Wanita Pertama, giliran Sinar Harian pula perli Rosmah

SEBELUM ini kita dah lihat bagaimana Utusan Malaysia yang barangkali sudah tertekan akibat banyak kali kalah saman fitnah di mahkamah memerli Najib Razak dan suaminya, rujuk sini [Utusan perli Najib].

Kali ini giliran Sinar Harian pula yang dilihat secara tidak langsung melaporkan berita yang bakal membuatkan suami Najib, si Rosmah Mansor tak senang duduk [Sinar].



Anda lihat sendiri bagaimana isteri kepada Presiden baru Mesir, Naglaa Ali Mahmoud enggan digelar sebagai "Wanita pertama Mesir" sebaliknya lebih suka digelar Ummu Ahmed (ibu Ahmed).

Isteri kepada pemimpin Ikhwanul Muslimin yang kini menerajui negara yang berpuluh kali ganda besarnya daripada Malaysia pun tak hingin digelar "Wanita pertama".

Namun ada seorang wanita yang tak layak pun digelar sebagai wanita pertama kerana ia merupakan gelaran Permaisuri Agong, tergedik-gedik menggelarkan dirinya "Wanita Pertama".

Malah siap buat majlis persidangan "Wanita Pertama" bagai yang dihadiri isteri-isteri presiden negara Afrika. Habiskan duit lebih RM4 Juta untuk beberapa hari persidangan itu diadakan.

ReJaM© "Rosmah patut digelar suami pertama... "

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan