Propaganda DAP mahu tubuh negara Kristian ditampal di bilik guru

SALAH seorang sahabat pembaca MiLo SuaM dari Pulau Langkawi mengirimkan sekeping gambar poster atau risalah propaganda yang ditampal di bilik guru sekolahnya.

Beliau yang dipercayai juga merupakan salah seorang guru sekolah itu tidak menyatakan siapakah gerangan orang yang menampal poster propaganda kononnya DAP mahu menubuhkan negara Kristian.



Kalau poster seperti ini disebarkan kepada orang Melayu yang kurang berpelajaran, dan tidak mengambil tahu perihal politik Malaysia, ia mungkin berjaya menanam kebencian terhadap DAP.

Namun poster ini ditampal di sebuah bilik yang menempatkan golongan terpelajar yang menjadi sumber rujukan atau gudang ilmu murid-murid mereka iaitu di bilik guru.

Adakah guru-guru yang cerdik pandai akan percaya bahawa DAP mahu menjadikan Malaysia sebagai negara Kristian sedangkan penganut Kristian hanya 9.1 peratus berbanding keseluruhan rakyat negara ini?

Tambah pula, menurut sebuah portal Kristian, ucanews.com majoriti (70%) penganut Kristian yang wujud di Malaysia berada di Malaysia Timur (Sabah dan Sarawak) rujuk sini [ucanesw.com].

Alangkah bodohnya DAP jika mereka mahu menjadikan negara ini negara Kristian sedangkan populasi penganut agama itu hanya 9.1 peratus. Lebih lucu, Setiausaha Agung DAP beragama Sikh, malah Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang juga bukan beragama Kristian.

Penganut Kristian itu sendiri bukanlah majoriti di dalam Parti Tindakan Demokrasi, DAP.

ReJaM© "Lain kali sebarkanlah propaganda di tempat orang-orang bodoh... "

5 Comments

  1. Kalau ada guru yang termakan dengan propaganda mcm ni x tau la nak cakap..secara in direct aku kesian kat anak2 murid..makin hari makin bodoh pemimpin negara aku..huhuhuhu...

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan