Email 1 Malaysia, projek curi duit rakyat!

DARI awal gua dah cakap email satu Malaysia ni memang projek menghabiskan duit rakyat. Projek curi duit rakyat untuk dimasukkan ke dalam kantong anak beranak Ketua Gerombolan Songkok Tinggi.

Mana ada Perdana Menteri dalam dunia ni yang sanggup buat projek bangang macam email satu Malaysia ni bhai, kecuali ada kepentingan dan terkantoi di situ. Email free berlambak-lambak boleh dapat kat internet, boleh pulak PM buat-buat bebal luluskan projek email 1 Malaysia.

Rakyat bawah macam gua dan lu orang semua kena kencing sampai basah kuyup, konon ini Tricubes Syarikat adik Najib yang dah nak terlungkup nak buat amal labur RM50 Juta untuk kerajaan. Syarikat sendiri pun dah nak terlungkup, lagi nak bagi sedekah dekat kerajaan? Berakal ke tak berakal orang yang percaya tu?

Sebelum ni, pemimpin gerombolan songkok tinggi membela Najib kononnya satu sen haram pun duit rakyat tidak akan digunakan untuk email 1 Malaysia [TwitterNajib]. Khairy Jamaluddin siap panggil PEMANDU Little Napoleon tu beb, keh keh keh [TwitterKJ].


Akhirnya bangkai gajah gagal ditutup dengan rambut Bik Mama. Ketua Pegawai Eksekutif Tricubes Berhad, Khairun Zainal Mokhtar, sendiri mengaku duit rakyat akan mengalir masuk ke kantong Tricubes, melalui projek email bodoh satu Malaysia pada kadar RM0.50 sekali hantar email.



Gua nak cakap elok-elok pun dah tak mampu dah bila berhadapan dengan gerombolan pembawa virus bebalisme macam ni. Gua terpaksa maki hamun puak-puak pembawa virus bebalisme. Macam biasa lu orang boleh tengok puak-puak bangga dijangkiti virus bebalisme kat bawah komen ni kejap lagi. Lagi teruk kena bodoh lagi bangga keh keh keh.

RentaP© "Satu lagi projek di bawah Sapu Malaysia! Rakyat didungukan, kroni diutamakan!"

35 Comments

  1. Lu apa tau rentap? Lu tu yang bebal cakap PM bebal, langsung tak ada hormat kepada pemimpin Negara. UMNO dan Barisan Nasional Parti Keramat yang memperjuangkan nasib bangsa Melayu dan terbukti sumbangan besar membela anak bangsa.

    Tapi orang macam lu hanya tau membangkang! Menghasut orang ramai untuk membenci kerajaan yang telah banyak berjasa. BEBAL!

    ReplyDelete
  2. PM Bebal...benda free ada nk bebayor ape kejadah..nampok sangat menipunye...

    ReplyDelete
  3. ape kes Pejuang Melayu..Pejuang Islam lah..melayu pun ramai yg murtad sekarang ni..

    ReplyDelete
  4. bukan bebal..terlupa..ms anta msgpun sebelum tido..bukankah sebelum tidur isteri akan mengurut suami.Mungkin PM tengah syok diurut masa nie.. Projek email kalau guna je ke atau wajib guna..kalau pakai email lain tak blh berhubung dengan kerajaan lah?

    Kenapa tak mau PAS memerintah malaysia

    kenapa bantah email 1Malaysia


    Ada apa dengan dara

    ReplyDelete
  5. terkantoi disitu..apa kata pihak atasan?? tak nak cover balik ker?

    ReplyDelete
  6. zz x paham la,,,,,, kami miskin ni x nak tolong... dunia2.... penjahilan akan berleluasa d akhir zaman.. tggu pembalasan mu...

    ReplyDelete
  7. Perdana Menteri PUKIMAK!!! FUCK you!!!

    ReplyDelete
  8. PANAS HATI SIAL.. BODOH NY SAPE SOKONG UMNGOKKKKKKKKKKKKKKKK DAN BE ENDDDDDDDD LGI

    ReplyDelete
  9. Baik kasi rakyat Free Wifi, Free iPad2, Free Bundle

    ReplyDelete
  10. kenapa saya nak gunakan perkhidmatan ini? keseluruhan maklumat saya dipegang oleh syarikat swasta..maka apa jaminan data peribadi saya? jumlah kutipan setahun saya? penyakit saya? no akaun kwsp? semuanya akan diketahui oleh syarikat ini? apa jaminan syarikat ini tidak akan menjual data saya dan mengeksplotasi maklumat ini utk dijual ke pihak ketiga...semakin banyaklah kita akan menerima panggilan telefon menawarkan perkhidamatan percutian kelak...
    apakah jaminan keselamatan data?
    kenapa perkhidmatan ini disediakan oleh syarikat swasta dan bukan kerajaan atau GLC?

    ReplyDelete
  11. sebenarnya ini persoalan tugasan kerajaan...secara am peranan menyediakan perkhidmatan email rasmi dan interlink seharusnya dipegang oleh kerajaan..ini kerana ia melibatkan database rakyat dan kerahsiaan yang sangat tinggi...ianya projek yang menarik,mempunyai kesan positif tetapi dasar pelaksanaannya melalui kontraktor pihak ketiga adalah satu kesalahan besar..pihak ketiga masih boleh membangunkan aplikasi ini tetapi storan data dan hak kawalselia seharusnya dipegang oleh kerajaan..dengan ini segala rahsia kerajaan ini boleh dikawalselia oleh akta rahsia rasmi dan pelbagai akta kerajaan yang lain..kawaselia oleh pihak swasta menyebabkan tiada satu peruntukan undang2 terhadap dasar tadbir tricubes..eksplotasi yang sangat berbahaya memandangkan integriti data diragukan..
    lihat seperti MYEG..dasarnya mudah..ianya seperti kita menggunakan perkhidmatan ejen pendaftaran yang biasa dibuat ejen2 cina..

    ReplyDelete
  12. apa yang ingin dilakunkan kerajaan sangat baik..perkiraannya adalah diantara kos kawal selia, kos pembangunan vs kos outsourcing..maka kerajaan telah memilih dasar penjimatan jangka masa pendek, yakni outsourcing...persoalannya sejauh mana perbentangan kos pembangunan dan tadbir vs outsourcing telah dibentangkan ke parlimen? ini kerana dasar outsourcing yang keterlaluan dalam tempoh selama-lamanya kepada syarikat swasta dilihat sebagai suatu dasar pentadbiran yang tidak cekap..maka apakah kerajaan yang mempunyai dana berbilion2 ringgit sudah tidak mempunyai kemampuan dalam menjalankan dasar pentadbiran sehingga ianya perlu diserahkan kepada syarikat swasta sepenuhnya? perkhidmatan ini seharusnya adalah perkhidamtan kerajaan dan dikawak selia oleh kerajaan sebagai eksekutif pentadbiaran negara..dan bukannya diserahkan kepada pihak ketiga...kos pembangunan dan pentadbiran utk projek ini jika tinggi adalah munasabah jika dibandingkan dengan hanya kos outsourcing dalam jangka masa panjang..jika ianya dibangunkan oleh kerajaan, hak milik sistem , hak penggunaan sistem adalah milik selamanya2 kerajaan persekutuan malaysia..ia ibarat perbandingan menyewa kereta pada kadar RM30 sehari berbanding membeli kereta dengan bayaran bulanan rm 600 sebulan.. persoalannya yang mana lebih memberi pulangan jangka masa panjang yang lebih baik? hal ini tidak pernah dibentangkan kepada rakyat..kemudian dinyatakan ianya adalah inisiatif swasta..jika ianya inisiatif swasta? persoalannya kenapa agensi kerajaan begitu dilihat beriaya mahu mengunakan perkhidmatannya sedangkan mereka juga pnya portal yang lebih baik dari tricubes...terlalu banyak persoalan yang meragukan dalam hal pemilihan tricubes...
    dasar pembangunan yang bagus tetapi implementasi yang sangat meragukan

    ReplyDelete
  13. la la la la la la la27 April 2011 at 07:44

    Abis la ko Najib, memang ramai memaki hamun kat Email tuh.....

    ReplyDelete
  14. nmpak sgt Pejuang melayu ni bebal infinte.. hormat Pm kejadah??? da terang perompak n perosak melayu.. emel 1mlysia pukimak.. wifi free 1 malaysia ok gak.. yahoo gmail sume ade ?? ape function.. Pejuang melayu,berjasa byak sgt ke bang jib kte ney????dsar pngampu BN..

    ReplyDelete
  15. konsepnya mudah,

    Tricube propose kepada Government projek Email 1Malaysia, diaorg sedia invest berapa juta yang diaorg boleh cakap (10 juta ke, 50 juta ke). Government pun approve. Lepas tu Tricubes kata setiap agensi kerajaan yang nak hantar email kena caj 50sen (ni diaorg punya bisnes).

    Tapi kan dia cakap, tiada jaminan kerajaan akan menggunakan email diaorg. So korang jgn jadi bodoh la, kerajaan tak keluar duit 1 sen pun, kerajaan hanya keluar duit kalau dia berminat nak pakai service email tricubes nanti.

    kerajaan hanya akan pakai email 1malaysia selepas consider kos hantar surat biasa (duti setem, printing/paper cost, time consuming) samada berbaloi tak nak bayar 50sen utk hantar guna email tricubes.

    dan pengguna x perlu bayar pun utk pakai email 1malaysia.

    ReplyDelete
  16. soalnya,mengapa data ini diserahkan kepada pihak swasta...sekali lagi apakah jaminan integriti data? akta mana kawal data ini kemudiannya?

    kenapa kerajaan sendiri tak sediakan perkhidmtan ini dan hantar email kepada rakyat tanpa agensi kerajaan perlu membayar cas email sebanyak 50sen...

    kerajaan develop sendiri email, dan kemudian kawal sendiri dan kemudian guna email ni....kan lagi cost effective?

    ReplyDelete
  17. milo suam ni memang suka spin. takpalah, janji hidup ko bahagia di dunia...

    ReplyDelete
  18. Pejuang Assobiyah Melayu selagi boleh makan nasi lemak, selagi itu umngok dan najib penyamun disokong...

    nasi lemak pun dah nk dikurangkan disekolah...sebab lembapkan otak melayu umngok

    ReplyDelete
  19. kalau bukan agensi2 kerajaan siapa lagi yang nak guna secara sukarela takkan ler tokeh kedai kat lawyatt atau pun cik jah yang jual nasik lemak bawah pokok atau pun cik kiah dari felda.. kalau dah tok ketua yang luluskan projek takkan dia tak nak anak2 buah dia yang terima faedah.. adoi

    ReplyDelete
  20. sibuk sgt nk jaga obesiti bdk skolah..obesiti bib mama xnak amik port lak. lain2 pemimpin..sume perut kedepan je aku tngk..haha

    tanpa nama 9.04, kita bkn spin..sume bukti en.milo bagi apa..dh agak xnk terima hakikat ckp la spin bagai..itu la bebalisme. bebal xleh nk diajar!

    en.shahren mengulas dgn begitu baik sekali. ala najib tu nk tunjuk hebat..nk bagi minyak free, tol free xmampu..takut kroni n taiko2 naik hangin.so, bagi la emel free..ok apa.nenek aku kt kg pun dpt..anak kecik lahir2 xreti apa2 pun tup2 dh ada emel..xcelik ke IT namanya tu..hahahaha tahi lembu!!

    apa2 pun sapa2 yg belum file cukai pendapatan cpt2 laa buat.tunaikan tanggungjwb kpd negara. Kerajaan byk nak pki duit tuu..cpt byr kwn2. nnti Kerajaan xde duit cmna nk byr projek emel juta2 ni..utk kesenangan rakyat jgk..xgitu puak2 bebal?

    ReplyDelete
  21. Israel pun tak buat perniagaan macam ni..kerajaan Malaysia gila babi dari kerajaan Israel..

    ReplyDelete
  22. teruskan guna emel free, BOIKOT EMEL penipu tu.......jangan bagi 50sen pun kat penyamun

    ReplyDelete
  23. pejuang melay, mana ada parti keramat nyer,kurafat ada la

    ReplyDelete
  24. bro. inilh yg dktakn menipu dlm benar,mana tdknya RM50juta tdak diambil dri wang rakyat ktanya tp 50cn -rm1 utk satu emil jadi rakyat n pejabat kerajaan WAJIBgunakn e-meil 1malaysia jadi disini duit rakyat disapu.walau pun ada e-meil free tp rakyat didahulukan bayar.1malaysia juta2 emeil satu harix30hari x 12bulan x brpa thun .MAK OI...1MALAYSIA trtipu pencapaian diutamakan.yg pasti kroni mesti kaya brtambah kaya.HDi

    ReplyDelete
  25. TNama 8:28

    Bodohnya kau niiii..
    memangla user tak payar duit 50 sent tu..
    tapi kau tak tahu ke KERAJAAN yang akan bayar 50 sen tu (kepada tricube) setiap kali KERAJAAN hantar email kepada user. Mungkin pekeliling ke, ucapan PM ke, or some shit like that.

    Dan aku yakin, pejabat2 kerajaan akan diWAJIBKAN guna email ni.

    ReplyDelete
  26. bila kerajaan bayar, itu akan melibatkan duit RAKYAT! so, pi mai pi mai, mmg duit rakyat jugak yang akan kena!!

    ReplyDelete
  27. Bangsat, haram jadah laknat penipu duit rakyat...

    kenapa la ada bangsat ameno yang masih mempertahankan projek email bangang 1 malaysia nih...

    taknampak ke TRICUBES merompak duit rakyat tuh? RM0.50 untuk 1email dihantar kepala bapak ko...

    ReplyDelete
  28. bukan setakat tu je, pengguna yg nak pakai email ni kalau nak yang secure kene bayar lagik, kemudian kene beli pulak usb dia

    kahkahkah yahoo dan gmail pun tak penah suruh orang kuar duit

    ReplyDelete
  29. bodo le sapa yang guna email 1 malaysia hahaha

    tak selamat guna, sebab kalau nak security kena caj..bangangg betul ler

    ReplyDelete
  30. Tricubes adalah anak syarikat kumpulan CIMB Berhad pimpinan Datuk Seri Nazir Razak.

    "Keputusan yang baik untuk Tricubes, tetapi pil yang pahit untuk 15,000 pekerja Pos Malaysia," tulis Rocky dalam blognya.

    Langkah Mavcap disifatkan Rocky sebagai tindakan penyelamatan yang menggunakan sepenuhnya wang pembayar cukai negara ini.

    Sebelum ini, Najib secara peribadi memberi jaminan kepada rakyat Malaysia tidak ada wang awam digunakan untuk projek ini.

    Jaminan ini diberikan Najib dalam satu kenyataan melalui Twitter beliau ketika pelbagai pihak bimbang wang awam digunakan untuk projek ini bagi menyelamatkan syarikat yang ada kaitan dengan keluarga beliau itu.

    Ekoran itu Najib didakwa telah menipu rakyat Malaysia.

    Rocky, penyokong tegar Tun Dr Mahathir, dalam postingnya kali mempertikaikan kenapa projek tidak dibuka kepada umum untuk dibida.

    "'Kerajaan sepatutnya membuat perkara yang betul. Kerajaan sepatutnya meminta Pos Malaysia, Myeg dan lain-lain syarikat yang mempunyai kedudukan kewangan yang baik untuk membuat proposal baru bagi projek email 1Malaysia ini," tulis Rocky.

    "Ingatlah, 15,000 pekerja Pos Malaysia boleh mengubah keputusan pilihan raya di luar bandar," tambah Rocky dalam tulisannya.

    HARAKAH

    ReplyDelete
  31. Hahahaha....

    Apa ke bebal Pejuang Melayu tu? Hormat Najib sebab pemimpin negara? Bukan manusia semua sama ka? Hanya iman dan takwa yang membezakan darjat kita. Sebab tu aku tak dak sikit pun hormat kat dia. Dekat Nik Aziz dan pemimpin2 Islam lain, aku hormat banyak.

    ReplyDelete
  32. Nik Aziz pun dah jadi balaci DAP..nak hormat apanya...????? apsal gelabah sgt nih..??? korang semua kena paksa guna email tu ka..? sakit hati sangat macam duit korang lak yg kena rompak..? berapa ribu korang bayar cukai setahun selain cukai jalan yg seringgit tu..? kalau rasa x mau guna email tu x yah la guna..bising sangat macam x dak isu lain plak...relax laaaa....

    ReplyDelete
  33. betol2...i sokong 100%

    ReplyDelete
  34. tanpa umno xkan jadi tanggal 31 ogos...ade otak pikir baik2...pas tu 1% je pjuangkn islam...99% pjuangkan POLITIK...patot ke nik aziz cakap umno kafir..camtu ke pjuang islam???

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan