Kenaikkan tarif elektrik tak boleh dielakkan kata menteri

SEPATUTNYA keputusan untuk menaikkan tarif elektrik ini sudah diumumkan awal-awal lagi. Sebelum ini menteri kata nak kaji dulu, taknak susahkan rakyat kononnya. Siapa yang percaya kerajaan Barang Naik tidak mahu menaikkan harga bolehlah disifatkan sebagai kurang cerdik.

Orang yang percaya kerajaan Barang Naik tidak mahu menaikkan harga barang kerana tak mahu rakyat susah, samalah seperti percaya bahawa nyamuk tidak akan menghisap darah kerana kesiankan manusia. Begitulah juga halnya dengan tarif elektrik, pusinglah ikut mana pun, akhirnya jawapan menteri tetap sama "Tarif elektrik tidak boleh tidak terpaksa dinaikkan" [MalaysianInsider].



Lagi sekali, siapa yang percaya menteri-menteri dan orang politik atasan faham kesusahan rakyat bawahan, korang silap besar. Menteri-menteri tak akan faham kesusahan rakyat bawah yang bergaji kecil kerana mereka tak rasa bagaimana keadaannya hidup dengan gaji yang kecil.



Jangan lupa sertai Perhimpunan Bersih 2.0 "Walk for democracy" 9 Julai 2011. Kita bukan nak lawan kerajaan, tapi kita mahu kerajaan berakal sikit, fikirkan rakyat bawah yang susah jangan asyik menggila naikkan harga barang. Bagi mereka ingat rakyat pilih pemimpin untuk senangkan hidup rakyat, bukan senangkan anak beranak dan cukong mereka!


ReJaM© "Nyamuk kalau tak hisap darah ibarat seperti bik mama tak pergi shopping"

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan