam" kata bekas Mufti Wilayah


Bila orang tak paham Islam berlagak nak jadi pejuang Islam nak menegakkan kebenaran kononnya, maka huru haralah jadinya. Perjuangan mereka hanya akan disokong dan dipuji oleh orang-orang yang sama-sama tak paham, yang sama-sama jahil.

Datuk T yang mendedahkan video seks lelaki mirip Anwar Ibrahim dengan alasan kononnya mahu menegakkan kebenaran, demi kebaikkan masyarakat jelas menunjukkan kejahilannya apabila ditempelak oleh bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Hashim Yahya yang mengatakan beliau sebagai tidak faham Islam [Malaysian Insider]

Kali ini sudah lebih lima kali alim ulama, dan bijak pandai Islam, dari mufti sampailah ke ustaz dari ulama Kerajaan, sampailah ke ulama pembangkang tidak terkecuali[ Ulama Muda UMNO ] memberikan pendapat menentang budaya politik lucah yang dicetuskan oleh Datuk T.

Namun begitu, blogger-blogger gerombolan songkok tinggi termasuk media massa kerajaan tetap meneruskan kempen meraih sokongan rakyat melalui video lucah. Malah mereka mempersoalkan pula undang-undang Islam yang menetapkan keperluan 4 orang saksi yang tidak fasik untuk menuduh sesuatu perbuatan zina, atau berdepan dengan hukum Qazaf.

Susah nak bercakap dengan orang jahil, lebih susah nak bercakap dengan orang yang buat-buat jahil semata-mata untuk meraih kuasa dan keuntungan politik. Ulama, Ustaz, Mufti, guru agama, boleh pergi mampos, yang penting Barisan Nasional menang pilihanraya.

Di bawah ini contoh si jahil yang berlagak kononnya mahu menjadi pejuang Islam, menegakkan Islam, namun akhirnya hanya mampu menghina Islam kerana kejahilan atau penyakit bebalisme yang tidak dapat dirawat.





ReJaM© "Video lucah, dubur, dan pelacur, jadi bahan meraih sokongan rakyat. Malang dan jijik sungguh politik Malaysia"

51 comments

Manusia musuh kepada benda yang dia jahil.Orang UMNO bnyak yg jahil.ilmu xsampai buku lali nk cabar ulama.apa ni???matlamat tak mnghalalkan cara. org jahil dan sombong mmg payah.org bagi dalil Al-Quran pun nak lawan lagi.tu xmaksudnya melwan ALLAH ka???lepas tu mngaku pejuang ISLAM!! =)ahaha.kembalilah kepangkal jalan saudaraku.aku juga xpandai sgt,tapi aku xlawan ayat ALLAH.

bebalisme?? hehe equal to bebal eh?? ism tu merujuk pada fahaman kan..so, fahaman bebal juak2 jahil..

>>moga2 ak tak termasuk dlm golongan bebalisme ni

>> sedar diri ni kurang ilmu, dunia skg perlu berpaksikan ulamak yg betul2 ulamak utk mencari kebenaran :)

ada aku kisah..
Kata juak umco.. Diorang pk agama separuh2 kot..

Kita tunggu orang2 jahil beri pendapatnya pula.. Bila dah buta hati, busuk hati, mereka ini tidak sedar kejahilan mereka itu.. kita tunggu orang jahil pertama beri komen pula.. teruskan Milo Suam dengan pembongkaran anda. kami akan terus menyokong anda.

Hentikan Gangguan Seksual Terhadap Lelaki!!!

FARISZ@AZ.Com

DNA boleh jadi bukti untuk pertuduhan tetapi bukan untuk pendakwaan, namun mampu kah Malaysia menggunakan khidmat golongan yang tidak fasik sebagai proses pendakwaan seperti hakim yang tidak fasik dan saksi yang tidak fasik serta penyelaras bukti yang tidak fasik.

Mungkin Malaysia perlu perbaiki fikrah sistem mahkamah sebab apa yang dilihat proses urus masalah di mahkamah syariah pun mahkamah sivil boleh takeover.

Alhamdulillah akhirnya Allah S.W.T telah menunjukkan betapa kotornya permainan mereka, ingat la Allah itu maha adil... setiap yg bersalah xkan terlepas... terbukti skang itu hanyalah fitnah semata2... Takbir!!!

Bro saje nak tanya,budak2 yang duk jual cd cetak rompak/cd porn kat pasar malam selalunya kena hukum penjara atau denda kalau kena tangkap?

Melayu ammeno tu semua bijak ngan maksiat je....dari pemimpin sampai ke bawah...byk yg terpalit ngan kes maksiat....

Datuk T adalah singkatan dari Datuk T**i,memang macam tu.bukan tegak Islam.Utk pengatahuan S.K nak jadi pengarah filem tapi tak lulus,Rahim pula Nak jadi Pelakon popular dan sorang lagi pak pacak pun jadi.

Real katak:
tambah komen;
kan dah ulamak kata haram.. al-quran kata haram.. Rasullullah kata haram.. yang nak mempertahankan datuk t tu kenapa? Yang DATU T -TIGA EkOR TU memang jahil tak tau hukum ,, yang mempertahankan tu bukan saja jahil malah JAHIL MURAKKAP...

umno kena ingat,satu jari menunjuk pada orang,4 jari tunjuk pada kita...

Kalau orang lain fitnah kita membunuh tanpa ada apa-apa bukti dan saksi macam mana pula?

kemudian disebarkan ke seluruh pelusuk negara yang kita ni membunuh tanpa mengeluarkan sebarang bukti dan saksi dibolehkan ke?



"lebih susah nak bercakap dengan orang yang buat-buat jahil semata-mata untuk meraih kuasa dan keuntungan politik"



-pasepisepus-

imam safie prnah cakap "aku boleh berhujah dgn 10 org berilmu, tp aku akan kalah kalau berhujah dgn 1 org jahil."

sekarang ni bukan tiga ekor je yg jahil... semua yg berkuasa dalam kerajaan...temasuk ulamak umno pun golongan yg jahil juga....sebelum mereka keluarkan filem lucah itu mereka dah berbincang....dan dapat kesetujuaan bersama....ok polis kita punya undang2 kita control apa nak di takutkan........ rakyat bising kita sumbat puting senyap lah...pembankang bising apa yg mereka bolih buat.....kita berkuasa kita bolih apa yg kita suka......

umno tak payah bising2 pada ..dap.. pasal hina islam kau jaga.
mca.. dan..mic dan compenan yg lain........... mereka itu sama je dgn sprsis.. dap.. apa nak di hairankan......

datuk t tu pun tak berape nak berseh cam mana nak bersih kan org lain nampak nya lagi tak bersih la nanti...

orang umno ramai berlagak alim kahkahkah

celah songkok tinggi kalau tak simpan duit diorang simpan kondom, celah punggung diorang simpan keriss

Org yang beriman kita akan nampak sendiri mukanya 'bercahaya'. Orang yang jahil, kita boleh nampak sendiri wajahnya yang mendung dan 'gelap' kerana tiada 'cahaya' iman dalam diri.

Bagi diri saya, saya lihat wajah TS Rahim Thambi dan Eskay itupun saya sudah nampak 'kegelapan' itu. Tetapi hal ini puak UMporNO/BN akan kata "Dont judge it but its cover'. Jadi, terpulang pada pandangan masing-masing.

Yang pasti, Dato T ini perlu ditangkap kerana menyebarkan video lucah, dan menyebarkan fitnah kepada rakyat. Dalam Islam memang sudah lama kena rejam dengan batu sampai mati Dato T ini. Wallahualam.

"Saya akan mengikuti kesudahan nasib Dato T ini, selamat atau tidak. Yang jahil akan diselamatkan oleh mereka yang jahil juga"

-Dr. Latif-

Kalau orang lain fitnah kita membunuh tanpa ada apa-apa bukti dan saksi macam mana pula?
kemudian disebarkan ke seluruh pelusuk negara yang kita ni membunuh tanpa mengeluarkan sebarang bukti dan saksi dibolehkan ke?
"lebih susah nak bercakap dengan orang yang buat-buat jahil semata-mata untuk meraih kuasa dan keuntungan politik"

-pasepisepus-
________________________________________


hm...hukum menuduh org berzina n menuduh org membunuh laen bai..
tu lah..org soh blaja gune al-quran xmo..nak jugak gune undang2 penjajah..isk2..fitnah membunuh mane ade pakai qazaf..

bak kate anon 18 April 2011 9.52AM
imam syafie prnah cakap "aku boleh berhujah dgn 10 org berilmu, tp aku akan kalah kalau berhujah dgn 1 org jahil."

p/s:orang tak paham Islam berlagak nak jadi pejuang Islam nak menegakkan kebenaran kononnya, maka huru haralah jadinya.

~~neutralisme~~

uyeeo.. ulamak umno kau tahu hukum hakam ugama islam hafal banyak hadis2 nabi....tapi bisu untuk membuat teguran kpd kerajaan bn....takut maklum lah cari makan--- tapi ingat di akhirat nanti kamu di persoal mengapa dan kenapa.....


kamu ulamak2 adalah warisan para nabi..? ok good bye.

Dah dibesarkan dengan duit haram..gitulah jadinya penyokong UMNO...

inilah masanya ulamak2 umno mesti berperanan kerana isu ini sudah jelas menyalahi akhlak Islam dan adab melayu.

TAKKAN 40 ULAMAK TIDAK MAMPU TARBIYAH 2 ORANG DATUK

mereka yg terlibat dan rakyat umum yg terpengaruh oleh perbuatan fitnah video lucah ini perlu dimurnikan pendirian mereka kerana ada melibatkan soal dosa pahala. dan dosa pahala ini bukan semata2 terpalit kepada individu berkenaan, ia jg akan terpalit kepada penguasa, ulamak yg berdiam diri...dunia dan akhirat.

dan jangan sampai diturunkan bala lantaran menjadi syaitan bisu.

takkan lah 40 ulamak tidak dapat mentarbiyahkan 2 orang Datuk Duo(dulu Trio). sepatutnya seorang ulamak boleh mentarbiyah berjuta umat dan bukan sebaliknya.

TIDAK ADA TEKANAN YG BERAT DENGAN MENTARBIYAH MEREKA

insyaallah ulamak umno tidak akan kena tekanan yg berat. tidak akan dipenjara dan lebam mata, tidak akan dibuang jawatan, tidak akan diminta dna, apatah lagi dibunuh. paling tinggi pun tidak dijemput ke forum anjuran umno saja. forum mereka pun bukan ada penonton sangat.

KALAU ULAMAK PUN DIKETEPI, MAKA APCO LAH IMAM UMNO

kalau pandangan dan nasihat ulamak mereka pun diketepikan, maka sah lah mereka berimamkan APCO.

ulamak Umno bisu... janji gaji masyuk... cukup thn gi hj/umrah...

berkatalah benar walau pun PAHIT...harap en misnan ahmad rakan fb membaca atikel ini...

WOI BRADER MS..POLIS DAH NAFIKAN LAH LELAKI TU NUAR...KO JGN LAMBAT BRO..

SETAN SUNGGUH UMNO...LAKNAT BETUL!!!

~~neutralisme~~

hm...hukum menuduh org berzina n menuduh org membunuh laen bai..
tu lah..org soh blaja gune al-quran xmo..nak jugak gune undang2 penjajah..isk2..fitnah membunuh mane ade pakai qazaf..

_______________________________________________

ada aku cakap sama ke hukum menuduh orang berzina dengan membunuh??? ada aku cakap qazaf boleh dikenakan ke atas orang yang menuduh orang lain membunuh??takde kan? soalan aku ialah :

1)Kalau orang lain fitnah kita membunuh tanpa ada apa-apa bukti dan saksi macam mana pula?

2)kemudian disebarkan ke seluruh pelusuk negara yang kita ni membunuh tanpa mengeluarkan sebarang bukti dan saksi dibolehkan ke?


aku tak sebut langsung bab qazaf ke apa ke, aku cuma nak tau bila puak2 yang kata pandai agama ni nak ulas bab tu. tu saja.. ko boleh tolong ulas ke neutralisme??

sebab tu la imam safie prnah cakap "aku boleh berhujah dgn 10 org berilmu, tp aku akan kalah kalau berhujah dgn 1 org jahil."





-pasepisepus-

ulamak dalam umno adalah tdm, pm, tpm dan menteri2 kabinet... sbb tu bila diorg cakap apa je... ramai giler yg sokong

aiseh...ngam2 abes pilihanraya kt srawak..trus nk setel kes ni..klu mggu dpn ngundi rasanya x setel lg kot..tu ramalan je bkn fitnah.hehe..pasni msti ada plak pilem bru..tggu pru 13

msti la ada... ummi hafilda simpan 18 rakaman nuar... dh berbelas thun dia simpan... apa kejadahnyer dia simpan sampai berbelas tahun aku pon x tau... wat stok sndiri kot...

LAKNAT UMNO!!!

bertaubatlh orang2 yang mengiakan filam fitnah mirib anua tu .minta ampun dg anua anak bininya pengikut2nya dankau kena jauhkan diri dg puak2 umno tu .kesian .supaya kau tidak trlibat lg dengan fitnah.PAS ADALH SEALIRAN DG ISLAM.

AKU PUN NAK TENGOK APAKH ZUL KULIM NK MINTA AMPUN DG ANUAR 110%.dia ni cakap dia org alim,org phm ugama.atau bla dh msuk puak umnobongok ni dia lbih bongok.

dia bljar kt ngri mdsalih.tp aku dgar dia memang alim tp ugama mana tak thulh .

lepas ni jika org melayu msih lg memberi sokongan pada umno tak tahu lh aku nk cakap sudah nyata fitnah adalh permainan utk brpolitik ,meraih sokongan pilihan raya serawak.lepsa ni PRU13 pulak.mari kita sama2 brdoa supaya umno ni tidaklg dpt mempegaruhi anak bini kita terutama lepas PRU13 nanti .talkinkan umno ni sebelum umno ni menghasud anak bini kita utk sama2 menjadi pemfitnah mcm umno.

tension lak aku..dh trang lg brsuluh..zul kulim pasni msti ckp dia silap tgk citer blu len kot..

Zul Kulim adalah Tanggang Moden... Perlu dapatkan rawatan di hospital gila Tanjung Rambutan.. Bila dah sembuh lantik saja jadi ketua orang2 gila Hospital gila.. itulah selayaknya bagi zullllllllllllllllll kulimmmmmmmmmmmmmmmmmmm

This comment has been removed by the author.

Zul Kulim dh x bole diubati... tapi penyokong2 dia mmg ramai tul kan??

habis tu takkan nak biar saja kesan besarnya nanti anak2 generasi kita akan terikut2 contohnya...lama-kelamaan ia akan menjadi perkara biasa buat mereka dah takda rasa malu lagi dah...

-pasepisepus- ko dgn kepercayaaan ko . kitaorg PR dngn kayakinan kitaorg. klu xde kes nih pon. ak tetap benci UMNGOK DAN BEEND yg menindas rakyat. org dungu je yg leh tahan dibodohkan dengan BEEND . boooo

hg jangan terlalu bongkak sangat sampai masanya nanti hg akan minta bantuan mereka jugak...kita seharusnya bersyukur dengan keamanan yg dinikmati kini berbanding negara lain...itulah adat manusia yang sememangnya mudah lupa diri

ni sume kerana duit... hurm... gila duit sanggup wat semua... yg penyokong dpt aper??? hampas... bau duit pun tak.. ni la politik wang yg dibawa oleh anwar satu masa dulu... bagaimana dia memulakan di msia... hurm... aku rela sokong pas dari si anwar ni... ish.. mmg bukan yg aku nak dari seorg pemimpin.... semua teladan yg buruk.. cara ckp pun kasar... melenting.. cakap bohong.. klu lah dia bersumpah ari tu... kan bagus.. tak la aku fikir dia ni jijik.....

Oi pengampu UMNO,

Ada najib buat laporan polis bahawa dia dan bik mama difitnah??

Ada buat laporan kat mahkamah syariah tentang fitnah??

Ada buat angkat sumpah laknat (seperti anjuran Melayu UMNO)mengatakan bahawa deme tak buat bende sume yg difitnah??

Masalahnya kalau kau difitnah kau jadi berani bukan jadi pengecut macam najib, bik mama & gerombolan songkok tinggi yg berakal rendah.

Anwar steady je menghadapi semua fitnah kerana kebiasaannya orang yang berada di jalan yg benar tidak perlu takut.

Fitnah UMNO disini melibatkan semua salah urus tadbir kewangan negara, projek2 kepada kroni yang tidak berkaliber, pembunuhan misteri yang rekod imigresen dihilangkan (paling pelik), tangkapan2 tanpa bicara, kebocoran dan ketirisan aset2, rizab2 serta dana2 Melayu Bumiputra (bukan Mamak r) dan panjang lagi aku nak senarai.

Tolong jawab ye Mr. UMNO Jahilian.

-Zainul-

p/s:~ ko g sebar kat blog bagi ada akai sket parpukari menjawab isu fitnah nie.. haram-J..

BE end bakal berkubur satu hari nnti. percayalah

aku takut hg pa yang akan ditalkinkan bukannya BN...cuba tgk sekarang ni ramai yg dah cabut lari dari pr cuma hg pa saja terkontang-kanting sorang diri

Iya ke?? Duit bukan segala bai~

Aku tengok orang tinggalkan BN.. Yg tinggal hanya orang yg berkepentingan, media, dan orang2 kerajaan yg mungkin terpaksa menjayakan agenda2 BN-freemason..

KaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaHKaH

ada aku cakap sama ke hukum menuduh orang berzina dengan membunuh??? ada aku cakap qazaf boleh dikenakan ke atas orang yang menuduh orang lain membunuh??takde kan? soalan aku ialah :

1)Kalau orang lain fitnah kita membunuh tanpa ada apa-apa bukti dan saksi macam mana pula?

2)kemudian disebarkan ke seluruh pelusuk negara yang kita ni membunuh tanpa mengeluarkan sebarang bukti dan saksi dibolehkan ke?

aku tak sebut langsung bab qazaf ke apa ke, aku cuma nak tau bila puak2 yang kata pandai agama ni nak ulas bab tu. tu saja.. ko boleh tolong ulas ke neutralisme??
________________________________________________

maaf kerana lamabt reply..

ulasan berkaitan adalah related dengan tajuk..
so beranggapan soalan anda adalah berdasarkan tajuk..
maknenye sy salah paham dan anda salah topik..

1)berbalik kepada hukum la..org yang menyebarkan bahawa si polan membunuh itu wajar disiasat tuduhannya...samada benar atau tidak...bukankah tuduhan membunuh itu berat bagi yg dituduh..persoalannya sekarang..kenapa tidak disiasat tuduhan tersebut?belum siasat sama ada benar atau tidak telah dikatakan oleh anda sebagai fitnah? wajarkah itu?

2)sebarang aktiviti menyebarkan fitnah adalah dilarang sama sekali dalam mana2 agama sekalipon...hukumnya haram..berdosa..lagi berat dari membunuh kan..so mana2 pihak tidak boleh menyebarkan fitnah..ada pendapat mengatakan perlu diasingkan/dipulau mereka yg membuat fitnah ini.
tentang hukum pula..serah sahaja pada ulama'. hanya mereka yg wajar menilai hukum. bende ni perlu ijma' ulama' coz hukum fitnah tidak dinyatakan dengan terang di dalam al-quran..setiap negeri laen pendapat ulama'nya..they've to sit n discuss..


but again..back to d root of law...investigate before u summarize it is slander..

Allah bagi kita Akal utk berfikir...kan?
gali lagi utk jawapan...InsyaAllah..

~~neutralisme~~

neutralisme,

berbalik kepada hukum la jugak..org yang menyebarkan bahawa si polan berzina atau meliwat itu wajar disiasat tuduhannya...samada benar atau tidak...bukankah tuduhan berzina dan liwat itu berat bagi yg dituduh..persoalannya sekarang..kenapa belum habis siasat sama ada benar atau tidak telah dikatakan sebagai fitnah? wajarkah itu?



-pasepisepus-

penat aku ngan org umno ni..aku rasa muak n nak muntah ngan umno ni...jahil sgt..kerana kuasa sangup mcm ni..


EmoticonEmoticon