Wednesday

Taktik kotor halang ceramah Pakatan Rakyat di Johor


SALAH seorang sahabat pembaca MiLo SuaM telah menghantar beberapa keping gambar menunjukkan taktik kotor yang digunakan untuk menghalang ceramah Pakatan Rakyat di Johor.

Menurut pengirim, gambar diambil di daerah Kulaijaya, Johor di tempat membasuh tangan (singki) salah sebuah kedai makan di daerah itu.



Difahamkan, notis pemberitahuan seperti ini ditampal di banyak lokasi tumpuan orang ramai di sekitar Kulaijaya berhubung ceramah Pakatan Rakyat yang bakal diadakan di daerah itu.

Notis berkenaan dipercayai dikeluarkan oleh pihak Polis.

Tujuannya pula dikatakan untuk menyuruh para penduduk setempat agar membuat bantahan terhadap ceramah yang bakal diadakan sekaligus memberi alasan untuk Polis menghalang ceramah tersebut.



Persoalannya, mengapa jika program ceramah anjuran United Malays National Organization, Umno tiada pula notis begini ditampal?

Tindakan ini dilihat membuka ruang kepada gerombolan songkok tinggi membuat bantahan beramai-ramai kononnya sebagai mewakili penduduk setempat bagi membolehkan polis menghalang ceramah dengan alasan ada bantahan.

Wahai polis, rakyat Johor bukan bodoh, mereka nak datang ceramah biarlah mereka pergi, mereka ada otak, ada akal fikiran, kalau ceramah Pakatan Rakyat penuh penipuan dan fitnah mereka juga tak bodoh untuk terus percaya.

Kenapa sibuk sangat nak halang ceramah? Pergi tangkap perompak, pencuri, perogol.

ReJaM© "Patutlah banyak kes tak settle, Polis sibuk jaga ceramah... "

Kredit Gambar: Sihat Selalu


EmoticonEmoticon