Saturday

Cuba politikkan sukan, Adun BN Melaka jadi bahan kutukan sahabat facebook


CUBAAN seorang Adun Barisan Nasional dari Melaka, untuk menyelitkan sentimen politik menjelang pertandingan akhir Bola Sepak Piala Malaysia 2012 mengundang padah apabila beliau menerima kutukan rakan-rakan di facebook.

Ghazale Muhammad, Adun Barisan Nasional Serkam itu cuba mengaitkan perlawanan akhir Piala Malaysia Kelantan melawan ATM sebagai PAS melawan tentera. Namun komen yang dianggap bodoh melalui akaun facebook itu dihujani kutukan demi kutukan sahabat-sahabatnya di facebook.



Nampaknya taktik politik murahan ini memakan diri. Kalau kita lihat penyokong Kelantan contohnya tidak kira fahaman politik sama ada PAS ataupun Umno, mereka boleh bersatu dan duduk bersama menyokong pasukan Kelantan.

Jika anda selalu ke stadium menyaksikan perlawanan bola sepak seperti ini, anda boleh lihat dengan mata kepala sendiri bagaimana penyokong Umno dan PAS meskipun membawa bendera parti masing-masing, namun mereka duduk bersama menyokong Kelantan.

Namun Adun BN dari Melaka ini yang jelas diketahui bahawa sukan bola sepak negerinya sendiri lingkup gara-gara campur tangan orang politik cuba menanam kebencian kepada penyokong bola sepak Kelantan.

Meskipun Negeri Kelantan ditadbir oleh Parti Islam, PAS namun pengurusan Pasukan Bola Sepak Kelantan tetap di bawah pengurusan orang kuat Umno. Kerana apa? Kerana Tuan Guru Nik Abdul Aziz, Menteri Besar Kelantan tahu, orang kuat Umno itu lebih berkelayakan.

Kalau korang rasa-rasa berhajat nak berikan pendapat bolehlah tinggalkan komen di wall Adun BN ini, klik sini [facebook]


ReJaM© "Orang sibuk nak tengok bola dia pulak sebok sebar propaganda politik kah kah kah... "

7 comments

Lihat betapa bodoh dan Lahabau Pemimpin BN Melaka dan betapa hina lg jijik drp Khinzir, kalau ko rasa ko bagus sgt,kenapa pasukan Negeri Melaka xde dlm senarai di Malaysia? Ko tu dh la tak cerdik bahkan bebal ade hati nk komen pasal pasukan Kelantan, kalo org seperti ko tinggal di Kltn mmg dh lama jd arwah...

Ambo pantang ore pelago penyokong2 red warriors padahal penyokong2 red warriors semua bersatu hati x kira cina melayu siam islam buddha hindu pas umno pkr dap..semuanyo tolok ketepi ttg pegangan politik..ambo kecek gini sbb ambo ore kelate..sbb ambo penyokong tegar red warriors..bos tmpt kijo ambo ore cino beragama buddha pun bagi sokongan padu pado red warriors..bulih adun be end ni kecek gini..bodoh lebih dari lembu..!!!woi adun be end tow..baik mung diam la dari kecek tapi menyerlahkan kebodohan mung!!!apo2 pun majulah sukan untuk negaro..the red warriors bare mege sokmo doh..!!!GOMO KELATE GOMO!!!!

Sebab tu org kelantan bijak politik,dia org tau masa bila nak berpolitik.tak mcm umno semuanya nak di politikkan ,,,,,,,;; bangang punya umno

Tahniah orang Kelantan;-)

lebih baik diam dari bercakap yang bukan bukan.tak menguntungkan langsung.sya fikir ds najib pun marah lau berckp yg tak menguntungkan kepada parti.sya anak muda ada atas pagar dlm senarai pengundi.HATI HATI DLM BERCKP.JGN CARI PUBLISITI MURAHAN YG AKHIRNYA MENDTGKAN KEROSAKAN KEPD RKN YG LAIN.

Adoiyai..wat malu org mrlaka jer la....mmg akan kantoi la masa election nnt.....vodoo + vangang.. Huh....

Apart from those, putting into practice the tips below will
help a gardener turn his or her garden into a breathtaking one.
Now you can also find our online landscape design services from
many companies. Putting a plan into action will
take time and effort, while using this software can make it much simpler to start.


Check out my weblog ... landscape design software


EmoticonEmoticon