Umno Penang hadiahkan "tahi manusia" kepada staff kerajaan

SELAIN memainkan "politik lucah" dan "politik selak kain", Umno kini mula memainkan "politik taik" pula. Budaya politik menjijikkan akan terus dimainkan untuk mendapatkan sokongan rakyat.

Tindakan kali ini benar-benar di luar tahap kewarasan manusia apabila mereka menghina kakitangan kerajaan yang dipilih oleh rakyat dengan hadiah "tahi manusia".

Deligasi Umno Pulau Pinang tengah hari tadi menyerahkan empat hadiah seakan ‘tahi manusia’ yang dibungkus seperti kek kepada kakitangan kerajaan di Komtar, George Town, yang menempatkan Kompleks Pentadbiran Kerajaan Negeri.


Kakitangan kerajaan yang menerima hadiah "tahi manusia" itu dilihat terkedu dengan tindakan "luar batas" dilakukan oleh Deligasi Umno Pulau Pinang itu.

Tergamak mereka menghina kakitangan kerajaan yang bekerja dengan kerajaan yang dipilih oleh majoriti rakyat di negeri ini.


Jurucakap deligasi Umno Pulau Pinang Mohamed Ghani Abd Jiman berkata: "Orang lain tak boleh bagi hadiah ‘tahi manusia’, hadiah ini memang mempunyai nilai sentimental dia kerana dia buat Pulau ini macam ‘pulau tahi".

“Empat (‘tahi manusia’) ini DAP yang taja. Sesiapapun tak perlu tahu dan biar polis siasat. Kalau nak tahu, Guan Eng kena buat laporan polis,” sindir beliau sambil menghina kakitangan kerajaan yang setia berkhidmat dengan kerajaan negeri

Tindakan itu dilihat akan meningkatkan lagi kebencian kakitangan awam kepada Umno yang sebelum ini mengamalkan "politik lucah" dan kini "politik najis" pula.



ReJaM© "Terdesak nak kuasa, tahi pun boleh jadi bahan provokasi..."

Sumber: [Nota Merah]

Update: Kalau anda masih ingat sebelum ini orang yang sama juga pernah membawa hadiah coli dan spender harimau ke pejabat kerajaan negeri

Post a Comment

68 Comments

  1. Ni bangsa mamak anak haram ni ......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahu takper...

      Delete
    2. Tindakan yg menjatuhkan maruah agama sendiri..mamak yg mengaku islam tp tindakan langsung tak mencerminkan keislaman..

      Delete
    3. Wht has religion got to do with politics ....

      Delete
    4. ^ you must not be from Malaysia. Everything in Malaysia has to do with Islam and Malayness. You don't accept hudud because Malaysia is a multicultural country? Faaa.... you're not malay enough / muslim enough. This is what Malaysian politics is like. Everything is linked to Islam or Malayness.

      Delete
    5. No, this is just mamak that has no brain to think. Real muslim do not do things like this. Only crazy prople without manner

      Delete
    6. Sorry ye.. mengaku Melayu sebab ahli UNO bukan mengaku Islam..

      Delete
    7. 只有让自己显得更白痴~

      Delete
  2. Dah sewel otak depa ni.islam tak ajar kurang ajar.klu nabi tgk cmni dia mesti kecewa dgn sikap umat islam zaman skrg ni.dunia dah dkt akhir zaman tak insaf lagi.takutlah pd Allah s.w.t

    ReplyDelete
  3. Pure Malay blood will not do these sorts of things..only low class! !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. No such thing as put Malay. No standard DNA footprint. Malayness is a political distinction....

      Delete
    2. Political distinction ....what malayness ....u mean malaysian. Please remember malaysia did not survive by malays only ....there are many other races n religion in this country

      Delete
    3. this malay is polluted by indian dna....no indian no this kind of shitbrix mamak...

      Delete
    4. You are being racist here.

      Delete
    5. Whats up with putting DNA into this? I'm pretty sure many mamak would disagree to this. How sure are you to be pure Malay anyways? The problem here is stupid people are appointed as leaders, a major crisis in Malaysia, and funny enough there's peiple supporting people like this

      Delete
  4. Mencerminkan yg anda tidak asli dan bukan anak Malaysia. .otak tahi roti canai

    ReplyDelete
  5. What a shame. A disgrace caused to our country.

    ReplyDelete
  6. What a shame. A disgrace caused to our country.

    ReplyDelete
  7. Mamak berjanggut tu memang pukimak

    ReplyDelete
  8. Mamak berjanggut tu memang pukimak

    ReplyDelete
  9. Mainan politik yg berjaya..sebab org2 bodo yg tgk n baca dah jadi marah n mula kutuk sesama sendiri n babitkan melayu n islam n cina n rasis....rilek brader...ni smua namanya politaik..

    ReplyDelete
  10. Kalau dah pemimpin mereka perangai macam khinzir makan apa saja dan sanggup menyondol apa saja Begitu lah pengikut dan macai akan mengikut jejak langkah pemimpin mereka.

    ReplyDelete
  11. hadiah yg sesuai untuk menaikkan imej masyarakat melayu, tahniah... selepas ini kita akan semakin dihormati oleh mereka yang bukan melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib sy bkn melayu..'taik' tu sbnrnya tertuju kmbali pd pelakunya..melayu ptut malu dgn cra bgni.maruah vs taik..

      Delete
  12. Besalah malaysia ni politik kampungan..klu bab Politik tahi pun wangi..

    ReplyDelete
  13. Pemikiran aras rendah@budak2 tak sekolah...tak matang, tak bertamadun.

    ReplyDelete
  14. Bsangsa mamak ni memang dari zaman sultan melaka lagi..menghuru hara kan politik di tanah melayu..xpaham mcmna blh jdi umno..melayu tang mana xthu la...

    ReplyDelete
  15. Astgfir...alangkah kecewa Rasulullah saw lau nmpk bgni perangai penganutnya..tp sy pcya org2 ini terdorong dgn plakuan bgni kerana politik semata..tp yg terkena 'taik' ialah org islam sndiri..sy jg tumpang malu semalu2nya..kcewa

    ReplyDelete
  16. Umno u should tk a holiday..bring along ur members n the rest could live better in our lovely cntry..

    ReplyDelete
  17. Jom kita ramai2 ban kedai mamak...jgn bg muka kt mamak...makin melampau mamak skrg ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.. Tgk apa jadi singapore.. Bila cina perintah melayu ni diorang x pandang... Babi paria ni!

      Delete
  18. Inilah hakikat orang yg tdk dpt menerima kekalahan dan kenyataan..memalukan bangsa melayu secara keseluruhannya

    ReplyDelete
  19. Pukimak paria!

    ReplyDelete
  20. lantak lu la... cadbury dah puas makan, karang tahi manusia pula nak cuba...

    ReplyDelete
  21. This is what we call "PARIA FACE ACTION DELIGATION"


    ReplyDelete
  22. Dont compare Wt singapore.

    ReplyDelete
  23. bukan melayu la,,,ni mamak umno

    ReplyDelete
  24. Sorry la bukan nak jadi racist - tapi hanya org melayu ja yg tau terms "perangai macam paria" ni. And mamak ni semua paria lah asalnya. Cuma agama saja islam. Perangai still macam paria. Fikir fikir kan lah, sebelum ada yang melenting dengan statement saya ni.

    ReplyDelete
  25. If UMNO leadership does not start to educate its members to behave properly, soon UMNO will lost its credibility and trust of the people, and even from its own members! I too had high regards and repect for this party but sadly, I lost total trust in it because of the kind of leadership that has even become instigators themselves behaving like uneducated people. I no longer think that UMNO will ever be the UMNO I knew under Tun Mahathir or before him. I can't think of any one leader right now that is qualified that can be its respectable leader who can reshape the party's back to where it used to be. The future of the nation is not at all getting any better but seems to be going down to a rather bleak future. I just hope it doesn't.

    ReplyDelete
  26. Saya setuju.Klu Melayu tak akan buat perangai macam ni.Ni mesti MAMAK punya kerja.MAMAK lah yg pelingkup UMNO PEN.Depa tak patut masuk UMNO.Depa hanya blh berjuang dlm KIMMA.Apa sumbangan depa kat bumiputera Penang.?Saya nak tanya satu soalan dikedai nasi kandar MAMAK org MELAYU blh dak tumpang berniaga?Jgn harap nak tumpang berniaga satay ka cucuq udang ka nasi lemak ka.Semua depa nak buat sendiri Sejahat2 Cina depa bagi juga org Melayu tumpang berniaga kat kedai depa.Dan Mamak juga tumpang niaga kat kedai depa.Siapa lbh berbudi?Sbb tu Mamak ni "KERIAU" je lebih hasil x dak.Cuba fikir cara rasional.Cuba pakat2 control ekonomi boikot brg Cina tubuh konsortium mamak yg jual brg runcit pakat2 beli kat org Islam menangis Cina sbb org kita boikot brg depa.Ni dak kicap dan tauchu gula beras tepung pun beli kedai Cina apa depa nak heran.Lagi satu tokey mamak sekelian apabila ada duit berjuta jgnlah beli harta kat INDIA.Belilah harta kat Malaysia.Biaq duit tu bergerak dlm market kat Malaysia.Jgn krn adik beradik ramai kat sana kita pun beli harta kat sana.Dimana slogan Malaysia Tanah Tumpah Negara Ku.Apa2 pun perbuatan menghantar taik bukan budaya orang Melayu beragama Islam .Itu perbuatan BIADAP yg tak diajar dlm Islam.Renung2kanlah

    ReplyDelete
  27. Mereka nie berhati busuk spt tahi yg mereka bagi....

    ReplyDelete
  28. Aku sumpah diaorang ni tak berak 4 minggu!!

    ReplyDelete
  29. Kalau puak bangsat ni tinggal di India aku rasa mereka tak berani dia buat macam ni. Puak ni beranggapan negara ni bapak dia punya. Masa datang kesini dulu bapak atau paling tua pun datoknya hanya bawak telor dua biji je......

    ReplyDelete
  30. Malu aku nak kata anak penang .. ini kerja pendatang dari bangla campur pakistan campur entah apa jenis binatang!

    ReplyDelete
  31. Stupidest behaviours.

    ReplyDelete
  32. Kalau dah MAMAK tu MAMAK jugak la...golongan hampeh

    ReplyDelete
  33. if this is not malay country..then why "malay" itself is in our country name, "MALAY"sia...we should have put "Mixed"sia....

    WE can survive without you non-malay & non-muslim....just give us a try... :D

    ReplyDelete
  34. Ni lah gaya mamak baruah yang nak berlagak nak jadi melayu !

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  36. Mamak bukan melayu.. bengong tul sia... kenapa umno simpan orang macam nie.. memalukan aje

    ReplyDelete
  37. There are 2 types of Indian Muslims in Malaysia which are Mamak (Tamil Muslim) and Kaka (Malayalam Muslim). They originated from states of Tamil Nadu and Kerala in India respectively. These South Indian origin ethnic groups are known as Keling in modern Malay context.

    When the most famous Kaka, Tun Mahathir introduced Bahasa Anak Keling Utara (BAKU), everyone was puzzled and it was removed in Tun Abdullah's cabinet.

    This Penang Mamak group doesn't belong to Hindu Indians. At the same time, they don't resemble any 'sawo matang' look from Nusantara region to claim as Malay. With the support of UMNO, they do all the shameful things. The forgotten thing is they are tarnishing the name of the religion.

    ReplyDelete
  38. Mamak yang mengaku Melayu...Haakkkktuiiii....

    ReplyDelete
  39. tak pernah melihat kejadian seperti ini ketika pemerintahan Tun Dr. Mahathir.

    ReplyDelete
  40. This what theirs want .... your comments.... and heat up the situation. Calmness and peacefulness will give you a better judgement.

    ReplyDelete
  41. Dr M mamak started Muslim radicalism in Malaysia; Perkasa etc etc all his creation. Pure Malay people are gentle people. Look at Zakir Naik who is trying to spread hatred among Muslims towards others. My Malay Muslims, please reject this kind tahi politics.

    ReplyDelete
  42. I agree Malays originally are gentle and peaceful clan.Mamaks are a parasite group taking advantage of Islam to gain profits from the Umno.Mamaks also fully forgot their roots and think they are origins of this country because they converted.During my great grandfather era all races treat each other like brothers..Gone were the time:(

    ReplyDelete
  43. Terima kek tu, pastu terus buang dalam tong depan org UMNGOK tu.

    ReplyDelete
  44. Manusia yang buat kerja macam INI , tahap taraf mereka lebih rendah daripada haiwan! Jijik, bangsat keparat haram! INI lah manusia yang petulant dikurung dalam zoo, dan disodok makan Najis!

    ReplyDelete
  45. Is this kind of people we should vote or select to be a leader?

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda