Thursday

Datuk T hanya suruh wartawan teka pelakon seks rupanya



Dalam sumpah laknatnya pada 29 April 2011 yang lepas, salah seorang Datuk T (Datuk Temberang), iaitu Datuk Eskay bersumpah mengaku bahawa pelaku di dalam video seks adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim. Kalau dilihat sumpahnya itu merujuk kepada lelaki mirip Anwar Ibrahim yang melakukan hubungan seks di dalam rakaman video yang didedahkannya itu.

Tetapi di dalam kenyataan medianya pada 4 Mei 2011, beliau tidak mengaku menuduh Anwar Ibrahim berzina. Datuk Eskay rupanya hanya menyuruh wartawan meneka siapa di dalam video tersebut kah kah kah.

Jadi apakah perbuatan Anwar Ibrahim di dalam video yang didedahkannya sehingga beliau sanggup bersumpah laknat? Perlu diingat, kredibiliti Datuk Eskay yang melakukan sumpah laknat ini sangat-sangat diragui rujuk sini [Siapa Datuk Eskay?]. Barangkali Datuk Eskay, dah jadi biol kerana dimakan sumpahnya sendiri.

Tambahan pula peluangnya untuk mendapat RM20 Juta di dalam perbicaraan kes samannya terhadap Syarikat merong Mahawangsa telah ditolak oleh mahkamah hari ini [Malaysiakini].

Berikut video rakaman kenyataan merapu oleh datuk Eskay.




ReJaM© "Video tuduhan zina sudah bertukar menjadi video teka pelakon seks kah kah kah"

53 comments

Kalau al Quran pun tidak kenal mana atas atau bawah , mana betul atau terbalik. Ucapan orang yang xkenal al quran ni perlu kita berhati-hati dalam menerima.

Smartphone : Risiko "privasi" pengguna terdedah.


3 Bahagian Sabar


Berdakwah tapi jadi ahli Neraka?

.

makcik:"Datuk T memang macam tu... dia kalau pegi bandar tak naik bas..naik motocar.."

Sudin:"Makcik..!!!datuk T eksiden.. langar motocar..."

makcik:"apa!!!langar motocar!!!" wawawawawaaaaa...

puting beliung hawaii

dapat honda city

apabila agama diletakkan di sebelah..
Beginilah jadinya..

Sudin:"encik..dia ni memang pekak..
apa la nasib pak mat T..dapat bini pun sipekak"

Chelsea intai cesc fabregas

kah3...lawak gila la dia ni..kalah Jozan..bangang pnya eskay..aku rs dia dh kna laknat la,dia dh jd pelupa,dh jd biol..tambah plak saman 20juta dia kna tolak..lg biol la mangkuk hayun ni..kah3...

jgn pelik beb.. olang2 munafik akan terserlah kemunafikannya.. ingta umno ingat lew munafik united, ingat umno ingat lew umporno baik punye.. kah kah kah.

Megapa SK tak guna perkataan ZINA
Mengapa Jabatan Agama tidak buat pertuduhan zina pada pasangan khalwat walaupun pada adatmya sudah berlakunya zina

untuk lebih jelas..pegilah ke link ini : http://amir-legacy.blogspot.com/2009/03/memahami-keperluan-dan-perlaksanaan.html

"Memahami Keperluan dan Perlaksanaan Hukum Hudud Menurut Al-Quran"

ini penerangan sikit sahaja... semoga kita bertambah ilmu berkenaan hukum hudud.. pertuduhan zina atau qazaf... renung..renungkanlah ...

petikan dari blog : http://amir-legacy.blogspot.com/2009/03/memahami-keperluan-dan-perlaksanaan.html

Untuk memahami kenyataan ini, penulis berpendapat, wajar untuk kita wujudkan satu kajian kes bagi kesalahan hudud. Sebagai contoh, bagi kes penzinaan. Dalam satu kes yang berlaku seorang wanita ditangkap berkhalwat dengan seorang lelaki yang mana kesalahan zina boleh dibicarakan atas hukuman hudud. Fakta kes: Suharni ditangkap berkhalwat bersama dengan seorang lelaki, Suhar yang bukan mahramnya dan didapati ketika tangkapan dibuat, pintu bilik hotel didapati terkunci. Selepas diarahkah membuka pintu, selepas 10 minit Suhar membuka pintu dan didapati Suharni berada dalam keadaan berpakaian penuh tetapi berselimut di atas katil. Begitu juga dengan Sahar. Walau bagaimanapun, selepas pemeriksaan dibuat, terdapat satu kondom yang telah digunakan dengan kesan air mani pada kondom tersebut. Pemeriksaan lanjut di hospital juga mendapati terdapat kesan air mani dalam faraj Suharni yang positif dengan profil DNA Suhar dan terdapat kesan koyakan pada faraj yang pada kebiasaannya disebabkan oleh zakar lelaki. Pendakwa kemudian melihat ada kes bagi mendakwa Suhar dan Suharni iaitu kesalahan berkhalwat dan melakukan persetubuhan haram. Walau bagaimanapun mereka didakwa di bawah Undang-undang Ta'zir dan bukannya hudud. Jika sabit kesalahan, mereka boleh dihukum penjara selama 2 tahun atau denda sebayak RM3000.00 atau kedua-duanya sekali. Mereka juga dikehendaki melalui tempoh pemulihan akhlak selama 6 bulan.

Ulasan kes: Melalui pembuktian yang ada iaitu kedudukan air mani yang berada dalam kemaluan si perempuan, mempunyai syak yang kuat bahawa dalam keadaan biasa telah berlaku persetubuhan dimana zakar lelaki telah masuk ke dalam faraj perempuan. Walau bagaimanapun, dalam kes ini, bagi pendakwaan dibawah peruntukan atau kanun hudud amatlah tipis kerana tidak ada sesiapa melihat kejadian kemasukan zakar melebihi hafsyah ke dalam farah wanita terbabit. Melalui kes ini, dapatlah kita fahami bahawa sesuatu kes yang tidak boleh didakwa di atas kanun hudud, boleh didakwa dibawah kanun ta'zir yang diwujudkan oleh pemerintah. Masih ada syak yang kecil bahawa kemungkinan air mani itu diletakkan ke dalam faraj dan zakar lelaki itu tidak pernah masuk ke dalam faraj wanita berkenaan.

Semoga rejam benarkan komen ini dalam blog milosuam sekiranya anda menyokong kebenaran dan Islam,,, terima kasih

dua perkataan; tanjung rambutan.

kah3, gua cabar sgala pncacai umno bn tgok video tu n spin kat sini, kluar lah wahai sume grombolan puak2 bangang, keluar cepat kasi spin fakta kat sini kah3

Hari tu beriya-iya Eskay kata Anwar buat hubungan seks, hubungan seks tu bukan zina ke kalau bukan dengan isteri?

bersumpah dalam mesjid tanda betul
bersumpah ngan quran tanda benar
x bersumpah penakut...
komen sikit ......

suka ati korang jer nak spin.... pakai akai la sikit...
hari tu sumpah dalam mesjid pakai quran tentu betul .. pegang quran terbalik tu teknikal...
baca fatehah ngan lafaz syhadah tak betul... biasalah mualaf...
statement ni plak luar mesjid jauh dari quran tentu x betul// ni pun korang nak spin ker??
ingat SK tak taw wat lawak ker?????

Babi kt ats ni agama pe ni ckp cm xde tuhan lgsg ni?woi babi,ko skolah dlu smpi drjah brape ek?mak bpak ko ke yg ajr psl sumpah yg ko ckp btl n bnr tu?ko tny mak bpak ko tu dia bljr dr kitab mana?injil ke?bangang!

memang btul la..org berani n xingat hukum akhirat ja sanggup main ngn sumpah laknat. btul la nabi kata akhir zaman manusia suka bersumpah utk kepentingan peribadi..konon nk bagi nmpk dia betul n alim. nauzubillah...

Ada kebenaran apa yg dikatakan oleh Eskay. Dia bersumpah dia dan DSAI ada semasa berlaku perlakuan tersebut. Dia berkata benar dia tak kata DSAI berzina, he only ask the medias who do they think in the video sex.It makes sense now though.

aikkk korie marah nampak... tak baik maki orang.. tegurlah secara ilmiah.... camner la aku nak ikut PR kalau ada sikap orang macam ko ni???

Ada kebenaran apa yg dikatakan oleh Eskay. Dia bersumpah dia dan DSAI ada semasa berlaku perlakuan tersebut. Dia berkata benar dia tak kata DSAI berzina, he only ask the medias who do they think in the video sex.It makes sense now though.



source: http://milosuam.blogspot.com/2011/05/datuk-t-hanya-suruh-wartawan-teka.html#ixzz1LTlWzB2Z//////////////////////,,,,,,,,,,,,,,,,
-----------------------------------------------------------------------
Canteeekkk......
2orang dlm video tu .. dia dan DSAI.. tapi dia kata dia x tuduh DSAI wat keja tu...
Jadi ada 2 orang saja... kalau bukan DSAI.. sapa yang wat keja tu???

I suka tengok you lah Milo suam, lentik, can I fuck you today and after that I give you curry puff.

ni ckp2 org da biol biar la luncai terjun dgan labu2ny, x yah kita nak btl kn ckp2 dia, biar dia terus merapu, smakin byk merapu semakin kita kenal siapa eskey tu,kepada pencacai umprono bela la artis, pengarah, n filem pujaan ko tu, tegakkn la hujah2 membela artis terhangat masa kini tu, kalau ada masalah atau wat apa2 yg org x caya belajar la dr skrip sesumpah dia,

azabnya menjadi rakyat malaysia...........

kita tunggu dan lihat..yerla..menteri menteri kat malaysia ni bukan suka main teka teki sangat

Kenapa tak mau PAS memerintah malaysia

ron 95 turun 50 sen,ron 97 naik 20 sen

Ada apa dengan dara

Biasalah Datuk T sejenis spesis makhluk lidah bercabang..

betul2 menjatuhkan maruah agama islam....melakukan pekara yg mengaibkan agma....sesungguhnya allah maha besar tunggulah pembalasanya kelak eskay

I suka tengok you lah Milo suam, lentik, can I fuck you today and after that I give you curry puff.
--------------------------------------------------------------
why not you fuck ur own mum

Ciri-ciri Orang Munafik
Hadith :
Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:
“Ada empat perkara, sesiapa yang melakukannya maka ia adalah seorang munafik tulen. Sesiapa yang melakukan satu daripada empat perkara itu, maka ia mempunyai salah satu daripada sifat munafik, hingga dia meninggalkannya .
4 sifat itu ialah:-
1. apabila dipercayai ia khianat
2. apabila bercakap ia berdusta
3. apabila berjanji ia mungkir
4. dan apabila bertengkar ia mengenepikan kebenaran. (Menegakkan benang basah ) “.

Riwayat Ahmad
Sumber dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia
http://ii.islam.gov.my/hadith/hadith1.asp?keyID=157

HA..HA..SBB TU LA RAHIM THAMBY & SHUIB LAZIM XBERANI SUMPAH..YG SUMPAH HANYA ESKAY SBB DIE TU XBERAPA ISLAM..APA DIE KESAH SUMPAH MACAM MANA PUN? JANJI ANWAR JATUH..PR KALAH..XKAN PUAK2 JUAK2 UMNGOKAPCOPORNO X NAMPAK??

DEY MACHA MANA SATU BETOIII AKU BERSUMPAH LAKNAT AKAN DIRIKU .AKU BERSUMPAH TUHAN MELAKNAT AKAN DIRIKU.LEPAS BERSUMPAH...JENG...JENG..SAYA TIDAK MENUDUH DIA BERZINA.SAYA HANYA SURUH REPORTER GUEST ADAKAH ITU DATUK ANNUAR IBRAHIM.PULAKDAH DAJJAL NI.ESKAY DAH TERRRKENA BADI SUMPAHNY.KITA TUNGGU PEMBOHONGAN BUSUKNYA SIRI................

Betul ke ni bro Rejam? Siap ada bukti lagi. Masak la PR camni

http://www.youtube.com/watch?v=SlZiUD3IgxU&feature=player_embedded#at=262

Sebelum kes video seks nih kuar..eskay mmg dah lame bengang ngan anwar pasal projek jambatan bangkok nih coz anwar xnak tlg dia..
so, demi menjaga maruah dan kekayaan..eskay & dato t sanggup wat ape saje...termasuk sumpah laknat dan jadi kuda tunggangan umno.. nanti kes dia boleh settle dan klu rugi pun boleh dapat projek lain...

Demi kekayaan,harta dan wang ringgit...maruah Agama,harga diri dan bangsa digadaikan..itulah sikap org melayu zaman kini...Kemewahan dunia jadi Tujuan....mamak madir, Eskay,ummi keldal,sayfoll & lain2 org keji dlm umno adlah manusia memakan bangkai manusia sendiri yg pernah lahir dalm sejarah politik negara...


-Amri-

tgk muko beccii..nater beruk ni...ptuiihhhhh

"bersumpah dalam mesjid tanda betul bersumpah ngan quran tanda benar x bersumpah penakut... komen sikit ......"

Tanda org jahil mcm ko ni lah = satu kapal dgn trio tolol.

Jelas kepada kita bahawa BN betul2 dalam panik. Apa saje mereka cuba sampaikan ade saje benda tak kena. Rakyat bulat-bulat akan menolaknya.

UMNO mmg merancang supaya DSAI utk bersumpah sejak kes liwat II lagi. Mereka mmg sedia maklum bahawa jika sumpah laknat dilakukan dan sejurus itu berlaku kecelakaan ke atas si sumpah bhw org melayu kita akan percaya Allah S.W.T telah menghukumnya. Mereka akan hebohkan seluruh pelusuk negara sama ada didesa atau di pekan.

Tiada jaminan keluarga, saudara dan sahabat DSAI akan selamat jika DSAI bersumpah. Mereka sedaya upaya akan melakukan apa saje keatas DSAI serta keluaraganya supaya kecelakaan akan berlaku dan mengatakan DSAI terkena balasan tuhan.

Namun mereka lupa, dalam mereka merancang tuhan juga merancang. Pasti rancangan tuhan melebihi mereka.

Entri terbaru : Aplikasi percuma Chrup Chrup untuk iklan di blog

kalau dah dasar paria tu.dasar pembelit,skrg ni kalau jumpa ular dgn dato T,Jgn bunuh ular dulu tapi bunuh dato T dulu ,pasal belit dato T lagi hebat dari ulaq.

"bersumpah dalam mesjid tanda betul bersumpah ngan quran tanda benar x bersumpah penakut... komen sikit ......"

oooo...jadi Islam hanya di masjid dan tika pegang Al Quran je la ye. Bila kat luar, lantak pi la nak tipu ke, minum arak ke. Mcmmana lg nak cite kat puak umporno ni ye. Bebal sebebalnya manusia.

"bersumpah dalam mesjid tanda betul bersumpah ngan quran tanda benar x bersumpah penakut... komen sikit ......"

--------------------------------------------------
komen manusia paling bodoh tahap gaban

aduhai..tgu la..kena mkn sumpah..jauhi la dari azabMu ya Allah..

MANA PENCACAI UMNGOKKKK NIH. KAH KAH KAH

SK kata dia ada dlm video tu...pastu dia panggil press sekadar nk tanya itu DSAI atau tidak....pulak dah...dpd attacker kepada defensive pulak....kpd yg Allah bg otak utk berfikir (itu pun kl mahu)renung2 kan....

ape bende la dorg ni.
jenis xtakut agama punye org.
suke2 ati je lah..
haish~!

Hanya org jahil shj yg percaya dgn sumpah

hahahahaha... eskay suruh teka... media trus teka nuar (baca fitnah) dan yg lawak... penyokong UMNO trus percaya tekaan (baca fitnah) media... hahahahahahah... lawak sngat dh UMNO ni

Bila orang fasik dah bersumpah, beginilah jadinya. Bila orang yang suka menipu berkata, berbelit-belit jadinya. Sekejap kata itu, sekejap tukar pula.

"Kalau mengucap dan bismillah pun Eskay ini tergagap-gagap, masih ada lagi orang mahu percaya sumpah Eskay ini?"

-Dr. LatiF-

eskaylator ini kan keturunan keling siam sama ngan sekor belogger yg boroi kaki togok samsu haram yg jual kacang PARPU & daun KARI kentut berapi....kahhh..kahh..kahh. sampai bila la melayu nak kene tipi ngan geng mamak pariah ini..hidup 1 kimmak 1 bumi

NIAT HANYA UTK SEBAR FITNAH, KALAUPUN GAGAL JATUHKAN ANWAR

telah jelas tujuan pendedahan eskay kononnya...

untuk mendedah 'kejahatan anwar' yang 'nampak baik' kepada rakyat

tetapi sebenarnya ialah....

telah menampakkan 'kejahatan eskay sendiri' yang 'berlakun baik' kepada rakyat dengan 'memfitnah anwar'.

syaitan2 ni tahu kerja jahat mereka tidak akan melemahkan anwar hingga pencen politik tetapi tujuan utama ialah asalkan sebahagian rakyat dapat diperbodohkan dan diterap fitnah durjana ini, lantas menolak anwar.

kesimpulannya eskay dan syaitan sekelilingnya HANYA BERTUJUAN MENYEBAR FITNAH KEPADA JUTAAN RAKYAT MENGENAI ANWAR.

golongan syaitan memang tidak mengenal dosa, pahala, Nabi saw, Allah, Quran, malaikat, adab melayu. membujur lalu melintang patah.

HANYA SYAITAN CALON TERBAIK BUAT KERJA SYAITAN

eskay memang calon yg sesuai utk membuat kerja busuk dan haprak seperti ini kerana profilnya sangat sesuai dengan tanduk yg tumbuh didahinya itu.

SEJARAH SERANGAN SIAM DAN PENGKHIANATAN THAMBI BERULANG

dan perlu diingat bahawa Datuk T terdiri dari seorang 'thamby', seorang 'siam' dan mungkin hanya shuib lazim saja yg melayu. itu sebab shuib slow sikit. seolah2 peristiwa tanah melayu diserang siam dan dikhianati si kitol dan raja mendaliar berulang kembali.

ANWAR BAIK, KERANA ITU DIMUSUHI ESKAY YG JAHAT

patutlah dia memusuhi anwar sekarang kerana anwar org baik, tak sesuai jadi kawan syaitan. maka hanya makhluk sekeji eskay saja yg sesuai jadi kawan dia sekarang. siapa lagi kalau bukan 2 Datuk Tenggiling lagi tu.

KALAULAH KITA BERADA DI IRAQ BERSAMA ESKAY

bayangkan kita di iraq sekarang ini. org macam eskay inilah yg jadi talibarut penjilat amerika dan mengkhianati umat islam demi duit.

KISAH TAULADAN:

suatu pagi iblis telah sms kepada firaun yg sedang minum kopi dan makan karipap di sebuah kondominium diraja.

sms berbunyi :

Aun, gua respek lu la. gua dulu hanya tak sujud kat Adam je tau, kena halau dan jadi kafir.

lu memang hebat, tak sujud kat Tuhan dan mengaku Tuhan lagi.

gua sindili pun takut tau.

pakatan haram telah berjaya menghapuskan hak keistimewaan orang melayu. bayangkan ini belum lagi mereka memerintah kerajaan pusat. mendahalui senarai pertama, di perak mb yang bengong nizar memberi 400 hektar kepada sjkc, tiada apa-apa peruntukan kepada sjkt, sekolah rakyat (yang pas punya pun dia tak bagi) dan sk. 999tahun cagaran hak milik geran untuk tanah yang dimiliki olih kaum cina, sehingga sultan perak terpaksa mendapatkan balik kuasa kepada mb yang berjuang untuk rakyat. di penang jangan cerita lah dah cina perentah lagi la kuat dia rodok melayu. di selangor keldaian dap dah memulakan langkah mengikut cara yang bengong nizar. maka apabila ikut langkah yang bengong jadilah dia yang bahlol.

Tanpa Nama berkata...

pakatan haram telah berjaya menghapuskan hak keistimewaan orang melayu. bayangkan ini belum lagi mereka memerintah kerajaan pusat. mendahalui senarai pertama, di perak mb yang bengong nizar memberi 400 hektar kepada sjkc, tiada apa-apa peruntukan kepada sjkt, sekolah rakyat (yang pas punya pun dia tak bagi) dan sk. 999tahun cagaran hak milik geran untuk tanah yang dimiliki olih kaum cina, sehingga sultan perak terpaksa mendapatkan balik kuasa kepada mb yang berjuang untuk rakyat. di penang jangan cerita lah dah cina perentah lagi la kuat dia rodok melayu. di selangor keldaian dap dah memulakan langkah mengikut cara yang bengong nizar. maka apabila ikut langkah yang bengong jadilah dia yang bahlol.
6 Mei 2011 4:19 PM

-----

anda sebenarnya yg telah dibengongkn oleh puak umporno.....kesian salah maklumat..

....................../??/)
....................,/?..//
.................../....//
............./??/'...'/???`??
........../'/.../..../......./??\
........('(...?...?.... ?~/'...')
........\.................'......../
.........'\'...\............ _.??
............\...............(
..............\.............\

YOU ANWAR DAN PR....
PAKATAN ALJUBUR...
KETUA PUN MORAL JIJIK...INIKAN PULA PARA AHLI DAN PENYOKONGNYA paria...fuck offf!!!

anon 6 Mei 2011 4:39 PM ape pasal ko meroyan???? jd pencacai dap la pakatan haram ni....ko gi masok blog papa gomo....gambar tote nuar tergantung org mcm tu ko nak angkat jd p.m??? aiyo22222222.....x sabar aku nak tgk kalu dap pgang malaysia....jadi barua pencacai la kaum melayu di bumi tanah melayu ni....sadis22222. pajak la tanah 999 pada kaum cina...sampai kan sultan perak tarik balik....ko xbce paper ke??? bce haramkah pnuh ubt sex??? hr tgk blog milo suam....otak ko pon jd suam2 berlendir...

anon 6 mei 2011 4:58PM - bro, kutuk orang asik baca milosuam jadi suam2 berlendir, yang ko pon baca ni kira 2X5 jugak ler kan..... cuba berhemah sket kata tu, dah menepek diri sendiri jgk.

bukan nak mengulas pasal kes di atas, cuma nak menegur pendapat saudara kita ni. kalau setakat masuk bersumpah di masjid, junjung al quran tu dah kira sangat bagus, salah tu bro. kita kena ingat, umat akhir zaman ni umpama buih di pantai, banyak xp cepat hilangnya. kalau mcm tu pendirian saudara, boleh aja ler kita angkut yahudi/munafiq masuk ke dalam masjid dan bersumpah pastu boleh pakai dah. kena tgk jugak ler keperibadian orang tu.. ikut logik lar, sedara nak ker bagi pinjam duit pada orang yang dah confirm2 penagih dadah dan penganggur tegar kalo dia siap bersumpah bagai nak pulangkan semula? ada chance nak dapat balik ker?

....................../??/)
....................,/?..//
.................../....//
............./??/'...'/???`??
........../'/.../..../......./??\
........('(...?...?.... ?~/'...')
........\.................'......../
.........'\'...\............ _.??
............\...............(
..............\.............\

YOU ANWAR DAN PR....
PAKATAN ALJUBUR...
KETUA PUN MORAL JIJIK...INIKAN PULA PARA AHLI DAN PENYOKONGNYA paria...fuck offf!!!

I LIKE!!! hahahha..baca haramjadah..keldailan..milosuam tiga suku mmgla..kaki spin...bingai..ko baca bernamala...bodoh2...pencacai2 ni mmg geng otak 2 suku...Dato T buat tayangan kt carcosa...xsbut nama..tup2 ptg tu juga anu war aljuburit bt PC menafikan dia...eh2..meloncat2 anu war..pas tu bideo kuar kt youtube..jd sapa yg cakap? rakyat malaysia yg celik ati...bukan mcm penyokong2 taksuban anu war...hahaha..sama time mengkaripap saipoll ritu..lari masuk kedutaan turki...hahhahahaa...pas saipol bt report polis..tp xpe..selagi ada pengikut anu war aljuburit dok jilat taik dia...apa dia heran...lgla rosak...kasihan........

lwk la hg ni 6mei 8.50pm....
mmg la dia xsebut nama scr umum tp hg xtau ka bkn ke dia panggil wartawan srta perwakilan keadilan etc utk tgk vid tu...depa taula eskay mksdkan sapa..thats why la dsai buat pc atas maklumat org yg p tgk...haduih hg ni...lg satu g turki lah..awat salah ka..hg btoi2 tahu ke psl apa dia p...senang ja hg tuduh lagu tu no..disebabkn g turki je hg sanggup tutup minda hg psl kes liwat ni yg agk meragukan..takkan hg xbaca kot..kami ni org yg xknal dsai scr peribadi msh mengikuti kes bkn percaya truih mcm hg..lantak kt hg lah weh...yg pasti aku ikut firman Allah yg mengatakan:

Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang FASIK membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.
ps: hg phm fasik tu apa??Allah kata hai org briman..kl hg truih ja percaya mgkin hg bkn org briman kot.ish xtaula aku kan..tepuk dada tny iman sindri...


EmoticonEmoticon