Siapakah sebenarnya Datuk Shazryl Eskay Abdullah?

Nama Datuk Shazryl Eskay Abdullah tiba-tiba melonjak selepas lelaki yang mengaku sebagai Datuk T (sebut Datuk Temberang) ini menayangkan video lucah lelaki mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ramai pembaca yang menghantar email meminta ReJaM© menyiasat siapakah Eskay ini?

Rata-rata pengirim yang menghantar email kepada ReJaM© mempersoalkan kredibiliti Eskay yang begitu berani mempermainkan nama Allah dengan bersumpah di sebuah masjid baru-baru ini semata-mata untuk meyakinkan masyarakat bahawa pelaku di dalam video seks yang penuh kepincangan itu adalah Anwar Ibrahim.

Ramai pembaca yang mempersoalkan mengapakah Eskay ini "pelat" mengucap syahadah, malah tersilap ketika memegang Al-Quran secara terbalik serta tidak fasih melafazkan kalimah "bismillah" semasa upacara sumpah laknat baru-baru ini.

Pada awalnya ReJaM© tidak mahu mendedahkan keperibadian Eskay. Namun setelah menyedari impak sumpah Eskay ini sudah sampai ke tahap mengelirukan malah memecah belahkan masyarakat, maka mulai hari ini satu persatu tembelang Eskay akan didedahkan hasil pendedahan orang yang sangat rapat dengan beliau.

Siapakah Eskay?

1) Eskay asalnya beragama Hindu. Bapa beliau berbangsa India dan ibu berbangsa Siam. Beliau anak ke-3 dari 4 adik beradik dengan seorang abang, dan seorang kakak, serta seorang adik. Nama abang Eskay adalah Chandran.

2) Tujuan Eskay memeluk Islam adalah untuk membolehkan beliau mendapat status 'Melayu/bumiputera' bagi mempermudahkannya dalam urusan perniagaan dengan kerajaan. Namun begitu Eskay tidak mengamalkan cara hidup Islam dan sering bergelumang dgn maksiat.

3) Eskay bercita-cita tinggi dan juga berminat dengan politik. Beliau pernah cuba merasuah pegawai JPN bagi menukar status bangsanya dari 'India' kepada 'Melayu/bumiputera' semata-mata kerana ingin memudahkan urusan perniagaannya. Eskay juga didakwa berminat untuk menjadi ahli UMNO tetapi gagal kerana status bangsanya.

4) Eskay mempunyai tabiat kuat minum dan suka mabuk. Tempat beliau berhibur adalah di salah sebuah bar di Hotel Armada PJ. Ketika mabuk, tabiat Eskay akan minum dengan gelas yang kacanya bukan dari jenis lutsinar supaya orang lain tak nampak apa yang diminumnya.

5) Eskay juga pernah mengadakan hubungan sulit dengan setiausaha peribadinya bernama Farah Hida. Sumber yang rapat dengan beliau tidak menyebut zina tetapi menyebut hubungan sulit. Farah Hida akan sentiasa menemani Eskay ke mana-mana beliau pergi termasuk lawatan-lawatan kerja ke luar negara. Eskay juga akan seringkali menyewa di Hotel Armada PJ bersama-sama dengan Farah Hida setiausaha peribadinya itu.

6) Menurut orang yang rapat dengan Eskay, beliau kini sudah putus dengan Farah Hida dan mempunyai teman wanita yang baru dan tinggal bersekedudukan bersama-samanya di sebuah kondominium di Ampang. Jabatan Agama Islam harus menyiasat dakwaan ini

7) Isteri Eskay pula kini tinggal di Sungai Petani bersama ibu bapanya. Difahamkan mereka masih suami isteri namun tidak lagi tinggal sebumbung.


Inikah orang yang mahu dipercayai sumpahnya? Orang seperti ini yang mahu dipercayai kesaksiannya? Beliau juga telah melakukan beberapa penipuan dan penyelewengan di dalam perniagaan, nantikan pendedahannya...

ReJaM© "Nantikan pendedahan seterusnya beserta dokumen dan bukti-bukti lain..."


PERHATIAN: Maklumat ini didedahkan oleh orang yang sangat rapat dengan Eskay, namun beliau tidak mahu identitinya didedahkan. MiLo SuaM juga telah berjanji tidak mahu mendedahkan identiti beliau, bagaimanapun pendedahan seterusnya akan disertai bukti-bukti dan dokumen berkaitan.

Hasil pencarian di Twitter ADUN Titi Serong, YB Idham Lim beliau mengaku bertanggung jawab mendedahkan seperti berikut. Sila rujuk, link-link berikut untuk melihat sendiri [Twitter], [Twitter], [Twitter], [Twitter], [Twitter], [Twitter], [Twitter]

214 Comments

  1. hehehehheheeee.... satu jer aku rasa pelik.... yg anwar takmau lafaz sumpah laknat kata yg dia taknak buat apahal.... berani kerana benar... pikir2 kan....

    ReplyDelete
  2. rantai 6 mei 10.37 a.m

    aku bkn maksudkan ape yg politician 2 ckp mase dorg nk berpolitik. aku mention kt sini, commentators yg post kt sini yg sesedap ati je nak maen2 kan hukum2 nie.mstylah org 2 muslim kn.dats y dorg boleh ckp pasal hukum islam. tp bile masing2 da xreti nk jage bahase sampai mempersendakan agame, tu yg x betol..

    *tlongla bro2 skalian.nk berpolitik jgn sampai AGAME tergadai*TQ*

    -F.D-

    ReplyDelete
  3. AGAMA ISLAM AGAMA YANG BENAR TETAPI MENGAPA KITA TIDAK MENGIKUT CARA DAN PERUNDANGAN ISLAM YANG DIBAWA OLEH NABI JUNJUNGAN KITA.KALAU KITA IKUT 100% CARA ISLAM MESTI TIADA MASALAH.

    ReplyDelete
  4. Ini adalah dari sumber yang boleh dipercayai, Milo ni species dua alam dan suka berdua duaan dengan kambing kat dalam bilik. Setiap kali kuar bilik, kambing tu mesti jalan kengkang...kawan kepada Milo ni cakap, bukan gua cakap. tapikan tapikan tapikan kawan dia taknak dedahkan identiti dia tawww sebab takut penyokong blog ni blasah dia...tak caya? Haaa nanti saya bagi bukti dia...ahahahaha siap ada bideo lagi.

    Bai citer lu macam citer budak tadika ler. Lain kali kalau ada bukti tunjuk jer...ni main cakap kosong susah Bai, atau main hearsay. Lu bajet cerita lu fakta lah...ini more to auta bai.. lu tau beza ka auta dengan fakta? Lu kechik kechik dulu mesti kaki gebang kan.

    ReplyDelete
  5. ....................../??/)
    ....................,/?..//
    .................../....//
    ............./??/'...'/???`??
    ........../'/.../..../......./??\
    ........('(...?...?.... ?~/'...')
    ........\.................'......../
    .........'\'...\............ _.??
    ............\...............(
    ..............\.............\

    YOU ANWAR DAN PR....
    PAKATAN ALJUBUR...
    KETUA PUN MORAL JIJIK...INIKAN PULA PARA AHLI DAN PENYOKONGNYA paria...fuck offf!!!

    amboii..mulut cam longkang nohh..
    cermin diri tu dulu kalau kau tu betol2 elok sangat!kalau pr jubur hang apa?ponggong?
    UMNGOK tu elok sangat!yang pengikutnya semua bodoh2 dok ikot ponggong najis dan ahli seangkatan pembelot..

    kalau anwar betol buat zina apatah lagi parti melayu kita umngok..^^
    UMNGOK PARTI YANG SEBOK MEMPERTAHANKAN BANGSA SAMBIL DUIT MASYUKKKKK..LANGGAN GRO,DAH ROGOL ORANG P BOMB NAK TUTUP MALU..TAKPUN UGUT NAK BUNUH..zalim noh..mcm dlm drama dlm tv pulak..hehe

    wa cakap bapak sedara wa pun ada dalam parlimen,wa tau r dia macam mana..kat luar dia macam mana..yang org setakat kenal dalam tv je.tak payah nak puji lebih2 bapak2 parti korg. korg tak kenal diorg sape..JGN TEGAKKAN BENANG YANG BASAH..malu weyhh,kita dok sembhyang pastu undi org kaki perempuan..usahkan nak bela agama anak bini pun bogel..adoyyy go to the helllll! wa cakap tak payah bukti tak perlu sumpah dalam masjid..KARUT je!benda tu dah jadi mainan kat malaysia..orang dah tak takut ALLAH.media massa korg boleh percaya sedangkan tu umngok punya!kalau wa punya media massa pun wa tak bg ohh org siarkan benda2 buruk wa..haha.lu pikir lah sendiri..!!!!!



    UMNGOKDUITPEREMPUANDUITPEREMPUANDUITPEREMPUANDUITPEREMPUANDUITPEREMPUANDUITPEREMPUANZINAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ;)

    ReplyDelete
  6. JOHN LARANGE....
    ....................../??/)
    ....................,/?..//
    .................../....//
    ............./??/'...'/???`??
    ........../'/.../..../......./??\
    ........('(...?...?.... ?~/'...')
    ........\.................'......../
    .........'\'...\............ _.??
    ............\...............(
    ..............\.............\

    nah!untuk kau..kau usah banyak labon..pg cuci pungkok datuk T..blog ni kalau kau taknak baca sudah r..semua org ada hak nak tulis apa kt blog dia..macam tu jugak parti sebaliknya..zaman sekarang ni cakap kena ada buktikan?tak pun sumpah..aiseyhhh sedangkan hakim pun boleh dibeli,mahkamah pun susah nak caya..macam mana nak ada keadilan kt malaysia ni..ce citer ce citer

    ReplyDelete
  7. Sejak ble pnyokong umno dh pandai minat bukti2 saksi2 ni haaha...stau smua org bkn pnyokong umno yg pcaye dgn temberang pembelit SK atau name lain SUKA KENCING ni...lebih suke kalu smpah laknat yg konon2 mngikut syariat islam sgt (smbl buat mata ke atas tangan ke dada)

    ReplyDelete
  8. TANPA NAMA KT ATAS TU....apa ko merepek nie binatang????nenek ko kene rogol ke??? bodoh btul la lu nie.

    ReplyDelete
  9. asalamualaikum.. ingat Allah s.w.t membenci seseorang yg menjadikan agama sebagai perisai utk die menghalalkan dose nye yg lain... mmg benar tuduhan zina memerlukan 4 org saksi... byk yg komen ttg eksay xperlu bersumpah tp bwk 4 org saksi. tp saudara xsedar, penulis diatas telah menfitnah eksay berzina dgn setiausahanya tanpa bwk 4 org saksi..inilah maksudnye menjadikan agame utk beliau kenekan org lain tanpe die sedar yg die sendiri melakukan dose tersebut.. Allah s.w.t melaknat golongan seperti ni.. penulis diatas menulis niat eksay masuk agama islam kerana nak mudah berniaga..hine sungguh kau ni wahai penulis.. sedar x bahawa saudara telah menfitnah die kafir dlm saudara xsdar.. Allah s.w.t sebut golongan ni dalam alQuran dimana mereka menyangka mereka berada dilandasan yg benar tetapi sebenarnye mereka telah tersesat.. segala yg kalian tulis, cakap yg menyebabkan satu perkara yg xbenar atau umpat tersebar segalanya menjadi saham utama utk kalian keneraka jahanam.. tulis tu pakai otak.. jgn ingat disebabkan kite memperjuangkan islam maka kite berhak menghina org lain..bertaubatla penulis.. engkau dah melakukan dosa besar.. kalo nak taubat nasuha pergi jumpa eksay.. walaupun dosa die mendedah ain org lain tp islam tetap mengharamkan korang dedah aib die..

    ReplyDelete
  10. Orang ini pernah menipu dalam beberapa bisnes di sabah pada tahun 80-an dan 90-an. Nama sebenarnya "Kumar" dan nama abangnya "Guna". Mereka menyewa sebuah kamar kecil di Bandaran Berjaya, Kota Kinabalu.

    Pada tahun 90-qn apabila UMNO masuk Sabah, 'Kumar' masuk Islam dan menukar namanya ke Shazryl Eskay Abdullah tetapi asalnya dia India campur Siam-Cina. Tujuannya supaya dia boleh menjadi anggota UMNO dan memulakan perniagaan mengambil komisen.

    Tanyalah para pemimpin UMNO tahun 90-an, rata2 kenal siapa Shazryl Eskay Abdullah, kaki minum, kaki perempuan, kaki tipu!

    Beliau juga merupakan penyokong kuat DS Anwar Ibrahim di Sabah sebelum DS Anwar Ibrahim dipecat dan kemudian berhijrah ke KL dan tiba2 namanya muncul apabila beliau mengaitkan DS Anwar Irahim dengan videoa seks.

    Sekadar imfor dari orang Sabah.

    ReplyDelete
  11. Orang ini pernah menipu dalam beberapa bisnes di sabah pada tahun 80-an dan 90-an. Nama sebenarnya "Kumar" dan nama abangnya "Guna". Mereka menyewa sebuah kamar kecil di Bandaran Berjaya, Kota Kinabalu.

    Pada tahun 90-qn apabila UMNO masuk Sabah, 'Kumar' masuk Islam dan menukar namanya ke Shazryl Eskay Abdullah tetapi asalnya dia India campur Siam-Cina. Tujuannya supaya dia boleh menjadi anggota UMNO dan memulakan perniagaan mengambil komisen.

    Tanyalah para pemimpin UMNO tahun 90-an, rata2 kenal siapa Shazryl Eskay Abdullah, kaki minum, kaki perempuan, kaki tipu!

    Beliau juga merupakan penyokong kuat DS Anwar Ibrahim di Sabah sebelum DS Anwar Ibrahim dipecat dan kemudian berhijrah ke KL dan tiba2 namanya muncul apabila beliau mengaitkan DS Anwar Irahim dengan videoa seks.

    Sekadar imfor dari orang Sabah.

    ReplyDelete
  12. PEDULIK KAN LAA
    yg kOrang dok ngumpat tu kire DOSA lagi BESAR weyy..
    ba wao dal wao haa

    ReplyDelete
  13. DEPA SAJA JA NAK CARI PUBLISITI MURAHAN....WAT PANDAI BULEYYY...

    ReplyDelete
  14. kenapa tak cakap yg eskay tu kawan karib anwar .. brapa lama jadi kawan karib.. kenapa dari dulu lagi anwar tak nasihatkan eskay suruh taubat dn ikut ajaran islam yg betul.. sebab nya anwar pun sama perangai dia ngan eskay.. elok lah tu penipu dah kena main ngan penyamun...

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan