76% pengundi muda Melayu mahu Anwar dan Najib berdebat

KAJIAN yang dibuat oleh Merdeka Center sebuah badan bebas yang mengkaji pendapat umum berkenaan sesuatu isu baru sahaja diterbitkan.

Kali ini tinjauan dibuat berhubung isu perdebatan antara Perdana Menteri, Najib Razak dan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

Apa yang menarik, pungutan suara yang dibuat di sekitar semenanjung Malaysia itu menunjukkan bahawa 76% pengundi muda berbangsa Melayu mahu Najib Razak dan Anwar Ibrahim berdebat.

Difahamkan daripada hasil tinjauan, perdebatan ini nanti juga akan membantu para pengundi untuk memilih parti manakah untuk dipilih dalam pilihanraya akan datang.

Jika Najib benar-benar yakin bahawa dasar yang dibawa oleh kerajaan pentadbirannya adalah lebih baik, beliau patut merebut peluang berdebat dengan Anwar Ibrahim ini.

Inilah masanya beliau menjelaskan dengan lebih terang dasar-dasar yang dibawanya ketika jutaan rakyat tertumpu kepada menyaksikan perdebatan mereka berdua.

Masa ini juga Anwar Ibrahim berpeluang menjelaskan dasar-dasar Pakatan Rakyat yang akan dibawa jika berjaya mentadbir negara.

Tapi apakan daya, Najib pemimpin yang lemah, selalu teragak-agak di dalam membuat keputusan. Nak pilih tarikh PRU13 pun dia pening kepala apa lagi nak berdebat?

Masih ingat kata Najib, "Anwar akan demam kalau berdebat dengannya". Wahai Najib, satu Malaysia nak lihat kamu demamkan Anwar, takkan cakap je derr?



ReJaM© "Malang Malaysia dapat PM lemah berdebat pun takut... "

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan