Jawatan kosong di Jabatan Kerajaan dibekukan

KEPADA rakyat Malaysia terutama anak-anak muda yang bercita-cita nak kerja kerajaan tu, batalkanlah niat korang. Segala jawatan kosong di jabatan-jabatan kerajaan dan pengambilan pekerja ke jabatan kerajaan sudah dimansuhkan. Kerja kosong memang ada, tapi kerajaan yang tak mahu ambil pekerja baru, kalau korang nak kecewa korang punya pasal.

Carilah kerja sementara, jual burger ke kacang rebus ke untuk menampung sara hidup korang.



Satu perkara yang anda perlu ambil iktibar dan fikirkan. Apabila majikan sudah membuat keputusan untuk tidak mengambil pekerja baru di dalam syarikatnya, sedangkan berlambak-lambak kerja kosong yang memerlukan pekerja baru di dalam syarikat itu, ini tandanya syarikat itu mengalami masaalah kewangan yang serius.

Pergilah ke negara mana sekalipun, ke Amerika, Yogoslovia, Guatemala, Indonesia termasuk Israel dan Palestin. Majikan paling besar di dalam sesebuah negara adalah kerajaan negara itu sendiri. Bila majikan paling besar sudah bekukan pengambilan pekerja sedangkan kerja kosong memang wujud, maka anda fikirkanlah sendiri apa yang berlaku.

Jangan lihat Utusan Malaysia, Berita Harian, Harian Metro, Kosmo dan media-media arus perdana yang lain termasuk TV3 Suku. Media-media pengampu kerajaan ni kalau negara dah bankrap pun dia akan laporkan Barisan Nasional bijak menguruskan ekonomi.

ReJaM© "Kalau di Negara-negara kafir, mereka akan cetuskan perang supaya anak-anak muda mati bagi mengurangkan pengangguran"

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan