Gara-gara mahu permit individu, Utusan Malaysia mula burukkan pemandu teksi

SALAH satu tuntutan pemandu teksi kelmarin ialah mahu Rejim Barisan Nasional memberikan permit individu kepada mereka kerana bayaran sewa yang dikenakan kepada pemilik permit terlalu membebankan.

Mana tidaknya, seorang sahaja kroni Umno memiliki berpuluh-puluh permit teksi untuk disewakan dan mengambil untung atas angin apabila menyewakan permit milik mereka kepada pemandu teksi yang bertungkus lumus membanting tulang setiap hari.

Gara-gara tuntutan ini, nampaknya akhbar propaganda Utusan Malaysia milik United Malays National Organization, Umno sudah hilang punca apabila golongan pemandu teksi mengancam akan berkempen untuk Pakatan Rakyat jika tuntutan mereka tidak ditunaikan [Malaysiakini].

Sehari selepas golongan pemandu teksi yang dianggap sebagai "duta kecil" kerajaan itu mengancam mahu berkempen untuk Pakatan Rakyat, Utusan Malaysia (sebut Utusan Syaitan) mula menyerang golongan itu dengan cara memburuk-burukkan mereka.





Nampaknya Umno dan Barisan Nasional melalui akhbar rasmi milik mereka sudah mengistiharkan perang kepada golongan pemandu teksi. Ini merupakan berita baik untuk Pakatan Rakyat.

Ini juga merupakan petanda bahawa tuntutan golongan pemandu teksi tidak akan dilayan oleh Rejim Barisan Nasional. Faham sajalah, permit teksi yang dipegang oleh kroni-kroni Umno merupakan sumber "untung atas angin" mereka.


ReJaM© "Kini golongan pemandu teksi pula akan membenci Umno dan Barisan Nasional... "

2 Comments

  1. Bkn takat teksi,politik di mana2.Cuba check nasib nelayan laut dalam kat Malaysia ni?Sama jer

    ReplyDelete
  2. Bila la nak pilihanraya ni,dah tak sbr rasanya..pak jib bila nak bubar parlimen ek

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan