Monday

Presiden Jerman dilempar dengan telur oleh rakyat


Christian Wulff merupakan Presiden Jerman termuda. Inilah risiko yang perlu diambil ketika di tempat awam. "Pakaian Presiden memang kotor, tetapi beliau biasa sahaja," kata pejabat setempat kepada AFP, Jumaat-15/4/2011

Wulff dilontar telur ketika muncul di kota Wiesbaden, Jerman. Seorang lelaki berumur 48 tahun tiba-tiba muncul dan melempar telur kepadanya. Setelah telur itu terkena bahagian dada Wulff, ia langsung diganti dengan jaket baru.



Namun begitu Presiden Christian Wulff yang telah dilontar menggunakan telur oleh rakyatnya itu tetap santai dan tidak menunjukan reaksi yang berlebihan. Dia hanya berkata, “saya senang menatap muka anda, walaupun mendapat lemparan telur”.

Sumber: [Selatan Online]


ReJaM© "Setakat kena lempar dengan telur, hal kecik, rakyat bawah selalu kena lempar dengan bom..."

13 comments

This comment has been removed by the author.

FARISZ@AZ.Com::: HENTIKAN SPAM!!!

Ntahnya.
Kalau ye pon nak promote blog/site sndiri, agak2 la.

Bodoh betol. tu lah blog proPr.
promote tak btempat.myemak je.

macam tu lah pemimpin yang kita nak... bukan macam kat malaysia, wartawan baru tanya soalan simple ja dah melenting tak tentu hala. cuba la jawab dengan sopan santun. budi bahsa kan budaya kita. lepas ni kalau jadi perdana menteri, silap2 kena penjara terus orang yang tanya macam tu. barulah kepimpinan melalui tauladan.

kata takde duit tapi malam sebelum pilihan raya boleh pulak gi london, pastu pergi amsterdam, pastu gi jepun kemudian baru balik malaysia.



-pasepisepus-

-pasepisepus-,

Anda baru nampak perdi london, amsterdam dan jepun. Anda belum nampak lagi DS Rosmah (bik mama) pergi melancong serata dunia, menggunakan jet rasmi pula tanpa kehadiran PM Najib. Apa cerita?

Adakah DS bik mama ada hak untuk menggunakan kemudahan kerajaan untuk semua itu? Hanya DS Najib sahaja yang layak sebenarnya kerana dia PM Malaysia buat masa ini, mengapa suami beliau pula yang lebih?

-pasepisepus-, janganlah anda menjahilkan diri dengan hanya membaca, mentelaah dan mengambil ilmu kepada satu pihak sahaja. Jika satu pihak itu jahil, anda juga akan jahil.

"Maafkan saya, ini teguran ikhlas saya untuk anda supaya anda mengeluarkan komen yang lebih berasas untuk kebaikan kedua-dua pihak"

-Dr. Latif-

-pasepisepus-
"...lepas ni kalau jadi perdana menteri, silap2 kena penjara terus orang yang tanya macam tu. barulah kepimpinan melalui tauladan."

...............................

Saya rasa kalau kena ISA lagi teruk, terang-terang memang anda tidal boleh diadili di mana-mana jika kena ISA. Sebab itu semua takut hendak mengutuk/bercakap kasar depan DS Bik Mama. Tidak pasal-pasal kena ISA.

dr latif,

anda pasti ke bik mama pergi melancong serata dunia? anda pasti ke bik mama pergi melancong? anda pasti ke dia pergi tu bukan atas jemputan rasmi? anda pasti ke dia pergi tu suka-suka? anda pasti ke dia menggunakan jet rasmi?

dr.latif, janganlah anda menjahilkan diri dengan hanya membaca, mentelaah dan mengambil ilmu kepada satu pihak sahaja. Jika satu pihak itu jahil, anda juga akan jahil.

wahai dr. latif, Maafkan saya, ini teguran ikhlas saya untuk anda supaya anda mengeluarkan komen yang lebih berasas untuk kebaikan kedua-dua pihak"

lagi 1 bila nak reply komen aku kat amenoworld wahai dr. latif.

ni aku paste kat sini,

"ni DR. Latif, nak tanya sikit, siapa dia pemimpin UMNO yang dok jaja kata video tu video ANwar??hang pernah dengaq depa kata pelakon tu anwar??boleh bagi satu dua nama pemimpin umno yang kata pelakon dalam video tu anwar..

Najib sebagai pemimpin tertinggi pun tak pernah kata pelakon tu ANWAR, dia cuma suruh polis menjalankan tugas untuk menyiasat. beza dengan anwar al-juburi ni, dia takdak bukti apabenda pun tapi dia canang merata2 tempat kata dia ada bukti najib ada kaitan dengan kes altantuya.

apa bukti yang menyebabkan hang kata orang yang mendedahkah video tu iaitu Datuk Eskay Shazril sebagai fasik???"



-pasepisepus-

pasepispus

Tak tengok tv3suku ke?

Tak kan pencacai Umno tak tengok tv3suku?

Najib n Muhyidin ada kata Anwar pelaku dalam video tersebut.

"Kita tidak perlukan pemimpin seperti pemimpin parti pembangkang yang terlibat dengan skandal video seks"

"Bagaimana mahu jadi pemimpin jika moral rosak kerana ada video seks"

Siapa cakap ayat2 di atas?

hm.... kalau pemerintah itu zalim, maka ingatlah pasti akan mendapat balasannya nnti.. tak sekarang, insyaAllah di akhirat...


LIVE LIGA SUPER!!

benggong la ko pasepisepus.

sepus.

Haha~

Melenting tak pasai.. Hang takut PM dan suami tercinta dibaling teluq ka??

Don't worry telur kami tak baling sebab la ni mahal.. Bagi hat tiruan ja kat depa~

Orang dah kluaq macam2 pendedahan pasai video mirip Anwar.. Hang baru hidup ka hari ni? brapa umoq hang??

Bodoh tak bley di ajaq nama dia bodoh sombong bangang~


EmoticonEmoticon