Kristian akan jadi Agama Rasmi Malaysia?

PAPARAN muka depan akhbar Utusan Malaysia hari ini terpampang tajuk besar "Kristian Agama Rasmi?". Jelas sekali tanpa berselindung, niat akhbar rasmi milik gerombolan songkok tinggi itu mahu mencetuskan perasaan benci rakyat beragama Islam di negara ini kepada orang-orang Kristian. Dengan berbekalkan artikel provokasi dari blog-blog jalanan gerombolan songkok tinggi, Utusan kini jadi medium menanam kebencian dan memecah belahkan rakyat Malaysia.


Seperti yang pernah didedahkan di MiLo SuaM sebelum ini, taktik terbaru Najib Tun Razak pada Pilihanraya Umum kali ini adalah dengan mendapatkan "undi solid" 70% kaum Melayu melihatkan rekod PRK dan PRN Sarawak sebelum ini, kaum Cina sudah tidak mahu lagi mengundi Barisan Nasional. Maka isu kaum dan isu agama akan digunakan.

Barisan Nasional sudah mula menanamkan kebencian Melayu kepada kaum cina sebelum ini dengan mengedarkan VCD perkauman melampau di dalam sebuah program karnival satu Malaysia rujuk sini [Karnival 1 Malaysia].

Kali ini demi mengekalkan kuasa, Barisan Nasional memainkan isu agama pula untuk melaga-lagakan orang Islam dan orang Kristian. Telah berulang kali ReJaM© tekankan, kita harus berhati-hati dengan dua isu yang selalu dibangkitkan oleh Barisan Nasional, iaitu "isu kaum" dan "isu agama", dua isu ini akan membawa kita kepada huru hara, dan mencetuskan pertumpahan darah antara rakyat Malaysia yang berlainan agama dan bangsa.

Demi mengekalkan kuasa Najib Tun Razak sanggup mempertaruhkan nyawa rakyat asalkan dia kekal menjadi Perdana menteri. Perdana Menteri bangsat ini tidak peduli jika rakyat saling berbunuhan, tidak peduli mayat rakyat bergelimpangan akibat dari isu kaum dan agama yang dicetuskan ini. Bila rakyat sudah bergaduh dan berbunuhan sesama sendiri, Najib dan pemimpin gerombolan songkok tinggi yang lain boleh lari menaiki jet atau pesawat peribadi untuk bersembunyi di luar negara.

Lihat sahajalah semua kempen Barisan nasional kini semuanya berbaur provokasi perkauman dan agama. Jika anda sayangkan keamanan negara ini, ayuh tumbangkan Kerajaan Barisan Nasional yang bangsat ini! Lihat sahajalah, di depan mata dan batang hidung anda, masyarakat cuba dipecah belahkan. Ini semua demi kuasa, demi wang ringgit.




ReJaM© "Rakyat mampos mereka tak peduli, yang penting Barisan Nasional terus memerintah dan Najib terus jadi Perdana Menteri!"

150 Comments

  1. Memang nampak jelas isu perkauman dan agama dipermainkan , jika diperbiarkan akan berlakukan darurat akibat perbalahan besar.Jika BN tidak berjaya mendapat 70% sokongan Melayu , sekurangnya BN akan dapat peluang melakukan darurat selepas pru13. Rakyat yang menjadi mangsa.

    Wanita Yang Di Sayangi Dan Dicintai Iblis


    Wujudkah Sumpah Lakhnat Dalam Hal Tuduhan Zina?


    3 Bahagian Sabar

    .

    ReplyDelete
  2. ....................../??/)
    ....................,/?..//
    .................../....//
    ............./??/'...'/???`??
    ........../'/.../..../......./??\
    ........('(...?...?.... ?~/'...')
    ........\.................'......../
    .........'\'...\............ _.??
    ............\...............(
    ..............\.............\

    YOU ANWAR DAN PR....
    PAKATAN ALJUBUR...
    KETUA PUN MORAL JIJIK...INIKAN PULA PARA AHLI DAN PENYOKONGNYA mcm paria...fuck offf!!!

    Pukimak Pukimak Pukimak! Pakatan Rakyat Parti Pukimak! Boleh pergi mampos!

    ReplyDelete
  3. Pejuang Melayu7 May 2011 at 05:04

    Memang tepat Utusan Malaysia sebagai penyebar fikiran rakyat yang sangat bagus. Jika sudah sampai masanya kita berperang dan membunuh orang-orang Kristian dan orang-orang Cina, Maka aku sanggup duduk di barisan hadapan untuk mencincang dan memenggal kaum yang tidak pernah berterima kasih kepada Parti Keramat UMNO yang selama ini telah membela nasib bangsa Melayu!

    Aku sanggup mati demi mendaulatkan Bangsa dan Negara! Lebih baik mati bermaruah dari berputih mata!

    ReplyDelete
  4. Kaum Cina memang sudah lama buat kurang hajar dengan Melayu! kalau boleh dia nak Malaysia ni jadi negara cina. Aku tak nampak pon kesalahan pada akhbar Utusan tu. Memang sudah sampai masanya kita halau keluar semua bangsa asing yang tidak pernah berterima kasih. Lihat sahajalah mereka dah dapat mcm-mcm tapi masih nak menyokong pembangkang. Cina bodoh! bangsat!

    Hidup Melayu! Hidup Melayu! Hidup Melayu!

    ReplyDelete
  5. Ahli Umno sanggup membunuh sesiapa saja yang menghalang parti keramat Umno. Sanggup membunuh walaupun sesama agama walau berlainan bangsa. Ahli Umno sanggup akan terus memfitnah sesiapa saja untuk pastikan Umno terus berkuasa.Hidup Umno!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  6. kalau lah surat khabar begini dibiarkan berterusan menerbit artikal sedemikian berkemungkinan malaysia akan tinggal nama saja seperti yang terjadi kepada negara Yogoslavia suatu masa dulu,dimana negara tersebut negara yang aman kunun tapi akibat provokasi melampau pemimpin mereka maka nama negara itu tinggal lipatan sejarah,jadi adalah menjadi harapan kita yang hidup di muka bumi yang dinama malaysia ini supaya kisah di negara balkan itu tidak terjadi di sini.......

    ReplyDelete
  7. APA LU ORG NK MAKI NK CAKAP MAMPOS PI GUA TAK HERAN! YANG PENTING BG GUA AGAMA, SELAMAT DUNIA AKIRAT, BILA MATI SENANG SIKSA KUBUR. TAHUN DEPAN PLANET NIBIRU NK LANGGAQ BUMI PUN HAMPA SEMUA DOK KALUT DOK POLITIK! BANGSAT PUNYA ORANG SEMUA NI DOK GADUH PASAL TAIK NI! APASAJA MELIBATKAN POLITIK MEMANG SHIT!!

    ReplyDelete
  8. tau takut kalau agama kristian jadi agama rasmi. org nak wat negara islam dia lawan. org nak laksana hudud dia bangkang. org suh tutup kilang judi n arak dia pekakan telinga. org suh tutup aurat, dia lagi hina ngn buat Buat fesyen show ala islam x takut mati. hina ulamak, sanjung artis. takpe biar kristian jadi agama rasmi. bila dah xdr dan hilang nanti baru la tercari2.......

    ReplyDelete
  9. tolongla jangan mainkan isu agama dalam negara kita ni
    kalau sentiasa mcm ni, xmustahil 1hari nnti
    peristiwa 13 mei akan berlaku lg


    Entry Terkini: Video Kekejaman Terhadap Binatang Yang WAJIB Ditonton! - Farm To Fridge

    ReplyDelete
  10. toksah la dok gaduh pasai politik, lg lg melibatkan bangsa SE ISLAM kita,, baik kita bersatu cara agama, kita jadikan smua ikut agama,aku rasa kita tak akan gaduh2 sangat dan brsatu. politik boleh dngan cara jaga Agama kita dan jaga Bangsa kita

    ReplyDelete
  11. tajuk macam tu memang patut pun. tengak sekarang isu bible, pas diam, umno pn diam. mana ada parti melayu yang berani bersuara, sebab Politik, takut undi hilang. em.. dulu pas pernah kata untuk apa tubuhkan parti melayu baik parti islam untuk semua kaum.sekarang dah terbukti parti selain melayu mana ada nak tegakkan islam( walaupun sekarang banyak isu tentang islam parti melayu pun takut nak bersuara). lagi satu, kalau ikut sejarah parti kaum lain x perlu pn xpe. sebelum merdeka parti cina dengan india ada pun sebab budi bicara dari kaum melayu. tapi sekarang parti kaum lain pulak nak melebih. DAP macam nak hapuskan keistimewaan mwlayu dengan bumiputra. MCA yang xde kuasa pn dah berani bersuara....

    ReplyDelete
  12. aku suka isu ni...padan...padan...

    ReplyDelete
  13. tajuk macam tu memang patut pun. tengak sekarang isu bible, pas diam, umno pn diam. mana ada parti melayu yang berani bersuara, sebab Politik, takut undi hilang. em.. dulu pas pernah kata untuk apa tubuhkan parti melayu baik parti islam untuk semua kaum.sekarang dah terbukti parti selain melayu mana ada nak tegakkan islam( walaupun sekarang banyak isu tentang islam parti melayu pun takut nak bersuara). lagi satu, kalau ikut sejarah parti kaum lain x perlu pn xpe. sebelum merdeka parti cina dengan india ada pun sebab budi bicara dari kaum melayu. tapi sekarang parti kaum lain pulak nak melebih. DAP macam nak hapuskan keistimewaan mwlayu dengan bumiputra. MCA yang xde kuasa pn dah berani bersuara....

    -------------------------------------------------------------

    Mari kita gelakkan mentaliti Melayu Bebal yang masih mengamalkan politik perkauman ini kah kah kah...

    Ini Melayu bodoh yang sukakan huru hara. Rakyat dah elok-elok aman damai dia lagi nak laga-lagakan rakyat.

    Melayu bebal ini sepatutnya harus dimasukkan ke dalam ISA. Melayu bebal macam ni pengecut hanya berani cetuskan isu, bila dah berlaku pertumpahan darah dia lari cabut menyorok!

    Inilah contoh Melayu UMNO yang menyusahkan orang.

    ReplyDelete
  14. panas...panas...kasik ganyang

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. Kepada Tanpa Nama (2nd comment),

    WHY U SO MAD BRO? hahahahaha

    ReplyDelete
  17. salam semua.....
    sebelum nabi kita laksanakan hudud,apa yang dia buat dulu......
    dia laksanakan pengukuhan rohani dan ekonomi dulu bro....
    kita melayu kat malaysia ekonomi alahai...ciput je
    bagus tajuk ni....kat akhbar cina lagi teruk la diorang punya provokasi...
    korang tak tau sebab tak cakap bahasa diorang,aku ni,bersekolah kat SJK(C)...dah paham sangat rasis diorang macamana....akhbar diorang lagi terer la kalau bab ni....jangan asyik tengok akhbar utusan je...cuba nengok china press....

    ReplyDelete
  18. hahahaha..semua ckp diluar ajaran yg diturunkan Allah n nabi S.a.w....sial belake....Islam xpnah ajar pn kite bermusuhan bahkan mengajar kite utk terus kekal idup aman n damai dgn owg yg berlainan agame....owg melayu mmg patut kekal sbg bangsa yahudi...mmg keturunan yahudi tp beragame islam je.....semangat terhadap bangsa still jelas npok kt dlm diri tuh....kalu die fkir ISlam die xkalut nk fikir bangsa pn coz Islam itu adalah satu persaudaraan je...yg fikir bangsa hanya yahudi je...bangsa len x kalut cmni cme bangsa asia tenggare n bani israel je berfikir cmtuh....ni duk tgk smpai sggup duk di depan barisan peperangan lg....hahaha weh ajaran mne ajar kte utk bermusuhan???????ISlam x ajar kite utk membunuh melainkan bbrp sebab!! tp bab negare ni kte bleh jge lg n berfikir cre utk tarik dowg tuh msuk ISlam....ape ke susahnye...hahaha...smua oqg dlm ni ha bjar dulu ajaran ISlam tuh masak2 jangan duk hentam je..hahaha...bekalan akhirat mesti cukup dulu..kalu nk berjihad pn bekalan akhirat mesti ade...haaa dowg taw x maksud jihad sbnarnye??????hahahaha...sedap jgk kalu owg dalam ni kate nk g perang kt palestin nu haa.ade ke faedahnye...mati syahid ag coz bunuh owg yahudi yg menguggat nyawa owg Islam yg laen...!!!!!

    ReplyDelete
  19. DAP BANGSAT

    ReplyDelete
  20. wow..Ganas betul pejuang melayu, bagaimana dengan kami yg mempunyai saudara mara yg beragama kristian nak ikut pejuang melayu.. jangankan jadi pembangkang bersama,walaupun hati kami memang sudah lama membenci BN dan menghormati Raja-RAja Melayu walaupun kami bukan org Melayu,cuba lah fikir sendiri, BN memang benggong tapi pandai membelit terutama UMNO@juara rakyat,ckp x serupa bikin.. masalah keluarga org lain, ke luar negara pun dia org pergi. dalam negara macam bagus.. saya pernah mengadu kat dia org mcm2 dia org cakap..itu ini,sampai ke hari ini pun saya masih gagal mendapat pembelaan yg sewajar nya..masih ada lagi surat aduan polis yg saya simpan hanya itu sahaja lah yg UMNO boleh tolong saya.

    ReplyDelete
  21. najib dan kebanyakan kepimpinan amenoporno erta pencacainya sememangnya bangsat kerana telah ketandusan idea untuk mengkalis tembakan pr yang penuh dengan fakta. mereka masih ingat kebanyakan rakyat masih bodoh lagi! jika pru13 diadakan lebih lambat lagi nescaya ameno dan bn akan berkubur. hanya melayu yang tak berilmu sahaja yang masih menyokong amenoporno!

    ReplyDelete
  22. SUKA HATILAH KALAU NAJIB NAK PROVOK ISU AGAMA NI..ASALKAN KITA JANGAN PILIH BN DLM PRU13 NANTI...JOM TUKAR...

    ReplyDelete
  23. haahahhahahha.. yg dok heboh idop melayu tu ntah2 keje pon ngan tokey cine.. anak kat skolah blaja BI ngan cikgu india.. beras abes g beli kat kedai nyonya.. tgk bola lepak kedai mamak.. assignment x siap mntak pnjm mmbr cine nak tiru.. pastu xde duit buat part-time ngan perkasa jd tukang angkat sepanduk, kutuk cine india...hahhahahahhahahhahahahhaa

    ReplyDelete
  24. BN dh makin berkubur.. kt malaysia ni setiap hari, bilangan yg keluar dr UMNO dh makin bertambah setiap hari.. org melayu pun dh 50-50, separuh UMNO, separuh PR.. Cina dh hampir 100% PR.. India lebih 80% sokong PR.. yg lain2 bangsa jer masih banyak menyokong UMNO & BN.. moga parti politik yg akan memerintah selepas ini akan ambil iktibar & pengajaran dari kehancuran yg sedang & akan berlaku dlm UMNO.. parti yg akan kehilangan kuasa & bertukar menjadi pembangkang lepas PRU 13..

    ReplyDelete
  25. Takut agama Kristian jadi agama rasmi konon. Yang UMNO dok menyuburkan segala mak nenek yang mirip kerja buat Kristian apa ke cerita.

    Lord Reid tertinggal kitab dia di Tanah Melayu, bangsa UMNO kutip buat Perlembagaan - takut kristian konon.

    Yang banyak terkinja-kinja dalam TV - takut kristian konon,

    hampa kutuk PAS yang nak laksanakan hukum Islam - takut kristian konon.

    Yang gembira sangat terbunuhnya seorang saudara Islam yang memimpin penentangan tentera Salib Moden baru-baru ni - takut kristian konon.

    Yang ada betina dah londeh kain sampai nak nampak punggung untuk berlakun filem Melayu - takut kristian konon.

    Ni pesanan dah dikeluarkan lebih 1400 tahun lalu, apasal tak ikut - takut kristian konon.

    Bahasawa’nya Rasulullah s.a.w bersabda: “Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, se’jengkal demi se’jengkal, se’hasta demi se’hasta sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak kamu pun akan mengikut mereka”. Sahabat ber’tanya, “Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasrani yang engkau maksud’kan?”. Nabi s.a.w menjawab, “Siapa lagi kalau bukan mereka”

    Abu Said Al-Kudri r.a [H.R Muslim]

    Untuk UMNO yang bangang, Nasrani tu nama lama bagi Kristian la.

    UMNO TAKUT KRISTIAN, MEREKA PUN BUAT PERANGAI MACAM TU - takut Kristian konon. Perangai dah macam penganut agama tu, cuma belum dibaptiskan je lagi.

    ReplyDelete
  26. ko ni bangang sgt pehal....sedar la diri tu cina mmg nk jatuh kan org melayu....engko igt cina suke sgt ke org2 melayu ni...kita je yg bole trima dorg tp dorg.......??? depn kita dorg sume hanya blakon baik semata-mata, ada udang sebalik batu.....jgn sampai dah kena pijak, kristian jd agama rasmi persekutuan br engko nk sedar BANGANG!!

    ReplyDelete
  27. aku dah xsabaq nk pancung kepala cina ngn india ni.....
    klu boleh biaq depa suma balik negara asal depa...
    xmaju pon xmaju la...
    janji kami melayu ni dpt bangunkan sendiri negara kami...

    ReplyDelete
  28. Korang ni dok kutuk2 orang jer keje. Baik sangat kah engkau?. Cermin diri sendiri dulu. Ade kitab suruh korang racist antara kaum?.

    ReplyDelete
  29. AKU DAH XTAHAN SGT NK BUNUH SEMUA CINA NGN INDIA!!!!!

    ReplyDelete
  30. bodoh la.... mustahil punya isu.... langkah mayat org islam dulu... fitnah ntah pape...

    ReplyDelete
  31. hahahah pakat duk kalut2 ni...negara kte ngra islam ka??? try pndang skeliling n renung blik...btul ka ngra ni ngra islam....

    ReplyDelete
  32. saja nk ulang provoke bg jd 13 Mei.....ISAkan Utusan Meloya....

    ReplyDelete
  33. 1.SABAH DAN SARAWAK AGAMA RASMI DORANG ADALAH KRISTIAN...TU PASAL ISU KALIMAH ALLAH KAT SANA DILULUSKAN..ADEPEHAL UMNO NAK KECOH2???

    2. LAGIPUN SUMPAH2 YG DILAKUKAN PUAK2 UMNO MENIRU KRISTIAN MEMEGANG BIBLE?? ADEPEHAL UMNO NAK KECOH??

    3.HUDUD XNAK DIJALANKAN DIMALAYSIA SEBAB UMNO IKUT DAN TUNDUK ATAS DESAKAN PARTI LAIN YG AGAMA KRISTIAN..SO, ADEPEHAL UMNO NAK KECOH...

    4.ORANG BUKAN ISLAM NAK KENAL AL-QURAN DAN BACA..UMNO XBAGI DAN ADEPEHAL NAK KECOH??

    5.ORANG BUKAN ISLAM NAK MASUK MASJID DAN KENAL, UMNO TAK BAGI DAN WAT PROVOKASI.. PEMNIAAN GEREJA CCC TERBESAR DI BUKIT JALIL UMNO LULUSKN DIZMANNYA.. ADEPEHAL UMNO NAK KECOH?

    6.PROPPAGANDA ISU KALIMAH ALLAH DAN BIBLE B.MELAYU UMNO KONONYA MENETANG TAPI SKG XBISING DAN TENTANG ATAU GUNA KUASA VETO?..ADEPEHAL UMNO NAK KECOH???....

    7.ISU MENDOAKAN ORANG BUKAN ISLAM MASUK ISLAM DAN MENERIMA SYARIAT ISLAM DI M'SIA SEPERTI APE YG BERLAKU DIPENANG, UMNO TENTANG DAN MENIPU...ADEPEHAL UMNO NAK KECOH???

    9. ISU JUDI BOLA DAN JUDI DIKELANTAN UMNO TERIKUT DAN TUNDK ATAS DESAKAN PARTI SEKUTUNYA UNTUK LULUSKAN...ADEPEHAL UMNO NAK KECOH?

    10. ISU AZAN YANG MANA PUAK2 UMNO TUNDUK ATAS DESAKAN MCA.. ADEPEHAL UMNO NAK KECOH??

    11.ISU VIDEO SEKS DAN LIWAT YANG MENGAIBKAN MELEPASI BATAS2 NORMAL MANUSIA DAN BERTENTANG DGN AGAMA ISLAM, UMNO MEMBUTA DAN MEMBIARKN TANPA RASA MALU,BERSALAH DAN AIB PADA DSAI YAKNI ORG MELAYU SENDIRI... KLU KES CHUA SOI LEK DITUTUP COZ SEKUTU UMNO, ADEPEHAL UMNO NAK KECOH????..

    SO, JELASLAH LAGI LAMA UMNO MEMERINTAH..LAGI JAHANAM AGAMA ISLAM, BANGSA & NEGARA KERANA DEK KEJAHILAN UMNO, DESAKAN PARTI KOMPONENNYA DAN KUNCU2 NYA...

    P/S - SAPE2 NAK TAMBAH @ HURAIKAN LAGI...SILALAH.. KEMUDIAN TEPEK KAT BLOG KORANG SERTA HEBAHKAN PADA RAKYAT APE YG TELAH UMNO BUAT TERHADAP AGAMA ISLAM DAN ROSAKANNYA SEPJNG LEBIH 50 THN MEMERNTH M'SIA..


    -AMRI

    ReplyDelete
  34. mmg BODOH la sape yg sanggup berbunuhan sesama makhluk semata2 sebab nak pertahankan parti UMNO yg sesat tu!dalam Islam,ada ke disuruh membunuh makhluk lain,walaupun yg berlainan agama?dey,org murtad yg disuruh bunuh,tp apsal korang tak bunuh yg murtad??!apsal nk bunuh sesama Islam dan penganut agama lain yg menghormati Islam?Dlm masyarakat kita skrg ni pn umat Islam tak hormat Islam,so korang nk penganut agama lain respect Islam??pelissss la!hari Jumaat,time solat Jumaat...byk je aku tgk lelaki Muslim yg dok bersidai kat shopping complex,selamba je lunch.time mkn nk on time,tp time solat lengah2,or xbuat langsung.tu tak amek kira soal yg mengaku Islam,tp selamba berzina,togok arak,main judi dsb...so bila org kristian nk jdkan agama dorg agama rasmi,tau pulak korang melenting!sape yg approve bible melayu in d first place?

    lg 1,sedar la..ni cuma permainan politik utk kekal berkuasa je.peristiwa 13 mei 1963,masa tu Tunku Abdul Rahman msh jd PM,tp apsal Mageran dipimpin oleh bapak si najib?sdgkn ms tu Tunku ada,so dia yg lbh berhak mmpengerusikan Mageran.dan org2 UMNO,ingat dan kaji balik.masa zaman sebelum merdeka,MCA,MIC,UMNO boleh bersatu tuntut kemerdekaan.org2 Melayu,Cina,India blh sama2 bersatu hati nk tuntut kemerdekaan.ms tu xde pulak isu perkauman or agama dibangkitkan.then lepas si mamak-mengaku-melayu tu naik,trus jd huru hara.prinsip perjuangan UMNO yg dibawa oleh Tunku ditolak ke tepi,n skrg ni org2 UMNO berjuang utk glgn melayu sekular,yg high profile.kaji balik la weh!jgn main sokong je..

    pape mslh sile kembali kpd al-Qur'an dan sunnah.mendaulatkan Islam konon,tp perintah Allah korang main hentam je,padang enteng.pastu nk org respek kita.hakkktui!

    ReplyDelete
  35. MELAYU BODH YEAAA...
    MELAYU BODOH YEaaaa..
    mELAYU..TIME ORG NK MENYUBURKAN SINAR ISLAM KO TOLAK...
    MELAYU...BILA ORG NK LAKSANAKAN HUKUM ISLAM KO BANGKANG..-YELA TAKOT XLEH BUAT MAKSIAT DAA..
    MELAYU....OH MELAYU...
    SANJUNG LAH NAJIBUTUH KO 2...NK SANGAT IKOT DIA KAN..HAH..IKOT LA..DIE NK JD KRISTIAN DH...IKOT LA..PE LAGI..BLAHHH LA...

    ReplyDelete
  36. dahla..jgn melalut..betulkan diri dulu..yg asyik ckp x sabar2 tu..aku konpem x islamik mana pun korang..ntah mengaji pun tak tau..org sibuk nak bperang dia pun sibuk nak joint perang..padehal haram x atau apa..insafla..p betulkan diri dulu..kalu dah bjaya muhasabah diri, x de nyer korang akan kata x sabar nk membunuh...korang akan lebih berlembut dan fikirkan jln mcm mana nak elak peperangan..dan satukan umat islam n rapatkan agama lain

    ReplyDelete
  37. umat islam semakin cerdik tidak mudah ditipu. Cukuplah selama 50 tahun ditipu, jangan kena tipu lagi, kerana mereka sering menipu, tipu,tipu,tipu dan terus menipu

    ReplyDelete
  38. Ada nak kena masuk lokap ni, ugut nak pancung, nak bunuh orang. Hati2 dengan budak ni.

    ReplyDelete
  39. aku tak paham dgn komen yg kedua marah sgt kat cina.......padahal dia lupa kke ekonomi cina pegang kalu di bandar tu dia beli kat kedai cina tak bsg pun beli top up beli rokok kat cina ok pulak sanjung pulak pas tu belakang bising nak main isu 13 mei.......inilah org melayu yg paling bodoh ..pk la kita kene sedar najib tu pentingkan diri sendiri.korang je yg jadi balaco bodoh ko undi pun bukan ko dpat apa nak nak org felda...lain la kalu ko bodyguard dia ,drebar dia yg ada kepentingan mcm eskay ke yg tu yer...........bobo org melayu yg terlalu sanjung pm yag tak layak........

    ReplyDelete
  40. Sebenarnya aku pon tak suka jika berlakunya ketegangan Bangsa@Ugama, tapi aku sokong jika CINA serta bangsa ni dihapuskan dari BUMI BERTUAH Msia, kerana Cina Bangsat ni memang perlu pupus dari negara kita sebab mereka ni lah yg CINA BANGSAT yang RACIST SEBENARNYA memusnahkan anak bangsa MELAYU, bilamana dianya berkata tentang MELAYU boleh dan bilamana kita berkata pada CINA BANGSAT ni dia kata kita yg RACIST, so kalau demi untuk menentang CINA BANGSAT ni aku sanggup berada di barisan hadapan(lillah hi taala) demi untuk UGAMA ku ditegakkan, apa pon pemimpin UMNO yang CORUPT dan PEMIMPIN UMNO yg bangsat yang masih berada dalam PARTI UMNO ni Perlu dijatuhkan dahulu demi kebaikkan UGAMA BANGSA dan NEGARA.

    Apa sekali pon pemimpin UMNO BANGSAT yg hidup dengan menginaya RAKYAT perlu di humban jauh dipelosok bumi bertuah malaysia, kerana kebanyakkan pemimpin UMNO BANGSAT ni lah penyebab segalanya, marilah kita sama sama mendoakan kemusnahan PEMIMPIN UMNO yg telah banyak merosakkan NEGARA.

    ReplyDelete
  41. songkokcukong7 May 2011 at 09:54

    politik2 juga,apakahal campur agama,ni boleh timbulkan ketegangan kaum agama.nak ambil berita,jgn kutip kat laman blog tapi kena cari dan siasat dulu...ambo seru org bukan islam boikot utusan edan ni selamanya,,paper yg sesuai untuk org2 amno yg tada otak ja..

    ReplyDelete
  42. kat paper tu cuma tulis persoalan je..blom pon dilaksanakan lagi..yg korang ni nk mlenting2 pe pasal??yg pnting niat korang tu..yg ada dalam hati tu,,nama je agama islam,tapi masing2 malas solat.jangan la sbb politik agama yg jadi mangsa..politik memang boleh,tapi pndekatan kne la beradab siket..

    ReplyDelete
  43. sedih baca komen yang teramat rasis dan perkauman dlm blog rejaM ni,,sampai ada yang nak bunuh membunuh...kenapa nak suburkan budaya membangkitkan kemarahan dan melagakan kaum dan agama,,utusan da melampau kutip berita yg tak sahih mana sumbernya..cukup Melampau...
    sdih,,,,
    MOHON REJAM delete buang terus komenn yang melampau ...plzzzz

    ReplyDelete
  44. aku sokong apa yg suki ckp....pbetulkan diri dlu...andai korang jaga solat 5 waktu...xdak punya emo2 cmneh...solat 5 waktu pun tak jaga...ada hati nk berperang...tegakkn kemuliaan bangsa konon...assabiyah ckup tinggi...cuba la bwk btenang...nak ka anak2 kita hidup dlm zaman peperangan?selagi boleh dibawa kemeja runding,bawak kemeja rundingan...cuba elakkan pertumpahan darah...menang jadi arang kalah jadi abu...mahu nasib anak2 kita jd seperti kanak2 di Palestin,Afghanistan,Iraq?sedarlah wahai sahabat2 semua...ini adalah satu cara dari satu pertubuhan yang cuba melemahkan kita dari dalam...ayuhlah bersatu padu...berbaik sangka...kaum cina dan India pun ada yang cintakan keamanan...boleh bertolak ansur...amiklah sbagai pengajaran negara2 ang pernah di serang oleh Amerika dan skutu2nya..Kempen mereka di Asia Barat telah capai kejayaan...watak Osama dimatikan...dan neh stage yang sterusnya...menghancurkan negara Islam di Asia Tenggara pulak...dan misi bagi mencari AL-Mahdi yang dijanjikan dalam Al-Quran yang akan muncul dari dunia timur masih belum berakhir bagi mereka...dan ini hanyalah permulaan bagi mereka untuk memecahbelahkan perpaduan diantara rakyat berbilang kaum di negara neh...the next target bagi negara Islam adalah kita...sedarlah~amik pengajaran dari perpecahan yang berlaku di Afghanistan dan Iraq sbelum US masuk menjarah segala hasil minyak disana...wallahualam..hanya Allah yang lebih mengetahui...

    ~MfR~

    ReplyDelete
  45. Apakah Islam membenarkn kita membunuh org lain kerana dy racist? Seorg sahabat nabi dahulu ketika peprangan ingin memenggal kepala seorg kafir kerana menghina islam. kemudian si kafir ini meludah muka sahabat nabi tersebut. sahabat itu terus menyimpan pedang nya. si kafir itu bertanya kenapa kau simpam pedangmu dan tidak memenggal ku? sahabat itu menjawab kerana ak takut ak memenggal mu akibat kemarahan. bukan kerana Allah. Renungkn

    ReplyDelete
  46. Bodoh bin Alagapas7 May 2011 at 10:28

    takde faedah nya kalau korang nak gaduh dgn cina. nak cincang la nak penggal kepala.. baik korang pergi berjihad kat palestin. ada jugak faedah. ni ntah hapa2 jer. nak tunjuk terer. podahh.. inikah konsep satu malaysia yg bapak umno korang ajar.

    ReplyDelete
  47. Inilah jadinya bila Melayu bersifat UMporNO memimpin negara. Selama lebih 50tahun mereka memimpin, mereka mengatakan mereka menjaga bangsa Melayu. Saya kata tidak, mereka tidak menjaga bangsa Melayu itu sendiri. BarisaN UMporNO hanya menjaga kebajikan kroni-kroni mereka sahaja. Sebab apa, kerana Melayu UMporNO mentadbir negara tanpa rujukan Islam itu sendiri. Mentadbir negara dengan cara Melayu, bukan cara Islam.

    Kita juga sudah mengetahui, tidak semua bangsa Melayu itu sendiri beragama Islam. Tidak semua bangsa Melayu itu menjalani kehidupan sebagai seorang Islam. Bila bangsa yang diagungkan, dan agama Islam ditinggalkan, maka akan hancurlah negara Islam (dikatakan Islam agama rasmi Malaysia).

    "Kenapa sekarang barulah UMporNO terhegeh-hegeh mahu PAS bersatu dengan mereka sedangkan dahulu mereka mengutuk PAS dan mengatakan PAS adalah parti sesat???. Ibarat meludah ke langit terkena muka sendiri"

    -Dr. LatiF-

    ReplyDelete
  48. ada yg nak bunuh la,tikam la,pancung pun ada

    tapi cakap je berani..

    ketuanan melayu,tapi kenapa agaknya bukan melayu yg pegang ekonomi,

    adakah melayu terlalu selesa dgn kelebihan yg diberi pada kita

    fikir-fikirkanlah

    ReplyDelete
  49. mana boleh Msia jadi Negara Kristian !!! Aku bangkang 110% , nanti tak leh lunch time sampai 2.30 ptg hari jumaat , tak leh dpt cuti maulidur rasul, awal muharram , raya haji , raya posa , nuzul Al-Quran..
    paling dahsyat nanti Hindraf umum Msia negara Hindu pasai dulu paramesawa orang hindu , ikut teori umno , sapa dulu dia menang , jadi hindu laa menang !! aku bangkang , nanti McD takde big Mac , Burger king takda whopper , Victoria station takda steak ! mana boleh .. ciss bedebah sungguh..

    banggang punya utusan , tolong pi report polis , dia saja nak buat huru hara kat msia tanahair ku yg tercinta

    ReplyDelete
  50. korang ni asyik kutuk umno je..kalau kerajaan jatuh nanti korang duduk bawah sape??ko nak anwar memerintah ke??kalau dia jual negara kat amerika camne??semua kemudahan,biasiswa,subsidi ditarik balik camne?? walaupun kerajaan ni memang bersalah,apa salahnya ko pergi jumpa sendiri PM tu,bincang..

    ReplyDelete
  51. APE BEZA KLU KRISTIAN JD AGAMA RASMI??

    ak tgk same je....

    ReplyDelete
  52. Tanpa Nama berkata...

    korang ni asyik kutuk umno je..kalau kerajaan jatuh nanti korang duduk bawah sape??ko nak anwar memerintah ke??kalau dia jual negara kat amerika camne??semua kemudahan,biasiswa,subsidi ditarik balik camne?? walaupun kerajaan ni memang bersalah,apa salahnya ko pergi jumpa sendiri PM tu,bincang..
    7 Mei 2011 10:39 AM
    ..............

    Nak ke PM Najib jumpa rakyat yang membantah dia??? Tidak sempat jumpa sudah kena tangkap. Sedangkan ceramah biasa sahaja yang dibuat dalam kompoun persendirianpun kena serbu dengan polis. Sudah terang-terang Malaysia ini berat sebelah. Demokrasi apa jika camni. Fikir-fikirkanlah.

    ReplyDelete
  53. korang ni asyik kutuk umno je..kalau kerajaan jatuh nanti korang duduk bawah sape??ko nak anwar memerintah ke??kalau dia jual negara kat amerika camne??semua kemudahan,biasiswa,subsidi ditarik balik camne?? walaupun kerajaan ni memang bersalah,apa salahnya ko pergi jumpa sendiri PM tu,bincang..

    ------------------------------------------------------------------

    Ini lagi contoh Melayu bodoh yang suka membodohkan Melayu lain dengan dakyah bodoh. Kalau Anwar jadi Perdana Menteri apasal dia nak jual Malaysia kepada Amerika? Kalau dia jual kepada Amerika dia nak jd PM negara mana? Amerika?

    Kah kah kah kah....

    Nampak sangat penyokong UMNO ni banyak yang bodoh-bodoh hahaha Cakap pakai dubur kot, suka sangat cerita dubur.

    ReplyDelete
  54. Sebelom Cina jajah Melayu , Melayu Umno dah lama jajah orang Melayu.
    Jadi sebelom nak penggal Cina , penggal Melayu Umno yang sekular dulu.
    Wei... Melayu hancur jadi macam sekarang sebab Melayu sekular ada dalam Umno tu.

    Umno sebok nak halang Khilafah Islamiah,
    Umno sebok luluskan hub hiburan,
    Umno sebok luluskan masjid Umno paling besar kat genting tu.

    Kalau kristian tu masih ada agama ,
    Antara kristian n Umno. Umno lagi teruk sebab Umno sekular.
    Sekular tolak semua agama.

    ReplyDelete
  55. hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha..................puas rasa gelak...banyak betul pejuang2 islam dalam komen nie..meremang bulu aku.......boleh buat satu pertubuhan kalau macam ni.....lepas ni boleh pakat2 beli atau buat senjata.....dah nak perang nie...nanti buat kapal2..pastu ada jual tiket hijau ke kuning ke merah ke..(macam cerita 2011)gila lepas nie ada apa ntah yang aku baca komen bintang ke planet biru nak hentam bumi.....mesti tinggi kitab yang dia baca nie...lepas nie boleh tarbiah mat2 rempit..siap sedia nak berperang......mula2 kita serang genting..pastu kilang arak kat shah alam...pastu kita serang tesco...serang gaint...kalau nak best lagi serang singapore...singapore kan banyak cina....kill em all....ini dinamakan pejuang sejati.....baru melayu dipandang hebat mata dunia...kalau nak nampak gerun lagi jom serang israel.....wallllaaaaa weeiiiiii....

    ReplyDelete
  56. HUSNU ZOAN...7 May 2011 at 11:24

    Bila negara dah huru-hara...outsider akan tumpang gembira...
    mereka berkata...yeay!!! ada chance nk takluk malaysia...

    kita akan merayu untuk merdeka kali ke dua...
    sebelum tuh kene sengsara...
    time tuh bru nk bersatu padu bagai...
    hahaha...

    come on la guys!!!
    jgn terlalu yakin dgn iman yang ada.
    khauf ( bimbang ) dan raja'lah (berharaplah )pada Allah taala...
    kita x tahu episod hidup seterusnya...
    sama ada kecundang di awal...
    pertengahan @ akhirnya...



    semoga Allah mengampunkan dosa hamba2-hambanya!!!
    ...ALLAHUAKBAR!!!3X


    P/S: SEDANGKAN GURU AGAMA PUN BOLEH MURTAD...
    INIKAN PULA RAKYAT JELATA...

    ReplyDelete
  57. pecacai umngokk ketandusan idea...seks,perkauman,memperkudakan isu agama..kesian..

    ReplyDelete
  58. @Tanpa Nama 7 mei 11:06

    nampak sgt sukakan huru hara...nk serang itulah inilah....aku x berckp nk serang Israel pun,kilang arak ke apa...nmpak sgt pemikiran dangkal...Islam x ajar kita bermusuhan dengan agama laen,kecuali apabila Islam diserang...ohooo...da nmpak di blog neh pun da ada batu api untuk melaga-lagakan kaum...okeh sila teruskan niat murni anda...anda harus sedar...stiap perbuatan ada balasannya...tak kena kat dunia...kat akhirat takkan terlepas...setiap agama cintakan keamanan...tak kira Kristian,Buddha mahupun Islam...yahudi saja yang sukakan melaga2kan orang neh

    peringatan untuk rakyat negara neh...selagi boleh elakkan pertumpahan darah...elakkanlah pertumpahan darah...menang jd arang kalah jd abu...sama2 rugi...jgn sebab politik kita gadaikan masa depan anak2 kita....sama2 fikirkan...

    ReplyDelete
  59. fuhhhhh...best2..x sia2 aku sokong PAS..!!betapa muhasabahnyer korang ni..wlaupun dkutuk,diugut..tetap dgn pndrian..!!allahuakbar..terima kasih semua..

    ReplyDelete
  60. cara utusan melancau ni mmg nmpk sgt nak bermain dgn api..suka kalo rakyat malaysia ni berbunuh2an n merusuh antara sesama rakyat sndiri...

    ReplyDelete
  61. Aku kesian betul nasib org melayu kat terengganu. Kenapa kerajaan sewenang wenangnya ambik tanah dan robohkan rumah melayu, tetapi tidak berani buat macam tu kat kaum cina. Bodoh punya rakyat yang masih menyokong dorg ni.

    ReplyDelete
  62. kah kah kah..........ade yg bunuh, ade yg nk pancung......
    kah kah kah............ melayu tetap bodo......
    sbb lama sgt ikut umporno, kalu berani pi ler pancung.....
    jgn ckp jer, ibarat ayam jantan berkokok, ekor berlumuran taik!!!!
    kah kah kah..............

    ReplyDelete
  63. pejuang melayu said

    'Memang tepat Utusan Malaysia sebagai penyebar fikiran rakyat yang sangat bagus. Jika sudah sampai masanya kita berperang dan membunuh orang-orang Kristian dan orang-orang Cina, Maka aku sanggup duduk di barisan hadapan untuk mencincang dan memenggal kaum yang tidak pernah berterima kasih kepada Parti Keramat UMNO yang selama ini telah membela nasib bangsa Melayu!'

    pejuang melayu-
    ko nak tulis... kot ye pun berhati-hati la sket...kenyataan ko sungguh rasis, sensitif dan memberi ancaman...x pasal2 ko kene humban dalam lokap sbb kenyataan ko yg x pikir panjang tu...kalo ade org bt report polis la...

    nak tulis ape pun...pikir gak baik & buruk akibatnya...
    .

    ReplyDelete
  64. NAJIB PM YG PALING BABI MALAYSIA PENAH ADE...

    ReplyDelete
  65. Jangan ingat melayu je duduk kat malaysia ni..so,jangan la kata negara ni negara islam,jangan la kata negara ni negara melayu.kalau bangsa2 lain dengar,ni akan mengundang musibah..kalau korang tak nak bangkitkan isu kaum dan isu agama,jangan la kata negara ni korang yang punya...kita negara pelbagai kaum..kalau korang rasa negara ni korang yang punya,saya sangat tak sokong..contoh nya sarawak yang mempunyai banyak kaum..boleh ke kata negara ni negara islam..dah sah la PM kita/BN/UMNO ni buat perkauman..diorang tak rasa perasaan rakyat yang bukan agama islam yang bukan melayu..kata 1 malaysia,tapi takde apa2 pon..tau kata jangan libatkan agama dan kaum..tapi ni la hakikat nya...dalam sejarah kita,semua kaum ada libatkan diri untuk menentang penjajah demi kemerdekaan kita..so,jangan la kata negara ni negara islam atau negara melayu..kita kongsi negara ni..Bumi ni Tuhan punya,so kita kena jaga lah keamanan dan kedamaian sepanjang kita masih "pinjam" dunia ni..

    ReplyDelete
  66. bodoh punya utusan.. aku yg kat kampung ni pulak kecut perut kalau ada pendekar melayu sesat percaya dakyah..pastu gi tetak orang..sebab nak jadi pahlawan melayu la katakan!!bangsatpunye utusan!!

    Ron 97 naik..ron 95 turun

    Mengapa mereka merakam 3gp lucah??

    koleksi artis seksi dalam majalah mangga

    ReplyDelete
  67. ahaha...byk betul komen yg konon nk jd pendekar..nak pancung lah..apa lah...nmpknye niat najib nk pecah belahkan rakyat mmg berjaya..
    ak x heran lah korang2 yg komen kat atas ni sebenarnya keyboard warrior je lebih...x lebih dr tu...kalau kat realiti..sekoq2 kecut..
    bosan lah org camni..korg komen camni bajet cam da pahlawan sgt lah?

    p/s: najib + utusan, ak x pernah respect korang..

    ReplyDelete
  68. hoh..memula mmg terikot2 dengan dak2 songkok tinggi neh kate cine racist la, paper dorg suke kutok MELAYU la, mmg tebakar gak la..

    tapi bile dok bincang2 sekali ngan dak2 cina, dak2 india, xde pon. nak kate dorg pijak semot tak mati depan kite, rasenye bukan semua yang berperangai begitu. yang prangai camtu cina/india yang dok ceruk yg xtaw pape. mostly dorg ni berpendidikan tinggi. dorg mahu majukan bangsa dorg. x pk pon pasal lain.

    yg dok iri kat dorg ni MELAYU jek. xle tengok org senang. xyah nak api2kan pasl cina ka, kristian ka. tgok negara/diri sendiri dolu.

    nak bunoh cina kunun..ceiitt..MELAYU camtu la. jaguh kampong ja. kalo ramai2 nak pukol org mmg berani.kalo sorg2 mampoih.senyap.

    aku pon MELAYU gak.realitinya itu yang aku nampak.najeb sangat terdesak.sanggop memainkan isu perkauman. aku xmo la anak cucu aku dok idop cam negara balkan dolu..nauzubillah.


    xdak sapa ka wat repot polis pasal utusan neh?opss polis amno yang punya...HA!

    -anonimis-

    ReplyDelete
  69. @Tanpa Nama 7 mei 11:37

    @Tanpa Nama 7 mei 11:06 tu sarcasme la aku rase.tgok balik ayat die.perli.

    ReplyDelete
  70. milosuam bodoh 8.46am kau ni memang pukimak betulh .bila ada ulamak bercakap kau tentang, bila ada ustez bagi kuliah kau lawan cakap tak masuk akal lh .tak reliven lah,jadi apa yg kau nak takut.pasal perangai kau sekarang pun dah macam keristian. keristian pun tak amalkan fitnah, rasuah ,tak dengki kianat.kau ingat orang kristian tu batang pisang .kau tak sayang ke anak bini kau.kau rasa kau aja yg boleh bunuh orang .orang lain tak boleh .AKU HARAP KAU TU JANGAN LH IKUT SANGAT PAHAMAN UMNO HAPRAK TU .PIKIRLAH ANAK BINI N UGAMA KAU.JANGAN SAMPAI KAU SORANG YG HIDUP.YG LAIN HABIS PASAL KAU SERANG YG TERA,PANDAI SILAT,ADA TALI PINGANG MERAH KONON.

    ReplyDelete
  71. umngok memang gitu pon, ko cuba baca blog papagomo, die bru post kata die sanggup tanggung dosa menayang video lucah. bodoh pjuangan mgadaikan agama.

    ReplyDelete
  72. yg komen2 panjang semua nie dah baca ke isi kandungan dlm rencana tersebut?????

    ReplyDelete
  73. REJAM, PADAMKAN POST 5:00AM TU!!
    PAGI-PAGI BUTA DAH MAKI MENCARUT! TAK ADA
    MORAL LANGSUNG! PERANGAI JAHAMAN!

    ReplyDelete
  74. "Menjadikan kristian sebagai agama rasmi hampir sahaja mustahil sekurang-kurangnya untuk masa terdekat neh sebab pdrm, tentera, sultan semua nya dipegang oleh orang melayu. Menukar perlembagaan bukan nya macam menukar baju. Ia perlukan masa dan persetujuan. Yang mana memang takde lah orang islam nak bersetuju atas perkara neh pun.."


    setuju ngan AMENOWORLD. sapa pecaya dia bebal macam org UMNO.

    ReplyDelete
  75. Peristiwa 13 Mei tak akan berulang kerana orang2 Cina sudah cerdik....mereka belajar dari orang Jepun bilamana tewas dalam perang mereka mula menjana ekonomi....
    Ini semua helah pemimpin UMNO untuk menangkap pemimpin PR yang gila mickropone jika mereka sama2 mengulas isu perkauman ini...
    UMNO sekarang hanya menumpang undi Melayu dan India untuk berkuasa lagi.Harapan nampaknya makin pudar sebab itulah mereka memainkan isu Agama.
    Kalau kita fikir logik akal kemana nak dibuangnya Majlis Raja2 Melayu.Adakah DAP akan menjadikan Agama Kristian agama rasmi sedangkan ramai penyokong mereka beragama Budha..
    Ini semua khayalan daripada pemimpin UMNO.Memang penyokong UMNO sejenis bangsa Melayu yang mudah ditipu....macam pelabur2 skim cepat kaya..

    ReplyDelete
  76. AKU PERCAYA 110% RANCANGAN INI DARI PEMIMPIN NEGARA KITA.KALAU TIDAK MACAM MANA UTUSAN BOLEH TULIS PROVEKASI MACAM NI.INI TERANG2 HASUTAN ,BOLEH HARUBIRU RAKYAT DIBUATNYA.NAMPAKNYA KERAJAAN KITA TIDAK BERTANGUNG JAWAB ATAS KESELAMATAN RAKYAT.ATAS KEHARMONIAN RAKYAT BERBILANG BANGSA,KERAJAAN SANGUP MEMPERJUDIKAN RAKYAT DEMI POLITIKNYA,KITA TENGOK CONTOH PERISTIWA KAMPUNG MEDAN ADAKAH SAUDARA MARA PEMIMPIN YG HILANG NYAWA.TIADA ,HANYA RAKYAT YG RUGI .PEMIMPIN N SAUDARANYA SIAP ADA POLIS YG GARD RUMAHNYA.JADI LEPAS NI JANGAN LAH KITA MEMBERI SOKONGAN LAGI PADA KERAJAAN SEPERTI INI.

    ReplyDelete
  77. orang Islam sejati yang paham xkan berkata-kata tidak sopan.. beristigfarlah masing2.. semoga kita mendapat hidayah..

    ReplyDelete
  78. apsal isu politik makin panas nie? asal nak pru je macam2 bende timbul...janji melimpah ruah...last2 takde bende jugak...haish better berdiri pada kaki sendiri la

    ReplyDelete
  79. @Tanpa Nama 12:34

    dia nk perli tp lupa mantaliti dia menggolongkan Islam sebagai agama keganasan...asal sebut pasal pejuang Islam ja sebut pasal serang itu serang ini...sedangkan Islam bukan sebegitu...aku beri pandangan aku bdasarkan perkara yang aku nampak dari sudut sejarah...haih...sukar diubati...smoga akan lahir generasi Islam yang lebih baik,disegani dan menghormati hak agama laen...selepas kejatuhan "Islam" assabiyah ini...contohilah bagaimana Nabi Muhammad bertoleransi dengan golongan bukan Islam ketika mentadbir negara Madinah dahulu...tuh contoh terbaik...

    ReplyDelete
  80. Pemimpin UMNO dan Barisan Nasional memang sengaja nak kucar kacirkn rakyat negara ini. Utusan jadi lidah syaitan mereka.... Masakan Utusan boleh main isu sensitif begini jika tidak kerajaan yang suruh?

    ReplyDelete
  81. assalamu'alaikum..sebarang berita yang disebarkan tanpa kebenaran boleh menjadi FITNAH..sebarang cerita buruk mengenai orang lain boleh menjadi UMPAT..jadi,pastikan kebenarannya dahulu sebelum bertindak..lagipun,tak berbaloi kalau dapat dosa cara macam ni..nak mintak ampun pun susah nanti..berbalik lah ke asal..kita sebagai orang-orang yang mengaku kita islam mestilah bertindak atas landasan islam..baru boleh dikira sebagai jihad..tak semestinya dengan berperang baru jihad..percakapan harus dijaga..tindakan harus dikawal..kalau sekadar membabi buta hanya akan membuatkan kita dianggap sebagai menunjuk..kanya untuk dipandang tinggi..bermulalah dengan diri sendiri..sembahyang mestilah betul dari niatnya..baru diambil kira..perbetulkan diri untuk perbetulkan yang lain..islam hanya berasaskan ilmu dan amal..betul ilmu,betul amal,semuanya akan jadi betul..insya-allah..sayangi allah(amar ma'ruf nahi munkar),cintai rasulullah(ikut sunnah),dampingi islam(rukun lima dan enam)..assalamu'alaikum..yusof..

    ReplyDelete
  82. AKU SOKONG TENGALA DAP TU UGAMA RESMINYA ADALH BUDA,KEBANYAKAN PENGIKUT NYA ADALH BUDA.MACAM MANA PULA DAP BOLEH SOKONG BUDA. INI NYATA PROVOKASI DARI PEMIMPIN UMNO YG DAH KETANDUSAN PENYOKONG. PAKAI KES LIWAT TAK JALAN,PAKAI KES PELACUR PUN TAK JALAN LEPAS NI PROVEKASI UGAMA PULA UNTUK OPARASI LALANG KE2.HARAP PEMIMPIN PR DAPAT MELAYAN ISU INI DG TENANG .

    ReplyDelete
  83. tau takut kalau agama kristian jadi agama rasmi. org nak wat negara islam dia lawan. org nak laksana hudud dia bangkang. org suh tutup kilang judi n arak dia pekakan telinga. org suh tutup aurat, dia lagi hina ngn buat Buat fesyen show ala islam x takut mati. hina ulamak, sanjung artis. takpe biar kristian jadi agama rasmi. bila dah xdr dan hilang nanti baru la tercari2.......

    7 Mei 2011 5:55 AM


    hahahah pakat duk kalut2 ni...negara kte ngra islam ka??? try pndang skeliling n renung blik...btul ka ngra ni ngra islam...


    takde faedah nya kalau korang nak gaduh dgn cina. nak cincang la nak penggal kepala.. baik korang pergi berjihad kat palestin. ada jugak faedah. ni ntah hapa2 jer. nak tunjuk terer. podahh.. inikah konsep satu malaysia yg bapak umno korang ajar.

    antara komen bernas.

    aku hnya nak komen; zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

    ReplyDelete
  84. dunia nie allah yang punya sila bagi tau yang mana milik kita.... jgn anggap semua milik kita....semua umat islam perlu percaya kepada qada dan qadar.....

    ReplyDelete
  85. SEJAK2 KEBELAKANGAN INI KITA NAMPAK BERAPA BURUKNYA PERANGAI PEMIMPIN YG BERKUASA,SANGUP BERUSAHA DG APA CARA SEKALI PUN WALAU DG MENGHANCURKAN KEHARMONIAN RAKYAT BERBILANG BANGSA N UGAMA DEMI KUASA.APAKAH ADA YG TERMAKAN DG HASUTAN INI APA KAH PEMIMPIN KITA YG JADI MANGSA.

    ReplyDelete
  86. Salam.

    Apsal bodoh sangat penulis blog ni ye !!!

    Ko still2 x nampak2 lagi ke.....
    Kalau lah politik n pemrintahan negare pun cina yng berkuase....ape ade pade orng melayu......

    Ko x nampak ke ape yng berlaku dlm private company dlm malaysia ni....
    mane ade orng melayu berkuase ?

    Nasib baiklah GLC orng cina x pegang jawatan2 yng tinggi.

    Walau ape pun yng jadi...orng melayu sesame islam sejahat mane pun....die still akan tolong orng melayu sesame islam....

    dan....malaysia akan hancur sekiranye PM dan KPN bukan lagi orng melayu yng pegang. !!!!!!

    ReplyDelete
  87. HAI.. PENYOKONG UMNO DAH BAGUS SANGAT KE KAU NAK PANCUNG ORANG.JANGANLAH IKUT SANGAT TEMPURUNG UMNO TU ,TERIMALAH HAKIKAT YG MALAYSIA NI BERBILANG BANGSA N UGAMA. BUKAN UMNO YG PUNYA.BUKA MINDA, DENGAR LAH APA ORANG 2.ULAMAK,ORG ALIM KATA. KITA NI HIDUP DUNIA AKHIRAT, ADA DOSA PAHALA ADA SYURGA ADA NERAKA.
    JANGAN IKUT TELUNJUK ORANG MEMBUTA TULI.YG RUGI KITA.

    ReplyDelete
  88. WAHAI NIK AZIZ KAU TAHU KE INI SEMUA SALAH PEMIMPIN UMNO YG SELAMA 53TH MEMERINTAH MALAYSIA YG SENGAJA MEMBIARKAN MELAYU HIDUP SUSAH SUPAYA MUDAH UNTUK DIGUNAKAN MASA PRU. MENGIKUT CRITA DATUK NENEK AKU DULU CINA NI TAK LAH SESENANG SEKARANG.TAPI PEMIMPINYA MEMBELA BANGSANYA.TAPI UMNO MEMPERTAHANKAN BANGSA NYA.AKU DAH 50TH ,DIKAMPUNG AKU ORG YG DAH PERGI TU PERGILH TP YG TINGAL TU TETAP MEWARISI KESUSAHAN ORANG TUA2 TERDAHULU. YANG SUSAH TETAP SUSAH.

    ReplyDelete
  89. Dalam internet suma kat blagak kuat
    dah orang tak kenai
    aku dah masak sngat ngan prangai manusia dlm virtual world nieh
    face 2 face nak lari tak ckup tanah
    time nak gaduh ajak geng la plak
    nak pancung orang la konon
    korang ingat senang2 dia nak kasi korang pancung kpala dia?
    cermin diri tuh dulu
    smayang 5 waktu kalu cukup tkapa
    neih smayang raya ja dok pegi
    nasib baik ada smayang raya
    kalu tidak smayang pon tak
    Salehudin al ayubi masa dia tawan balik Jerussalam dia tak bunuh pon christian dlm tuh.
    tuh orang yang dah berjihad ke jalan Allah
    yang smayang tak tinggal
    yang zakat tiap2 taun kasi
    yang dah sangup gadai suma kat jalan Allah.
    korang yang nak pancung nih sangup ke
    nak buat suma tuh?
    Saidina Ali pernah di ludah oleh seorang kafir di medan perang
    tapi dia tak balas balik.
    picit hidung pon dak.

    ReplyDelete
  90. ko ceritala ayat Al-Quran, korang bagila Hadis sampai mati pun org UMporNo takan paham!bagi mereka Melayu adalah segala-galanya bukan agama Islam,sebab tu bole buat kenyataan yang bangang! aku setujusangat dgn pendapat 9.52am.inila hakikatnya.

    ReplyDelete
  91. nampaknye...wawasan 2020 nak kite jadi negara maju tak jadi le sebab semua org kite masih berfikiran tahap kelas tiga tak pun 4 @ 5. kenapa la korang nak politikan isu agama dan kaum ni. allah sedih kalau die tengok kite gaduh sesama manusia ciptaan nya. mungkin inilah dikatakan kite sedang menghampiri kiamat. fikir 2 fikirkan lah.

    ReplyDelete
  92. Cekombo

    Indian balik India.
    Chinese balik China.
    Bumiputera balik Indon semua.

    Yang tinggal Orang Asli dari Afrika. Diorang pun kasih balik juga.

    Biarkan binatang di hutan majukan Malaysia. Penyelesaian terbaik. Jom balik kampung masing2.

    ReplyDelete
  93. yg racist adalah kaum cina....ramai orang melayu yg x tau sbenarnya hal ni...kalau x caye g la beli surat khabar cina dan cariklah orang yg pandai baca tulisan mandarin...anda akan tau sape yg racist sebenarnye.....bangsa cina lah yg racist....kalau anda bekerja dlm sektor swasta anda akan tau betapa racist nye bangsa cina terhadap kite....lebih2 lagi kalau top managemnt majorati bangsa cina...jgn sbb politik dan kuasa kite betelagah sesama Islam sepatutnye kite besatu bukan nye berpecah belah mcm ni...bg sy adalah lebih baik PAS berjuang sendiri..kerana PAS mempuanyai pengaruh yg kuat...krn DAP dan PKR menumpang pengaruh PAS...

    ReplyDelete
  94. keh... keh.. keh.. sian.. surau masjid xnak p lg sibuk nk beparang begolok.. subuh tu penuhkan dulu surau masjid jo.. baru gempak nk beparang begolok... islam sgt ke kita ni, beriman sgt ke kita ni.. kalu korg betul beriman islam sejati cube korg jelaskan maksud ayat ni, Firman Allah s.w.t, yang bermaksud; "..... dan barangsiapa yg tidak berhukum dgn apa yg diturunkan ALLAH, maka mereka itu adalah orang2 yg kafir." (TMQ al-Ma'idah (5):44)... nau'zubillah..

    ReplyDelete
  95. harap admin deleted komen2 dari mereka yg kata nak bunuh kaum lain.. tidak bagus. walaupun admin cuba nk tnjukkan yg utusan mloya ni pencetus perkauman, tp bangsa2 lain yg baca bila tngok komen2 pencacai umno sebut nak bunuh2 org ni x elok.. deleted kan sahaja mereka tu.. mereka x sdar hasil usaha bersatu padu antara semua bangsa negara kita ni dpt membangun. diorg tak sdar yg memerintah malaysia selama ni org melayu (umnoapco) tp org melayu xde hasil apa2.. ni la dinamakan org melayu bodoh.. hasil dakyah umnoapco.. sekali lagi sya harap delete-kan komen2 pencacai umno yg kat ank bunuh kaum lain.. ia memburukkan lagi keadaan walaupun kita semua tau perangai pencacai umno memang mcm tu.

    hurairah

    ReplyDelete
  96. hiduplah Pzrti Kote Rakyat...hirup air kencing DAP

    ReplyDelete
  97. Sudah, main agama pulak. Video tak menjadi tak kan nak sakitkan hati orang Sabah/Sarawak pulak. Kata fix deposit tapi ni nak main isu agama pula. Ayuh org Sabah/Sarawak kita ramai2 tinggalkan Be End kita undi Pakatan dalam PRU13 nanti !!!

    ReplyDelete
  98. Senang ke nak bunuh orang ?. Try tengok...Apa punya UMPORNO...

    ReplyDelete
  99. DULU WAKTU NAK AJAK SARAWAK DAN SABAH MASUK MALAYSIA BUKAN MAIN MESRA...NAK AJAK DAN PUJUK BANGSA LAIN KONONNYA NAK BEBAS DARI PENJAJAH. KINI BILA DAH MEMERINTAH LUPA ITU SEMUA..MALAH BANGSA LAIN BUKAN SAJA DIKUTUK DAN DIHINA TETAPI DISURUH KELUAR DARI MALAYSIA...MEMANG MELAYU MUDAH LUPA.

    ReplyDelete
  100. Bagi saya penulis blog ini adalah pencetus isu perkauman yang sebenarnya. Apa yg di paparkan di dlm video itu adalah sejarah dan ianya fakta. Kenyataan yang dipaparkan juga adalah yang sebenar. DAP telah banyak memperlekehkan agama Islam dan memperalatkan orang Islam. Lihatlah bagaimana mereka memperbanyakkan hotel2 murah, rumah pelacuran dan kelab2 malam. Saya tahu sebab saya sendiri adalah penduduk negeri selangor.

    Jika penulis blog ini, penyokong pembangkang dan juga penyokong blog ini suka dengan keadaan ini, dengan ini saya andaikan anda semua telah batal Syahadah. Ketepikan fahaman politik, sekarang adalah masa untuk bersatu sesama Islam. Jika ada yang hendak memperalatkan Islam dan memperlekehkan Islam, saya pasti mereka semua bukan Islam.

    ReplyDelete
  101. dah dah JAKA tak nak tengok lagi bangsa kita bergaduh. jom baca cerita JAKA lagi banyak faedah

    Namaku JAKA. Aku sedang belajar di tingkatan 4 sebuah sekolah menengah di kawasan pedalaman yang penduduknya kebanyakan terdiri dari kaum siam.

    Di sekolah aku ada seorang guru lepasan maktab perguruan yang baru enam bulan mengajar di sini. Guru baru ini bernama milosuam tetapi di kalangan warga sekolah dipanggil Cikgu Rejam saja. Cikgu Rejam berumur 25 tahun berwajah amat cantik. Tingginya sederhana lebih kurang 5 kaki 2 inci, bertubuh langsing berkulit putih kuning licin gebu.

    Cikgu Rejam bertudung mengikut trend bila ke sekolah. Pipinya gebu putih kemerahan dan sentiasa senyum. Bibirnya merah merekah bak delima. Bila Cikgu Rejam melintas, harum bau minyak wangi yang dipakainya. Murid-murid lelaki sekolah kami sentiasa berbisik-bisik bila melihat Cikgu Rejam melintas. Mereka geram melihat kecantikan Cikgu Rejam. Kawan-kawanku selalu bercakap-cakap bahawa mereka selalu membayangkan Cikgu Rejam bila mereka melancap.

    Cikgu Rejam menjadi inspirasi mereka bila nafsu seks mereka bangkit. Macam kawan-kawanku juga, aku selalu membayangkan Cikgu Rejam bila aku keseorangan. Bila saja wajah Cikgu Rejam berlegar di benakku, konekku akan mengeras. Sambil membayangkan Cikgu Rejam berdiri bogel di depanku, aku akan melancap sehingga maniku terpancut. Aku letih keenakan.

    Cikgu Rejam menyewa sebuah rumah kampung bersama dua lagi kawannya yang juga bertugas sebagai guru di sekolahku. Bila akhir minggu biasanya Cikgu Rejam tinggal bersendirian kerana kawan-kawannya selalu pulang ke kampung mereka. Bila ke sekolah aku akan melewati rumah sewa Cikgu Rejam. Begitu juga bila pulang kerana rumah Cikgu Rejam terletak antara rumahku dengan sekolah.

    Bila berjalan pulang berseorangan, aku akan meninjau-ninjau ke rumah Cikgu Rejam. Biasanya ampaian menjadi sasaranku. Bila aku pasti tiada siapa di rumah, aku akan mencuri seluar dalam yang sedang dijemur. Aku akan membelek dan membayangkan cipap Cikgu Rejam yang ranum

    nantikan pendedahan yang seterusnya!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  102. MELAYU MELAKA--kite sbgi Melayu mst la bersatu padu...PAS+UMNO=Islam terus kukuh di Mlaysia...PKR= Parti kambing itam DAP...Mengikut sejarah, DAP ialah parti serpihan PAP yg berpangkalan di Singapura..so DAP=PAP= Perosak bumi org Melayu..sedarlah ckit..DAP tu anti Islam..PAS sepatotnye lebih tahu hal ni..DSAI merupakan pemimpin CORRUPT..bini dy yg bodoh tu nk MEMBAKUL SAMPAHKN HAK KETUANAN MELAYU..memg BODOH!!!...dorg bt cm2 sbb nk tarik undi bukn Melayu...kite lak Melayu ley sokong dy..memg BODOH!!!...aq sokong UMNO + PAS demi AGAMA, BANGSA dan NEGARA...

    ReplyDelete
  103. Cekombo berkata...

    Cekombo

    Indian balik India.
    Chinese balik China.
    Bumiputera balik Indon semua.

    Yang tinggal Orang Asli dari Afrika. Diorang pun kasih balik juga.

    Biarkan binatang di hutan majukan Malaysia. Penyelesaian terbaik. Jom balik kampung masing2.
    7 Mei 2011 3:02 PM

    __________________________________________________________________

    Berdasarkan komen diatas, nampak sangat dia ni tak tahu sejarah dan bukan orang melayu. pegi sekolah balik yer dik.

    ReplyDelete
  104. dap ke mca yang terang2 meperlekehkan islam...

    ReplyDelete
  105. tu saje alasan nak dapatkan undian.. dah penipu memang penipu,,

    ReplyDelete
  106. ISLAM MESTI BERSATU!! ALLAH ITU SATU!! AGAMA ISLAM ITU SATU!!

    ReplyDelete
  107. utusan n layak jdi pembukus nasik lemak jer....

    ReplyDelete
  108. sepanjang saya mengikuti perkembangan MiloSuam ni...saya tak dapat bezakan antara sape PKR atau PAS kat blog ni...yg pasti DAP mst xde yg nak komen dalam blog ni...sebab rata2 mahu Anuar jadi PM...tp banyak gak yg merasa diri pejuang2 agama dalam blog ni tidak bersuara untuk menaikkan Nik Aziz sebagai PM...Mana satu Pemimpin yg korang rasa paling sesuai ganti Najib meneraju negara kalau BN tumbang..?? oke la..mungkin nnt ade orang kate Anuar jd PM Nik Aziz TPM...xde pun sebaliknya...untuk merialisasikan impian ni...PR perlu sokongan DAP semestinya...ehh..Kit Siang nak bg jawatan pe erkk..? Menteri Kesihatan..??

    ReplyDelete
  109. islam ada dua ler, satu yang islam hadari 2...

    ReplyDelete
  110. hahaha...kalut nak penggal pala cina ni pehal?. Sape yg bagi gunung ganang bukit bukau pulau mulau kat cina...PAS, DAP PKR?. hahaha...Kutuk cina kan men lg tpi makan gaji ngan cina. Dpt kontrak 'ali baba' kat cina. jumpa cina ckp pelat cina...hahaha...bodoh tul melayu umno ni. Sblum korang nak penggal pala cina, korang cuba2 dulu kat pala pemimpin korang dulu sbb doranglah cina kat malaysia ni kaya raya...hahaha... bangsa melayu ni kan, tak abis mentalitinya dengki kat org len. Nampak bisnes jiran maju, antor santau...ni pala hotak umno ni aku nak cite...kat pahang tu ada satu yb pahang, bila nak minum mineral water siap belek label dulu, kalau keluaran 'air gau', dia tak nak minum sbb PAS punya tapi pastu selamba je minum yg cina keluarkan.....bengong

    ReplyDelete
  111. Kalau akhbar pro pembangkang yang keluarkan berita sebegini, pemiliknya sudah tentu kena tangkap bawah ISA..

    ReplyDelete
  112. bila la nak baca UTUSAN dgn tajuk....PM Mampus Terkencing Perut Terburai Hangus Disambar Petir..

    ReplyDelete
  113. uMNgOk bengong7 May 2011 at 21:30

    Piiirahhhh geng UMNGOK...sembang kasi org bimbang... islam apa yang UMNGOK bawa la ni? islam had hari ada la.. dah mcm ala2 yahudi ja...melompat melalak tak kira laki pompuan.. terselak sana sini...islam apa cerita mcm ni?
    diri sendiri punya agama pun senget dok kalut nak pertahan org melayu..piirraaahhhhh. kalau dah nama org UMNGOK memang BONGOK...

    ReplyDelete
  114. woii...dengarlah semua....yang korang bergaduh psl bende ni wat pe????korang ingat agama islam hanya org melayu je yg punye????agama Allah ini untuk semua umat manusia tak kira bangsa manapun,klu seandainya ugama diorang islam mcm mane???kite ni terlalu fanatik ngan perkauman,bersatulah wahai manusia..

    ReplyDelete
  115. Hahahaha ... b3njy rasa semua atikel N3 dan komen2 cam cerita lawak je .... kerana semua tak sedar ianya untuk meraih undi PRU 13 nanti ... lawak-lawak ... kerana b3njy sedar Parti tu tak kiralah Parti Apa semua berjuang untuk rakyat cuma yang tak bagus ketua dalam parti tu jeee .. b3njy sedar seluruh rakyat malaysia tak kira bangsa dan agama saling membantu antara satu sama lain bagi mengekalkan keamanan yang ada sekarang ... b3njy tak tahulah kalau korang suka malaysia tak aman ... hahahaha .... lawak, lawak .... Apa kata penulis blog ini dan pengomen yang terlalu emosional mencuba nasib dalam rancangan realiti Raja Lawak tahun depan ... untung2 boleh menang .... hahahaha .... lawak, lawak.

    ReplyDelete
  116. propaganda pilihan raya nk dekat aja.. taktik kotor org menyebarkan cter..
    kalau ye pun,,, siapa yg sokong sgt DAP? konon bkrjsama dgn org yg bukn islam untuk jatuhkan kerajaan sekarang? bila dah jadi mcm nih,, melatah... tunding jari pada org lain..
    baik punya ISLAM yg diamal...

    ReplyDelete
  117. Mengapa isu perkauman masih berlaku di negara ini? Jika anda hanya tahu mengunakan nama islam atau kristian untuk menghina sesama sendiri, apa maknanya. Anda semua sudah lupa bahawa agama adalah ciptaan manusia pada zaman lampau. Orang-orang ini telah lama meninggalkan dunia ini, sama ada nabi muhammad atau jesus, mereka mengajar kita sifat permoralan, bukannya sifat dendaman. Fikir dengan otak sendiri, saya bukan benci kepada Malaysia, saya cuma benci kepada orang yang mementingkan politik dan melupakan kaum.

    ReplyDelete
  118. anak malaysia7 May 2011 at 23:26

    kepada yang mengugut untuk menghalau dan membunuh kaum cina di malaysia, adakah anda semua benar-benar sanggup membunuh hanya kerana mainan politik?

    kepada anda semua, sayalah yang anda benci. saya seorang yang berbangsa Cina dan beragama Kristian. Tapi kenapa? kenapa benci saya hanya kerana itu keturunan saya dan itu pegangan saya? saya membesar dengan tanggapan bahawa kita semua boleh sama-sama membina negara, oleh itu, saya berkawan tanpa mengira bangsa. saya mempunyai ramai rakan yang berbangsa melayu dan kami tidak menghadapi masalah. kami bermain bersama belajar bersama dan hidup bersama dengan aman. pegangan agama yang berbeza tidak pernah menjadi halangan kerana kami belajar dari agama masing-masing. melalui mereka saya masih percaya Islam bukanlah agama yang menggalakkan keganasan walaupun seluruh dunia berkata sedemikian. persahabatan kami semua dipertaruhkan apabila isu perkauman dijadikan alasan untuk saling membunuh. kami khuatir, apa yang akan terjadi suatu hari nanti jika peristiwa 13 mei benar-benar berulang, adakah kami akan dipaksa untuk memutuskan persahabatan?

    jadi sebelum anda membangkitkan isu perkauman, fikirlah tentang saya dan rakan-rakan saya. kami generasi muda Malaysia yang kini takut kami akan kehilangan segala yang kami cintai hanya kerana mainan politik orang dewasa. saya rayu bagi pihak anak2 muda yang lain, sila pertahankan kedamaian negara tercinta ini.

    kepada semua yang pernah dihina oleh kaum saya, saya ikhlas meminta maaf. agama saya, seperti agama anda, mengajar saya untuk menyayangi dan menghormati orang lain, termasuk yang berlainan kaum atau agama.

    saya penyokong bangsa Malaysia, bukan BN, bukan PR, bukan sesiapa melainkan rakyat Malaysia sendiri.

    ReplyDelete
  119. bangga sangat jadi melayu.pastu hina kaum2 lain.dapat dosa je.bangga la jadi islam..lg bagus

    umat islam

    ReplyDelete
  120. tapi cina makan babi

    ReplyDelete
  121. Tanpa Nama berkata... tapi cina makan babi

    Jawapan saya: Pergile belajar agama, kalau tak tahu belajar ini fardu kifayah dituntut dalam agama Islam. Islam menyuruh menghormati agama lain.

    ReplyDelete
  122. Salam..,

    Manusia kalau takdak asas agama dalam diri beginilah pemikirannya. Sama saja macam UTUSAN dan UMNO..
    Samada mereka yang beragama Islam, kristian, hindu, buddha dll. semestinya nampak akan kebaikan dalam satu nilai agama yang menjadi pegangan.. Agama mana yang menyuruh buat kejahatan atau keburukan..? Pasti tiada.. Kalau yang kata ada tu.. Tak faham agama la tu..
    Hormat menghormati antara agama adalah penting..
    Rasa2 statement UTUSAN tu menghormati penganut Kristian ka..? Jawab..
    Atas dasar apa mengeluarkan berita sedemikian..?
    Yang orang2 UMNO terloncat nak berjuang pertahankan Islam tu pasal apa..? Selama ni dok rumah goyang kaki, ada peduli pasal Islam ka..?
    Pemimpin UMNO yang mempergunakan Islam dan mengenepikan Islam dalam pemerintahan apa yang hampa buat..? Tak tegur ka..? Awat betul ka perjuangan UMNO..? Parti rasis.. Parti yang selalu cetuskan sifat perkauman yang tebal.. Parti yang hampir terkubur sanggup melibatkan agama sebagai satu isu yang jelas akan membuatkan berlaku ketegangan diMalaysia..
    Hanya kerana ingin terus berkuasa..
    Orang UMNO jangan sembang kencang la nak turun padang pertahankan Islam.. Bukalah mata tu.. Anda semua dalam kegelapan sebenarnya.. Bukan sekadar buka mata yang dua tu..
    Mata hati tu buka sikit.. Bagi ruang untuk cahaya masuk.. Hati yang gelap takkan dapat terima kebenaran..
    Dengan cahaya iman dalam hati saja yang dapat memandu kita kejalan yang benar.. Dengarlah dan terima segala teguran jangan hanya melenting tanpa ilmu.. Kalau salah sila betulkan..
    Apa pun bagi saya tentangan terhadap UMNO adalah wajib dan harus dijatuhkan pada PRU13 ni.. Segalanya akan terjawab bila UMNO dah bungkus nanti.. Insyaallah UMNO pasti jatuh degan izinNya.. Perjuangan bukan semestinya mendapat kemenangan.. Tetapi istiqomah dalam perjuangan demi menegakkan kebenaran adalah tinggi nilainya..
    Islam tak pernah ajar umatnya supaya mencari pasal dengan penganut agama lain..
    Ramai yang termakan dengan propaganda UMNO yang takut untuk kehilangan kuasa..
    Teruskanlah pertahan wahai orang2 UMNO..
    Lagi kamu pertahan satu pemerintahan yang zalim.. Selagi hampirlah untuk kamu melihat kehancuran satu kerajaan sanjungan kamu.. Sebuah kerajaan yang sesat..
    Ubah sekarang.. Selamatkan Malaysia..

    ReplyDelete
  123. HapuskanUMNO....ade soalan...sape yang layak memimpin kite selepas UMNO bungkus..?? yang akan turun padang mempertahankan ISLAM dan menggunakan ISLAM kejalan yang benar?? DSAI?? TGNA?? Guan Eng?? apa yg jadi sekarang xdapat diselesaikan dengan menukar kerajaan...sama je...

    -Pemikir Bebas-

    ReplyDelete
  124. Salam,

    apa punya bodoh lagi bahlol pencacai2 PR kt sini..termasuk penulis blog ni... pkir bab politik sampai pekat sehingga xde lagi sensitive bab Islam.. kepala hotak lah.. dlm keadaan stau dunia musuh Islam kafir berusaha utk hancurkan Islam, blog bodoh ini boleh pulak 'HUSNU DZON' pada usaha2 kafir seperti isu Kalimah Tauhid ALLAH SWT, Isu gereja, Isu agama rasmi.. kenapa hitam sgt hati kamu semua wahai berok2 Pakatan Haram Jadah Laknatullah??
    sampai semua hal dr langit smpai ke laut semua nk negatifkan UMNO..UTUSAN.. HARAMKAHJADAH yg penuh dgn fitnah. bohong, caci umpat PLUS ubat2 SEKS itu bagus ke?
    nak tumbangkan UMNO? ok tumbangkanlah..(kalau itu Allah SWT izinkan..) tp lepas dr itu siapa nk uruskan Malaysia?
    nak harapkan NUAR JUBORN AL-OMEGA kaki pemutar alam munafiq?
    atau AJIS NIKCY otak nyayok?
    atau HADY boroi muka gangster tapi xde pendirian?
    atau sebenarnya semua telah 'syura'kan DAPig akan LEAD Malaysia lepas UMNO lenyap?
    hahaha.. aku tgklah.. otak pencacai2 seperti blog MILOSUAMBASI ni kan.. xubah seperti tangki najis belakang rumah.. mmg ISI masuk..masuk dgn isipadu yg banyak..tapi..yg masuk itu adalah NAJIS...BUSUK lagi JIJIK..

    Semoga Allah tunjuk pengajaran kepada pua2k Melayu gelap hati mcm blog ini!! politik sampai mampos!

    ReplyDelete
  125. klau PRU13 ni pembangkang menang mau lesen penerbitan utusan ni kena taarik ni.banyak sangat fakta yang merosakkan hubungan antara kaum.. x sokong mana pihak tp tengok la PAS dorang ada kelab penyokong dari kaum cina and india...kaum lain tak kisah pun Islam sebagai agama rasmi tp media seperti Utusan ni yang buat drama banyak sangat..

    ReplyDelete
  126. Gile jahat..pencacai UMNO guna nama JAKA..

    ReplyDelete
  127. Jihad Fi Sabiilillah8 May 2011 at 11:21

    Ini lah hasil terdekat Pakatan Rakyat = Pakatan Iblis....... agama Islam Islam semakin tertekan.... Yg satu satu gila nak jd PM.... Yg satu tu jd. Pak Turut.... Janji umno jatuh... itu..... Bodoh la manusia mcm ni.... Sekarang DAP akan berkuasa... Macam PAP.... Jgn dok salahkan utusan malaysia je........... Klu dah taksub tu.... tahi kucing pun, kalau cap PKATAN RAKYAT... wangi jadinya

    ReplyDelete
  128. Mujahid shah alam,
    selama mana kita membiarkan kospirasi RAHMAN yang terakhir itu kekal,selama itulah kita berada dibawah telunjuk umnoapco,kita wajib bersatu menumbangkan boneka yang ada kerana teory freemension telah bertapak dimalaysia ini semenjak 1930 lagi,ini membuktikan bahawa umnoupco telah mengetahui dan melindungi perkara ini selama mana mereka memerintah negara ini selagi itulah mereka merestuinya.kebebasan media pengampu adalah wadah yg terbaik buat umnoapco untuk merosak pemikiran generasi muda supaya keburukan mereka dapat dikaburi.

    Syabas kepada rakan dan taulan didlm memperjuangkan matlamat rakyat malaysia untuk mengubah pemerintahan malaysia serta mengubah hala tuju yg sebenar buat rakyat untuk rakyat.

    salam refomasi dari saya.

    ReplyDelete
  129. FUCK OFF ORANG ISLAM..PG MAMPUS LA KAUM MUHAMAD..ORANG MELAYU MEMANG BANGSA PERKAUMAN..BANGSA BANGSAT, BANGSA ANJING, BANGSA TAHI, BANGSA FUCK OFF

    ReplyDelete
  130. cina makan babi. melayu makan duet judi. melayu jijik dengan babi tapi melayu tak jijik dengan kroni. ape yang penting adalah islam. bukan melayu. PAP kt singapore tu ibarat UMNO kat malaysia. orang muda kat sana pon banci PAP. sama la macam kat sni. zaman sekarang adalah zaman revolusi. sentimen kaum dan sentimen agama sudah lapuk. tak guna bercakap berapi2 cakap nak bunuh cina la ape la itu la. tapi semayang subuh ntah buat ke idak. apatah lagi semayang subuh kat mesjid. selagi mesjid tak penuh time subuh macam time semayang jumaat selagi tu la sebenarnye kita gagal sebagai umat islam. oleh itu marilah kita megimarahkan mesjid. jangan sibuk politik sana sini tapi semayang liat.

    ReplyDelete
  131. @1.37
    orang cina ni memang nak kena parang ke?
    korag nak diam je bile diorg hina islam?
    dapat aku depan2 aku potong je paler

    ReplyDelete
  132. tiada negara di dunia ini bila org islam memerintah org kafir di seksa,ditindas,dikutuk..tp apabila org bukan islam memerintah tengok ape jadi dgn org2 islam yg menjadi kaum minoriti dinegara yg diperintah oleh org bukan islam..bosnia,china,thailand,philipines..

    ReplyDelete
  133. Blog2 pembohong mcm MILO SUAM ini semoga suatu hari nanti Allah SWT akan balas jua.. semoga tuan sedar bahawa memutarbelit suatu maksud isu yang baik untuk umat tetapi di putar menjadi sebaliknya ialah suatu fitnah, ghibah sesat dan merosakkan umat!

    Dalam kekalutan politik begini, sepatutnya blog2 yg dikatakan lebih baik dr UMNO seharusnya menunjukkan contoh mulia, sbg jalan untuk memulihkan KEMULIAAN ISLAM, kesatuan UMMAH..
    bukan bermain dgn NAJIS seperti yg di mainkan oleh blog2 pro UMNO
    tetapi malangya..yang di katakan MELAYU itu sama sahaja sifat bodohnya.. tidak kiralah UMNO-PAS-PKR.. berperang mcm nak mmpos sesama sendiri, asalkan NAFSU AMMARAH puas..
    ISLAM hanya sebagai 'warna' dan 'label' mnakala satu puak lagi tak habis2 dengan MELAYU2 sedangkan mereka juga perosak MELAYU..

    entah mungkin ALLAH akan 'kuburkan' semua parti2 mengarut PAS PKR UMNO ini di hancurkan dan didatangkan satu golongan lain yang ikhlas perjuangan mereka..
    Ingtalah JANJI ALLAH SWT itu benar! tidak usahlah berpura2 sedangkan sama jua..
    MILOSUAM-SAYA SANGAT TIDAK BERSETUJU DENGAN ARTIKEL BODOH SEPERTI INI YANG TERLALU BERPERANG DGN UMNO DALAM ISU ISLAM. SEKURANG2NYA UTUSAN MENYEDARKAN JUGA UMAT TENTANG PERANCANGAN SULIT PUAK KUFFAR ISLAM BUKAN IDEOLOGI TETAPI IA ADALAH WAHYU DAN JALAN MENGENAL DAN MENUJU TUHAN..SEPATUTNYA KITA MELENGKAPI ANTARA SUTU SAMA LAIN UNTUK MENGUKUHKAN KEKUATAN ISLAM, BUKAN BERMAIN POLITIK GELAP!
    SEMOGA ALLAH TA'ALA BAGI PETUNJUK KESEDARAN PADA TUAN YANG TIDAK LANGSUNG PEDULI DAKYAH KRISTIAN-SEBALIKNAY SGT BERMINAT DGN MENJATUHKAN UMNO SAHAJA
    INGAT ALLAH MAHA BERKUASA!! SEMASA SIHAT DAN BOLEH MEMBUKA BLOG BOLEHLAH SESUKA HATI KITA MENULIS, TAPI JIKA TUAN DI STROK KAN ALLAH, DI EKSIDENKAN YANG HANYA MAMPU TERLANTAR ATAS KATIL ATAU TIDAK SEMPAT LAGI MENGUCAP DUA KALIMAH SYAHADAH LANTARAN MENGIAKAN ISLAM DI ROSAKKAN?
    MUHASABAHLAH!


    WALLAHUALAM

    ReplyDelete
  134. selepas video umporno xlaku kini umporno bermain dgn perkauman..hahaha...

    ReplyDelete
  135. Salam..,

    Tuan Tanpa Nama 8 Mei 2011 6:44 PM

    Dari ulasan anda menunjukkan anda tidak menyokong mana parti bukan.. Kira atas pagar la ni.. Bagi anda semua parti mengarut bukan.. Anda sebenarnya tidak faham tentang perjuangan.. Orang yang lantang dan berjuang atas satu landasan secara jelas.. Samada org2 UMNO,PAS,PKR atau DAP.. Satu platform sebagai wadah untuk berjuang.. Bagi saya, orang2 sebagai pemerhati atau atas pagar ni paling tiada pendirian.. Segala kenyataan senang2 saja ditolak.. Bagaimana kenyataan anda nak dikemukakan pada umum..?
    Anda mahu tengok orang2 Islam bersatu bukan..
    Orang melayu bersatu bukan..
    Sebagai seorang pemerhati bebas, atas dasar apa anda nak orang dengar hujah anda..?
    Cukup sekadar komen di blog2..? Parti2 kat Malaysia ni pun anda tak benar2 faham apakah agenda yang ingin dibawa.. Semuanya ada teras perjuangan.. Bezanya cuma teras perjuangan yang mmbawa kebaikan atau kemusnahan.. Dalami dahulu teras perjuangan satu2 parti, baru komen..
    Jangan dok depan pc n baca blog2 lepas tu komen camtu je.. Apa jenis perjuangan yang anda bawa ni..? Satu saja pesanan buat yang atas pagar n saudara2 Islam yang lain..

    Satu negara Islam terdiri dari 2 pihak yang cukup penting dalam pemerintahan..
    1) Ulama'
    2) Pemerintah.
    Kuat gandingan diatas.. Bersatu padu gandingan diatas, maka kuatlah satu2 pemerintahan..
    Sekiranya rosak satu2 pemerintahan, maka wajib bagi kita ikut Ulama'.. Tinggalkan pemimpin yang zalim..
    Kerana apa ikut Ulama'..? Kerana Ulama'lah yang amat dekat dengan Allah s.w.t..
    Kerana Ulama' mmpunyai taqwa kerana jurusan harian mereka semata2 kerana agama..
    Janganlah pandang serong pada Ulama'.. Dengar dulu dan lihatlah kebenaran..
    Kita semua sebenarnya adalah pada tahap bangang saja.. Jangan melampau dalam menghentam Ulamak'.. Ramai yang komen2 disini pun bukan atas panduan Ilmu..
    Bagi UMNO, diaorang ada ulama'.
    Dalam PAS, juga ada Ulama'
    Mana satu nak ikut..? Mana satu yang benar..?
    Semua dapat lihat dengan nyata.. Kalau dah tak nampak tu ntah la nak cakap macam mana.. Tengoklah hati masing2.. Mungkin dalam kegelapan..
    Komen2 puak2 UMNO diatas memang dah dijangka sedemikian.. Komen tanpa ilmu.. Tu pun dok berlagak bagai.. Nak pertahankan Islam..
    Ada hujah bagitau la tentang kebenaran.. Bukan main hentam orang ni macam ni orang tu macam tu.. Bagi la saranan tambahan supaya kami orang2 PR dapat kesedaran yang anda nak..
    Merapu saja banyak.. Useless..
    Lupa pulak tentang persoalan saudara diatas..
    Tentang dakyah kafir..
    Beribu tahun dah kafir dakyah seluruh alam ni.. Merata tempat.. Kita sebagai orang Islam harus menangkis segala serangan secara halus dengan ilmu.. Bukan satu kes yang dijadikan propaganda terus meloncat bagai.. Baru tau nak kalut..?
    Selama ni dok lena lama dah kot.. Anak bini kat rumah terlepas ka dari dakyah kafir..?
    Terus terang cakap dakyah yang paling berpengaruh ialah bangsa Yahudi.. Berhati2 lah selalu.. Setiap masa kita dalam dakyah mereka.. Dah terkepung dah..
    Ulama' bukan taktau.. Cuma anda fikirkan Ulama' kita lepas tangan.. Biasa la orang kita ni ramai yang lagi banyak ilmu dari Ulama'..
    Sama2lah doa supaya umat2 Islam diberi kesedaran.. Semoga Allah perlihatkan kebenaran..
    Bagi yang berjuang, teruskan perjuangan..
    Matlamat yang satu dan jelas..
    Hapuskan UMNO..

    ReplyDelete
  136. Bahaya camnie.... kalu la org2 kampung baca.... mmg diorang percaya habis

    ReplyDelete
  137. InsyAllah perkara sebegini takkan terjadi sekiranya kita berpegang teguh pada Al-Quran dan Sunnah.

    ReplyDelete
  138. hahaha...
    meLayu = otak udang = bodoh = tak sedar diri = pemalas = kuat politik = malas = meLayu = kuat main bontot = pak lebai pun rogol budak = meLayu... Jom pakat tolak UMNO... UMNO korupsi... Jom pangkah DAP...

    ReplyDelete
  139. kaki baca pun nak komen9 May 2011 at 02:24

    aku orang melayu.. sedih tengok komen2 atas nie.. tu pasal susah nak campur politik..ape pun aku bersyukur jadi rakyat malaysia,aman tampa bencana besar.. tidak sanggup negara kite berperang sesama kita satu masa nanti..apa akan jadi??

    yang untung kat sini trafik up!! klik nuffnang masyuk!!

    ReplyDelete
  140. jgn risau..WARGA PENDIDIK 99% X BERMINAT DGN UMNGOK....SIAPA NAK GENERASI MENDATANG HIDUP TIADA ARAH MCM UMNGOK...HIDUP PENUH KEKOTORAN...FITNAH, CACI DSB...ISH...KAMI WARGA PENDIDIK MAHU TUKAR KERAJAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  141. pemimpin dengki,khianat,busuk hati,main politik kotor,sekular, dan mcm2 lg..ada sahaja agenda sensitif yang di mainkan bg membangkitkan ketidakpuasan hati antara kaum.isu agama merupakan isu yg,sensitif jgn terlalu kemaruk kuasa sehingga sanggup bermain sentimen agama sebegini..TV 3 dan Utusan pun satu halnya menjadi agen BN,sepatutnya media adalah bersifat neutral dan adil tdak menyebelahi mana2 pihak.tetapi lihat lah setiap hari,kita disogokkan dgn berita2 yg.mgangungkan BN dan apa sj yang pakatan rakyat buat semuanya adalah teruk...padahal Pas dpt memerintah kelantan dgn baik dan cemerlang.bila mana orag ramai yang tidak terdedah dgn maklumat2 lain dan hanya mendapatkan maklumat dari TV3,utusan dan berbagai lg akhbar rasmi malaysia,maka pemikiran mereka lantas diikat oleh satu kepercayaan halus yang akan membangkitkan kemarahan kepada pakatan rakyat...jgn anggap kita sdah hidup selesa skrg.tp lihatlah pemimpin2 umno yg.kaya raya.rakyat mudah lupa,bila sahaja disogokkan seratus dua,kopi,milo,beras terus sahaja akan lemahlah mereka.inilah sifat materialistik yg.tak dapat kita nafikan...tp itu bukanlah salah mereka,cuma apa yg.kita harap agar gol.rakyat jgnlah hanya mendapatkan maklumat dr tv3,utusan dan sewaktu dgnnya..tp dari pihat pkatan rakyat jg kita harus fahami..yang terbaiknya,dgr dari kedua2 pihak dan anda akan dapat jawapannya..wallahua'alam..

    ReplyDelete
  142. kepada pengkomen2 di atas,
    Sekiranya Lim Guan Eng jadi PM Malaysia, apa nak ditakutkan???? dah jelas2 PERLEMBAGAN MALAYSIA melindungi KEDUDUKAN ISTIMEWA(bukannya Hak Istimewa)org Melayu serta Agama Islam!!!! adakah anda semua FAHAM MAKSUD "KEDUDUKAN ISTIMEWA"??? Maksudnya kedudukan istimewa itu adalah YDP AGONG mestilah terdiri drp org2 Melayu iaitu Raja2 Melayu dan Raja2 Melayu adalah ketua agama iaitu Islam... jadi kedudukan Melayu dan Islam itu TIDAK AKAN TERJEJAS walaupun org Cina, India atau bangsa lain menjadi bangsa Majoriti di Malaysia...!! FAHAM..!
    mengenai pertukaran agama rasmi, HANYA YDP AGONG atau RAJA2 MELAYU sahaja yg ada KUASA menukar agama rasmi...!!! fikir2 la...
    peace..peace..peace!!!

    daripada,
    SARAWAK bersedia keluar daripada M'sia

    ReplyDelete
  143. matbencicinanakbunuhcinataksedardiri9 May 2011 at 16:24

    terjadilah pembuhuhan beramai2 kalau ini terjadi...mereka telah melebihi batas..kenapalah cina wujud d malaysia..menjadikan mereka penduduk malaysia adalah satu kesilapan besar..mereka harus dibunuh (seperti nazi membunuh yahudi)..

    ReplyDelete
  144. bodoh punya org nak bunuh cina...korg smua ni xda agama sbenarny...rasis...bukan ke cina & india ada yg islam...bodoh2 korg ni,x berpelajaran agama @ dunia...korg aje blah dr negara ni...aman

    ReplyDelete
  145. JAKA (Penyamar) berkata :

    Di sekolah aku ada seorang guru lepasan maktab perguruan yang baru enam bulan mengajar di sini. Guru baru ini bernama milosuam tetapi di kalangan warga sekolah dipanggil Cikgu Rejam saja. Cikgu Rejam berumur 25 tahun berwajah amat cantik. Tingginya sederhana lebih kurang 5
    ......

    ..... nantikan pendedahan yang seterusnya!!!!!!!!!!
    7 Mei 2011 5:37 PM

    .......................................

    JAKA jawab :

    hamba telah dimaklumkan oleh sb-sb hamba mengenai seekor umporno menyamar nama hamba.

    sungguh tak sangka maruha umporno rupanya lebih hina dari najis sekelian makhluk.

    kalau nama hamba pun di guna utk menyamar, maka apakah alasan utk mengatakan puak umporno ini munafik fasik dan tidak beragama.

    CARA MENGENAL JAKA YANG SEBENAR

    sangat mudah ...

    JAKA sebenar :
    tidak akan sesekali menyokong umporno selama mana kezaliman dan agama dikesampingkan.

    JAKA penyamar munafik 7 Mei 2011 5:37 PM :
    menyokong umporno, suka lucah, tidak beradab, tiada idea, rendah akhlak, fasik dan munafik.

    SEMUDAH ITU SAJA MENGENAL JAKA SEBENAR.

    tq kepada penyokong PR yg sudah mengenal hamba yg sebenar.

    syaitan selama2nya akan buat kerja syaitan tanpa maruah.

    ReplyDelete
  146. ANUAR IBRAHIM DULU UMNO JUGAK,knp x kecoh? masa dia jadi TPM kpd tun mahathir,dia sanggop tikam belakang negara nak jual kpd amerika!!

    harga barang naik bukan salah kerajaan,korang nak salahkan kerajaan,belajarlah tinggi2 dulu! nie tak,g skola main jer taw pastu nak kecoh2 pulak cam org bodoh!
    kalau korang ada ijazah dlm pelbagai bidang terutamanya EKONOMI,korang akan paham la knp harga barang naik.

    cukup2 lah nak salahkan UMNO jer,PAS pun patut dipersalahkan.
    korang nk berdebat biarlah cukup ilmu didada,korang sekolah pun pelajaran macam haprak,nie kan pulak nk berdebat?
    semua tahu UMNO ada buat kesalahan,PAS pun ada jugak.
    PAS dan UMNO sepatutnyer bersatu!
    UMNO sbg pemimpin negara,PAS sbg penasihat agama pemimpin.BARULAH MELAYU DAN ISLAM KUKUH!

    PAS nk buat hudud,kerajaan suruh buat kat kelantan tetapi tak berani.ape nie? (korang x taw citer kan)
    nie kan pulak nak kerajaan buat utk seluruh malaysia?
    cermin diri dulu ok!

    lagi satu.
    korang tak payah la nak sokong anuar ibrahim yg terbukti pengkhianat bangsa dan agama!!

    NIK AZIZ tu aku tgk cam DAJJAL jer,suka hati nak wat hukum sendiri.
    terlampau baik dan alim sangat ker sampai jadi sesat!!

    ReplyDelete
  147. PAS memerintah kelantan dengan baik? KEPALA HOTAK KAU!!!!
    aku pergi kelantan rakyat semua miskin,susah,papa kedana.PAS X TOLONG PUN!
    duit berhabis BERJUTA2 utk pilihanraya tetapi nak tolong rakyat setakat bagi RM50 jer.BODO!!

    UMNO dah majukan bermacam2 tahu tak?
    kemudahan,pelajaran dan macam2 lagi.

    lagi satu,UMNO yg merdekakan negara kita!!!
    PAS wujud 2tahun selepas merdeka,apa jasa PAS? CAKAP!!!!

    ReplyDelete
  148. DAP + PAS + KEADILAN = PAKATAN RAKYAT

    UMNO + MCA + MIC = BARISAN NASIONAL

    yg korang nak salahkan kerajaan knp?
    dap tu drp pembangkang kan?
    dlu MCA dr parti cina kerajaan memerintah tak ada pun jd pengkhianat macam nie.
    jd kristian nie semua otak anuar ibrahim!

    ReplyDelete
  149. Maaf... mngganggu sbtr utk sme ingt-mngingati. Keadan dunia kita skrng pnuh dgn gelora, prmasalahan dn bencana yg mlibtkn manusia mahupun alam. Ianya tk akn brkesudahan dn yg mampu kita lakukn, mencari punca segala prmasalahan ini...
    Di sni sy srtakn alamat link yg brkaitan dgn prmasalahan yg dialami kite insane dn dunia ini... Harap sudi membaca dn brfikir dgn tnang, kelak akn terfikir dimana kebenaranya...:)

    http://www.youtube.com/watch?v=4_OAauYfPwE


    http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=893


    http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=14021

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan