Samseng sudah diupah untuk ganggu Program Jelajah Merdeka Rakyat?

SALAH seorang sahabat hari ini mengirimkan satu mesej ringkas melalui BBM (Blackberry Messengger) mendakwa program jelajah Merdeka Rakyat malam ini dan esok akan diganggu oleh samseng upahan.

Beliau meminta para penyokong Pakatan Rakyat untuk turut serta dalam program tersebut bagi memberikan sokongan.

Maklumat ini tidak dapat disahkan sejauh mana kebenarannya. Namun kalau kita lihat sebelum ini sudah berulang kali program Jelajah Merdeka Rakyat bersama Dato Seri Anwar Ibrahim diganggu oleh kumpulan samseng.

Lihat sajalah kejadian di Melaka sebelum ini. Kumpulan samseng begitu berani melontar cat merah kepada bas Jelajah Merdeka Rakyat malah perbuatan itu dilakukan di hapadan perisik polis (SB).

Buktinya, semasa kejadian cat dibaling kepada bas Merdeka Rakyat di Melaka, si pelaku tidak ditahan, namun tidak lama kemudian di lokasi yang sama pengiring Anwar Ibrahim ditahan kerana dituduh mengacukan pistol.

Meskipun wajah samseng yang melontarkan cat itu sudah disiarkan dan diketahui identitinya, namun sehingga kini dia masih bebas. Maka jelas sekali tidak mustahil samseng-samseng seperti ini akan bertindak lebih berani selepas ini kerana konco mereka sebelum ini masih bebas.

Lihat video di bawah.


Nampak sangat SB Polis memang awal-awal sudah ada di lokasi tempat kejadian, menyaksikan semua perkara yang berlaku. Namun hanya pengiring Anwar yang ditahan, samseng baling cat merah dibiarkan bebas.

Sent from my BlackBerry®

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan