Wednesday

Kanak-kanak terpaksa mandi dalam lopak air di Sarawak


Walaupun media arus perdana berterusan menyembunyikan berita kemunduran di Sarawak, media arus perdana terus menyiarkan hanya berita yang baik-baik tentang negeri Sarawak, usaha jahat ini tidak akan mampu menipu rakyat yang menjadi mangsa.

Hakikat bahawa, 400 keluarga yang menanti bekalan air bersih di sebuah kampung pedalaman Sarawak tidak dapat disembunyikan [Malaysiakini]. Hakikat bahawa kanak-kanak terpaksa mandi dalam lopak air kerana tiada bekalan air bersih adalah kebenaran yang tidak dapat disembunyikan.

Tergamak media-media arus perdana menyembunyikan kesengsaraan rakyat di kawasan pedalaman demi mengekalkan kuasa Kerajaan Barisan Nasional? Orang politik berebut kuasa, rakyat bawahan yang menjadi mangsa. Media massa terus terusan memaparkan berita-berita dusta.

ReJaM© "Rakyat terus dijamu dengan cerita video seks setiap hari agar tidak memberontak walaupun hidup susah"


Note: Gambar di bawah tiada kena mengena dengan cerita di atas.

46 comments

sedih,bila memikirkan pemimpin yg diharapkan rakyat hanya fikirkan keuntungan poket masing2.lagi sedih bila dilaung2 malaysia negara maju,tp masih ada rakyat hidup dlm keadaan spt sblm merdeka.sedih.sgt sedih.

suruh taib mamut berendam dalam lopak tu

eeee... gemuknye budak tu.. itam plak tu... agak2 kalau dia tgh kencing, kalau dia tunduk bawah boleh nmpk tak anu dia agak nya? keh3

kwan dia ni tiap2 pagi nangis bla dia kencing

munna. hang bru seda ke. kat serawak niada yg tk knal itu kpla paip.itu mentol lampu.krna pemimpinya sengaja smpn stok mcam ni.katanya mudah utk d perm..............jdi skrg lh wtunya utk d prgunakn

Apa nak buat? Kaum bersongkok tinggi sudah control media arus perdana sebagai alat propaganda mereka. Saya pun tak tahu nak cakap macam mana sekiranya taib mahmud menang dan terus menerajui sarawak satu penggal lagi. Saya rasa orang sarawak akan mengundi parti lain sekiranya kerajaan rampas tanah mereka, menendang mereka keluar dari tanah sendiri dan lain lain

Yang baju hijau tu ke budak yg terpaksa mandi kat lopak tu? Gemok betol. tapi boleh minum todi pulak kan? konfius

Oh baru pasan gambar tu xde kene mengene....hehehe....sape pulak baju ijau minum todi tu? sowi baru membace blog nih.

Budak gemok kat bawah tu kalau die mandi lapok air tu abis baru beer nanti...kah..kah..kah

hmm,,bdk gemok baju ijau tu bkn perasan klu mandi kt lopak pun....jom rejam g sarawak tgk sendiri...

Selagi mana media utama tidak bebas dan berat sebelah selagi itu suara kenaifan rakyat akan dikawal.Menjadi mangsa adalah rakyat.
Sebab Mata Lelaki Gemar Lihat Badan Wanita
Hentikan Gangguan Seksual Terhadap Lelaki!!!
Pelajar Di Bunuh Hanya Kerana RM7 ?

salam bro

media arus perdana tak pernah pandang ke bumi, toleh dilangit melihat bintang berkerlipan dan takut kalau bulan mengambang. itulah sebabnya yang cantik dipandang yang hodoh dipinggirkan.

itulah etika kewartawanan.

biar rakyat dipijak, miskin dikeji, pemimpin disanjung kroni dijulang
baru memenohi citarasa, pokek melimpah. syabas akhbar hariini.

http://debatapasaja.blogspot.com/2011/04/di-sebalik-tabir.html

Wah... cakap macam kalu pembangkang menang, Sarawak akan jadi maju tahap Jepun. Tak ade lagi orang miskin. Semue akan menikmati air free.

Hahahaha... lawak giler ar...

Pembangkang dah lama bertapak di Kelantan. Bersepah kampung-kampung yang still tak dapat bekalan air. gune perigi, telaga. Same ja bro.

kelantan masih terpinggir sebab kerajaan persekutuan dah tolak lebih 200 projek di sana. Daripada projek air, jalan raya, pembangunan dan macam². Adakah ini demokrasi? perkara sebegini tak wujud di negara maju

rakyat kelantan minta royalti minyak pun tak dapat, bakhil betul najib ni, perjanjian sedia ada takmo diterima. Sebagai ingatan orang yang mungkir janji ni orang munafik, yang akan tinggal paling dalam di neraka. Bukan saya kata tapi Nabi kata.

Alaaa haaai!

Utk makluman org Semenanjung....sebenarnya cucu2 di kpg kami yg dimaksudkan oleh Blogger Longkang ini,memang sangat suka madi lumpur!apa sibuk nya!
Apa suka sgt sebar cerita sampah!Malulah kpg kami dibuat mcam tu.

Kami dah lama dpt bekalan air bersih dan letrik 24 jam!

PUTRI SEJINJANG

Tanpa Nama berkata...

Wah... cakap macam kalu pembangkang menang, Sarawak akan jadi maju tahap Jepun. Tak ade lagi orang miskin. Semue akan menikmati air free.

Hahahaha... lawak giler ar...

Pembangkang dah lama bertapak di Kelantan. Bersepah kampung-kampung yang still tak dapat bekalan air. gune perigi, telaga. Same ja bro.
6 April 2011 2:00 PM
-------------------------

Anda tahu mengapa Kelantan susah nak maju, semua wang untuk pembangunan di negeri Kelantan disekat. Lebih kurang 200 projek pembangunan juga disekat oleh Kerajaan pusat iaitu Kerajaan BN, inilah sikap demokrasi yg puak2 BN anggapkan. Itu sebabnya agak sukar pembangunan dibuat di Kelantan.

Tetapi jgn lupa, walaupun Kelantan masih dikatakan mundur, rakyatnya tetap bersatu dan masih ada pembangunan walau tidak segah Putrajaya. Lain pula di Sarawak dan Sabah, walaupun negeri dibawah pentadbiran Kerajaan BN tetapi masih juga mundur, malah lebih mundur dari Kelantan.

-Dr. Latif-

Tanpa Nama berkata...

Alaaa haaai!

Utk makluman org Semenanjung....sebenarnya cucu2 di kpg kami yg dimaksudkan oleh Blogger Longkang ini,memang sangat suka madi lumpur!apa sibuk nya!
Apa suka sgt sebar cerita sampah!Malulah kpg kami dibuat mcam tu.

Kami dah lama dpt bekalan air bersih dan letrik 24 jam!

PUTRI SEJINJANG
6 April 2011 2:24 PM
-------------------------

Adakah anda betul2 rakyat sejati Sarawak? Mungkin anda rakyat Sarawak tetapi bukan rakyat 'SEJATI' negeri Sarawak. Tidak pun anda adalah kerabat Taib Mahmud yang terus menerus menindas rakyat negeri awak sendiri.

-Dr. Latif-

Kami tuu tinggal dimana...yang jadi isu sekarang kamiii yang satu lagi masih tak dapat bekalan air bersih....

walaupun kelantan mundur tapi takda hutang belambak macam negeri BN lain. Dah la hutang belambak siap defisit lain tiap tahun. Rakyat kelantan memang bijak, bisnes di KL ramai orang kelantan yang pegang.

SOKONG Dr LATIF, BARU PADAN MUKA BN MUNAFIK TERANG LAGI BERSULUH.

Kalau niat nak pancing undi pun carilah berita yg tahap Gempq@meletu-letup!

kalau skadar mandi lopak ke, longkang ke...air 'juruk' ke...apa digago gilak nya?


PR ada lampu ajaib ke nak ubah Sarawak jadi negeri termaju dlm dunia nie?

Jangan nak mengada2 sgt.
Masalah kemiskinan nie bukannya sahaja kat Sarawak.

Kat negeri PR pun ada juga org susah,orang miskin.

Kemiskinan nie dah lumrah alam.

Milo Suam!
Saya cabar hang,tolong buat listing negara/negeri yg tidak ada kemiskinan di dunia, boleh?

Buatlah senarai nama2 negara atau negeri yg tidak kemiskinan tu sebelum maghrib petang nie juga(6 April 2011)
Ada Paham?Mun sik tau madah ngan kamek.

Iboh tunjuk perangey keda air juruk jua.
Mala madah urg Sarawak miskin,ingat org malaya jutawan semuanya kah.
Kamek ada jua nanggar kita urg
Ooo tedah...idup sidaknya truk agik ari kitak merinsa!

nu' kesian agik nanggar sidak yg sik pernah atang Sarawak..nunjuk kelakar bodo ajak2

Mun ada cermin;mukakodiat!



URANG UTAN

DR ABU....PANDEI KAU MADAH BN MUNAFIK....MUN BN SIK MUNAFIK, KAU YG MUNAFIK
IBOH NAK PANDEY MADAH URG MUNAFIK:MUKAKODIAT!

DR.ARANG

eH..eH...eHHH

Sik bait nganu taib ajak, kesian tedah nya lah warga emas. sampey ati kitak ngerepaknya
urg kpg kamek madah,mun kita nganu urg tua;TULAH! kelak...

lagipun, nya bukan urg lain bah; kita tu sama aajak bah...

bapa sama laki...emak sama mpoan.
ndak kah kita tu sdara!

Udah agik nganu nya...ok.

SELAMATKAN SARAWAK DARI PANTAT RAKYAT!

kalau nk diikutkan kemunduran, mmg sabah no.1
tp kena ingat sarawak sahaja jauh lg besar dari semenanjung malaysia

so kira nk majukan tu kena makan masa

tapi kelantan tu yg 1/14 dr kebesaran sarawak pon xleh maju2 tu apa cite? xyah pandang jauh, bahasa melayu diorg pon x betol

orang sarawak mmg ade dialek, tp bila cakap dgn org semenanjung, diorg leh je adapt dan cakap BM dgn lancar. org kelantan dialek diorg xleh buang, cam sampah. pastu dok kutuk2 org kroni la, tp bile org kelantan jadi HR, diorg dok amik org kelantan saja kerja ngn diorg, itu kalo bukan kroni org panggil ape?

selalu negeri yg diorg gelar serambi mekah ni sombong2 belaka, diorg ingat diorglah umat terpilih allah, diorg sahajalah masuk syurga, sidorg sahaja lah teraniaya. pastu x abih politik diorg nk masuk sabah/sarawak, padahal perkara 20 sabah/sarawak ntah baca ntah tidak.

to sarawakian
iboh layan sidak politik semenanjung tok, terutama PAS. nang sidak nya mok pecah belahkan negeri ktk. smua sidaknya mok cmpr, sidak nya mala jak umpat mek org tok paloy diam rah pokok, sikda pendidikan yalah pangkah org BN.

tngga kedirik lah cmne sidak nya tgga mek org swk, aku nang sik kisah mun kitak pangkah apa pun, DAP/PKR/BN/SNAP janji boh pangkah PAS. nang parti extremis

sebenci2 kamek org manas terhadap BN pon, kamek org jauh lagi manas pada PAS yg anok mek org paloy

kat sini mmg aku boleh nampak, PAS dan kelantan mmg benci dekat orang sarawak dan sabah.

orang sarawak semua, jika PAS memerintah sarawak nnt, mereka akan haramkan injil bahasa melayu
bukan itu sahaja, mereka juga akan haramkan segala arak,bir dan tuak. mereka xbenarkan orang bukan islam jadi penghulu
lihat la isu perkataan allah sahaja sudah cukup huru hara kan semenanjung sampai mereka sanggup membakar gereja, sedangkan sarawak aman sahaja islam dan bukan islam walau ade injil dalam bahasa melayu
mereka akan ambil anak perempuan sarawak yg dikahwinkan utk dikonvert kan menjadi islam, dan segala harta warisan akan jatuh ke tangan mereka. org bukan islam tidak akan dapat sebarang harta peninggalan
jangan biarkan pembangkan semenanjung menghuru harakan sarawak kita

sebarkan kepada semua orang sabah sarawak kita, kita tunjuk pada pembangkang yg kita anak sarawak mampu utk berdiri maju ke harapan

ANCANG SARAWAK ANCANG!!!!!!!!!!!!!!!

-Dr. Latif- 6 April 2011 2:43 PM

Tetapi jgn lupa, walaupun Kelantan masih dikatakan mundur, rakyatnya tetap bersatu dan masih ada pembangunan walau tidak segah Putrajaya. Lain pula di Sarawak dan Sabah, walaupun negeri dibawah pentadbiran Kerajaan BN tetapi masih juga mundur, malah lebih mundur dari Kelantan.

-----------------------------------------------

anak sarawak sekalian,
lihat lah anak banjingan ini yg merupakan ahli pas kelantan pandang rendah pada sarawak, mereka kutuk kita mundur, mereka hina kita miskin, mereka pandang rendah pada kita

apa kah kamu anak sarawak mahu menyokong parti sebegini? parti yg pandang hina pada negeri sarawak? jangan biarkan mereka berjaya

saya bukan lah pernyokong BN atau PR, saya hanya lah pemerhati biasa

salam.mak ai..lancang sungguih no mulut2 hangpa semua mengatakan kelantan..bukan apo la kan..cuma nt tny la cikt kt sarawakian2 ni..habaq mai berapo kalai hangpa penah pegi klantan..habaq mai kg mane yang tk de bekalan air...habaq mai kawasan manaw yang mundur..
buka apo la kan..sarawak mmg luas..tp sesuai ngan ALLAH bagi dengan kekayaan minyak, balak, hasil laut,..tgk memerintah dah 30 tahun..kekayaan ini banyak tp urus tadbir yg tk jujur menyebabkan benda nie tk sampai kepada rakyat.tk usah la nak banding ngan kelantan..sejak PAS tdbir..brpa bnyk bajet negeri yang disekat dan hak dinafikan oleh kerajaan pusat..duit ehsan di beri kepada JPP yang sampai hr ni tk nmpak ke mana salurannya..kita bukan nak cari musuh..cuma ape yang buruk tu kami alu-alukan nk tgur..yg baik kita sahihkan dia.

Kepada Rakyat Biasa 6 April 2011 5:12 PM

Maaf jika ayat saya menyinggung rakyat Sarawak. Maafkan saya. Saya bukan penyokong PR mahupun BN. Cuma saya hanya benci dengan Politik Lucah yang diamalkan sekarang.

Itu hanya pandangan. Saya rasa Sarawak boleh menjadi sebuah negeri yang lebih maju dari sekarang (dibwh pimpinan BN). Nampaknya ramai salah faham akan maksud ayat yang saya berikan. Saya pasti Sarawak akan lebih maju jika tidak dipimpin oleh Kerajaan BN. Anda buatlah pilihan anda di sana.

-Dr. Latif-

Kepada Anak Sarawak 6 April 2011 5:01 PM

Anda jangan menyebarkan fitnah terhadap PAS. Terpulang kepada rakyat Sarawak sendiri. Buat pilihan bijak anda, pilihlah parti pimpinan anda kecuali BN. Pasti negeri Sarawak lebih maju.

-Dr. Latif-

Anda jangan menyebarkan fitnah terhadap PAS. Terpulang kepada rakyat Sarawak sendiri. Buat pilihan bijak anda, pilihlah parti pimpinan anda kecuali BN. Pasti negeri Sarawak lebih maju.

-Dr. Latif-
-------------------------------------------------------------------

BETOL!!!!! sya sokong anda Dr. Latif
biarpon membenci PAS...
tp janganlah biar BN terus bertahkta membolot semua kekayaan
undilah calon yg jujur dan betol

Rakyat Biasa berkata...


anak sarawak sekalian,
lihat lah anak banjingan ini yg merupakan ahli pas kelantan pandang rendah pada sarawak, mereka kutuk kita mundur, mereka hina kita miskin, mereka pandang rendah pada kita

apa kah kamu anak sarawak mahu menyokong parti sebegini? parti yg pandang hina pada negeri sarawak? jangan biarkan mereka berjaya

saya bukan lah pernyokong BN atau PR, saya hanya lah pemerhati biasa
6 April 2011 5:12 PM

...........

Saudara, ingin saya nyatakan juga saya BUKAN ahli PAS dan juga BUKAN orang Kelantan. Saya hanya orang biasa yang benci politik lucah dan kotor dibawa oleh Kerajaan BN. Saya juga tidak menyuruh rakyat Sarawak mengundi PAS. Itu terpulang kepada mereka untuk memilih pemimpin mereka, tetapi carilah yg selain BN.

-Dr. Latif-

saya tidak menyokong PAS atau BN

tapi sy tak yakin PAS dapat memerintah sarawak/sabah dengan adil

kita lihat pada isu agama

di sarawak mmg ada injil dalam bahasa melayu, dan di antara nya juga ada juga perkataan "allah" sbagai penganti tuhan. dan ianya telah lawa wujud sejak beratus tahun

sekiranya PAS memerintah apakah ia akan mengharamkan injil tersebut? yang telah digunakan sejak malaysia belom ditubuhkan lagi?

didalam perkara 20, walau agama islam merupakan agama rasmi malaysia, namun ia tidak tertakluk pada sarawak/sabah di mana agama islam bukan agama utama di sini. sila rujuk balik "perkara 20"

sejak pembakaran beberapa gereja di semenanjung, ia juga merebak di sarawak. lihat lah bagaimana isu agama boleh mengoncangkan kaum2 di malaysia. dan jika PAS mahu campur tangan dalam isu agama, saya yakin akan berlaku nya rusuhan, dan kami tak mahu itu berlaku sekali lagi

untuk pengetahuan saudara, sudah beberapa ratus tahun tiada nya pergaduhan sesama agama di sarawak sabah, dan jika ada pun ianya pada skala yg sangat kecil. tapi sejak pencampuran politik, agama kristian disi sudah merasa terancam, bagai mana kah PAS mahu menanangi situasi sebegini, jika pihak PAS sendiri tidak bersetuju perkataan allah pada injil dan menentang injil dalam bahasa melayu?

AWATLA JADI MACAM NI..... (PERHATIAN RAKYAT BIASA 6.08 PM)
PAS BERTANDING 6 KERUSI SAJA... MANA BOLEH NAK PERINTAH S'WAK.... PAS CUMA AHLI PAKATAN UNTUK TAWAN S'WAK.. KALAU PAKATAN MENANG.. DAN PAS MNG 6 KERUSI... PAS CUMA JADI WAKIL RAKYAT SAJA.. PAS BKNNYA MUSUH ORG BKN ISLAM... PAS JUGA ADA KELAB PENYOKONG YANG TERDIRI DARI ORANG BUKAN ISLAM.. MALAH PAS JUGA TAWARKAN SATU KERUSI UNTUK ORG BKN ISLAM BERTANDING BAWAH TIKET PAS DI S'WAK.. TAPI SAYANG CALUN TERSBT X BERSEDIA UTK MEMIKUL T/JWP NI...
JGN SLH FAHAM TTG PAS...

LAGI PUN KALAU PAKATAN MNG SEMUA KERUSI PUN... MAJORITI WAKIL RAKYAT BKN ORG ISLAM....
JGN TAKUT DGN PAS WAHAI PENGUNDI S'WAK.. DEKALTILAH MEREKA.. RAJIN2LAH DGR CERAMAH PAS NANTI....
JGN PERCAYA MEDIA BN .....

" PAS UNTUK SEMUA "
MAKNANYA PAS BKN UNTUK ORG ISLAM SAHAJA.....
KAT SEMENANJUNG ORG BKN ISLAM SUDAH RAMAI MENYOKONG PAS......
MEDIA UMNO SAJA2 NAK TAKUTKAN ORG2 BKN ISLAM.....

Rakyat Biasa 6 April 2011 6:08 PM,

Kenapa perlu kata PAS tadbir Sarawak? PAS di Sarawak hanya bertanding 6 kerusi sahaja. Tidak mungkin blh memerintah di sana. Itu sebab saya nyatakan, undilah apa2 parti ditempat anda kecuali parti yang bersangkutan dengan BN. Harap anda fahami situasi yang berlaku ya.

-Dr. Latif-

lagi elok selangor di perintah P R dari united munafik no one (umno) habis dilanyak umno.dari tempr sampai ke pasir,belum lagi anak dara sampai ke bini orang ,semua united munafik no one (umno)punya keje,bekas mb ge jalan jalan makan angin sampai jumpa tikus berjalan dua kaki,

berita fitnah ni..mana boleh negeri maju, pemimpin prihatin ade masalah gini..kalo di kelantan,kedah,p.p,selangor ade le masalah ni..negeri tersebut mundur..pemimpinnya x pandai memerintah..Taib pemimpin bagus..@maksum..pakai kerete buruk..lagi pun dia baru kawin..mod dia baik..heeeeeee

saya sokong dr latif, kepada yang pernah pegi kelantan dan sarawak memang boleh nampak bezanya. Lebih jelas lagi sarawak dapat wang royalti minyak tapi kadar kemiskinan masih tinggi, kelantan tak dapat royalti tapi masih mampu membangun walaupun tak seberapa. Rakyat kelantan bukan nak bersikap acuh tak acuh kepada orang sarawak, tapi nak ajak rakyat sarawak bangun bersama seperti orang semenanjung yang menolak BN.

suratman.....

batu pahat.....

nama pun kampung,kalau kampung dekat ngan bandar takde air memang tak logik la,bebelas tahun dulu kampung bapak aku dulu pun access pakai sungai ngan jalan tanah merah lori sawit,elektrik kongsi duit beli minyak pakai generator,lepas dah ada jalan tar,ada la air ngan letrik,btw kampung bpk aku pun pedalaman.takde plak orang kampung tu nak marah-marah apasal kerajaan tak buat hantar bekalan air dan elektrik,dah memang kampung diorang jauh,diorang bersyukur bila ada jalan,korang cakap senang la,sarawak bukan macam kelantan,geography landscape yang mencabar,tak percaya p naik gunung santubong dulu baru cerita,nak tolong sekali pun boleh.apa kes kelantan tak setel2 lagi bekalan air bersih sampai masuk berita tv3?iyelah cakap kelantan lagi maju dari sarawak kan?temberang agak-agak la nak kata sarawak mundur,sarawak ni luas lebih kurang sama dengan semenanjung je dalam peta,abis tu takkan semua tempat ko nak bangunkan?,kalau memang ko yang nak tinggal dalam hutan takde orang nak larang,baik ko preserve hutan,takpun buat ladang,itupun ada yang kata hutan kat sarawak dah habis,nampok sangat menipuw.


sudah-sudahlah,aku tau korang tak pernah jejak sarawak,ada orang kene posting kat sini sampai pakai but paya turun dari kapalterbang.gile klako!

sejujurnya dari perhatian aku, sarawak mmg lgi maju dr kelantan, nak kata ibu negeri sarawak dan kelantan, rasanya sarawak lg maju... nak kata kawasan pendalaman xda air, agak2nye kan ada brapa daerah kat sarawak... sthu aku la kan kelantan xda la besar mana kan , klu nak kata ada byk bndar kat sarwak yg maju . maafla aku mmg skng BN terang-terangan.. bukan ape , kalau nak dbndng sarawak dulu n skrg mmg jauh beza , skrg dah ada bbrapa bndar yg maju da, dlu ada ke yg maju cmni ?? sapa yg prntah ?? kerajaan mana ??


EmoticonEmoticon