Tuesday

Cukai baru GST akan dilaksanakan dalam masa terdekat


TEMPOH hari MiLo SuaM ada menyiarkan laporan Utusan Syaitan yang menunjukkan bahawa Rejim Barisan Nasional, BN sedang bersiap sedia untuk melaksanakan cukai baru GST.

Berhubung pendedahan tersebut, salah seorang sahabat pembaca MiLo SuaM juga ada mengirim email menunjukkan bukti tentang perkara itu.

Menurut pengirim, beberapa syarikat logistik termasuk syarikat tempat beliau bekerja ada menerima surat jemputan daripada pihak kastam untuk menghantar wakil menghadiri seminar GST kali ke 3.

Surat itu turut menyatakan bahawa cukai baru GST akan dilaksanakan dalam masa terdekat. Ini menunjukkan Rejim Barisan Nasional sudah di peringkat akhir persediaan untuk melaksanakan cukai baru GST ini.

Di bawah ini surat yang dimaksudkan.





Sekali lagi ReJaM© harap para pimpinan Pakatan Rakyat menumpukan isu cukai baru GST ini bagi menyelamatkan wang rakyat daripada ditelan oleh buaya-buaya Rejim Barisan Nasional yang sudah siap siaga membuka mulut seluas-luasnya.

ReJaM© "Poket rakyat akan terus rabak selagi BN berkuasa... "

5 comments

Sekarang ada cukai jualan 10% Cukai perkhidmatan 6%. Bila GST dilaksanakan kedua cukai ini akan hapus dan ganti GST 4%. Ini tertukis dalam Bil (akta) GST. So no issue. Walau pun aku ABU yang OK kena OK juga sebab takut backfire.



Sekarang ada cukai jualan 10% Cukai perkhidmatan 6%. Bila GST dilaksanakan kedua cukai ini akan hapus dan ganti GST 4%. Ini tertukis dalam Bil (akta) GST. So no issue. Walau pun aku ABU yang OK kena OK juga sebab takut backfire.



aku mcm tu juga. . .jangan aksyik nak hamtam je.

Derr cukai baru GST ni rakyat yang kena tanggung supaya kerajaan dapat duit lebih semua rakyat akan bayar lebih (cukai) untuk setiap barang yang dibeli

Mcm tak caye je aku!
Geng Songkok Tinggi ni akan Gigit Sampai Tulang hasil rakyat wa cakap lu...
kitavtk perlu gado2 jka bselisih pndpat walau sesama ABU namun cukai tetap cukai betol tak?
yg aku kesian org2 kg serta yg berpendapatan rendah.
Pendapatan aku 12K sebulan bayar cukai2 selain cukai pendapatan sama mcm org2 yg agak agk susah tu! Adil ke? Aku pakai minyak guna petrol ron95 utk isi honda accord tpi org kg atau studen2 guna petrol ron95 utk isi honda kapcai! Adil ke tu???


EmoticonEmoticon