Wednesday

Tuan Guru Nik Aziz dan Hadi dicabar bersumpah laknat!


Gua tengok politik Malaysia ni dah macam kartun dah. Ahli politik ni suka mengarut mencarut benda yang pelik-pelik, kadang tu sampai tak masuk akal pun ada. Kalau semalam bro ReJaM ada sentuh pasal betina sengal si Farahhana yang menyuruh Tuan Guru Nik Aziz menyaman Anwar Ibrahim bagi mengelakkan diberi jolokan "pelacur politik" rujuk link ni [Pelacur Politik].

Hari ni lagi sorang gerombolan dari pertubuhan katak pembawa virus bebalisme ala-ala betina semalam keluarkan kenyataan tak masuk akal, mengarut mencarut. Ada ke patut Nik Aziz dan Hadi pulak dia suruh bersumpah laknat? Kalau gerombolan songkok tinggi desak Anwar Ibrahim bersumpah laknat memang dah jadi perkara biasa, tapi ada pulak pembawa virus bebalisme ni suruh Nik Aziz dan Hadi Awang pulak bersumpah laknat [Msian Insider].

Agak-agak kalau Tuan Guru Nik Aziz bersetuju bersumpah, macam mana nak buat lafaz sumpah tu ye? Wallahi, Wabillahi, Watallahi saya Nik Aziz Nik Mat / Hadi Awang bersumpah bahawa saya tidak berzina dengan pelacur cina tersebut kah kah kah. Sebab itu gua kata bendahari perkasa ni macam kartun. Apahal pulak Nik Aziz nak kena bersumpah? Nak sebut lafaz sumpah pun boleh biol jadinya. Anwar punya hal orang lain pulak disuruh bersumpah laknat gila... gila....

Sebenarnya dah berulang kali diterangkan bahawa orang yang suka bersumpah itu adalah golongan Munafik, orang-orang munafik suka bersumpah, kerana bagi mereka sumpah boleh dijadikan sebagai perisai, atau pelindung diri mereka kononnya untuk membuktikan kebenaran.

Apabila orang munafik datang kepada engkau, mereka berkata: "Kami menyaksikan (mengakui) bahawa sesungguhnya engkau benar-benar rasul Allah.” Dan Allah mengetahui bahawa sesungguhnya engkau benar-benar rasul-Nya, dan Allah menyaksikan bahawa sesungguhnya orang munafik itu benar-benar pendusta.
Mereka itu menjadikan sumpah mereka sebagai perisai, lalu mereka menghalangi daripada jalan Allah. Sesungguhnya amat buruklah apa yang mereka kerjakan.
Surah Al-Munafiqun ayat 1 dan 2 [Al-Munafiqun]


RentaP© "Keluarlah berpuluh ayat Al-Quran pun, gerombolan tetap nak jadikan sumpah sebagai bukti tidak bersalah (perisai) bangga pulak tu..."

43 comments

kalau ilmu agama diorang kat dalam dada tu setakat cukup makan ajer, jangan la nak menduga orang lain.Ulama dikutuk, pecacai dijunjung pulak zaman sekarang. penin penin.

entah ape2..semua benda nak disumpahnye!! camni sumpah kena masukkan dalam undang2 negara arr..

Jom anti PAS!!!??
koleksi artis seksi dalam majalah mangga
Ada apa dengan dara

Zul Kulim dah bersumpah dgn Muhyidin di Beijing

yang mendesak dan pemberita tu dua-dua bebalime. Statement yang amat bebalisme yang tak patut diberitakan ....

nie la dikatakan orang BODOH nak memulakan bicara....

utusan hari nie, korang nengok muka depan...
ada ke bangang dan bebal statement DATO TOLOL(T)..dier sanggup nak bersumpah depan ka'abah...!!

meh, sebelum korang bebal nak bersumpah depan ka'abah sekali pun..sucikanlah diri korang tue..hati hitam penuh hasad dengki nak g ka'abah...

undang2 islam yang ALLAH suruh korang tak nak buat..sumpah depan ka'abah juga pilihan korang...!! sekali turun bala kat sume DATO T, baru korang nk bertaubat ke..?

bodohnya statement.. itu lah jadinya bila becakap sekadar cukup berbunyi.. pak abu pun lebih pandai memimpin macam ni

Ape nak risau.. Org yang berilmu tahu mcm mana nak handle org2 yg bebal tahap gaban ni.. kalu bole TG Nik Aziz n TG Abd Hadi kuar statement yang macam MB Kedah wat aritu. Kene balik kat batang hidung diorang.. Org bebal aka bodoh mmg cakap tak pikior. Ikut dan mulut nak cakap, cakap. Pastu apa dia cakap tu hala pada org yg berilmu.. konon2 nak kenekan org yang berilmu tu.. silap2 diri sendiri yang kene..

*ramai sgt org politik yg berpolitik tanpa ilmu, bebal dlm politik mcm N**ri A*i*.

Hamba Allah

Spesisx ni yang ada dalam kepala otak mereka
hanyalah Burit, Duit dan terbaru SUMPAH!

nie la dikatakan orang BODOH nak memulakan bicara....

utusan hari nie, korang nengok muka depan...
ada ke bangang dan bebal statement DATO TOLOL(T)..dier sanggup nak bersumpah depan ka'abah...!!

meh, sebelum korang bebal nak bersumpah depan ka'abah sekali pun..sucikanlah diri korang tue..hati hitam penuh hasad dengki nak g ka'abah...

undang2 islam yang ALLAH suruh korang tak nak buat..sumpah depan ka'abah juga pilihan korang...!! sekali turun bala kat sume DATO T, baru korang nk bertaubat ke..?


bro ntah datuk2 tu dapat masuk tanah haram ker x.

KADANG2 AKU SEDIH TNGOK POLITIK MALAYSIA NI .DATOK T NI PRCAYA KE DG SUMPAH NI,PASAL AKU RASA SUILEK LAGI BAGUS DR DIA ORG NI.sudah tentu dia tak mengucap shahadah.jadi disini kita nampak dalm kerajaan kita ni memang ada skot utk buat fitnah.dengki kianat ,adu domba,.aku sentiasa doa supaya rakyat 1MALAYSIA terbuka hati utk menilai kebusukan yg di katakn olh Dr.M.YG UMNO NI BUSUK DRI USUS. ini lh kebenaranya .

aku klau DATUK T ni yg kena bala aku tak peduli .yg aku takut kan bila bala sampai ia tdk mengenal mangsa.aku sayang kt anak bini aku,saudara mara aku,kesian yg tk menyokong umnobangang ni. klau dia yg kena prgi mampuh lh dia. LAHANAT

bila PRU13 AKU DH TK SABAR NI .HERAN AKU KERAJAAN KITA NI TK ADA KE ORANG YG PAHAM UGAMA ,ADA KUASA UTK MENEGUR ORG MCAM NI ,

SEMUA MULUT DH TAMPAL DG RM

berani kerana benar takut kerana salah...teruskan perjuanganmu wahai datuk t untuk membuktikan kebenaran berpihak padamu...kita nak tengok bagaimana reaksi puak prngok ni...

bak sini aku nak menyumpah melaknat ameno. pukimakharamjadahkepalabutuhbabisialameno

andaikata termakbul sumpahan ko tu dengan perkataan babi...tunggulah akan sampai masanya nanti...

Teringat masa kecik-kecik dulu. Kalau kita bersumpah, mak/bapak kita bukan main marah dan berkata "Jangan main sumpah, nanti makan dek sumpah baru padan"....Eeeee...sampai sekarang tak berani nak sumpah-sumpah.

Sekarang ni berani betul nak bersumpah-sumpah.Takut betul bala Allah menanti.Allah huakbar.

Orang yang suka bersumpah adalah golongan orang munafik lagi fasik. Memang sesuailah untuk puak-puak UMporNO ini. Suka sangat mereka ini bersumpah. Sebaiknya jadi sesumpah.

"Tampa Nama dibawah ini juga boleh tergolong kepada orang yang fasik kerana mempercayai sumpah dari orang yang fasik"

Tanpa Nama berkata...
berani kerana benar takut kerana salah...teruskan perjuanganmu wahai datuk t untuk membuktikan kebenaran berpihak padamu...kita nak tengok bagaimana reaksi puak prngok ni...

20 April 2011 2:10 PM

Takde sivik punye orang, budaya kita wajah kita tau~

kalu leh sumpah2 laknat ni. baik aku bersumpah yang duit aku ada 10 juta dlm maybank. so, sumpah aku ni mesti diterima dengan bagi 10 juta aku tu.. kaya la aku camtu.. hak tuih.. bodo punya orang..

Assalamulaikum....

kenapalah manusia yg mengaku Islam ni Jahil se Jahilnya dalam yang dianutinya? Allah telah menjadikan "mmanusia sebaik-baik kejadian" tetapi mereka-mereka ini bersikap dan berperwatakan seperti binatang dan jahil lebih daripada Firaun dan umat2 jahiliyah sebelum ini.....

Jabatan Agama Islam wajar bertindak sekeras=-kerasnya terhadapp golongan seperti ini, kenakan hukumann Qazaf keatas mereka yang jahil ini dan menjatuhkan maruah manusia yg lain......

mcm2 gila ada kat dunia ni..
yg terbaru 'GILA SUMPAH'
ikut peredaran zaman la derr..trend skrg org suka sumpah.sapa xnk sumpah ketinggalan zaman derr. bala tolak tepi..yg penting nmpk macho..
mcm org merokok la.tau bnda tu makruh membawa kpd haram tp org buat jgk sbb nk macho..sumpah pun org tau membawa kpd fitnah/dosa tp buat jgk..
macho + ego paling penting..
poket derr..mau kembong kena la sumpah.

xabes2 psl sumpah


latest zynga poker hack :http://www.zyngapokerhack2.tk/

Quote"BZ berkata...
Spesisx ni yang ada dalam kepala otak mereka
hanyalah Burit, Duit dan terbaru SUMPAH!"Unquote

Bole suarakan kemarahan-Tapi biarlah berhemah.,

Jika kita perlu mengunakan ayat.,kurang sopan.,
bole di buat atau di tulis dgn simbolik i.e. BU-IT atau BUR-T.,etc.,atau BU-OH.,biar orang lain yg.mentafsir.,

Di sini org.dapat membezakan teguran antara orang yg.beriman/berilmu dgn org.jahil.

Mari lah kita tambah ilmu dgn belajar dan berguru,

Jgn Maree!!!
.

puak ni bawa dalil Quraan dan haditk tetap mereka cari jlan utk mengelak...terfikir jugak kalau puak ni hidup sezaman ngan Rasulullah mesti jadi geng abu jahal & abu lahab

Ginilah jadinya bila Undang2 Islam ditelanjangkan... Perangai macam setan pun dianggap macam malaikat.. Marilah kita bersama2 memartabatkan Islam. Kita tidak mahu anak2 kita nanti menjadi Iblis macam mereka ini...

suruh Datuk T sumpah Soley-soley jer lar...duk asyik bersumpah laknat ja mau.... Golongan munafik sentiasa bersumpah berkali2...

ape nak jadi politik sekarang.........

Majlis Agama,Jabatan Agama & Majlis Fatwa umpama katak dalam Cermin Kaca, tengok dan terus melihat. Adakah ini cara Islam menyelesaikan masalah? Patutlah ramai orang bukan Islam senang dan sewenang-wenang menyelar bahkan menyebar agama mereka sekaligus memurtadkan anak Melayu dan Islam baka yang mereka banggakan itu.

Permasalahan sekecil ini Mereka ( Majlis,Jabtan & Fatwa Agama Islam ) tidak mampu dan berani,bagaimana hendak menyelesaikan masalah dan fitnah yang akan datang?


Tolong ambil inisiatif dalam permaslahan ini. Dimana Malaysia yang kononnya negara Islam contoh? Di mana Ulama - ulama yang kononya memperjuangkan Islam? Ingat tugas anda akan di persoalkan kelak.Adakah anda semua buta kerana wang ringgit dan perempuan? Adakah kamu menjual agama kerana kepentingan kamu?

Tidak hairan sekiranya rakyat mencemuh Ulama kerana sikap Ulama dan ahli-ahli agama mengambil sikap berdiam diri dan tidak berani kerana kerjaan yang tidak betul. Apakah yang kamu belajar di Mesir,Mekkah,Madinah,Lubnan,Seluruh tanah Arab? adakah anda sekadar pergi menghabiskan duit?

Wahai ahli Agama sedar la anda sebelum Laknatullah datang kamu, dan seluruh rakyat yang tidak bersalah,perjuangan anda tidak sehebat Ulama dahulu,anda sekadar hebat berkata-kata,tetapi dalam diri kosong,buta dalam celik dan pengecut. Wahai ahli-ahli agama janganlah sehingga masyarakat mengaagp anda dari golongan yang DAYUS!!

Bangkit lah wahai Ahli-ahli agama.

da biol ke org tua ni, bercerita mengalahkan ulama, ilmu ntah2 setakat tau baca bismilah je, tu pun kalu tau pastu suruh org wat sumpah laknat, dia tau ke sumpah laknat tu ape, otak da la penuh prono, hati gelap, jiwa kacau, mulut longkang

berani kerana benar takut kerana salah...teruskan perjuanganmu wahai datuk t untuk membuktikan kebenaran berpihak padamu...kita nak tengok bagaimana reaksi puak prngok ni...

ni satu lg cth spesis bangang, jahil murakab, perogol, pembunuh, perompak semua tu kan berani, kalu x diorg x wat kerja tu, kalu gitu semua penjenayah tu benar la ye.. bagus datuk t teruskan perjuangan mu sebagai bapa ayam, perogol bwh umo, gua sokong lu hidup umprono

sumpah nanti jadi sesumpah...

http://nescafeeais.blogspot.com/2011/04/apa-itu-e-mail-1-malaysia-atau-my-email.html

kenapa orang ahli agama macam dato masitah dan jamil khir tak buat penjelasan. Bukankah isu ini boleh menyesatkan & memesong masyarakat..

cukup pelik...kn ketua polis sendiri ckp y perlu di dakwa adalah pengedar video itu y utama....adessssss jd kene fikir dlu sblm buat...sy stuju dgn saudara diatas....kita berkata boleyh but jgn la kita keluarkan perkataan y tidak senonoh krna ape ia mencerminkan siapa kita jgn kita ikt sperti mereka..gunakan bhse kita y indah wit fact and yakin...sumpah2 dipermainkan agama di perkotak katik kan...hmmm mcm2

Dengan sumpah maka pertuduhan boleh disangkal?
Mudah ye kalau dengan sumpah saja boleh tersangkal pertuduhan , maka mana2 perogol,pencuri dan perasuah akan bersumpah dan tidak perlu balai polis dan mahkamah.

http://gerakanmelayuraya.blogspot.com/2011/04/terpaksa-bongkar-ketua-bahagian-umno.html

This comment has been removed by the author.

lawak sungguh politik Malaysia skang ni
sikit-sikit nak sumpah
sumpah tu da jadi macam wirid pulak
MOTIPPP NAK SOH NIK AZIZ N HADI BESUMPAH????
pe kna mengena dorng ngn kes dato t?
heh sumpah bengong
nampak sangat banyak makan semut
kami orang2 muda ni pandang jela..
nnt PRU nanti tgk la nk pangkah yg mana..
2 pon klo ad hati nk g ngundi..

takde sebab nik aziz nk tunduk dan ikut ckp puak2 syaitan? apa kejadah nk layan mereka tu? luuu sapa?

nak masuk syurga pun takleh paksa org, inikah pula nk sumpah utk penuhi nafsu syaitan puak syaitan..

serupa hantu bungkus yg mengacau org nak pegi mengaji ke masjid malam jemaat je mereka tu....

hemm... mencarut sana, maki sana, kutuk sini, hukum sini, fakta xda bukti. halal pulak dalam islam.. orang bukan islam gelak sakan..

Mereka menjadikan sumpah-sumpah mereka sebagai perisai, lalu mereka halangi daripada jalan Allah, bagi mereka azab yang menghinakan.
Tidak berguna bagi mereka harta benda dan anak-anak mereka daripada Allah sedikit pun. Mereka itulah penghuni neraka, mereka kekal di dalamnya.
(Surah Al-Mujadalah: 16-17)

'sumpah, aku perdana menteri malaysia'... sesapa gi cakap depan najib, hak3.. confirm dia letak jawatan


EmoticonEmoticon