Bendera parti pembangkang digantung lebih tinggi dari jalur gemilang di Pulau Pinang

PIHAK pembangkang di Pulau Pinang, dilihat memasang bendera parti lebih tinggi daripada bendera kebanggaan negara, jalur gemilang dan bendera Pulau Pinang. Kejadian ini berlaku di depan salah sebuah pasar raya di Island Plaza, Pulau Pinang.

Perkara ini didedahkan oleh seorang Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), beliau menunjukkan gambar yang dirakamkan melalui telefon bimbitnya.

Rujuk gambar di bawah, bendera parti pembangkang Pulau Pinang, Barisan Nasional digantung jauh lebih tinggi daripada jalur gemilang dan bendera Pulau Pinang.



Sumber gambar: Faqar

Ahli majlis itu turut membuat laporan polis berhubung kejadian ini selepas didapati ada bendera-bendera  dikatakan digantung di atas lampu-lampu jalan menggunakan kren jentera secara haram tanpa permit majlis (MPPP) dan permit polis, namun pihak Barisan Nasional tidak mahu mengaku bertanggungjawab.

Cuba anda bayangkan jika bendera yang dipasang itu adalah bendera Parti Islam, PAS, KEADILAN, ataupun DAP. Sudah tentu isu ini akan diputarkan siang malam pagi dan petang di media-media arus perdana.

Lihat di sini jelas sekali menunjukkan bahawa Barisan Nasional lebih mengutamakan parti berbanding negara dan negeri. Parti lebih diutamakan berbanding rakyat. Biarlah rakyat mati asalkan parti selamat.

ReJaM© "Barisan Nasional nak buat apa semua boleh, semua betul... "

5 Comments

  1. Ceh berangan nak pegang malaysia.. Jgn harap!

    ReplyDelete
  2. Pakatan Haram ni memang parti babi! Parti pukimak lancau!

    ReplyDelete
  3. Dua orang yang komen kat atas dah jelas menunjukkan kat kita semua betapa teruknya mentaliti penyokong umno. Dah pemimpin teruk, yang kat bawah lagi lah teruknya. Kesiannnnnn......

    ReplyDelete
  4. Beruk kna cili la bro

    ReplyDelete
  5. Kalau dah asyik makan rasuah, otak pun dah jadi x betul.sungguh kuat pengaruh media utama meracun pemikiran rakyat2 yang buta mata hati.

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan