Thursday

Panas! Video penipuan Undi Pos di Sibu tersebar!


Kalau sebelum ini, sebuah video klip rakaman Puteri Geng Songkok Tinggi, aka Geng Gedik Jambu memberi rasuah kepada pengundi Batu Sapi tersebar di Internet rujuk sini [Rasuah]. Seperti biasa, kalau Geng Gedik Jambu buat salah siapa berani tangkap?

Kali ini penipuan undi post berjaya dirakamkan di Wisma Sanyan, Sibu tempat pembuangan undi post untuk pilihanraya negeri Sarawak semalam (kelmarin). Dalam klip video selama 54 saat itu, seorang lelaki telah dirakamkan sekitar waktu tengah hari, menerima kertas undi pos dari empat pengundi wanita, sebelum menyedari tindakannya dirakam.

Lelaki itu dengan cepat memulangkan kertas undi tersebut dan cuba menghalang ejen pengundian DAP, daripada memantau proses undian pos. Ejen pengundi pos DAP, Mary Josephine Prittam Singh berkata, kertas undi tidak patut diberikan kepada orang lain, sekaligus dia percaya perbuatan membeli undi berlaku di Wisma Sanyan.

Satu laporan polis akan dibuat. Saksikan video tersebut di bawah.




ReJaM© "Siapa percaya Barisan Nasional telus dalam pilihanraya memang bangang!"

22 comments

watever...

http://www.mediafire.com/?mnk8rfmzqj2r122

bodoh..mcm ni pun dah kata undi pos..mcm la hang paham sgat kata undi.mmg hampa jenis suka buat fitnahkan?

suka atila...poket penting....

jijik aku dg umno bongoh ni

kakah kaaah
DAP pakar dan semakin pakar..
Kes macam ni mesti lambat/takut punya.. akan di laporkan..kasi lunyai dulu beb.

Kena siasat!!!!!

Tak boleh nak lari mana dah BN. Ini bukan undi pos, tetapi beli undi...

video ni tulen ke tak??? perut buncit ke dak ni???taknak check dulu ke betul ke dak???kah kah kah...masa ni taknak pakai pulak ayat dari surah Hujurat...terus main tuduh je...hahaha... islam la sangat cara korang ni...

apa ke bangang sorang nie.......org cite pasai beli undi ini cite lucah.....bodo betui balaci bn nie..............

BABI SIAL PUNYA BARISAN NASIONAL!!

apa warna lertas undi? oren kan.. maap.. maap.. xpernah mengundi

perangai buruk bn terserlah pun masih ramai nak sokong?

boleh tanya tak? asal PKR kalah je kebelakangan nie eh..aku rasa...hampir semua pilihanraya kecil yg lepas nie kalah kan?takde ulasan pasal tu ke??asyik kondem bn je..bg la ulasan kenapa kalah..

hang pa ni takda gheja lain ka asyik nak menyalahkan umno saja...awat hangpa tu baik sangat ka!!! blah la korang...

la...yang hangpa dok salahkan PR tu pasaipa pulak......memang kami ni x baik sangta...tapi sekurang-kurang PR lagi ok dari Be-end tu........la...puak-puak umngok tok sah dok buat pala la wei....punya pasai la..............

eh? itu kertas undi pos ke? aduhai

haha,, terbongkar , terbongkar , terbongkar, terbongkar...

BN Barisan Nipu....

petua org tua2 ;

tidak umno namanya kalau tidak menipu.

tidak umno namanya kalau tidak takut hilang kuasa.


EmoticonEmoticon