Warna kuning terus menghantui Najib di London

KALI pertama di dalam sejarah dunia warna kuning menjadi warna yang digeruni oleh sebuah negara. Warna kuning telah diharamkan dari dipakai oleh rakyat jelata tambah melucukan, perkataan BERSIH menjadi perkataan yang diharamkan oleh pemerintah.

Sungguh pun pemimpin negara yang mengharamkan warna kuning dan perkataan BERSIH itu boleh melakukan apa saja di negaranya, kerana dia ada kuasa, di luar negara dia terus dikejar dengan warna kuning.

Sebelum ini Perdana Menteri kerajaan Rosmah Mansor, telah dimalukan di London apabila sekumpulan penunjuk perasaan yang memakai pakaian serba kuning membantah tindakan kejam pentadbirannya terhadap peserta perhimpunan aman BERSIH 2.0 di ibu negara sabtu lalu [Najib di London].


Tidak cukup dengan itu, di dalam keadaan Perdana Menteri kerajaan Rosmah Mansor yang sedang phobia dengan warna kuning, beliau terpaksa berhadapan dengan Queen Elizabeth yang mengenakan baju kurung berwarna kuning untuk menyambutnya.


Perang saraf warna kuning terhadap Perdana Menteri kerajaan Rosmah Mansor tidak terhenti di situ, Philip Hammond (Secretary of State for Transport) Britain juga nampaknya mengenakan tali leher kuning untuk menyambut beliau. Terpaksalah beliau menyimpan amarahnya di dalam hati, kerana Polis dan FRU yang biasa beliau peralatkan tidak dibawa bersama ke London. Ditinggalkan jauh beribu batu di Malaysia.



ReJaM© "Malu gila beb, dalam negara sendiri bolehlah belasah orang sebab Polis, FRU semua kau pegang..."

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan