Thursday

Umno Penang hadiahkan "tahi manusia" kepada staff kerajaan


SELAIN memainkan "politik lucah" dan "politik selak kain", Umno kini mula memainkan "politik taik" pula. Budaya politik menjijikkan akan terus dimainkan untuk mendapatkan sokongan rakyat.

Tindakan kali ini benar-benar di luar tahap kewarasan manusia apabila mereka menghina kakitangan kerajaan yang dipilih oleh rakyat dengan hadiah "tahi manusia".

Deligasi Umno Pulau Pinang tengah hari tadi menyerahkan empat hadiah seakan ‘tahi manusia’ yang dibungkus seperti kek kepada kakitangan kerajaan di Komtar, George Town, yang menempatkan Kompleks Pentadbiran Kerajaan Negeri.


Kakitangan kerajaan yang menerima hadiah "tahi manusia" itu dilihat terkedu dengan tindakan "luar batas" dilakukan oleh Deligasi Umno Pulau Pinang itu.

Tergamak mereka menghina kakitangan kerajaan yang bekerja dengan kerajaan yang dipilih oleh majoriti rakyat di negeri ini.


Jurucakap deligasi Umno Pulau Pinang Mohamed Ghani Abd Jiman berkata: "Orang lain tak boleh bagi hadiah ‘tahi manusia’, hadiah ini memang mempunyai nilai sentimental dia kerana dia buat Pulau ini macam ‘pulau tahi".

“Empat (‘tahi manusia’) ini DAP yang taja. Sesiapapun tak perlu tahu dan biar polis siasat. Kalau nak tahu, Guan Eng kena buat laporan polis,” sindir beliau sambil menghina kakitangan kerajaan yang setia berkhidmat dengan kerajaan negeri

Tindakan itu dilihat akan meningkatkan lagi kebencian kakitangan awam kepada Umno yang sebelum ini mengamalkan "politik lucah" dan kini "politik najis" pula.



ReJaM© "Terdesak nak kuasa, tahi pun boleh jadi bahan provokasi..."

Sumber: [Nota Merah]

Update: Kalau anda masih ingat sebelum ini orang yang sama juga pernah membawa hadiah coli dan spender harimau ke pejabat kerajaan negeri

61 comments

Ni bangsa mamak anak haram ni ......

Tahu takper...

Tindakan yg menjatuhkan maruah agama sendiri..mamak yg mengaku islam tp tindakan langsung tak mencerminkan keislaman..

Dah sewel otak depa ni.islam tak ajar kurang ajar.klu nabi tgk cmni dia mesti kecewa dgn sikap umat islam zaman skrg ni.dunia dah dkt akhir zaman tak insaf lagi.takutlah pd Allah s.w.t

Pure Malay blood will not do these sorts of things..only low class! !!

Mencerminkan yg anda tidak asli dan bukan anak Malaysia. .otak tahi roti canai

What a shame. A disgrace caused to our country.

What a shame. A disgrace caused to our country.

SOKONG !!

No such thing as put Malay. No standard DNA footprint. Malayness is a political distinction....

Mamak berjanggut tu memang pukimak

Mamak berjanggut tu memang pukimak

Wht has religion got to do with politics ....

Political distinction ....what malayness ....u mean malaysian. Please remember malaysia did not survive by malays only ....there are many other races n religion in this country

^ you must not be from Malaysia. Everything in Malaysia has to do with Islam and Malayness. You don't accept hudud because Malaysia is a multicultural country? Faaa.... you're not malay enough / muslim enough. This is what Malaysian politics is like. Everything is linked to Islam or Malayness.

Mainan politik yg berjaya..sebab org2 bodo yg tgk n baca dah jadi marah n mula kutuk sesama sendiri n babitkan melayu n islam n cina n rasis....rilek brader...ni smua namanya politaik..

Kalau dah pemimpin mereka perangai macam khinzir makan apa saja dan sanggup menyondol apa saja Begitu lah pengikut dan macai akan mengikut jejak langkah pemimpin mereka.

hadiah yg sesuai untuk menaikkan imej masyarakat melayu, tahniah... selepas ini kita akan semakin dihormati oleh mereka yang bukan melayu.

Besalah malaysia ni politik kampungan..klu bab Politik tahi pun wangi..

Pemikiran aras rendah@budak2 tak sekolah...tak matang, tak bertamadun.

Bsangsa mamak ni memang dari zaman sultan melaka lagi..menghuru hara kan politik di tanah melayu..xpaham mcmna blh jdi umno..melayu tang mana xthu la...

Astgfir...alangkah kecewa Rasulullah saw lau nmpk bgni perangai penganutnya..tp sy pcya org2 ini terdorong dgn plakuan bgni kerana politik semata..tp yg terkena 'taik' ialah org islam sndiri..sy jg tumpang malu semalu2nya..kcewa

Nasib sy bkn melayu..'taik' tu sbnrnya tertuju kmbali pd pelakunya..melayu ptut malu dgn cra bgni.maruah vs taik..

Umno u should tk a holiday..bring along ur members n the rest could live better in our lovely cntry..

Jom kita ramai2 ban kedai mamak...jgn bg muka kt mamak...makin melampau mamak skrg ni...

Inilah hakikat orang yg tdk dpt menerima kekalahan dan kenyataan..memalukan bangsa melayu secara keseluruhannya

Pukimak paria!

Setuju.. Tgk apa jadi singapore.. Bila cina perintah melayu ni diorang x pandang... Babi paria ni!

No, this is just mamak that has no brain to think. Real muslim do not do things like this. Only crazy prople without manner

lantak lu la... cadbury dah puas makan, karang tahi manusia pula nak cuba...

This is what we call "PARIA FACE ACTION DELIGATION"


Dont compare Wt singapore.

bukan melayu la,,,ni mamak umno

Sorry la bukan nak jadi racist - tapi hanya org melayu ja yg tau terms "perangai macam paria" ni. And mamak ni semua paria lah asalnya. Cuma agama saja islam. Perangai still macam paria. Fikir fikir kan lah, sebelum ada yang melenting dengan statement saya ni.

If UMNO leadership does not start to educate its members to behave properly, soon UMNO will lost its credibility and trust of the people, and even from its own members! I too had high regards and repect for this party but sadly, I lost total trust in it because of the kind of leadership that has even become instigators themselves behaving like uneducated people. I no longer think that UMNO will ever be the UMNO I knew under Tun Mahathir or before him. I can't think of any one leader right now that is qualified that can be its respectable leader who can reshape the party's back to where it used to be. The future of the nation is not at all getting any better but seems to be going down to a rather bleak future. I just hope it doesn't.

Saya setuju.Klu Melayu tak akan buat perangai macam ni.Ni mesti MAMAK punya kerja.MAMAK lah yg pelingkup UMNO PEN.Depa tak patut masuk UMNO.Depa hanya blh berjuang dlm KIMMA.Apa sumbangan depa kat bumiputera Penang.?Saya nak tanya satu soalan dikedai nasi kandar MAMAK org MELAYU blh dak tumpang berniaga?Jgn harap nak tumpang berniaga satay ka cucuq udang ka nasi lemak ka.Semua depa nak buat sendiri Sejahat2 Cina depa bagi juga org Melayu tumpang berniaga kat kedai depa.Dan Mamak juga tumpang niaga kat kedai depa.Siapa lbh berbudi?Sbb tu Mamak ni "KERIAU" je lebih hasil x dak.Cuba fikir cara rasional.Cuba pakat2 control ekonomi boikot brg Cina tubuh konsortium mamak yg jual brg runcit pakat2 beli kat org Islam menangis Cina sbb org kita boikot brg depa.Ni dak kicap dan tauchu gula beras tepung pun beli kedai Cina apa depa nak heran.Lagi satu tokey mamak sekelian apabila ada duit berjuta jgnlah beli harta kat INDIA.Belilah harta kat Malaysia.Biaq duit tu bergerak dlm market kat Malaysia.Jgn krn adik beradik ramai kat sana kita pun beli harta kat sana.Dimana slogan Malaysia Tanah Tumpah Negara Ku.Apa2 pun perbuatan menghantar taik bukan budaya orang Melayu beragama Islam .Itu perbuatan BIADAP yg tak diajar dlm Islam.Renung2kanlah

this malay is polluted by indian dna....no indian no this kind of shitbrix mamak...

You are being racist here.

Sorry ye.. mengaku Melayu sebab ahli UNO bukan mengaku Islam..

Mereka nie berhati busuk spt tahi yg mereka bagi....

Whats up with putting DNA into this? I'm pretty sure many mamak would disagree to this. How sure are you to be pure Malay anyways? The problem here is stupid people are appointed as leaders, a major crisis in Malaysia, and funny enough there's peiple supporting people like this

Aku sumpah diaorang ni tak berak 4 minggu!!

Kalau puak bangsat ni tinggal di India aku rasa mereka tak berani dia buat macam ni. Puak ni beranggapan negara ni bapak dia punya. Masa datang kesini dulu bapak atau paling tua pun datoknya hanya bawak telor dua biji je......

Melampau la geng paria ni

Malu aku nak kata anak penang .. ini kerja pendatang dari bangla campur pakistan campur entah apa jenis binatang!

Stupidest behaviours.

Kalau dah MAMAK tu MAMAK jugak la...golongan hampeh

if this is not malay country..then why "malay" itself is in our country name, "MALAY"sia...we should have put "Mixed"sia....

WE can survive without you non-malay & non-muslim....just give us a try... :D

Ni lah gaya mamak baruah yang nak berlagak nak jadi melayu !

This comment has been removed by the author.

Mamak bukan melayu.. bengong tul sia... kenapa umno simpan orang macam nie.. memalukan aje

There are 2 types of Indian Muslims in Malaysia which are Mamak (Tamil Muslim) and Kaka (Malayalam Muslim). They originated from states of Tamil Nadu and Kerala in India respectively. These South Indian origin ethnic groups are known as Keling in modern Malay context.

When the most famous Kaka, Tun Mahathir introduced Bahasa Anak Keling Utara (BAKU), everyone was puzzled and it was removed in Tun Abdullah's cabinet.

This Penang Mamak group doesn't belong to Hindu Indians. At the same time, they don't resemble any 'sawo matang' look from Nusantara region to claim as Malay. With the support of UMNO, they do all the shameful things. The forgotten thing is they are tarnishing the name of the religion.

只有让自己显得更白痴~

Mamak yang mengaku Melayu...Haakkkktuiiii....

tak pernah melihat kejadian seperti ini ketika pemerintahan Tun Dr. Mahathir.

This what theirs want .... your comments.... and heat up the situation. Calmness and peacefulness will give you a better judgement.


EmoticonEmoticon