Lagi video kes buli pelajar sekolah asrama pulak


BERIKUTAN pendedahan sebuah video kes buli seorang pelajar perempuan berbangsa cina di blog MiLo SuaM semalam, rujuk sini [kes buli], hari ini MiLo SuaM menerima sebuah lagi video kes buli yang dihantarkan oleh salah seorang pembaca yang prihatin.

Kali ini difahamkan kes buli ini dilakukan oleh seorang senior yang bisu kepada adik-adik junior di salah sebuah sekolah berasrama di Malaysia. tidak ada maklumat yang diberikan hanya sebuah video yang dikongsikan.

Barangkali guru-guru warden atau pihak berkuasa harus mengambil langkah-langkah yang perlu untuk membendung budaya tidak sihat seperti ini. Dibimbangi kelak adik-adik junior yang mendapat pengalaman dibuli begini akan melakukannya pula kepada junior mereka apabila mereka menjadi senior di masa depan.




ReJaM© "Tak padan dengan bisu, boleh tahan perangai membulinya..."

25 Comments

  1. haaa..ada pun.hehe. bt patah tulang budak2 tu..ish3...

    ReplyDelete
  2. aku dpt dak ni aku terajang je.. wakaka..

    ReplyDelete
  3. mesti si bisu pembuli ni anak ketua umngok caw! hahaha

    ReplyDelete
  4. skrg kita sudad lihat perangau budak zaman skrg, so kita sama sama bekerja sama untuk bentras balik budak yang sebegini, kalau dapat kita kerjakan dia mcm mana dia keja kan budak2 tu, lebih berkesan. kalau dia masih mengganas, kita ikat dia ditengah panas letak kerengga dan bagi penumbok kat muka dia sapa yang telah dia belasahnya, selama 3 hari. kalau buat jugak lagi, bakar konik dia dan ketuk kuku kaki dia smpi lebab. buat jugak lagi, kita ramai2 bakar saja budak ni smpi jadi abu keling, kita bawak abu tu kerumah mak bapak budak ni, kalau mak bapak dia menganmuk siram debu tu pada mak bapak budak tu. kan ini ajaran najib tolak islam, kalau ikut islam selesai kes2 mcm ni. betul tak para pembaca semua .... ?

    ReplyDelete
  5. pergh boleh kat aku budak ni pecah aku tumbuk ni..

    ReplyDelete
  6. budak ni dah besar nnt mesti sokong PAS
    tengok perangai dah tau dah

    ReplyDelete
  7. perangai umngok.....

    ReplyDelete
  8. sekolah bisukah?

    ReplyDelete
  9. kelako.........9 May 2011 at 09:32

    heheeh inilah contoh terbaik yg lahir di pemerintahan BN.tak percaya lepas nie aksi video lucah pulak antara budak budak sebab terpengaruh media UMNO............hehehe agak nak salahkan sapa .yek? ibu bapa,media massa atau perdana menteri.........hehehehehehe

    ReplyDelete
  10. ni mesti lepas ni dia jubo sorang2 macam si anu-war aljuburi.... Ni mesti budak PAS ni.... ehhh silap... PKR.... hahahha

    ReplyDelete
  11. ni mesti lepas ni dia jubo sorang2 macam si anu-war aljuburi.... Ni mesti budak PAS ni.... ehhh silap... PKR.... hahahha

    ____________
    hahaha...kelakarnyer...perangai cam sape lagi klu bukan umngok ar.. suka blasah2 org..DSAI mata lebam sape wat klu bukan puak2 sekutu umno??
    cuba ko cari nama zahid hamidi dia pernah Belasah org ke tak??? kes nih ada dlm mahkamah bai n dia didakwa.... kes rogol budak sekolah mmg umno juara apatah lagi nak blasah kan..kan??

    rahim tambi chik rogol budak sekolah "norhayati' nama budak tuh klu xsilap aku(kes 1994)tapi budak tu yg kena masuk penjara..tapi rahim lepas...ko rasa ADIL & Terbaik ke Pemimpin umno skg?? Orang difitnah meliwat n berzina tanpa BUKTI korang raikan??? yang JELAS jadi Mangsa DISEKSA....Astagfirullahalazim..


    -Amri-

    ReplyDelete
  12. tolong bagi tahu siapa budak nie. tolong ya.

    ReplyDelete
  13. merepek aje ..ko kata budak tu orang pas..kata kanak kanak tak boleh kaitkan dgn politik

    ReplyDelete
  14. OKU tp still x sedar diri..apatah lg kalau sempurna.napelah manusia mcm ni xde kesedaran..hmm

    ReplyDelete
  15. Ala ni pun nak kecoh2. tak de la teruk sangat buli nyer. Mak bapak skang ni bile anak kene usik skit je report Polis. Libatkan polis dalam hal budak2. Gua mase kat U dulu lagi la kene mandi air sampah, campah, air kencing. Kene ragging, tiup kipas sampai benti, kene bogel lagi, kene beduk ramai2. Tak de pun gua nak ngangis2 tepon mak bapak gua atau report kat pengurusan U. Gua kene sekali je pastu senior yang ragging gua tu jadi best friend gua. Kalau takat buli2 dlm video kat ats tu biase je.

    ReplyDelete
  16. diorang membuli apahal lak nak kait isu politik ni? bosan ah korang

    ReplyDelete
  17. Budak ni perangaijdi macam setan sbb mak mapak dia pun macam setan.Macam pepatah melayu" Bapak burik anak rintik".

    ReplyDelete
  18. NI LA CARA BARU NAK KEJUT BGUN SUBUH..HAHAHAHAHAH

    WOI SI PEMBULI MEH SINI AKU LETAK LUTUT AKU PLAK KAT KAU..KOMFEM KLUAR TAIK HIJAU

    ReplyDelete
  19. walau cam mana komen pon milo tetap suam....

    ReplyDelete
  20. hey milo suam......ustaz pak aji pas dera sampai mmpos budak sekolah agama tu pe cite??? x kan diam je kot...xmo la double standard.. tol x??

    ReplyDelete
  21. Sesapa sini pandai bahasa tangan? Kalau tahu cuba translate apa budak tu cakap. Mungkin dia suruh bangun solat subuh? (tapi cara x betul la) Benda macamni dah nak kecoh. Belum apa2 dah tuduh kaki buli. Sikit2 dah nak salah kan PAS/UMNO, salah PM, salah Tok Guru. Apa budak tu anak Rosmah/Azizah ke korang nak salah kan? Cuba be rasional sikit, jangan emosional. Korang di cop "fail".

    ReplyDelete
  22. islam kn melarang kita guna kekerasan. jd buat lah selembut yg boleh. jgn berkasar.

    ReplyDelete
  23. bro. aku ade nmpk budak tu pakai baju perak. sah benda ni kat malaysia. ade video diorg iSAp rokok dalam tandas, ada papan tanda bahasa melayu

    http://www.youtube.com/watch?v=DYZDCSjJ5OI

    ReplyDelete
  24. Assalamu alaikum Nama saya Surwanto seorang TKW dari HONGKONG ,memohon maaf yang ada di room ini bila kata2 saya ada yang salah,namun tujuan saya di sini hanya ingin berbagi cerita kepada para rekan2 saya yang jadi tkw di negeri orang, hidup di negeri orang memang amatlah susah,gaji pas2an,makan'pun ala kadarnya,namun apa boleh buat demi mencukupi kebutuhan keluarga yg ada di kampung,mau tidak mau saya harus menjalani semua penderitaan itu,namun syukur alhamdulillah berkat kerja keras dan doa saya slama ini alhamdulilah di terkabulkan ,meskipun jalan ini di larang oleh agama tp mungkin inilah satu2nya jalan untuk merubah nasib hidup saya,secara kbetulan saya lihat di internet tentang seseorang yg bisa mengubah nasib Menjadi lebih baik dengan jalan pemasangan angka togel, dan juga bisa Melalui Dana ghoib ..... saya beranikn diri menempuh jalan itu dan ternyata apa yg di berikan oleh Abah MAHADANA betul-betul terbukti dan saya menang 344jt,saya sangat bersyukur atas rezeki yg sy daptkan itu,ini bukan hanya sekedar cerita tp ini kenyataan.Jadi bagi saudara2 saya yg masih jd tkw ataupun yg lagi dalam kesulitan jangan takut menghubungi beliau Di 0853-4288-2547/ +628-5342-882-547 krna sy sudah membuktikannya,wassalam

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan