Sunday

Doa gulingkan kerajaan dalam khutbah jumaat di Penang


KALAU korang tengok Buletin Utama TV3 Al-Musyrikin semalam, tentu korang perasan propaganda terbaru yang bakal digunakan untuk menaikkan darah orang Melayu di seluruh negara.

Khatib yang membaca khutbah jumaat baru-baru ini di Pulau Pinang didakwa menyelitkan doa agar kerajaan sedia ada digulingkan. Namun sejauh mana kebenaran berita itu tidak dapat dipastikan.



Seperti biasa, selepas ini satu persatu pemimpin Umno akan buat sidang media menggesa isu ini disiasat. Selepas itu, NGO-NGO pro Umno yang berlakon sebagai rakyat Pulau Pinang akan buat report Polis beramai-ramai.

Ulasan-ulasan orang ramai pula akan disiarkan di TV3 Buletin Utama. Jangan hairan sebab akan ada orang mengamuk dalam TV menggesa Lim Guan Eng agar meletak jawatan.

Dua hari selepas itu akan keluar video rakaman khatib baca doa agar kerajaan sedia ada perlu digulingkan, sebenarnya video tu dah ada cuma belum boleh keluarkan lagi kena tunggu isu ni jadi panas dulu.

Selepas itu pimpinan tertinggi Umno akan keluarkan kenyataan bahawa Parti Islam, PAS sudah lari landasan perjuangan kerana terpengaruh dengan DAP yang kemaruk kuasa.

Perkasa pula akan merapu di media-media internet menaikkan darah orang-orang Melayu. Lebih kurang macam tulah jalan ceritanya kah kah kah.

Selepas itu diorang akan buat kesimpulan macam biasa, hanya Barisan Nasional yang wajar disokong pada Pilihanraya Umum ke 13 nanti kerana Pakatan Pembangkang menyokong keganasan kah kah kah...

Semua benda ni dirancang agar meleret-leret selama sekurang-kurangnya dua minggu supaya semua rakyat Malaysia rasa tak selamat hidup di Malaysia kerana DAP akan menghancurkan Islam dengan bantuan PAS kah kah kah...

Kalau tak cukup panas, isu ini akan disambung dan dimainkan sampai sebulan, kalau boleh sampai pilihanraya.

ReJaM© "Dah faham sangat dah modus operandi media propaganda... "


EmoticonEmoticon