Najib jamin KM Sarawak Taib Mahmud akan letak jawatan

Menyedari kemarahan Rakyat Sarawak terhadap Ketua Menteri Tan Sri Taib Mahmud, yang diketahui umum telah merompak hasil dan kekayaan Negeri Sarawak selama 30 tahun menjawat jawatan Ketua Menteri, Najib akhirnya terpaksa memberi jaminan kepada Rakyat Sarawak, bahawa Taib Mahmud akan meletak jawatan.

Kemarahan rakyat Sarawak terhadap Taib Mahmud sudah tidak dapat disembunyikan lagi. Umum menyedari bahawa imej Ketua Menteri itu sudah tercalar teruk, dan sering disamakan dengan presiden Mubarak yang telah digulingkan oleh rakyat Mesir baru-baru ini.

Dilihat sebagai sudah merasai rasa tidak puas hati di kalangan penduduk Sarawak terhadap Tan Sri Abdul Taib Mahmud, Datuk Seri Najib Razak dalam mesej pertama sempena kempen enam hari menjelang hari penentuan Sabtu ini menegaskan perubahan kepimpinan akan dilaksanakan secepat mungkin selepas pilihan raya [MsianInsider].



Nampaknya sia-sia sahajalah Kerajaan mengeluarkan belanja sehingga RM 10 juta untuk melancarkan serangan cyber ke atas blogger-blogger Pakatan Rakyat bagi mempertahankan Taib Mahmud sebelum ini. Sia-sia jugalah kerajaan membayar elaun RM 5,000 sebulan kepada blogger-blogger pembela Taib Mahmud sebelum ini rujuk link ini [Blogger BN]. Akhirnya Najib terpaksa mengakui bahawa rakyat sudah benci kepada Taib Mahmud si perompak harta Rakyat.

ReJaM© "Bangkai gajah takkan mampu ditutup dengan tudung saji"

Note: Gambar di bawah tiada kena mengena dengan cerita di atas.

Post a Comment

25 Comments

  1. kalau taib ialah bangkai gajah...parpu ni bangkai babi hutan yang besar mcm dinasor tu

    ReplyDelete
  2. Boleh percayakah janji orang fasik? (xmenuduh sesiapa,sekadar bertanya)

    3 Bahagian Sabar

    Berdakwah tapi jadi ahli Neraka?

    ReplyDelete
  3. Ada lagi wajah si gendut kaki mabuk ni? he he he...
    kalau baca blog dia rasa macam nak ketuk je kepala dia, entah apa-apa dia tulis, macam orang tak ada akal...

    Dia ni lebih kurang mcm blog fitnah papagomo gak...
    Blogger mcm ni boleh jadi harapan Gerombolan songkok tinggi...
    jahanam UMNO... Jahanam...

    ReplyDelete
  4. Otromen Kosmos

    Taib Mahmud akan letak jawatan apabila tiba masa yang sesuai..

    jap nak tanya..bila masa yang sesuai tu??10tahun??20 tahun??ataupun tunggu negara bankrup dulu???

    Bala Bala.....

    ReplyDelete
  5. rela katak: ehemmmmmmmm...

    leh caya kerrrrrr?? kalau x nak jawatan tu x yah prtahankan kerusi tu,, tapi bila msk PRN ada la niat tersembunyi tuuu.. aku jamin kalau mng si mesin taib buruk tu...misti dia jadi km lagi.. pastu dia akan kata..."saya akan letak jawatan dalam masa terdkat niiii..."najib2 x abis2 nak klentong rakyat s'wak.....
    SARAWAKIAN.. PASTI KAN MESIN TAIB BURUK YG DAH ROSAK NI X DER DLM KABINET.......

    ReplyDelete
  6. klu taib lpas jwatan pun ape bezanye....slagi BN mmerintah xde beza...pcayalah..pcayalah..pcayalah..

    ReplyDelete
  7. klu ikutkan ranking rahsuah pun no 1 BN...taib no 2.sooo..xde bezanye...

    ReplyDelete
  8. Kah kah kah...

    Nak letak jawatan macamana kalau pengganti pun tak berani nak bagi tau???

    Ini tak ubah seperti melepaskan anjing tersepit.

    Kah kah kah...

    ReplyDelete
  9. kahkahkah..
    memang lawak gila si parpu gemok kat atas tu..

    kesiaaaan...kah kah kah..

    ReplyDelete
  10. kau nak aku letak jawatan jangan harap sebelum aku letak aku pastikan kau letak jawatan dulu ... pasal apa sebabnya, kau ketua penyagak aku ketua penyamung, jadi kita sama letak jawatan baru betul.....ini lah cerita nya yang terjadi dalam umno.....

    ReplyDelete
  11. Saya langsung tidak percaya bila PM Najib kata Taib Mahmud akan letak jawatan BILA TIBA MASA SESUAI.... Adakah ini kisah Maharaja Lawak?

    Banyak betul pembaziran wang rakyat yang Kerajaan BN telah laburkan di Sarawak itu.

    -Dr. Latif-

    ReplyDelete
  12. Laut China Selatan11 April 2011 at 08:33

    satu lagi pembohongan terbongkar!!!

    wahai pondan celaka pemfitnah pengaib orang lain,aku nak kau respon dengan komen aku kat entri celaka ko nih

    http://milosuam.blogspot.com/2011/03/bukti-blogger-pro-bn-diupah-rm-5000.html?showComment=1302481676808#c5853048415119793377

    aku sekali harung je blog ko aku dah nampak semua auta,fakta konon,celaka nak mampus la ko ni,ko tak rasa berdosa ke buat bende2 macam ni?bertaubat lah oi,sejahat-jahat aku pun tak sampai aku nak fitnah dan buat cerita auta kat orang,tolong respon kalau kau anak lelaki,kalau tak semua orang kat sini tau kau memang putar alam punya orang.keh keh keh keh,tapi aku tau ko akan buat tak tau jer.

    taib insyaAllah tak akan jadi CM,tapi jangan harap senang-senang gitu aku bagi Pembangkang pegang SARAWAK!

    ReplyDelete
  13. sampah laut cina selatan nih apahal..

    kor buta mata atau buta hati.. kor tak tanya laks blog2 sampah umco kor tuh.. fakta tak ada.. bukti tak ada.. main fitnah jerk.. bila orang lawan pakai fakta korang tak approve komen kitorang.. bacul..

    ReplyDelete
  14. taib insyaAllah tak akan jadi CM,tapi jangan harap senang-senang gitu aku bagi Pembangkang pegang SARAWAK!

    source: http://milosuam.blogspot.com/2011/04/najib-jamin-km-sarawak-taib-mahmud-akan.html#ixzz1JAxLdE00

    buxxh! la.. sapa ko nak cakap mcm tu?

    ReplyDelete
  15. laut china selatan ni salah seorng blogger umngok ke..??awat die emo semcm lak..??ko jgn ingtla blogger umngok 2 menyiarkn fakta...sumenye fitnah & auta je...trutamanye blogger kwn kepde parpukari..bukk blog die asik cite pasal nuar je...dh xde modal nk posing itu jelah posting die..ble kte bg fakta xnk terima lak tu..mmg dh buta mata hati puak2 ni....

    ReplyDelete
  16. oo ooo,..ade org marah meroyan cam bapok pasal tak puas ati entri ko milosuam....hahahahhahahahaha

    keep it up milosuam....!

    ReplyDelete
  17. Laut China Selatan ni pengampu parpukari kepundian merapu marang sekeperrrrr...! sebab tu emo tak ingat!
    eleehh,...sekali harung konon....ntah2 tiap2 hari baca and tiap2 ari meroyan cam org gile!
    kah kah kah kah

    ReplyDelete
  18. Banyak kisah telah berlaku. Janji nak letak jawatan tertangguh-tangguh. Berbagai-bagai alasan diberi atas nama menjaga kepentingan rakyat, parti, negeri dan negara. Bila diteliti lebih kepada menjaga kepentingan perut dan saudara-mara sendiri. Sampai bila rakyat hendak dipermainkan dengan lagu yang sama. Lakukan perubahan sekarang sebelum terlambat. Cegah sebelum parah.

    ReplyDelete
  19. Laut China Selatan11 April 2011 at 11:07

    gua geram beb,bila orang suka putar belit cerita,lepas tu guna nama orang lain,YB Fadilah ntah korang kenal ke tidak,jangan angguk2 je,aku brani potong jari la YB FADILAH TAK ADA KENE MENGENE DENGAN BLOGGER UMNO,lantak la umno nak auta ka fakta ka apa kenenye dengan kami d SARAWAK?screenshot yang milo letak tu adalah fake post dari pembangkang,pegi la board sarawak talk tu,jangan denial sangat,nama pun cyberwar.alih2 ada bahlul yang samada percaya,atau ambik kesempatan terus kaitkan dengan orang lain.tak ke menfitnah namanya tu?itu penjelasan aku,terpulang kalau korang nak percaya,aku tak kisah.

    ReplyDelete
  20. laut china sellatan11 April 2011 at 14:54

    lu geram lu jgn baca,sini sumer tempat lepas geram

    ReplyDelete
  21. JAMINAN SEORANG PEMIMPIN SEBUAH PARTI PORNO

    sudah terang lagi bersuluh. janji seorg pemimpin umporno adalah serupa 'melepas' disebatang batang kelapa saja. adakala timbul maka bolehlah org mengelak, adakala ke sungai menjadi ancaman kepada org yang sedang mandi.

    TAIB DIISYTIHAR SEBAGAI LIABILITI BN

    kenyataan najib membawa maksud yang taib mammoth tu adalah LIABILITI kepada bn. taib perlu diturunkan segera. najib merasakan kedegilan org tua memberi kesan buruk kepada pilihanraya sarawak. memang bn terancam dgn kemaraan PR ke sarawak.

    MEMUJUK ORANG TUA DEGIL TURUN

    demi menjamin kesinambungan kuasa bn di sarawak, maka terpaksa najib menjanjikan kalau bn menang nanti, maka HADIAH PALING ISTIMEWA UTK RAKYAT SARAWAK IALAH SEORANG PENYAMUN TUA AKAN DITURUNKAN DARI POKOK KUASA DI SARAWAK.

    maka najib meminta rakyat sarawak bersabar.

    hakikatnya bukan taib sahaja yg hendak disimpan ke dalam setor. kita mahu najib, taib dan bn seluruhnya dijadikan artifek pelancungan sepertimana mereka melakukannya kepada rakyat sarawak.

    APAKAH TAIB AKAN MENURUT JAMINAN NAJIB?

    jika menang bn di sarawak, maka baru kita tahu hasilnya. apakah akan diguna alasan 'peralihan kuasa' atau 'rakyat memilih saya' atau 'agenda belum selesai' utk taib terus mengenepikan janji najib.

    ini kerana yg berjanji adalah najib, bukan dirinya sendiri.

    APAKAH AKAN ADA KRISIS NAJIB DAN TAIB?

    sama2 kuat, sama2 pakai bomoh, maka siapa lebih kuat dialah yg akan menentukan nasib dirinya. walaupun bomoh india akan bertembung dgn bomoh yahudi, tetapi najib tetap ada kelebihan yg tiada pada taib.

    najib ada Rusmah dan C4. dua senjata ampuh yg digeruni mahathir yang pengecut itu. ini berdasarkan buku terbaru beliau bertajuk 'Seorang Nyah Di Rumah'.

    KEPADA PENYOKONG TAIB MAMMOTH

    kalau dah najib mengisytihar taib sebagai liabiliti, maka apakah anda masih mahu mengekalkan org purba berkenaan di tampuk kuasa.

    TAIB SUDAH BERBINI BARU, MAKA RAKYAT SARAWAK SUDAH SAMPAI MASA UTK BERPEMERINTAHAN BARU PAKATAN RAKYAT YANG LEBIH CUN DARI BINI TAIB.

    ReplyDelete
  22. Kepada pencacai umn-apco buang masa je kau tulis kat sini, dah tentu ini blog PR. Kau ingat kau boleh spin semua org kat sini sokong umn-apco? Lebih baik kau buat blog sendiri kemudian buat artikal bodek umn-apco dan komen pulak bodek kaw-kaw kan seronok.

    Lepas tu buat iklan promosi kat tv supaya semua penyokong umn-apco baca pasti seronok sampai guling-guling.....

    Sayangnya org PR / atas pagar tak terliur dgn cerita lucah dan fitnah kau.... dah basi!!!

    ReplyDelete
  23. ye ke taib mahmud letak jawatan..nanti keluarganye derita tak memerintah

    ReplyDelete
  24. saya suka taib mahmud sbb saya kaki arak mcm taib jugak

    ReplyDelete
  25. JANGAN LTK NAMA ORG LAIN

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda