Panas! Najib tunangkan anak pun pakai duit rakyat!

PADA 17 Jun 2011, Perdana Menteri, Najib Razak melangsungkan majlis pertunangan anak perempuannya, Nooryana Najwa, 22 dengan seorang anak pembesar Kazakhstan bernama Daniyar Nazarbayev.

Anak Najib nak bertunang dengan anak siapa, bukan urusan kita untuk ambil peduli. Namun apa yang menimbulkan kemarahan rakyat ialah wang rakyat yang digunakan untuk membiayai majlis pertunangan itu.

Hari ini Pengarah Strategi KEADILAN, saudara Rafizi Ramli telah mendedahkan dokumen bukti penyelewengan duit rakyat oleh Najib Razak untuk membiayai majlis pertunangan anak perempuannya.

Dokumen 8 muka dengann cop rasmi Shang Ri La Hotel, Kuala Lumpur itu mendedahkan bahawa perbelanjaan majlis pertunangan anak Najib Razak yang berlangsung kira-kira 2 jam itu dibiayai oleh Jabatan Perdana Menteri, dengan jumlah keseluruhan perbelanjaan sebanyak RM409,767 [Malaysiakini].

Berikut dokumen yang dimaksudkan.



Pada halaman ke 4 dokumen itu turut menunjukkan rajah gambaran kedudukan pelamin untuk kedua-dua pasangan serta kedudukan hadirin yang menghadiri majlis itu.



Jelas di sini berlaku penyelewengan dana rakyat oleh Najib dengan menggunakan kedudukannya sebagai Perdana Menteri Malaysia. Duit rakyat digunakan untuk kepentingan peribadi dan ini jelas melanggar akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia SPRM.

Selepas ini tentu sekali laporan kepada SPRM akan segera dibuat dan jika SPRM benar-benar telus dan adil, maka Najib harus disiasat atas kesalahannya dan jika terbukti bersalah beliau wajib dikenakan hukuman yang setimpal.

Rakyat terkial-kial cari duit siang malam pagi petang, pemimpin habiskan duit rakyat untuk kegunaan peribadi.

ReJaM© "SPRM nantikan laporan dari kami dan jalankan tugas anda! "

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan