Sunday

MCA akan tolak PAS jika kekal dasar Islam


Sebab utama parti komponen Barisan Nasional, MCA berada di dalam perikatan itu sudah jelas. Kerana Barisan Nasional tidak menyokong dasar Islam! Jika Barisan Nasional menyokong dasar Islam, maka MCA juga akan keluar dari Barisan Nasional. Perjuangan Islam yang dilaung-laungkan oleh gerombolan songkok tinggi selama ini hanya untuk memikat hati orang Melayu Islam untuk menyokong mereka.

Apa yang jelas, gerombolan tidak pernah menyokong dasar-dasar Islam, disebabkan itu MCA masih kekal bersama mereka. MCA akan terus berada di dalam Barisan Nasional selagi BN menolak dasar Islam. Tahniah kepada orang Melayu Islam kerana telah tertipu oleh retorik BN, padan muka juga diucapkan!

Lihat sendiri pengakuan Presiden MCA merangkap pelakon video lucah yang bangga di bawah ini.



MELAKA, 1 Mei — Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek menutup pintu menyertai Barisan Nasional (BN) kepada PAS kecuali ia sanggup menggugurkan prinsip-prinsip negara Islamnya terlebih dahulu.

Dr Chua (gambar) berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sedar bahawa partinya tidak akan menerima PAS menukar Malaysia menjadi sebuah negara Islam.

Pendirian MCA adalah sangat jelas bahawa kami tidak akan menerima PAS dalam usaha mereka menjadikan negara ini negara Islam. Kami tidak akan menerima yang itu dan Perdana Menteri juga memang sedar akan pendirian MCA ini,” kata beliau.

“Mereka boleh menyertai BN jika mereka sanggup menggugurkan dasar menjadikan negara ini sebagai negara Islam,” kata beliau pada sidang media di sini hari ini.



ReJaM© "Gerombolan songkok tinggi selama ni kena tipu. MCA memang anti Islam! MCA sokong BN kerana UMNO tak sokong Islam"

104 comments

haha..bodoh UMNGOK

Dia tak suka Islam/ anti Islam memang la patut. Yang tak patut adalah orang Islam sendiri yang menolak Islam dan kata Islam itu tidak sesuai.

selamba jer dier cakapa camtu

erm.... memang MCA dah lama anti islam....boleh cari video kat u-tube tentang MCA terang2 anti islam.... sekurang2nya DAP mampu lagi bersalam dengan orang PAS, walaupun dah tahu prinsip dalam PAS....

tolak jer mca tu bukan nye menyumbang apa2 pun kat bn

die ni bkn ke pok menteri yg ade blue scene dolu2 tu? patotlah die reject, diri sndiri pun tak betul jd pemimpin.. ade lg ke org percaya die? kite bakor jee..... hehe

woi apek. Lu sapa suka hati ckp itu mcm. Jgn bikin hal hah. Lu mau masuk kalu ikut saja. x mahu lg baik

hahahaaaa...tlah bersuara...apa nak heran, dr dlm kerajaaan n luar kerajaan ...mrk memang mnjaga kpntgn kaum mereka

CSL dah konfom bkn islam.. so tolak islam biasa la... camner ngan yg kata "nabi x cukur janggut kerana x der gilette zaman tu" dan satu lagi " para mujahid zaman rasullullah yang gugur di medan perang x dimandikan sbb x der ayer kat padang pasir"... pas2 dakwa sumpah Dato T(tolol...?? Toyol???) tu betul dan mengikut syariat.....
Real Katak(lompat dari BN ke PR),,,, selamat tinggal BN buat selama2nya......

dia tolak Islam sebab nak semua orang buat filem blue cam dia....bodoh SCL

ha ha ha ...apa alasan "ulama" dlm umno untuk terus berjuang dlm umno...

Why sokong MCA one? go for DAP la

http://www.youtube.com/watch?v=7EjB0w5mAxA

MCA = anti islam
PAS = anti bukan islam

PRU13 kejatuhan empayar UMGOKKK telah bermula!!!!

cibai pnya soilek..lu ingat lu sapa..haaa..umngok2 sekalian..korg tggu apa lagi..kasi pukul la ini cina..

kalo x sokong islam je nak pukul. ko ni muslim PAS ke?
abih kalo ko x sokong kristian, orang kristian kena pukul ko ke?

sukati dia la nk sokong mana. orang islam nk sokong pas ke umno ke pkr ke lantak dia la

orang bukan islam nk sokong dap ke mca ke biar la dia

dia tahu tak dasar kerajaan islam tu? tu kerajaan yg bagus..zaman rasulallah, elok2 je org bukan islam boleh hidup..maju je..xde la xcukup mana2..ni xlain xbukan pasal kepentingan diri la ni..kalo buat dasar kerajaan islam..xle kaut untung..minyak kne bayar..lol

senyap je geng gerombolan songkok tinggi...
ape cer????

aku dh ckp dh,

walopun CSL nie pelakon porno yg hebat (berdasarkan mutu henjut) tetapi pencacai MCA terima jua dan undi CSL menjadi Presiden mereka..secara automatiknya membuatkan aku kagum kepada org yg bernama Chua Soi Lek nie..dgn selamba menjentik keluar Ong Tee Kiat..

pencacai MCA sedar, tiada lg pemimpin harapan yg boleh memperjuang gagasan mereka selain CSL dan Liow Tiong Lai..tp sygnya pemimpin yg mereka pilih ini terlampau cauvinist & racist..agak2nya kerana inilah sbbnya Chua Jui Meng memilih utk bersama Pakatan Rakyat..hurmmm, tidakkah ini merugikan MCA yg selama ini adalah wakil kpd kaum rakyat cina di Malaysia??

seterusnya, ahli-ahli MCA perlu menyelamatkan parti mereka dari pupus..pupus dari sejarah..bagaimana caranya?? singkirkan CSL dan bersama Pakatan Rakyat mengambil bahagian memakmurkan negara berbilang kaum ini..tidak mustahil..ini mmg tidak mustahil..hanya keteguhan pendirian mampu mengubah Destinasi Anak Bangsa!!

**mari pakat ramai2 masuk Pakatan Rakyat, dijamin siaran ini di klasifikasikan sebagai Tontonan Umum (U)**

sebenarnya MCA n DAP sama je. dua2 parti ni anti islam. tak heranla kenapa dorg ni berpendirian mcm ni, sebab dorg ni golongan kafir lakanatullah. yang bodoh n bangang adalah org2 melayu islam kt m'sia ni tak kiralah umno or pas. masing2 konon nak tunjuk terer. pkr bagi aku memang satu parti yg takde pendirian yg jelas. yang jelas rugi adalah masyarakat melayu islam itu sendiri. bayangkan kalau mca n dap bergabung. habis hancur lebur org melayu islam kena pijak. time tu baru la nak menyesal n dah terlambat pun. apa yg penting melayu islam cari jalan tengah kena bergabung demi agama, bangsa n negara.

skarang ni kerajaan islam mana yang bagus?
egypt? tunisia? pakistan? syria? libya?

kenapa nak kena ikut kerajaan islam lagi?

MCA dan DAP memang la anti islam
PAS PKR UMNO pom memang anti buddha/kristian/hindu dll

standard la
xkan la nak paksa bukan islam ikut system kerajaan islam

xkan la nak paksa islam ikut system kerajaan bukan islam

masing2 ada kepentingan dan kemahuan diri sendiri

skarang ni kerajaan islam mana yang bagus?
egypt? tunisia? pakistan? syria? libya?

kenapa nak kena ikut kerajaan islam lagi?


Inilah tugas pencacai Umngok, menghina Islam, menghina negara Islam.

Sejarah telah membuktikan tamadun Islam adalah tamadun paling lama bertahan di dalam sejarah dunia. Budak tadika pun tahu, tapi pencacai UMNGOK hanya tahu hina Islam, hina negara islam. Negara yang dibanggakan negara sekular, politik lucah.

dear Hamba Allah,

apa maksud anda kami nie bodoh bangang?? adakah disebabkan anda sekolah tak tinggi, anda menghaburkan kata2 kesat pd kami..adakah kerana anda selalu kena buli, anda salahkan kami juga??

anda lg bodoh bangang sbb memberi pendapat serupa taik!! tidakkah dulu umPORno & PAS pernah bergabung?? anda tak tahu?? sahlah anda mmg bodoh tahap ganda 23..tidakkah anda tahu, sehingga Imam Mahdi a.s turun, barulah umat islam dapat disatu padukan..meanwhile nk tunggu hari tersebut, patutlah anda bersama-sama kami menyumbangkan idea bagaimana nak hidup dgn selesa tanpa ada penipuan dari kerajaan..tapi nampaknya anda hanya suka bermimpi di siang hari dan hanya pandai berkokok di waktu maghrib..

**Mari bantu PAS perkenalkan Islam!! Mari bantu DAP menyayangi Islam!! Mari bantu PKR memperjuangkan rakyat tidak mengira bangsa atas nama Islam!!**

Inilah tugas pencacai Umngok, menghina Islam, menghina negara Islam.

Sejarah telah membuktikan tamadun Islam adalah tamadun paling lama bertahan di dalam sejarah dunia. Budak tadika pun tahu, tapi pencacai UMNGOK hanya tahu hina Islam, hina negara islam. Negara yang dibanggakan negara sekular, politik lucah.

-----------------------------

dear rejam

memang la sejarah islam akan cerita bahawa tamadun mereka lah paling bagus, paling kaya, paling lama bertahan

try baca sejarah kristian, mereka akan cerita bahawa tamadun mereka lagi hebat, lagi mewah, lagi gemilang perkasa

sekarang ini cuba banding %koruption dan GDP per capita di negara islam dan negara sekular, yang mana satu lagi gah

kahh..kahh..kahh 1 monggol 1 badak makin penin umNGOK kata dia parti islamik tapi seks lek kata umNGOK tak ikut islam sbb tu mcA sokong..

dear rejam

memang la sejarah islam akan cerita bahawa tamadun mereka lah paling bagus, paling kaya, paling lama bertahan

try baca sejarah kristian, mereka akan cerita bahawa tamadun mereka lagi hebat, lagi mewah, lagi gemilang perkasa

sekarang ini cuba banding %koruption dan GDP per capita di negara islam dan negara sekular, yang mana satu lagi gah


Kid, ko pergi kaji sejarah, berapa lama Kerajaan Islam bermula dari zaman pemerintahan Rasulullah sehingga kejatuhan empayar Khalifah. Berapa tahun lamanya?

Kemudian ko kaji berapa lama kerajaan Kristian memerintah?

Berapa lama kerajaan Parsi memerintah?

Berapa lama kerajaan Rom memerintah?

Kemudian ko datang sini bawak data-data ko.

Satu lagi letakkan nama ko, jangan pakai "tanpa nama" if not, u dont deserve my time.

dah terang2 x kan x nampak lagi wahai Barang Naik(BN)...last2 kena main gak pak2 menteri umno.....aduhai....

ok saya guna 'rotan' sebagai nick

sejarah bpleh diputar belitkan
jika dalam sejarah ada tertulis umno memerdekakan tanah melayu dari tangan british, adakah anda percaya akan kebenarannya?

antara sebab jww birch dibunuh kerna dia mengharamkan system hamba yang telah diamalkan pada ketika itu, dan ia telah di tentang oleh sultan dan juga pembesar melayu
adakah anda percaya akan kebenarannya?

terdapat 3 teori dalam sejarah akan kedatangan islam ke tanah melayu. ada dari china, dari arab, dan juga dari india.
mengapakah ada 3 teori sejarah yang dipetik dari buku sejarah oleh lain2 negara?

jika seorang islam itu membunuh 1000 yahudi, maka dia akan dinobatkan sebagai hero bagi islam

akan tetapi dia dianggap zalim, pembunuh tak berhati perot, oleh para yahudi

jika seorang yahudi membunuh 1000 orang islam, maka dia dianggap sebagai pahlawan yahudi bagi israel

akan tetapi, dia akan dianggap pembunuh paling kejam oleh islam, bendera israel akan dibakar tiap kali hari jumaat, dan poster beliau akan dijadikan pengesat kaki bagi islam

kepada pgkomen 1 Mei 2011 7:57 PM
Memang Buta Sejarah Btul... Dia Ingat Sejarah ni main Belajar dari mulut ker mulut ker? dah tentu ada org yg mgkajinya.. budak yg komen nie mungkin bdk sekolah tdika lgi kot belum belajar lagi subjek sejarah..

Baik, kepada rotan, soalan pertama saya, adakah anda beragama Islam atau sebaliknya?

Kita merujuk kepada tempoh kerajaan Islam dan kerajaan lain bertahan. Apa data anda?

Adakah anda menyokong kerajaan sekular? (kerajaan yang memisahkan agama dan politik)

sejarah boleh diputar belitkan walau ada sejuta pengkaji pun

tetapi alquran tidak boleh diputar belitkan

1)saya tidak akan menyatakan agama saya
2)apakah tempoh sesuatu kerajaan bertahan menandakan kerajaan itu lebih cemerlang dari yang lain? jika begitu bukankah kerajaan cina menang dari aspek begitu?

3)saya tidak menyokong mana2 kerajaan, cuma saya mahu menyatakan perbezaaan dari segi pemerintahan

4)saya bukan umno atau pas. saya hanya pemerhati

aku dh ckp dh,

encik rotan, apa sebenarnya yg ingin anda perkatakan..pendapat anda seolah-olah menidakkan kegemilangan islam..Jika pun org2 kristian menidakkan kegemilangan islam, biarkan ajelah..kenapa anda nak berdebat ttg perkara nie??

lebih elok kalau anda membincangkan mcm mana nak perkasakan islam diMalaysia atau bagaimanakah nak memperkenalkan islam dimata org bukan islam yg agama kita nie adalah agama keadilan & keseramataan..

lebih elok kita perkenalkan sejarah kebanggan kita di zaman Salahuddin Al-Ayubi, zaman Khalifah Umar Abdul Aziz dan zaman sultan Muhammad Al-Fateh kepada masyarakat bukan islam dari membincangkan masalah sejarah..tidak begitu??

apa niat encik rotan sebenarnya?? jgn jadi mcm pihak kristian barat udah ler..

ini kerna saya tidak nampak mana2 negara islam yang menerajui sistem kerajaan islam yang gemilang pada zaman sekarang, baik dari segi politik, ekonomi atau pentadbiran

apakah dengan berpandukan kerajaan islam, kita akan lebih maju? lebih kaya? lebih makmur dari negara yg mengamalkan sekular?

to rotan

sejarah boleh diputar belitkan walau ada sejuta pengkaji pun

tetapi alquran tidak boleh diputar belitkan

---------------------------------------------------

Dari koman anda saya kira anda adalah seorang Islam. Ajaran Islam, berlandaskan Al-Quran dan Sunnah menolak pemisahan Agama dan Politik. Rasulullah tidak memisahkan antara Al-Quran dan politik. Maka di sini jelas anda tidak sepatutnya menyokong negara sekular melainkan anda seorang yang bukan Islam.

tk leh blah la korang nie..stakat komen kt sni je gempak..g bg pndapat la kt pak2 mntri tu..

ya saya ada menulis perkataan berikut

tapi adakah pernah anda terlintas bahawa itu semua hanyalah quotation yang saya amik dari internet? atau saya tuliskan berdasarkan apa yang diucapkan oleh orang islam?

ia juga mungkin satu cara saya untuk menarik perhatian orang islam disini

apa agama saya, apa kaum saya itu sila tolak ketepi

kita berbalik pada induk soalan saya

"sekarang ini cuba banding %koruption dan GDP per capita di negara islam dan negara sekular, yang mana satu lagi gah"

INILAH RAKAN UMNO, PEMBENCI DAN PENENTANG ISLAM. YANG KORANG SOKONG KAFIR PEMBENCI ISLAM NI APASAL HA??? BEST KE MENENTANG ISLAM BERSAMAMA KAFIR NI?

ini kerna saya tidak nampak mana2 negara islam yang menerajui sistem kerajaan islam yang gemilang pada zaman sekarang, baik dari segi politik, ekonomi atau pentadbiran

apakah dengan berpandukan kerajaan islam, kita akan lebih maju? lebih kaya? lebih makmur dari negara yg mengamalkan sekular?


Kerana itu saya bertanya kepada anda apakah agama anda?

kita hanya berdebat
bukan hendak bermusuh

apakah memang benar kafir itu musuh islam? apakah ia membawa makna yang kaum cina di malaysia ini musuh orang melayu yang beragama islam?

bukan semua orang kafir itu jahat
bukan semua orang islam itu baik

To rotan,

"sekarang ini cuba banding %koruption dan GDP per capita di negara islam dan negara sekular, yang mana satu lagi gah"

Setahu saya tidak ada lagi negara zaman sekarang di dunia ini yang tidak mengamalkan pemerintahan sekular. Jika ada sila nyatakan negara manakah itu?

Jika anda ingin membandingkan antara NEGARA SEKULAR dan NEGARA ISLAM, maka anda harus membandingkan NEGARA SEKULAR dan Empayar ISLAM zaman rasulullah.

saya mungkin islam, dan saya juga mungkin kristian

saya muncul sebagai kaum melayu, dan saya juga muncul sebgai kaum cina

apakah tujuan kita mengemulasikan kerajaan islam jika ianya tidak mendatangkan manfaat?

apekah tujuan sebenar kita mengagungkan kerajaan islam yang sudah jatuh akan kegemilangan nya sejak empayar ottoman?

Tunisia, Mesir, Turkey, Libya semuanya negara sekular. Mana negara yang tidak sekular?

Dah Tentu Klu Sesebuah Negara Tu mengistiharkan negara mrk negara islam tp x mengamalkan ajaran islam sperti kebanyakan negara islam skrg ni x brmakna islam tu x bagus. yg x bagusnya org yg mntadbir negara tu sbb masih mngamalkan rasuah dn mmbiarkan maksiat brleluasa. klu mrk btul2 mngamalkan apa yang islam ajarkan n mngikut aturan islam nescaya negara tu akan jdi cemerlang, gemilang n trbilang.

"Jika anda ingin membandingkan antara NEGARA SEKULAR dan NEGARA ISLAM, maka anda harus membandingkan NEGARA SEKULAR dan Empayar ISLAM zaman rasulullah."

to rejam

saya tiada data untuk zaman rasulullah
bagai mana untuk saya membezakan kedua2 negara tanpa ada maklumat tepat tentang ekonomi pada waktu itu.

jadi bagaimana dengan pakistan yang mengamalkan pentadbiran islam?

adakah negara mereka mahsyur dari segi ekonomi dan apekah rakyat mereka dapat hidup aman damai bersama orang bukan islam?

apekah kita perlu mengemulasikan pentadbiran yg diamalkan pakistan?

Encik Rotan,

mungkin anda bukan islam sebab anda tidak mengakui agama anda..dan anda juga meragui sejarah Islam..weird utk org yg beragama Islam seperti saya..

mmg betol sejarah ketamadunan yg bertahan sehingga sekarang adalah China..tetapi itu diluar konteks keagamaan..disini kita bincangkan ketamadunan agama bukan ketamadunan budaya..Islam juga mengakui dan mengkagumi kebudayaan China sehingga Nabi Muhammad s.a.w berpesan jika menuntut ilmu, tuntutlah ilmu hingga ke negeri China bg mengakui kehebatan China dlm Tamadun budaya (ilmu)..

berbalik pd sejarah ketamadunan Islam..sepanjang tamadun islam berkembang, ia telah mencipta dan memperkembangkan pelbagai ilmu ke serata pelusuk dunia..contoh2 ilmu seperti ilmu matematik, sains dan ilmu falak adalah ilmu2 yg menjadi kegilaan kerajaan2 kristian dahulu kala..kerana masa tue kerajaan kristian dalam Zaman gelap, mereka ingin mendalami dan mengkaji ilmu yg dibawa islam kerana mereka bosan dgn kongkongan Gereja yg memusuhi sebarang ilmu selain dari buku Bible..

terdapat juga ilmu berbentuk hiburan dan seni seperti bidang muzik dan puisi, semua peninggalan itu masih ada lg diteruskan oleh budaya Sepanyol kristian selaku negara bekas ketamadunan Islam disana..

sepanjang ketamadunan Islam, ia telah mengekalkan rekod tanpa kezaliman terhadap bangsa yg menganut agama selain Islam..malah mereka yg bkn beragama Islam amat membenci pencerobohan pihak kristian tatkala perang salib tersebut..salah satu kaum yg gembira tak lain dan tak bukan hanyalah kaum Yahudi sahaja..

kesimpulannya, bukanlah kecermerlangan ilmu atau pendidikan yg Islam mahu tunjukkan..yg penting disini adalah keadilan & kesamarataan, jika ini kita kecapi di negara Malaysia pasti automatik tamadun Malaysia sebagai negara islam berbilang bangsa dan agama maju dan jaya seperti sejarah dahulu..insyaAllah..

to Nestlo Pening

**Mari bantu PAS perkenalkan Islam!! Mari bantu DAP menyayangi Islam!! Mari bantu PKR memperjuangkan rakyat tidak mengira bangsa atas nama Islam!!*

ternyata nestlo pening bukan saja pening tapi ternyata biol dan bodoh.

dah terbukti DAP takkan sayang islam la bodoh. bak kata karpal singh nak tubuh kerajaan islam "over my dead body"

PKR nak perjuangkan rakyat?? nak perjuang islam?? tengok perangai anwar n azmin pun dah tau dorg semua ni nak kembongkan poket sendiri. pkr tu perjuangkan anwar adalah.

bodoh punya nestlo pening.

"sepanjang ketamadunan Islam, ia telah mengekalkan rekod tanpa kezaliman terhadap bangsa yg menganut agama selain Islam..malah mereka yg bkn beragama Islam amat membenci pencerobohan pihak kristian tatkala perang salib tersebut..salah satu kaum yg gembira tak lain dan tak bukan hanyalah kaum Yahudi sahaja.."

saya rasa rekod itu bukanlah alat yg teepat untuk dijadikan ukuran.

agama islam menyarankan pengikut islam supaya berkelakuan baik, tapi bukan semua orang islam berkelakuan baik

semua agama menyarankan moral yang baik terhadap pengikut mereka. semua agama adalah baik, yang menzalimi itu bukan lah agama, akan tetapi pengikut agama sedemikian

cuba fikir dari segi ini

perang salib berlaku kerna persengketaan agama islam dan kristian. apekah agama itu mendorong pada persengketaan?

israel dan palestin saling berbunuhan. apakah jika pentadbiran yang diamalkan mereka bukan lah berlandaskan agama, apekah mereka akan saling berbunuhan?

apakah kita perlu brand kan semua premis, makanan dan juga negara sebagai islam untuk menunjukkan ketaatan kita pada agama?

tidak cukup kah jika individu itu sendiri beragama islam?

Akidah + Syariah + Akhlak = barulah dikatakan Negara Islam
(cth M'sia : Akidah (ada)+ Syariah (takde)+ Akhlak (xde rasanye))
(cth negara arab : Akidah (ada)+ Syariah (ada)+ Akhlak (belum pasti ada)
Zaman sekarang ni setahu sy dh x de negara yg boleh dikategorikan sebagai "Negara Islam"...cuma yang ada hanyalah "negara orang Islam"...sebab tu byk korupsi..muslim x semestinya mukmin..Wallahua'lam..

kita semua dah tahu yg kerajaan islam sekarang hanya pada nama,apasal nak bandingkan dengan sekarang??..mahathir pun istihar msia negara islam,anda percaya?? macam nak bandingkan harga minyak dengan singapura je...
pemerintahan islam yg sebenarnya zaman khlifah telah tumbang..
perjuangan pas mahukan kerajaan islam berpandukan al-Quran dan as-Sunnah,kita mahu ambil contoh kerajaan islam seperti zaman nabi,zaman sahabat,dan zaman para khalifah..
bukannye mahu ambil contoh zaman mahathir,zaman mubarak,zaman gaddafi..

Sejak bila MCA menolak PAS?dah 50 tahun lebih dah..namun PAS tak juga tumbang2 sebab DAP dan PKR akan mengapitkan..Bila masa PAS nak sertai BN..pegi lah mabuk dgn angan2 taik ayam nya..Pakatan Rakyat telah hampir kePutrajaya..UMNO,MIC dan MCA semua kita tolak kasi tumbang...

pakistan juga kerajaan berpandukan al-Quran dan as-Sunnah. apekah malaysia mahu mengikut jejak langkah corak pemerintahan pakistan?

saya ada baca yang kalifah ali dibunuh oleh puak khawarij kerana persengketaan kaum.

adakah wajar lagi kita mengikut pentadbiran mereka?

betol encik rotan..statement anda mmg betol..

hanya pengikot agama yg menentukan nilai moral mereka..bkn salah agama jika mereka menzalimi pihak lain..

tetapi encik rotan perlu ingat, sejarah ketamadunan Islam dibandingkan sehingga ketamadunan awal Utmaniah atau ottoman saja..tak termasuk zaman kejatuhan sehingga kerajaan islam kini..

kami sebagai umat islam pun menolak dan mengutuk perlakuan perlakuan yg membezakan bangsa dan agama seperti skang..maka wajarlah perkara yg saya sampaikan tiada kena mengena dgn kerajaan islam skang mahupun Malaysia..

sy cuma mahu encik rotan faham cara pentadbiran negara islam kini tidak sama dgn dgn ketamadunan islam dahulu..walaupun kini sebuah negara islam dikatakan islam, tp mungkin ia kerana agama rasmi negara tersebut atau majoriti rakyatnya beragama islam..tapi isi pentadbiran tetap sekular..

disini sekular bukanlah perkara terbaik jika kita ingin bincangkan tentang kecermerlangan negara dan rakyatnya sbb dimana-mana negara sekular yg mengamalkan demokrasi tidak terlepas dari menzalimi rakyatnya..ini fakta yg tak dapat kita buang atau buat2 lupa..

encik rotan carilah sebanyak mana info pun tentang ketamadunan negara berasaskan agama lain..mmg tak sama dgn Islam..pendapat saya bukanlah pula pendapat angkuh kerana Islam, pendapat saya semata-mata memperkenalkan sistem pentadbiran Islam adalah sederhana, berpendirian, adil dan saksama berdasarkan sejarah ketamadunan Islam dahulu..

**Islam tidak pernah mengurangi agama dan bangsa lain, itulah nilainya..selain itu hanyalah dari kerakusan manusia sendiri**

ape kate kite kasi pas praktikkan islam sbenar pd pru13 nnti?? bru kte taw org bkn islam suke @ x....

-kayu-

berdasarkan bacaan saya
semua tamadun mereka ada waktu kegemilangan mereka dan kejatuhan mereka. dan saya tidak rasa bahawa satu agama itu lebih baik dari agama yang lain. kerna pengamatan dan perspektif manusia itu subjektif

saya ingin bertanya lagi
apekah jika malaysia mengamalkan pentadbiran islam sepenuhnya, maka "hak istimewa orang2 melayu" akan dihapuskan?

saya tidak rasa polisi menolong satu bangsa sahaja yang diamalkan islam. NEP juga perlu wujud untuk semua kaum, dan dasar hak istimewa orang melayu sedikit sebanyak menindas kepentingan kaum lain. tambahan lagi dengan kewujudan parti PERKASA. apakah pendapat saudara sekalaian?

dear tanpa nama 8.51pm yg belajar tak tinggi tapi mcm prof kangkung..

pasal karpal aku malas nak komen, ko tue mmg manusia yg malas membaca..dahlah malas membaca, soklan ko pun mcm yahudi mabok..asik2 bertanya je tak habis2..

siapa kau nak menghukumi DSAI?? ada ko nmpk dgn batang konek kau?? kalo aku suruh karpal seret ko skali apa mcm, ko tak tahu ke menjadi satu kesalahan menjatuhkan sesuatu pertuduhan sebelum mahkamah?? of course la ko tak tahu..sbb ko pemalas..

disebabkan sebilangan pencacai umPORno sebeginilah, ramai melayu yg dpt nama buruk..nak2 plak ko tue bwk nama islam..lagilah terok..menyusahkan..

kita nak nama agama kita gemilang, ko lg membusukkan..apa kerugiannya kalo DAP menyayangi islam?? dan apa keuntungannya MCA mengherdik Islam?? lainlah pencacai umPORno suka herdik agama org lain, patutlah sebilangan cina & india tak respek agama islam..

**umPORno tak bleh pakai lg, meh la tinggalkan parti sesat nie**

KAH! KAH! KAH! Syabas kepada Encik Nestlo Pening! Aku suka cara nko berhujah! Superb! Best! Salute! Nanti kalo perlu aku akan tambah tapi aku rasa buat masa ni ... tak perlu tambah dah! Memang padat!

encik rotan, tak salah soalan anda..

saya tahu anda keliru dgn konsep ketamadunan budaya dgn ketamadunan islam..ketamadunan budaya berasaskan tamadun bangsa tersebut tanpa mengira faktor agama..ketamadunan agama (Islam) berasaskan pegangan tanpa mengira bangsa..

betol, disini ketamadunan islam mencakupi semua bangsa..bkn saja bangsa, malah agama lain dibawah pentadbiran kerajaan islam..Islam tidak mengangkat@mengagongkan sesuatu bangsa dan merendahkan bangsa yg lain..Islam itu adil..

tapi diMalaysia lain..di Malaysia, telah menjadi perkara wajib kita menghormati perkara 153 di bawah perlembagaan bangsa melayu & bumiputera adalah bangsa yg mempunyai hak istimewa berasaskan beberapa perkara dan perjanjian kemerdekaan antara pemimpin melayu/bumiputera dan british waktu itu..

adalah tidak adil jika ingin menggunakan konsep keadilan Islam bagi menghapuskan perkara 153 tersebut kerana hak istimewa itu adalah salah satu entiti dari kemerdekaan tanah melayu dan bumiputera sabah serta sarawak..

yg perlu kita lakukan ialah memastikan pentadbiran kerajaan mengikuti Garis Panduan pemerintahan Islam yg adil bg menjaga keadilan terhadap bangsa dan agama yg lain..

kristian nk berdakwah, boleh..hindu nak sembahyang, boleh..buddha nak buat upacara, boleh..nak slot2 rancangan di TV, boleh..asalkan tak provoke agama2 yg lain..

kepada rakyat yg beragama Islam pula, kami jadikan ini satu peluang bg memperkasakan lg agama kami..maka wajarlah ketamadunan Islam yg dahulu kami jadikan panduan bagaimana ketamadunan Islam dahulu gemilang tanpa menyentuh isu-isu sensitif bangsa-bangsa yg lain..

rotan awak adalah org kafir yang nyata dari apa yang saya perhatikan tulisan awak dan sesungguhnya awak tiada dalam agama Allah dan tidak tahu menahu pekara ahir zaman .


ady

en rotan,

anda pastikah parti2 kaum2 lain tk menjaga hak kaum mereka? cb bgi cth?

ady. jangan sesuka hati tuduh orang kafir. berdosa besar. bertaubat lah.

cua sualek itu memang bukan islam tp bagai mana dg yg melayu menentang islam ni apa kh mereka ini masih lg islam. AKU BACA SUELEK CKAP MCA TIDAK TERIMA ISLAM ,TP UMNO BERIYA2 MENGATAKN YG UMNO ITU MEMBELA ISLAM.,BN MEMPERJUANGKN ISLAM ,MANA YG BETUL NI. AKU KELIRU LH. ATAU KITANI MEMANG DH KENA TIPU HIDUP2,

yg aku tk fahamnye kalau bangkit je isu keistimewaan melayu pesal org melayu sahaja yg kena bertolak ansur...kenapa????? cb yg lain tolak ansur gak.....bagi org melayu kuasai ekonomi 70%....ada berani?

-giZZZZ-

AKU RASA BUKAN MCA AJA YG TAK MAU TERIMA ISLAM,UMNO PUN TAK NAK ISLAM TP NK BUANG TK BOLEH.JD LTK DALAM IC SUDAH , PASAL TU MALAYSIA NI MENGAMAL KAN POLITIK LUCAH.

Pendidikan untuk bangsa Melayu sekelian..Jika kita amalkan konsep pentadbiran Islam yg adil kita tak kan dengar isu-isu Hak Istimewa lg..Inilah padahnya jika kita menzalimi bangsa dan anutan lain sehingga bangsa lain mempersoalkan Hak Keistimewaan Melayu..renung renungkan & selamat beramal :)

Wasiat yang disampaikan semasa raja-raja Melayu menurunkan tandatangan persetujuan pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu pada 5 Ogos 1957 itu ialah:

Kami namakan dan kami panggil akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung Persekutuan Tanah Melayu (sekarang dikenali dengan nama Malaysia).

Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytihar dan simpan untuk anak cucu kamu, selain gunung-ganang, tasik dan hutan simpan, Tanah simpanan Melayu sehingga nisbah 50 peratus, selebihnya kamu rebutlah bersama-sama kaum lain.

Bagi menjaga kamu dan bagi melindungi anak cucu kami serta harta milik kamu, kami tubuhkan Rejiman Askar Melayu selain untuk membanteras kekacauan dalam negara dan ancaman dari luar negara.

Kami kekalkan dan kami jamin kerajaan dan kedaulatan raja-raja Melayu memerintah negara ini.

Kami isytiharkan Islam adalah agama Persekutuan.

Kami tetapkan bahasa kebangsaan ialah bahasa Melayu.

Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada raja-raja Melayu untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan kepentingan sah kaum-kaum lain (kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

UMPORNO ni boleh tido sebantal dengan MCA sebab bg mereke Babi je yang haram. Arak, judi, zina kira halal bg islam versi UMPORNO ni . tu la Islam yang di perjuangkan UMPORNO ni. dah 50 tahun MCA perintah Malaysia ni puak2 UMPORNO ni ada kisah? kuman seberang sungai nampak, babi depan mata wat2 tak naampak.

CSL cakap mcm tu ada sbb kawan-2..
diatakut bersunat..
tu sbb dia tolak Islam.
heheheeh.....

MSN75

en nestlo...mslhnye diorg ni tnh2 org melayu pn diorg nk rebut....ditmbh lagi dgn org2 melayu yg sanggup gadai nama utk kegunaan diorg....yg aliran sekolah masing2 diam pulak...yg blh bertutur dlm bahsa dorg diam pulak...yg blh berniaga sesenangnye kt bumi malaysia ni diam pulak...

>>>>me>>

KENAPA ORG MELAYU TIDAK BOLEH MENGUASAI EKONOMI,KERANA PEMIMPINYA MENIPU PENGIKUTNYA ,CONTOH. JIKA KITA MASUK KAMPUNG , PEMIMPIN AKAN BRHUJAH ,INI HAK KITA ,HAK ORG MELAYU MESTI DIPERTAHANKAN,TP TIADA USAHA UTK MEMAJUKAN EKONOMI ORG KAMPUNG,KENAPA.KERANA APABILA SAMPAI PRU AYAT INILH YG AKAN DIULANG2.SEDNGKN PELUANG EKENOMI HANYA AKAN DIMANOPOLI OLEH ORANG TERTENTU SAHAJA.YG KAYA BERTAMBAH KAYA.YG MISKIN TERUS MISKIN .SAMPAI PRU AYAT MEMBELA MELAYU DIULANG.UTK KEPENTINGAN POLITIK UMNO.AJA.

TNb 10.32...itu dri stu aspek...tpi kalau awak nk lihat dri satu aspek yg lain....berdasarkn pglmn sy memng susah org melayu nak berniaga krn sistem perniagaan kt msia ni dikuasai oleh satu2 kaum....modal...tmph credit dll mmg susah nk dpt. maknanye kalau org melayu nk berniaga kena sedia modal yg besar.

UMPRONO NI KLAU PERLU MAKAN BABI DIA SANGUP.JANGAN KTA MAKAN BABI,HUKUM TUHAN PUN DITENTANGNYA.

berapa kali kau tengok konek anwar... tak stim ke.. mesti lepas kau tengok kau melancap kan... dasar mat gay la kau ni.

Pohon share :)

TMPA NAMA 10.28 MEMANG OTAK KAU NI OTAK ORG OMNO ,KAU INGAT ORG CINA TU MENIAGA TERUS DG MODAL YG JUTA2 KE .KALAU TK BRMODAL MULALH DRI BAWAH .JNGAN ADA DUIT BLI KERATA BARU .MODAL MENIAGA KAWIN BARU .OTAK UMNO.

TNb 10.45 apa otak UMNO? pglmn aku sndr...suka aku la nak cakap. yg tk ade pglmn ckp lain la...mmg diorg tk terus guna modal juta2 tpi diorg dh berniaga dr zaman penjajah lagi...dasar pecah perinth inggeris... yg diteruskan smpai skrg. jdi tkde mslh kalau org melayu ramai kerja gomen. Apa yg aku nk ckp kalau nk ubah bkn satu pihak yg kena berubah...semua pihak...bkn org melayu shj kena berubah...ada paham???

CHUA SOI LEK BERANI MENYATAKAN PENDIRIAN BN

bagus ada org mcm chua soi lek dalam bn.

biar dia menjelaskan pendirian bn yg sebenar. selagi umno tidak membantah maka jelaslah chua juga bercakap bagi pihak bn. umno malu2 hendak mengaku menolak Islam, takut org melayu menolak umno.

DI MANA PEKRASA DAN PEKIDA?

bukan setakat umno tidak membantah, malah perkasa dan pekida pun tidak membantah. di mana sepanduk memaki p...k pada DAP kunun menghina Islam dulu utk MCA?

sekurang2 nya mereka menasihati chua supaya jgn menyentuh mengenai isu berkaitan islam dan negara islam.

TAKUT HUDUD KERANA BANYAK JENAYAH

yg pasti chua sedang membayangkan bontotnya di rotan kerana salah laku sex dalam negara islam. tentulah seram sejuk dia. umno pun turut sama seram sejuk membayang hukuman hudud.

itu sebab pakai baju kalis peluru masa datuk t bersumpah. tp datuk tenggiling lupa baju tu tidak kalis malaikat maut.

MAKNA DISEBALIK KATA2 CHUA SOI LEK

tahniah chua kerana menjelaskan pendirian bn dan mewakili umno kepada umat islam, sudah jelas maksud kata2 chau itu membawa maksud:

1. bahawa bn dan umno menolak keras penubuhan negara pemerintahan Islam.

2. bahawa negara ini bukan negara pemerintahan Islam, hanya negara umat Islam yg diperintah secara sekular.

3. bahawa mengesahkan PAS memang berjuang utk negara pemerintahan Islam.

UMAT ISLAM BOLEH MEMILIH PERJUANGAN

di depan mata sudah jelas, pilih lah mengikut iman masing2. soal menang kalah, soal perlaksanaan Islam berjaya atau tidak, itu teknikal.

yg pertama ialah soal niat dan tujuan perjuangan. kalau dasar perjuangan pun sekular takkan lah hasil perjuangannya Islam pula?

PERJUANGAN ISLAM YG LEMAH LEBIH MULIA DARI PERJUANGAN MENOLAK ISLAM YG KUAT

perjuangan Islam yg sangat lemah lebih mulia daripada perjuangan menolak Islam yg kuat. mencari2 kelemahan pemerintahan Islam hanyalah suatu usaha seperti yahudi mencari2 alasan utk menolak ajaran Nabi Musa as.

ROTAN? BUAT BUKU LAH SENANG

rotan? penulis baru, panjang sangat tulisannya. buat buku lah senang.

hamba hanya sempat baca mengenai saudara tidak mahu menyatakan agama saudara dgn jelas.

bagi hamba, sikap itu menjelaskan dgn sejelas2nya bahawa tuan hamba memang pihak 'disana'.

wallahualam

AKU DENGAR NAJIB AJAK PAS MASUK BN TP MCA CKAP TAK BOLEH,BLUM AKU DNGR MIC CKAP.JD KLAU PAS MASUK BN ITU MCA KELUAR BN LA.

TNb 10.45 yg ko jeles org kawin dua tu pehal????? bingai n sengal betul la ko ni

ROTAN,aku ingat kau ni belum belajar tentang islam.untuk pengetahuan kau ugama islam tu untuk dunia ahirat yg terbaik disisi ALLAH.ugama yg terbaik utk manusia yg beriman, tak tahulh kau ni kok tak beriman.

aku suka dgn tajuk muka depan berita minggu ari ni.. dah mcm kata dulang paku serpih.. itu lah pak najib nye..

rotan berkata...

saya mungkin islam, dan saya juga mungkin kristian

saya muncul sebagai kaum melayu, dan saya juga muncul sebgai kaum cina

apakah tujuan kita mengemulasikan kerajaan islam jika ianya tidak mendatangkan manfaat?

apekah tujuan sebenar kita mengagungkan kerajaan islam yang sudah jatuh akan kegemilangan nya sejak empayar ottoman?
1 Mei 2011 8:44 PM

ORG YANG MERAGUI ISLAM SEPERTI INI ADALAH KAFIR
ADAKAH TIDAK ANDA MEMBACA TULISANNYA ITU ......

ADY

MCA or DAP aku memang tk harap

wahai semua kaum Adam, tuduh menuduh, kafir mengkafir bukan menunjukkan kita ni org yang kamu katakan islam.... kamu laungkan negara islam, nak kan pemerintahan islam tapi tanya dalam hati kalian juga, apakah kehidupan kamu sebagai seorang individu berlandaskan islam.. Malaysia tidak menghalang sekiranya kalian mengamalkan cara hidup sebagai seorang muslim.... jangan berhujah je...amalkan, perbetulkan juga diri, jangan asyik tengok babi depan muka orang, tapi jeling-jelinglah najis babi yang terpercik di tubuh sendiri....tea o ais

wahai semua kaum Adam, tuduh menuduh, kafir mengkafir bukan menunjukkan kita ni org yang kamu katakan islam.... kamu laungkan negara islam, nak kan pemerintahan islam tapi tanya dalam hati kalian juga, apakah kehidupan kamu sebagai seorang individu berlandaskan islam.. Malaysia tidak menghalang sekiranya kalian mengamalkan cara hidup sebagai seorang muslim.... jangan berhujah je...amalkan, perbetulkan juga diri, jangan asyik tengok babi depan muka orang, tapi jeling-jelinglah najis babi yang terpercik di tubuh sendiri....tea o ais
1 Mei 2011 11:26 PM

islam kah kamu ini sekarang??????????

apa mamat kat atas ni,,,,mana hujah nya, ceramah umum kot

dee..

salam...

Kat sinih pun kiter dh gaduh2 bagai nak rak....blom lagi bersua muka...kita kan bersaudara...org2 dorang lagi suke tgok kiter berbalah sesama kita...

Dorang dh mcm separuh berjaya porak peranda kita...masih blom terlambat kita menolak dorang...semuanya di tangan kita...

bisnes dorang yg jelas hukumnya haram pun org kita ade yg support...arak,disko,pakaian...hmmm,org kita juga yg majukan dorang...so tak pyh la kita tuduh-menuduh sesama kita...tepuk dada, tanyelah hati sendiri...

Wassalam

macammne kita nk berjaya klu dalaman kita gado2........

bro

rasa cam byk lagi kenyataan anti Islam dia ni.kalau lu rajin,bole kumpul sume bukti2 dalam satu artikel khas downloadable yg MCA tolak Islam utk PRU preparation

dah sah sekarang yang anti Islam bukannya DAP tapi Umno dan MCA

nama dah cina dan kafir........agak agak cina nie lupa dah sejarah 13 mei.........mungkin nak kene buat balik situasi 13 mei nie baru dia tau langit tinggi atau rendah............menghina agama islam..........tak mustahil.pas nie ada csl nie mengigil.....takut

kita org dah lama tahu perihal BN ni.dia org ni tak takut tuhan.yg penting bg dia org hidup mewah tanpa gangguan.masalah sosial tak selesai2.mcm mana nak dapat negara yg aman dan makmur.nampak mcm tenang dan aman tapi dah parah.inilah akibat hukum tuhan di buang ke longkang.dia org ni nampak mcm percaya tuhan,sujud tiap2 waktu kalah imam kat mekah...tapi syg tak yakin dgn janji ALLAH.jgn ikut barat sgt2 negara dia org maju tapi tak de redha ALLAH.itu fasal kejap2 bala dtg.nak dapat sokongan bukan cara korbankan agama,bila Allah redha barulah ada sokongan secara automatik.

aku dh ckp dh,

encik encik sekelian, jgn kita timbulkan permusuhan kaum..pencacai umPORno ada reason dia sbg melayu ultra, memperjuangkan ketuanan melayu..itu kita faham..tapi...ada tapi..

yg patut kita kutuk adalah, meggunakan ketuanan melayu bagi mencuri dan menipu orang melayu yg lain..menggunakan ketuanan melayu untuk 2,3 poket kroni2 diatas..itu yg patut kita kutuk..

cina dan india tak salah, mereka hidup di Malaysia sudah cukup lama..dah 3,4 keturunan..wajarlah mereka hidup di Malaysia sebagai warganegara yg mengambil bahagian memakmurkan ekonomi negara..

yg salah adalah melayu yg menggunakan ketuanan melayu yg menjual sebahagian hak dan bahagian melayu yg lain semata-mata kerana wang dan kuasa..mereka yg menjual tanah2, balak2, bahagian2 perniagaan (ali baba) kpd cina & india..salah mereka, salah umPORno kerana membiarkannya..

yg salah adalah mereka yg tidak memberi sebahagian hasil mahsul negeri kpd org melayu kita seperti cukai tanah, untung minyak & hasil bumi (emas,perak) dalam bentuk sepatutnya..

yg mereka buat adalah mengenalkan cara2 berhutang, biasiswa kontrak, riba', kemudahan tidak kekal dan byk lg perkara yg tidak menguntungkan melayu..

kita harus ubah ini, jgn biarkan diri kita tenggelam kerana isu2 kaum dan isu2 agama..sedarilah ini kerana skang kita hidup dizaman fitnah..lebih baik kita tinggalkan dan majukan apa yg sepatutnya kita sebagai melayu patut lakukan dari sejak merdeka lagi..

**sudah 50 tahun, patut Melayu bukan lagi penoreh getah mahupun pengait kelapa sawit**

Laut China Selatan ORIGINAL&SPICY delete 2 May 2011 at 11:43

mengambil kira kenyataan dari orang yang sundiri kantoi menutuh pelacur ,MCA nak keluar silakan,aku tak rasa semua orang cina yang berotak macam solek,aku tengok orang cina dan kaum2 lain boleh jer terima PAS.siap gantung bendera kat rumah panjang.

maka dari aku terus kutuk2 PAS dan UMNO tapi tak dapat apa-apa,aku doakan Penggabungan 2 parti umat melayu ni. aku harap korang berbuat benda yang sama.penat pulak tengok sesama melayu bergadoh.insyaAllah ketuanan melayu yang menipu mencuri dalam UMNO bolehlah dibasmi dengan penggabungan ini hehe.

amacam?baik tak aku komen harini?keh keh keh

kalau keadaan mendesak, umno sanggup reka krisis perkauman demi mengekal kuasa.

mungkin mca akan diguna utk cetus isu perkauman, tp yg akan dikenakan tindakan ialah DAP.

berhati-hati...

Laut China Selatan ORIGINAL&SPICY delete 2 May 2011 at 12:16

so PAS gunakan DAP sebagai alasan supaya tolak Hudud?boleh aku berteori gitu?get real brother.kalau awal2 nak mengekalkn kuasa UMNO boleh terus sombong dan tak pedulikan PAS,apedehal nak guna MCA,im sorry to say,sebagai parti komponen yang tak banyak membantu menaikkan nama BN,statement CSL ni boleh lah korang anggap macam gossip murahan.

krisis perkauman bukan sesuatu yang boleh direka-reka macam tu je ,kalau dah hati tersimpan bara,disimbah minyak naik jugak.tepuk sebelah tangan tak bunyi kalau dah tak berniat.setakat nak buat fitnah kosong zaman macam ni tak pakai dah,paling-paling pun demo je kan?tunggu makkal sakhti 2.0,keh keh keh

bincang pndapat rotan tk habis2 dr semalam..kita nk wt negara islam berdasarkan alquran dan sunnah..semua sejarah yg telah tercipta hanye mengajar kita...kita sendiri bole cipta sejarah mgujudkan negara islam..jom sama2 sokong ..supaye bahagia dunia akhirat..tk kira la sape nk buat samada najib ke tok guru ke anwar ke yg pasti kita sokong asalkan matlamatnye sama ..negara islam yg mgamalkan undang2 islam..tk de lagi undang2 yg adil kecuali islam..

Bravo to rotan and nestlo pening...
Komen anda berdua menarik, dengan hujah baru boleh diterima akal oleh pembaca..
Kalau hujah pencacai UMNO kat sini hanya mengulang2 cerita dari TV3/TV1 atau surat khabar pembungkus najis saja....

Kepada saudara roton aku ingin mengulas sedikit soalan sedara mengenai."
"sekarang ini cuba banding %koruption dan GDP per capita di negara islam dan negara sekular, yang mana satu lagi gah"
Sekarang ini sebenarnya susah untuk sedara katakan Negara Islam..kerana secara keseluruhannya semua pentadbiran adalah secara sekular.Cuma kita boleh panggil negara majoriti umat Islam.Negara Islam adalah semua sistem pentadbirannya berpandukan AlQuran dan Hadis Nabi saw.Jika anda ronda satu dunia hatta ke Arab Saudi pun anda tidak akan jumpa.Pakistan sendiripun bukan sepenuhnya menghukum dengan hukum AlQuran...
Negara bukan Islam(sekular) index rasuah mereka rendah bukan kerana mereka mengikut ajaran Agama mereka sangat tetapi tahap kesedaran pemimpin mereka(sivik) begitu tinggi dan mengamalkan undang2 yang mereka buat..
Di Malaysia undang2 sendiri pun dilanggar..golongan yang bernama pemimpin akan terlepas dari undang2.Jika beginilah sikap pemimpin maka akan lagi teruklah rakyat bawahan...
"Bapa borek anak rintik."

saya pula berpendapat yg rotan seolah-olah keliru dalam erti sebenar islam,apa yg islam inginkan,apa yg islam perjuangkan dan apakah islam itu benar,beliau seolah sedang dihimpit persoalan dan keadaan..membanding bandingkan kemajuan sesebuah agama dan kejayaan jika agama dianuti dan diamalkan secara menyeluruh dalam sesebuah negara.

mungkin juga kerana terlalu berpelajaran sehinggakan beliau keliru dengan dengan fakta sejarah dan keadaan sebenar yg berlaku di hadapan mata beliau..jika en.rotan seorang islam,diharuskan encik untuk lebih mendekati allah,supaya dapat membuka segala persoalan dan meleraikan kekalutan diminda ,kerana adalah tidak harus kita sbgai islam untuk meragui kebenaran islam itu sendiri.

jika en.rotan adalah dari agama lain dan dari golongan yg berpelajaran diharuskan en.rotan meneliti dan memahami isi kandungan al-quran untuk mencari jawapan kepada persoalan2 di minda en.rotan..kerana di al-quran itu ada segala jawapan dan cuba cari punca kenapa kami amat berpegang teguh pada al-quran,kenapa kami sanggup bergadai nyawa demi kehormatan al-quran itu..bukanya asyik cuba mencari setiap keburukan dan kelemahan agama yg wujud didunia ini..




di9 langat

UMNO = MCA = ???? lu pikir la sndiri..

renung2kan dan fikir2kan..

KOMEN TERBAIK ISU CHUA SOI LEK LAKNAT NI ...


http://ccheckmate.blogspot.com/2011/05/woi-ahli-umno-yg-bodohtangkap-la-cina.html

Dalam masa sama, tembelang PM Malaysia sekarang dan sebelum-sebelum ini pecah tanpa di sedari.. hahaha.. lagi-lagi... cakap banyak-banyak, biar lebih banyak yang pecah, mcm telur busuk.

Kesian Orang Islam yang mengaku Islam .. hehe


EmoticonEmoticon