Malaysia arah pemberontak Thailand kibar Jalur Gemilang?

KECOH seluruh negara tentang kibaran Jalur Gemilang oleh kumpulan pemberontak di Selatan Thailand. Malaysia pula telah menafikan bahawa negara terlibat dengan perbuatan itu.



Kalau kita lihat kejadian ini hanyalah kejadian terpencil kerana hanya beberapa kerat sahaja pemberontak yang mengibarkan Jalur Gemilang, maka secara mudahnya tidak wajar ia dituduh sebagai agenda Malaysia.



Begitu juga halnya dengan pengibaran Sang Saka Malaya di dalam perhimpunan Janji Demokrasi malam Kemerdekaan Semenanjung Malaysia, 31 Ogos yang lalu, hanya beberapa kerat sahaja anak muda mengibarkan bendera bersejarah itu.



Namun Media Arus Perdana Utusan Malaysia, TV3 dan lain-lain menuduh Pakatan Rakyat mahu menukar bendera Malaysia, Jalur Gemilang. Isu ini dimainkan berhari-hari, siang malam pagi dan petang.

Tidakkah bodoh, hanya beberapa kerat anak muda mengibarkan bendera Sang Saka Malaya namun Pakatan Rakyat secara keseluruhannya pula dituduh mahu menukar Jalur Gemilang?

Bagaimanapun, secara peribadi ReJaM© berpendapat Sang Saka Malaya wajar dikibarkan pada setiap kali Hari Kemerdekaan Semenanjung Malaysia, 31 Ogos setiap tahun rujuk sini [Sokong kibar Sang Saka Malaya]

ReJaM© "Isu longkang tersumbat hujung kampung jadi isu negara... "

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan