Penjawat awam diugut dalam diam?

SEBUAH lagi email dan photo dihantar oleh salah seorang pembaca MiLo SuaM.



(mohon dirahsiakan email aku ni)

Salam bro,

Aku saban hari hantar wife kat Putrajaya, Kompleks C. Then sebelum nih kat tepi pagar masuk tu adalah satu banner bergambar najib ngan menteri putrajaya tu tengku ape ke nama dia tu. Tulisannya - When you drink, remember your source. Gila punya kelakar la bunyi dia. Tak best langsung dan tak de ritma pun. Saban hari juga la jadi bahan kutukan antara aku ngan wife.

Then hari nih bila aku lalu kat tempat yang sama, banner ngan tulisan pun dah tukar pulak. Bunyi dia lebih kurang - dont bite the hand that feed you. kiranya maksudnya jangan la lawan atau tikam orang yang bagi korang makan. Kali nih aku nampak macam ada unsur ugutan tu. Kiranya kepada penjawat awam - korang jangan lupa yang korang kerja dengan kerajaan dan jangan lupa yang kerajaan yang bayar gaji korang.

Tapi nih aku nak ingatkan pulak. Jangan lupa yang gaji korang tu dari rakyat yang bayar cukai dan rakyat tu adalah korang (penjawat awam) tu jugak. So peduli apa dengan menteri tu. menteri bertukar ganti tapi kerajaan / penjawat awam tak bertukar. kan.

Terasa bangsat sangat muka dua orang yang ada kat dalam banner tu.

Sekian.

ReJaM© "Setiap harilah penjawat awam kena ugut kalau macam ni..."

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan