Sunday

Semua parti politik Singapura dibenar berkempen di media arus perdana


Demokrasi yang diamalkan di Singapura sangat berbeza dengan Malaysia. Parti PAP yang selama ini memerintah negara itu yang dikatakan parti komunis, kononnya didakwa sebagai parti yang tidak demokratik boleh memberikan saingan yang sama rata kepada semua parti-parti politik yang berkempen, sewaktu pilihanraya Umum Singapura.

Mengikut laporan berita yang dipetik dari Bernama, media arus perdana dibenarkan diguna sebagai medan berkempen untuk semua calon pilihanraya negara itu.



Bilakah perkara ini akan berlaku di Malaysia? Bilakah semua parti politik akan dibenarkan menggunakan media arus perdana seperti RTM (sebut RTBN)? Jangan mimpilah! Kalau pembangkang dibenarkan berkempen di media arus perdana, dari dulu lagi Barisan Nasional dah lingkup.

Apa akan jadi kalau pada Pilihan raya Umum ke 13 nanti semua parti politik dibenarkan berkempen di media-media arus perdana? Jawapannya Dato Seri Najib Tun Razak akan menjadi Ketua Pembangkang Malaysia penggal pemerintahan depan.


ReJaM© "Inilah yang dipanggil demokrasi terpimpin, dipimpin oleh Barisan Nasional"

25 comments

DAP adalh sisa2 peningaln DAP.................

ish...kenapa cam tak konfiden je bila benda ni akan berlaku...kan PR dah nak jadi kerajaan...time tu korg wat le..dah tak lama dah (in your dream)

UMNO pula tinggalan penjajah british. kita harus wajib hapuskan mereka dari bumi malaysia

Demokrasi terpimpin 25 persen

Tv singapore kalau berita jarang keluar berita mengenai pemimpin politik. Dia punya PM nak tak keluar TV sangat. Bini dia tak pernah di ketahui aku siapa.

p/s: aku kt JB

Ye la, cakap berapi2 Melayu tu la, Melayu ni la.

Nama parti sndiri pon guna bahasa penjajah.
United Malays National Organisation

Dasar munafik.

Jangan diagungkan sgt negara seberang tu. Sekarang ni orang melayu banyak ditutup peluang ekonomi mereka, sedangkan org melayu singapore menjangkau 14% penduduk, tapi dinafikan hak samarata. Ini mungkin propaganda diorg nak tunjuk seolah-olah diorg lagi bagus dari malaysia. Baru2 ni LKY dlm buku dia 'The Hard Truth' ada suruh org Melayu, mengurangkan pegangan islam. Orang Melayu cuma boleh tulis surat komplen, tapi buku tetap diedarkan. Sayang sesama melayu islam dulu, baru sayang orang atau negera lain. salam...

Takut ngan bayang2.. mcm2 lah kau orang ni... sebut je takut kalah nnti kena bogelkan semua sekali.....

Parti Politik Singapura kalau salah cakap kena saman sampai bangkrap. Boleh cakap tapi dia orang tak berani. Cuba lah pembangkang di Singapura kata Lee Kuan Yu dah tua masih nak memerintah, masin nak bertanding sebagai ahli parlimen, macam orang DAP kata kat Taib. ada berani ke. Di Pulau Pinang dah ada kebebasan akhbar ke belum. Tengok parti pembangkang berkempen di Singapura, macam tikus.

Mane lebih bahaya... anak kelahiran inggeris .... ke anak kelahiran PAP..... kite ni takut sangat ke DAP... tgoklah di p pinang... agama di tambah... di kelantan tambah... lain2 tmpat org melayu islam ramai di kurangkan... fikirlah sendiri... malas nak panjangkan cerite.. semua org dah tau... hati x ber....hlah tu...

Pernah dengar Kisah Mas Selamat, orang Melayu yang di ISA kan oleh kerajaan Singapura pimpinan PAP ( di Malaysia DAP ) .Orang Islam ni di ISA kan tanpa bukti. Sekarang keluarga Mas Selamat pun di ISA kan. Pernahkah parti politik Singapura ambil tahu isu ini.Meraka tahu tapi tak berani cakap. Cuba lah cakap isu ini kalau berani, Pembangkang di Singapura tak boleh angkat muka. Nak cerita gaji PM mereka pun terpaksa berlapik.

Sifat Cina yang aku tak suka , kalau memberi selalu mengungkit. Beri RM100 tapi mengungkit sampai pilihanraya akan datang. Buat baik tak seberapa mengungkit sampai akhir zaman. Di Singapura ada speker corner, macam di Pulau Pinang buat. Yang kelakarnya setiap ceramah yang di buat akan rakam oleh Polis, kalau silap cakap boleh kena Saman sampai bangkrap. ada berani ka.!!

Pakatan Rakyat jagalah negeri yang telah dikuasai baik-baik, jangan jadi Macam johor, banyak tanah-tanah Melayu tergadai. Perjuangan UMNO adalah menggadaikan tanah-tanah Melayu. Yang beli pulak Singapura.

kt malaysia buat mcam itu 3 hari kempin cukup .umno ni tingal AJK ajalh.ahli yg lain lari.

tukar tjuk sikit bro, tadi aku tngok aruah Sudirman nyanyi kt pentas dlm mentor aku tringat vidio serupa anuar .cuba tnya yusri balik dia blh ke bikin vidio mcam vidio serupa anuar.tu.

DI S'PORE PARTI YANG MEMERINTAH IALAH PAP DI M'SIA PARTI PEMERINTAH BERKEMPEN MENGGUNAKAN ISU ciPAP......

REAL KATAK : KOMEN.....

anon 1121 pk ....Yg ko kecoh sgt ngan mas selamat tu pe cite...bukan ke lepas die escape polis mesia plak tangkap...masuk ISA jap pastu bagi balik kat singapore...sape krajaan mesia yg tangkap dia tu ek? nk crita biar habis kalu x mimang tahap utusan meloya , rtm ngan tv tigasuku je woi!!!!!!

x yah la kita amik cth spore.dia org sama je ngan umnoapco, spore lg teruk trg2 ke yahudiny. media dia org pn sama je ngan malaysia, baik amik cth media indonesia lg bebas

2 baru la negara demokrasi??kt sini tah aper nk jd skrg??x cukup2x??
kt sini berlumba2x nk tau

kt spore pembangkang boleh berkempen bebas di media arus perdana mcm tikus mundok pakai seluar dalam je beb..tu pun pembangkang sama bangsa cina..kalo melayu islam tak tau la camne..geng yahudi asia tenggara

Di negara asian mana-manapun mereka boleh berkempen secara bebas. Singapura, Thailand, Filipina dan lain-lain. Hanya Malaysia sahaja negara yang dikata demokrasi tetapi tiada kebebasan untuk berkempen secara aman. Berat sebelah ibarat dancing yang penuh sebelah kiri sahaja (kroni).

"Rakyat sudah mula nampak ketidakadilan ini"

-Dr. LatiF-

itulah BN...ajak org lain berlawan tapi ikat kaki, ikat tangan...dah la pasung semua masuk pula dlm karung guni...mmg la win win win 4ever...soo should we call "coward"????

ini menunjukkan PAP dah lemah sehingga terpaksa buat begitu
UMNO masih teguh dimalaysia, pembangkang tak perlu masuk campur urusan negara

haha.. ni la namanya umno totok.. igt BN je boleh perintah negara...hhhahahahahaha.. ni bkn zaman kerajaan melaka samdol. kalau umno taknak pembangkang buat la sistem komunis. buang raja, letak najib no. 1. hahaha. bodo nyer komen


EmoticonEmoticon