Saturday

Kes buli Pelajar di SMK Raja Abdullah


Sebuah Video yang dimuat naik di YouTube memaparkan satu Kes buli yang dikongsikan oleh salah seorang pembaca blog MiLo SuaM yang berbangsa cina. Pengirim email ini mahu pihak berkuasa memandang serius perkara ini dan segera mengambil tindakan terhadap pelaku yang melakukan jenayah buli di Sekolah yang didakwa Sekolah Menengah Kebangsaan Raja Abdullah.


Pengirim email ini juga turut mengirimkan gambar dua orang pelajar-pelajar yang terlibat melakukan jenayah buli ini. Di bawah ini gambar-gambar mereka. Diharapkan pihak berkuasa dapat menyiasat perkara ini sekaligus mengambil tindakan yang sewajarnya.






ReJaM© "Perempuan pun nak jadi gangster..."

115 comments

takde kerja . mak bapak hantar sekolah suruh belajar . bukan buat benda takde faedah macam ni . haih.

gila ahh..tak sampai hati nak tengok.. muka kena hempas buku..kene jerut leher.. syukur bukan berbilang bangsa yang join.. nnt jadi isu prkauman pulak

Ron 97 naik..ron 95 turun

Mengapa mereka merakam 3gp lucah??

This comment has been removed by the author.

apa terjadi kepada dunia ini....orang sekarang tidak guna otak sebelum buat keputusan?

x kira melayu, cina mahu pun india..kes buli harus ditangani segera.

ya Allah. sampai nangis2 budak tu. takda perikemanusiaan langsung. ada sesiapa faham tulisan cina tu tak dia tulis apa?

oit mykhalis... bosan gila laa tengok ko share link nak promote blog!!! ni tempat komen so komen je laaa!!!! ngat ni blog kebajikan utk iklan ke?!!!

ape pn xblh laarrrr bdk skrg ni...dh rosakkkk....

laaa,bru kami taw...dasyat gax pmpuan ni..

semua nak jadi gengster...dari kecik sampai la besar...yang hebat pasti nk tindas orang yang lemah..


http://mohasha.blogspot.com/2011/05/kopi-gelatin-babi.html

kenapalah menyerah diri dik...

aku hrp pihak sekolah dpt bagi hukuman yg keras pd murid yg membuli tu... buang sekolah je...

klu kat sekolah dia menjahanamkan mentaliti murid lain... kena buang sekolah biar jahanam masa depan pembuli tu

mana cikgu2 yg bertugas ni,mkn gaji buta ker??

bila budak kene buang skolah...jap lagi mula la ade geng2 ntah dari mana datang ckp budak 2 gengter ni x bersalah...cikgu juga yg kene..

kesian~ manusia tetap manusia.. sejahat mane manusia, layan baik2...

budak yg kena buli tu kurang upaya ke...mcm gaya wajah and tgn dia kurang normal je...just curious..

kesian budak tu!... takder yg wat report ka?

aku pun samseng dulu tp tak jugak mcm nie.....

NAK KENA BAGI JADI PELAKON VIDEO SEKS DUA ORG NI BARU TAU

pihak sekolah patut mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap kes buli yang berlaku ini, kepada pembuli-pembuli dan juga guru yang gagal melakukan tugasnya untuk berada di dalam bilik darjah.
entahlah ke manakah guru yang bertugas tersebut? jika guru masuk kelas mengikut jadual waktu dengan tepatnya, saya pasti perkara sebegini akan dapat dielakkan.
siapakah yang patut dipersalahkan?
semoga gadis yang dibuli tersebut dapat berdiri semula dgn jiwa yang tabah dan lebih menjadi berani melarikan diri jika perkara yang sama berlaku lagi. (bukan duduk di sana menangis saja). dia sepatutnya menolak dan lari terus ke bilik guru untuk mendapat pertolongan. mungkin dia akan ditolak, dicederakan, dipukul tapi lebih baik daripada hanya duduk di situ.

GIRL, U SHOULD RUN INSTEAD OF SITTING THERE N CRY... HAIZ....
sakitnya hati saya melihat video ini sedangkan saya mempunyai seorang adik perempuan yang masih bersekolah di sekolah menengah lagi...

boleh tahan jahat budak2 sekarang ni.. aku ingat time aku dulu dah jahat dah...

2perempuan cina harus di masuk ke lokap ...sebagai pengajaran...sampai hati bully@potong rambut org..kesian tengok video nih..yg rakam video ni pun tak pergi halang sebaliknya merakam...

bodoh punye pelajar ! aku harap cikgu2 dorg teros hanta budak2 yg terlibat tu pegi skola henry gurney ! baru dorg tahu mcm mana pulak kena buli . geram nyee ~

Pelajar yang membuli ini sepatutnya dipenjarakan seumur hidup. Kalau dah anak orang lain langsung tiada belas kasihan, memang tidak patut mereka diberi peluang untuk bercampur dengan orang lain. Malu I jadi orang Cina!

giler la

cuak aku..geng macam ni kena buka kedai gunting rambut la..diaorg suka main rmbut org..bg dia praktikal seminggu dua kat kedai gunting rambut sugu tgok mcm mana...hehehe

Chelsea intai cesc fabregas

baso bedok bengong..

buli budak cacat siot...aduyaii~

Inilah akibatnya jika kelas itu dibiarkan kosong tiada guru pengganti, siapa yg kena jwb? Pengetua juga yg xbetul.. tp tahukah anda bhw ada guru2 skrg yg byk ragam (bkn semua), berkira riang utk relief kelas... tambah2 pulak jika Pengetua outstation naik tocang lah mrk, krn perangai mrk pun sama naik mcm perangai pelajar...
Sbb yg lain pulak: sikap ibubapa yg tahu ank mrk jenis lembam tp dek krn ego dan malu mrk x mahu anak mrk dimasukkan dlm Kelas Pendidikan Khas maka inilah jadinya dibuli oleh kwn2 yg tidak sealiran... Hmmmmm.. itulah sbhgian dr pengalaman sy menjadi Pengetua dulu...

biak pehak polis tangkap je

7 Mei 2011 7:34 PM
jagn kata cikgu mkn gaji buta...
bolh ka cikgu jga murid yg ramai2???
kalau ad 40 org dlm kls 2...xkan boleh jaga sampai 40org..
ini 2 org murid yg buat kerja gila mak bapak diorg pn xleh nak jaga diorg ni..ini kan 40 org murid..kalau mak bapak dapat 40 org anak mcmni macamna plak?..jgn salahkan cikgu ja..anda pun pernah berskolah..mesti kalau nak buat benda jahat mcm pontng ka,ap ka..msti la nak sembunyi@lari2 dari ckgu kan..xkan la buat kerja buli ni depan cikgu..sama la dgn kes buli ni..kalau depan cikgu,cikgu mana la xnak amik tindakan...kerja sebagai pendidik x semudah yang di sangka...makan gaji buta konon...xpenah pegi skolah ke???atas dlu kamu 2 yg suka ponteng kelas msa cikgu mengajar...makanan dah bagi..xkan nak suap..nak belai..nak minumkan baru boleh berjaya..semua nak harapkan 1 pihak ja yang bersalah..kalau kat skolah..skit2 cikgu yg salah...ish3...

Mana boleh ambil tindakan.kang dikata rasis lak......nanti bila di hebohkan,ada pulak puak2 dok membela.last2 berjabat tangan,senyum depan kamera..........

sekolah ni kt area mana?

boleh masuk juvana ni..huh..nasib ad pengirim yg prihatin..

area kl....

makan gaji buta kau kata.... wei agak2 la... mana tau time rehat ker.... time dh abis sekolah ker... kau patut tanya .. mak bapak diorg tak ajar ker cara hormat org lain... cikgu gak yg salah... mmg kau ni anak beranak metro gak ker.... sume salah cikgu.. hey.. aku geram tul la yg asyik salah kan cikgu... kau ingat kau tu pi sekolah sure cikgu menyampah kat kau tu la pasal kau condem cikgu..

Dengar kata daripada satu FB page, sekolah tersebut ialah SMK Raja Abdullah, di Kuala Lumpur. Pelajar-pelajar dalam video tersebut berusia lebih kurang 13 tahun (dilahirkan pada tahun 1998). Kes ini telah pun masuk surat khabar tempatan Kwong Wah Daily/

orang cina standard la perangai macam tu
DAP ke MCA ke smua sama. kalo dah bangsa pemakan babi tu perangai macam babi la
kawan2 PRU akan datang jangan sokong mana2 calon orang cina, mereka tu hanya nak menjatuh kan islam. xkisah mana2 parti pun, janji kita support anak melayu kita, agama kita

Aku ari tu nak pangkah calon melayu ni...
Tapi bila aku dapat tahu anak2 dia tonggak arak...
Kensel..
Terus aku pilih calon Islam...

Kalau aku dapat budak2 samseng tu...
Aku kerat2 leher mereka !

Ya Allah....Apa ni Tanpa Nama.....Islam tak pernah ajar kita caci maki bangsa lain.....jangan kotorkan nama islam dengan perasaan racist kamu tu....

duapelajar ini mesti dipukul dengan kuat mesti guna parang untuk memotong rambut dan tangan

jom kita hudud kan cina2 ini
kita tunjuk kt diorang siapa pemilik tanah melayu sebenar

bro..video dah didelete..da backup x? aku x sempat tgk lagi..ades..xtaw apa crita lagi ni

apa nak heran gansterisme ni mmg da lama berlaku di sekolah cuma sekrg je baru heboh,ada satu tmpt tu lg teruk, mata lebam (o), terbunuh kgun,da yg tua2 pn rmai ganster bdk2 ikut je.

kalo pekida bergaduh jauh lagi teruk pada ni
siap bawak parang, tu pun sebab berebut awek

aku rasa nak tampar ja budak2 pembuli neh kalau aku kat sana.. hampeh bodoh

ahh ngko kat internet cakap lebat, nak tampar la, nak kerat2 la. kalo berlaku kat depan2 ko, mesti ko kecut perut, terkencing kt seluar

budak-budak kurang hajar ni sakit jiwa ke? Kalau tak tangani segera, tak jadi orang berguna bebudak tu nanti. Yang kena buli mesti trauma sampai tua.

Di sinilah kena pakai kebijaksanaan kita yang tua-tua ni menangani situasi bobrok begini. Dua-dua belah pihak perlu diselamatkan dari terus hancur. Tak kira lah anak cina pun, mereka tetap anak-anak yang perlu dibimbing. Aku nampak mangsa macam ada sedikit down syndrom kut berdasarkan rupa dia. Kasihan.

Harap-harap cikgu dan pihak berkuasa dapat kesan cepatlah masalah ni, ke nak kena tunggu report polis dulu baru bertindak.

wei...xdpt tgk video pon,de cre len nk tgk tk

video ko dh kena take down bro...up lagi video tu!

Tiada gunanya kalau buat komen sini.Maki hamun diaorang pun tak guna,siapa yang tahu,Tuhan saja yang tahu...

Kalau kita semua buat komplen ngan Menteri Pelajaran kan lagi baguih,baru ade faedah..kita maki hamun kat sini pun tak guna,takde erti langsung.

I dah e-mail kat Mr.Wee Ka Siong,kalau siapa nak komplem,komplem ngan dia.. ini e-mail dia wee.kasiong@moe.gov.my

Kalau ade Mr.Muhyiddin contact lagi baguih,kasi komplem sama dia...

Muka hampir cun tapi gangster..Hancusss...

Jom Tengok :
Koleksi Basikal Ajaib!!

gila sial bdak2 babi nih..buli bdak terencat..

kalo diorga buli kaum melayu jauh lagi teruk pada tu. xleh biar kaum cina camni, nanti dia pijak pale kaum melayu
kawan2 jom kita pakat undi calon melayu, xks=isah la PAS,PKR,UMNO janji bukan calon cina. bangsa diorg ni memang nak jatuhkan islam kita

Chinese in 16 here. About this news, I also have receive some "isi-isi" about those 2. At first, they were starting to jealous on a girl. Maybe next to class, they goes to that class when recess. And does gangsterism act by slamming the girl's head to the table. Cutting her hair. Adn shout at her. Thats what i heard.

Video tu dah di delete.

Ni yg lain aku jumpa.
http://www.youtube.com/watch?v=sGHfyNM0D8U

@Rex
If you found those bitches, please "lempang" them for me.

Jahat punya budak. Naikkan darah aku je.

saya baru tahu pasal video ni hari ni kat FB melalui sharing. kesian saya tinguk budak ni. sesekali saya terfikir kenapa kes kes buli seumpama ini masih berleluasa di sekolah.

pendapat saya, budak budak sekolah yang mempunyai sifat seumpama ini sepatutnya di penjara seumur hidup. tetapi org akan berfikiran beri peluang kedua. saya rasa tak layak diberi peluang kedua, sebab selagi sifat iblis ni masih ada dalam diri selagi itulah sifat ini akan berlarutan.

cuba bayangkan apa yang berlaku kepada mangsa? apakah perasaan mereka diperlakukan sedemian. dimana nilai moral? bukan salah modul pendidikan moral. penerimaan mereka untuk memahami modul tersebut tidak berjaya. bukan kerana cikgu mengajar. saya tidak menyalahkan cikgu.

budak dua ekor itu patutnya diberi pengajaran yang setimpal. supaya rakyat malaysia. Kementerian Pelajaran patut menggubal peraturan dan Hukuman disekolah dan Pihak PIBG juga turut memandang serius. bukan setakat nak pentingkan kebajikan anak-anak mereka. kalau bolehlah pasang je CCTV di kawasan sekolah. kalau pasang jangan lah beritahu pelajar ada CCTV. biar dia tersembunyi secara cepat dapat menghukum pelajar setan2....

kalau bolehlah juga salah laku disekolah sepatutnya diberi hukuman berat seperti penjara seumur hidup. biar mereka tidak merasa kebebasan. kebebasan hanya untuk mereka yang mempunyai nilai2 yang baik.

baik cine baik mlayu,makpak jns lancau akan lahir ank jns lancau gak..mslh timbul sbb stp lancau ni ada hak mngundi..yg baik2 jdk mangsa la..sbb tu pure democraci ni bullshit n cara yahudi jatuh kn ssbuah negara mlalui kapitalisma...tlg la baca sejarah dunia, ni la sbb smua x prnah hargai nenek moyang yg bsusah payah dl..

kat skolah aku dulu ada sorang budak selalu kene buli, sorang lagi tukang buli dia la.. sampai skarang budak kena buli tu still dendam kat tukang buli tu. si budak kena buli tu skarang keje elok kat finland. yang tukang buli tu skarang anak dah dua, tapi mak bapak dia jaga anak dia. kawen sebab terlanjur, lepas cerai dengan laki dia, syok2 kawen lagi satu, abaikan tugas sebagai mak kepada anak2 dia. skarang dengar2 citer dia selalu kene abuse laki dia. tengok rupa dia dah tak serupa orang dah skarang. dulu montok cantik, skarang dah macam mayat hidup padahal umur belum cecah 30 lagi.. itulah baru balasan dunia.. belum lagi kat akhirat.. renung2kan... :D

apa nk jadi ngan budak la nie....bdk pompuan dh jadi smakin garang skang....x dak langsung sifat keayuan depa nie....

Apa kata buat satu peraturan baru.

Pelajar yang didapati bersalah membuli pelajar lain, terus sumbat ke dalam jail selama seminggu dan denda RM 3000.

Bila kerajaan dah Korup habis semua Jabatan turut korup....Jika pelajar tersebut mak bapa dia penyokong DAP lagilah tak ada harapan dapat keadilan...
Malaysia tanah airku..buatlah apa saja asal jangan ganggu UMNO...
Nak merompak boleh,nak melacur boleh,nak main judi boleh,nak rogol boleh,nak bunuh orang lagi boleh....
Nak ceramah untuk rakyat hentam UMNO ini TAK BOLEH..mengganggu ketenteraman awam...

Alaa, KPN dlu pon blasah DSI lebam bijik mata. Ni budak skolah tiru contoh la ni.

back up video disini http://www.youtube.com/watch?v=qEusPeNPto0

jom kita belasah semua cina 13 mei jumaat ni
xleh kasi diorang muka
cina dah melampau, bangsa pemakan babi

ada insider habaq sekolah dah ambik tindakan, tapi bapak pembuli tu iye2 menafikan. katanya sekolah saje touchup video tu nak pekena anak dia, anak dia baik je. realitinya ketua gangster kt sekolah. kementerian dah ambik tindakan tu. sekolah2 lain, pastikan cam muka pembuli2 tu. kalau masuk sekolah hang mampuih!

video ni ade 4 orang saksi x?

sekolah asrama sekarang nie tempat lahirkan benih benih gangters & samseng.... saya hantar anak saya ke asrama untuk di berdikari tapi jadi mangsa buli....duit poket, seluar & naju di curi, loker di buka di selongkar, kunci silih berganti..kegiatan berkumpulan..masih tak apa lagi.. anak saya di tampa di muka, terajang, di tumbuk...bayangkan lah hati saya seorang bapa....bagaimana saya boleh menahan perasaaan marah yang teramat...kalau ikut kan hati mahu saja saya patahkan tangan budak tu.. cikgu & warden pulak makan gaji buta... buat buat tak tahu...selayak nya sekolah asrama menjadi pemankin generasi penyamun di malaysia nie...asrama klawang negeri sembilan...

teruklah perempuan skrg......kurang ajar juga........*&^%%^&&*&^&^%&&*

klau pihak sekolah x ambil tindakan....makna....sekolah itu x kualiti langsung.....x erti nak mengajar.....meluat......buat malu je skolah tu......haiz.....Pengetua tu....haiz.....malulah....malumalumalu......

teruklah perempuan skrg......kurang ajar juga........*&^%%^&&*&^&^%&&* klau pihak sekolah x ambil tindakan....makna....sekolah itu x kualiti langsung.....x erti nak mengajar.....meluat......buat malu je skolah tu......haiz.....Pengetua tu....haiz.....malulah....malumalumalu......

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/05/kes-buli-pelajar-di-smk-raja-abdullah.html#ixzz1LkAwMlvX



adam

Sila padamkan semua komen yang racist di blog ni. Kita patut bincang pasal kejadian in dan bukan bangsa, binatang, undi etc. Kesian!

sALAM..
BUDAK SKLOAH NI MMG ADA YG GANGSTER...SKRG NI PEREMPUAN LG GANGSTER DR LELAKI...

SALAM..
SEBENARNYA KITA TAK BLEH SALAHKAN GURU 100% SBB KADG2 PERKARA INI TAK DILAPORKAN KEPADA GURU..SY PON GURU DISIPLIN ADAKALANYA KES2 BEGINI PELAJAR XLAPORKAN KEPADA GURU SAMAPAILAH IBU BAPA DATG SKOLAH MARAH2 SDGKAN KAMI PON XTAHU..TAP SY XNAFIKAN ADA JUGAK SEGELINTIR GURU2 YG AMBIL SIKAP ACUH XACUH BILA BERDEPAN DGN KES SEBEGINI...ATAUPUN TAKUT KERANA ADA SEGELINTIR PELAJAR YG MMG SAMSENG HABIS SIAP BAWAK GANGSTER LUAR TUNGGGGU CIKGU DEPAN PAGAR SEKOLAH..ADA SEORANG KAWAN DIBALING KERUSI OLEH PELAJAR HANYA KERANA MENGEJUTKAN PELAJAR TERSEBUT DARI TIDUR SEWAKTU BELIAU SEDANG MENGAJAR...KEJUT BAIK2 JE BUKANNYA MARAH2 PON..GURU RAMAI YG PEREMPUAN ADA SEDIKIT LELAKI KEMUDIAN DRI SEDIKIT ITU BUKAN SUMA BOLEH PAKAI..KELAS XMASUK..KERJA XBUAT..MASUK XMENGAJAR..KEMUDIAN ADA SEGELINTIR GURU YG TIDAK BERHEMAH DAN BERHIKMAH SEWAAKTU MENJALANKAN TUGAS..MAIN BELASAH TUDUH JE BUDAK2...KALU NAK MARAH MAIN TUDH JE DORG..KESIAN..TAPI JUJUR SY KATAKAN PELAJAR PEREMPUAN SEKRG LEBIHH SUSAH DIKAWAL BERBANDING PELAJAR LELAKI KERANA PERATURAN DISIPLIN PON BYK BAGI MUKA KAT PELAJAR PEREMPUA..

13 Mei tu tarikh yg kite tak nak ulang lagi dah. Jgn bongkak sombong terlebih pulak sampai ajak pukul bagai suruh ulang peristiwa tu. haihhh la. komen ikut sedap emosi. akal tamau guna.

Yelah.. post ni pasal budak yang kena buli. ntah mana kluar babi la, undi la, DAP la.. UMNO lah.. macam sial! semua benda nak dieksplotasikan utk kepentingan diri..

Asal..? Melayu tak pernah buli org ker? Yang kat Asrama tu, budak budak senior slalu buli budak baru tu ape? Org Melayu jugak. Abis ko nak kate ape? Melayu pun bangang.. Same jer la. X kira india ke cina ke ..

Duduk diam diam n pikir lah.. Korang semua hamba Allah. Islam x pernah ajar nak caci agama dan bangsa lain.. Tapi korang caci cam sedap mulut ker.. Satu hari nanti, korang jugak yang kena balasan. padan muka. Biar Allah laknat korang diakhirat.

aku rase nak jadikan pembuli tu hamba abdi aku. nanti aku nak botakkan kepale die. kasi minum cili api. tidur ngan ular. pastu kasi orang gile kat tempat aku rogol diorang.. hahahha. kejamnye aku.

@addullah fairuz
saya dah laporkan ayat2 anda yang berunsur ugutan kepada pihak MCMC. jika apa2 terjadi pada mangsa, anda lah orang pertama polis akan siasat

saya dulu ajar kt sekolah tu. ada satu geng budak2 memang teruk ngalahkan anak iblis. kwn ckp, sehari sebelum kejadian buli ada kereta cikgu dipancitkan. nasib baik tak eksiden. kes potong rambut tu dah diambil tindakan segera, cuma sbb video tu dah jadi masalah negara pulak. kejadian berlaku dalam masa split second saja, masa perantaraan kelas. cikgu tgh kelam kabut nak bertukar2 kelas. sekolah ni sekolah lama, bukan ada laluan bersambung2 nak ke blok2 lain. kena naik turun tangga.

setiap tahun ada je geng2 mcm ni di sekolah.kalau buat hal, dah digantung dan dibuang, dihantar balik pulak ke sekolah sama. tapi apa nak buat, semua orang, termasuk separa setan berhak mendapat pendidikan di sekolah

oh, ada satu lagi versi. katanya kes waktu rehat pulak. tak tau mana yang betul, mana yang salah.

Cikgu zaman ni memang susah nak handle gang-gang mcm ni terutamanya perempuan. Ibu bapa harus bertanggungjawab terhdp anak-anak mereka. Betapa bz pon kerja harian, patut luangkan masa utk mendidik anak mereka.

NGO
1)Tidak boleh salahkan sekolah. Sekolah tidak pernah bersalah.Sekolah adalah tempat menimba ilmu. Tanggungjawab yg paling berat dipikul adalah ibu bapa, dan org yg kedua adalah guru-guru dan ketiga persekitaran cthnya rakan2, media massa.

2)Benda ni sudah lama terjadi tidak kira kaum di Malaysia. Bila benda dah terjadi baru nak hentam org ini org itu. Sudah lumrah hidup. Yang penting jadikan pengajaran apa yg berlaku. Selagi bernama manusia, masing2 ada peranan.

perkara ini telah dipanjangkan kepada pihak di kementerian pendidikan malaysia dan dalam siasatan. oleh kerana video berkenaan telah dipadamkan daripada youtube, pihak blogger bertanggungjawab menyediakan bahan bukti sekiranya diperlukan.

jumpa satu backup video dari blog bakal cikgu!

http://deardindadya.blogspot.com/2011/05/3-video-kes-buli-smk-raja-abdullah.html

dak2 yg gaya/rupa mcm mangsa dlm video ni sll kena buli kat sek. sy dulu sek cina..masa tu dak2 pompuan da pandai mekap2 mengalahkn artis. psl dirong sll perasan cantik kat sek...yg bdk2 'biasa' sll jd bhn ejek. mcm movie "mean girls" tu la kalo x silap. yg perasan cantik/kaya tu kononya 'control' sek. kalo pembuli tu anak aku, aku kasi tinggal dia ngan beruk.

I can believe the most modest way for these so called gangster to be punished is by asking them to apologize to the victim! how can things be resolved just simply by apologizing??? imagine how traumatize the poor young girl is? She's going to have to bear with that memory of torture maybe until God knows when... The authority should pay attention to this matter, if not, people would have set in their mind that you can bully people and then simply just apologize to escape from the crime... Just think about that... :)

sah memang budak2 kelas belakang buat keje2 mcm nie XD

kesian sangt. sape pula yang letak lagu kononnya hebat sangat video buli pelajar istimewa tu
geram momoy tengok

Katak Puru boleh dimakan???"

kesian sangat budak thuh. tak kira apa bangsa, agama. harap kerajaan amik tindakan sepatutnya. budak budak thuh tak patut sekolah pun. sekolah budak jahat je patutnya kalau perangai dah macam thuh. dulu zaman kalau tak siap kerja rumah, cikgu dah siap rotan dah.... nih skang buli budak sampai tercalar psikologi dia, 14 hari je gantung? isk. sedih sedih....

bakau darah btl budak2 nie!!!!!!!!!!!!!!!

mak bapak tu bila sekolah da kata anak mereka jahat mcm tuh jgn lah terus melenting siasat lah dulu....kalau anak tu memang salah kenapa masi nak nafikan,ajarlah anak sewajarnya.memanglah x patut salahkan ibu bapa dan guru 100% tapi semuanya bermula di ruma.kalau rumah dah mcm neraka budak2 dlam rumah pun jadi setan.

aiyoh...berita terkini.....
budak-budak samseng ni hanya digantung berhenti sekolah selama 14 hari,si mangsa dikehendaki tukar ke sekolah "special"....mlm ni punye berita ialah mrk minta maaf...14 hari aje,lagi-lagi cikgu kata mangsa terencat akal.tak sesuai belajar di smk raja abdullah...tak gune punye menteri pendidikan,suruh lah mrk cium kaki ibubapa si mangsa agar dimaafkan segala dosa.....

Sebagai manusia yang berilmu dan bertamadun kes ini patut di ambil kaunselling dan dikena hukuman yang setimpal dengan impak yang di alami oleh si mangsa ini.AN EYE FOR AN EYE AND A TOOTH FOR A TOOTH BARU TAK BEGITU DICONTHI.

saya merupakan pengawas sekolah mengakui bahawa student perempuan antara paling susaha nak dikawal lebih-lebih lagi di kelas yang teruk. bagi pendapat saya, mereka x sepatutnya berkelakuan begitu dan hukuman gantung 14 hari tidak mampu diampunkan oleh ibubapa mangsa buli tersebut. Mereka lebih baik dibuang dari sekolah. Kalau tak nak dibuang, cuci tandas sepanjang persekolahan, buat kerja amal di sekolah, jadi kiteng sekolah, ataupun lain2 yang boleh menyebabkan perasaan malu timbul dan kesal. Pelajar lain akan menjauhi mereka merupakan impak yang paling dalam. Tapi sebenarnya, saya juga menyalahkan kawan2 mangsa buli tersebut kerana x cuba menghalang buli terus berlaku. Sangat mengecewakan lagi kalau x ada kawan melaporkan kpd ckg yang berdekatan. bagi ibubapa pula, kebanyakn ibubapa kini sibuk mencari harta menyebabkan anak2 mereka terabai dan tidak disayangi. Ini juga salah satu puncanya. Saya berharap kes buli dikurangkan dengan segera dan pemantauan bagi pelajar yang disyaki membuli diketatkan. Guru2 juga perlu lebih tegas kerana generasi sekarang merupakan bakal pemimpin negara. Lebih2 lagi mereka boleh memajukan negara ataupun merutuhkan nama negara di mata dunia.

bukan semua cina tu kapir. banyak lagi cina muslim. islam bukan untuk melayu saja. betulkan mentaliti perkauman sempit tu. buka surah AL HUJRAT, SURAH 49: AYAT 13.

1) mangsa buli tu mungkin "down sindrom". jangan lah nak hina dia pulak.

2) politik dan perkauman mmg tak ada kene mengena dalam isu ni. bodohke nak kaitkan ?

3) motif nak salahkan cikgu 100%?

KashKash
kacipalitongkatfatimah.blogspot.com

sangat setuju dgn kenyataan Pn Gayah, itulah realiti..
ibu bapa lebih menjaga air muka sendiri kerana x mahu dicop punya anak cacat bila anak diletakkan di kelas Pendidikan Khas, walhal itulah yg terbaik buat anak mereka, lebih2 lg MASA DEPAN anak mereka.
mmg murid yg dibuli tu kelihatan spt anak istimewa, beliau x boleh disalahkan kerana tidak dpt membela diri sendiri.

kepada segelintir orang yang tinggalkan komen, please la, jangan timbulkan isu kaum(am not chinese) sampai ckp pasal makan babi segala. isu buli ini TIDAK mengira kaum. meninggalkan komen yg menghina kaum dan agama adalah perbuatan yg bodoh dan menampakkan kedangkalan kamu!!

"kenapa menyerah?" , "kenapa tidak melarikan diri?"<---WHAT KIND OF QUESTION IS THAT??
kita boleh nampak dari muka mangsa bahawa dia adalah OKU. dont asks such question la. mcm anda menyalahkan mangsa pula dengan mengemukakan soalan sedemikian.

dapat 2 "ekor" amoi cilanat tu panggil mat rempit.. bawakkan "makan baris" ramai2.. wt vid .. perh geram hati aku.. mkn kaki la kalo aku jmpa amoi babi yang buli2 nie.

bodoh nak mampus....kalau aku nampak kau mana mana.....aku ambil barang agi(F5-2006) telan dalam mulut kau......

bdk2 ni sepatut ye kasi penerajang kat tenkok, bia death trus...da mati,leyek dgn tayar kete saiz 18....bru puas aty aku bangsat xde aty perut langsung...

Saya setuju dgn ulasan tanpa nama. saya jugak guru disiplin, mmg tak patut salahkan guru 100%. Kdngkala kuasa guru adalah sgt terhad. salah ambil tindakan jadi isu. Adakalanya dikalangan guru sendiri terlalu bak up pelajar, pelajar buat salah ttp dipertahankan. disiplin diperketatkan ada guru yg bantah, malah adakalanya sapa yg umum kat perhimpunan, dianggap yg buat sesuatu peraturan sedangkan yg umum tu hanya yg menurut perintah. Guru pun manusia jugak, pasal tulah adakalanya tidak bentu guru yg lain. Mrk anggap bkn tugas mrk padahal dlm pekeliling semua guru adalah guru disiplin. Dalam kes buli ni msti drng buat waktu rehat. Saya pernah jumpa budak pompuan ketua samseng kat raub ms praktikum dulu. Kami ikut rentak budak tu last2 hilang taring. buli ni boleh berlaku kat mana2 ssh nak bendung, tak buat kat sekolah drng buat kat luar. kita denda drg mak bapak marah, back up anak kata anak dia bagus. so ckg jugak yg tak bagus. Susah..... tanda2 kiamat lah ni perempuan makin ganas.

Sepatutnya seabagai seorang pelajar yg dididik dgn moral apatah lagi dengan didikan agama, perkara seumpama ini sepatutnya sduah berkurang dalam dunia pendidikan kita. Bagaimanapun langkah yang diambil jk ibu bapa tidak bekerjasama dan memberikan kerjasama dengan pihak guru dan sekolah...amat susah utk diselesaikan.

betul la manusia nie...
video nie pasal KES BULI kot..
yang masuk PAS, BN, PKR bagai kenapa..
BODOH GILER!!!
satu lagi yang dok kutuk orang Cina makan babi ker ape tu lagi la BODOH..
da tua2 x taw nak hormat orang..
cina, melayu, india tu suma orang, ade yang gangster x kira apa bangsa..
pastu, asyik2 nak salahkan cikgu..
ingat cikgu tu ape, CCTV ker, asyik duk tengok plajar jer..
cikgu banyak gak keja lain..
manusia2.. *sigh*

azaf
gmba pompuan yg kat atas tuh harap muka je cun...tp hampeh...
yg sorang lg tu dh la muke *****...nak buli org lak...
depa nak buli yg x upaya...kalo aku ada kat situ dah pesepak dah diorang..pompuan2 tuh bukannya kuat sangat pon...lagak je lebih

^_^

salam..

b'tenang sume. mengucap byk2 ye.
jgn le timbulkn isu agama n kaum.
kan dh nmpkkn kburukan diri sndiri..nanti org kate 2 kburukn agama n bangsa kita plak.

balaja rajin2, keje bagus2..baru la sume tabik spring kt kite.. kalau lwn maki hamun, kalah la bai..

hMMM... Kesimpulannya di sini, kita semua tahu perkara camne salah dan kita sendiri pun geram sangat tengok budak2 ne buat sesuka hati je. Masa first time aq tengok video ne, aq pula yg melebih2 sakit hati. entah nak ckp amcm lagi. yg pnting bnda2 camne jadi pengajaran bagi semua org. and kita hrus matang cket. isu perkauman tidak harus kita timbulkan d sini. Semuanya bergntng dgn org tsebut dan tidak berkaitan dgn bngsa,atau agama. Aq hormti semua org yg dtg kat sini dan comment2. sebab aq tau stiap org kat sini ada perkmnusiaan dan fikiran waras sbgi org msia. *ps:bkn nak lecture ek. sorry =)*

APA LAGI NAK DIKATA...mak bapa hantar ke sekolah utk belajar..bkn nak suru buli orang...ohh mungkin bapa korang ni kaya raya..bole beli nyawa org..ibu bapa korang tak ajar moral yg baik ke?pppp laaaa..

ni muka muka orang yang tak tahu malu....


EmoticonEmoticon