Video Najib Razak dimalukan oleh budak-budak Sekolah Rendah Kiaramas

DALAM sebuah program di Sekolah Kebangsaan Kiaramas Kuala Lumpur, Najib Razak secara spontan dimalukan oleh pelajar sekolah itu. Ini menunjukkan bahawa Najib Razak tidak tahu 3 asas pengkelasan Najis Muhafafah (ringan), Mutawasitah (pertengahan) dan Mughalazah (berat).

Apabila ditanya oleh budak sekolah rendah bolehkah Dato Seri memberikan contoh Najis Mughalazah? Najib Razak terpinga-pinga dan cuba mendapatkan bantuan daripada Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin di sebelahnya.

Malangnya Muhyiddin Yassin juga tidak dapat menjawab. Akhirnya salah seorang pelajar sekolah rendah itu terpaksa mencadangkan jawapan babi bagi membantu Najib menjawab soalan tersebut.



Kalau kita lihat, pelajar yang memberikan soalan tersebut sudah terlebih dahulu menyebut contoh anjing sebagai najis Mughalazah, namun bila diminta memberikan satu lagi contoh di bawah pengkelasan najis berat ini Najib masih terpinga-pinga.

Rujuk video di bawah saksikan sendiri bagaimana Najib Razak seorang pemimpin utama negara yang kononnya memperjuangkan Islam, namun konsep asas pengkelasan najis dalam Islam pun beliau tak tahu.



ReJaM© "Budak sekolah rendah pun terkejut, Najib tak tahu contoh najis Mughalazah "

Baca juga di sini [ASD]

Post a Comment

43 Comments

  1. Apa yg seronok sangat......benda mcm ni pn nak kecoh2 ke....sy x salahkan pm agaknya dia tlupa byk benda yg nak difikir.....sbgai org islam pm taw .....kdg2 kita tnya kat org lain pn mesti blur....x baik aib kan org....kelak balik kat kita sendiri.....sbgai org islam yg taw hukum agama x kan x taw pla ye tak......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..ko ni lg la menyedihkn...

      Delete
    2. Byk tgk tv 3 kaw nie...aduhh macai~haha

      Delete
    3. Biasalh.. Manusia akhir zaman mmg mcam ni.. Akn sntsa mngaibkn org.. brdoalh smoga kite dihindarkn dri fitnah dunia..

      Delete
    4. Woi bangang..! Ko ni agama ape..! Tah2 qunut pon ko x tau..! Hahahahahaha.. sedih tgk komen ko tu la..!

      Delete
    5. :) ni mungkin salah satu cara Allah nak tegur PM kita, janganlah maki kalau xsuka sekali pun, kalau betul xnak dia, doa mintak diberi pemimpin yang betul. Xperlu la nak maki satu sama lain. Betulkan rakyat, then pemimpin pun akan betul.

      Delete
    6. Ape ramai Sgt ke rakyat yg btol..?cmne rakyat nk btol kalo pmimpin sdiri tk btol..yg pnting pucuk pimpinan Der..apela lu ckp..cm bdk skola..

      Delete
    7. btol2 ..kalo pemimpin x tau hukum islam di negara kite, patot diletak jawatan .Tuka pemimpin yang yg lbh matang .

      Delete
  2. Ini bukan soal memalukan org lain, ini soal memilih pemimpin yg layak. Kalau soal fardu ain pun tak tahu, takut hukum arak, riba dan judi pun tahu. Itulah jadinya EPF blh melabur kilang arak, lepas tu org tua kita guna duit tu pergi haji. Tak ke rosak kita semua.
    Ajilian

    ReplyDelete
  3. Anon.....yg ko sentap lebih2 nape? Da njib tu mmg bangang....bangang la jgk haha

    ReplyDelete
  4. Ini soal fardu ain kalu tak pas ibadah yg kita buat hancus beb...

    ReplyDelete
  5. Oit..bkn nak mengaibkan org.skrg ni najib yg dok pungpang2 kutuk pembangkang munafik smua siap klua hadis munafik la pemende bai?tetibe tanye najis mughallazah pon tatau.ceh..xkan la xdpt jwb sbb bnyk mende lain die nk pk..ko tau tak yg prrkara asas fardhu ain ni WAJIB kena tahu??

    ReplyDelete
  6. Oii itu basic la bagi ummat islam..adoii

    ReplyDelete
  7. Oii itu basic la bagi ummat islam..adoii

    ReplyDelete
  8. ...Ini isu asas....so sy x akan ambil/angkat org camni sbgai pmimpin yg bukan shj akan mmimpn d dunia ttp org yg sama akan pmpin kita( yg pilihnya) d akhirat kelak...sy x akan hina dia atau ktawakan dia...tapi yg pasti sy TAKKAN PILIH/ANGKAT DIA SBGAI PMIMPIN SY...DUNIA & AKHIRAT-ABUZAID

    ReplyDelete
  9. Bukan utk gelak jauh lagi hina...ttapi utk panduan, sapa pmimpin yg selayaknya memimpin masyarakat umat islam...sedangkn dlm mmilih imam solat pun ada kriterianya, inikn pula imam/pmimpin khidupn dunia jambtan ke akhrat!-ABuZaid

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian dato najib.. Lps ni ptg2 blh g sklh agama rakyat.. Tmbh ilmu fardhu ain

      Delete
    2. Tak baik hina org........majlis tersebut mmg dh disediakan skrip pun....

      Delete
  10. Kesian kat dia.nmpk sngt x ambil berat hukum hakam islam.kena suruh ulama muda umno yg bijak pandai ajar dia

    ReplyDelete
  11. Klu pakcik belakang rmh aku xtau pasal ni aku tak kesah. Ni pemimpin kita yang berkuasa membuat pelbagai keputusan xtau..berat2. Elokla dihebohkan. Klu pakcik belakang rmh aku yg xtau pasal ni xbolehla nak heboh2..tu namany hina org..mengumpat. Tp pemimpin yg diangkt melalui undian ni..wajibla dihebohkan..demi masa depan. Tolol betul org yg xfaham perbezaan ni.

    ReplyDelete
  12. Dah jenis najis x tahu mcm mana pulak cara nk mensucikannya???

    ReplyDelete
  13. Adoi malunye aku..sedihnya Najib..

    ReplyDelete
  14. Apa la korang ni. Budak tu dah rehearsal. Tanya soalan untuk di jawab oleh kawan die. Najib tu saja xnak tunjuk eksen. Takkan laa org yg ditauliahkan oleh JAKIM x tau asas fardhu ain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi, kalau setakat nk jwb cth najis mughalazah tu, nak kire tunjuk eksen apanya, soalan yg ver basic. Kalau dh mmg jahil tu terima je kenyataan, tak payah nk cari excuse lah pencacai

      Delete
    2. Hehe......aku org berilmu......aku ahli syurga.....

      Delete
  15. Allah nk tunjukkan sesuatu. .itu baru soalan dari seorang budak. .

    ReplyDelete
  16. Najib dan najis...npk x permainan dia??

    ReplyDelete
  17. Najib. . .Najis. .babi

    ReplyDelete
  18. Patutnya budak tu jawab `jawapannya. . Dato seri, babi`

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu 143.. Kalau baca cepat = dato seri babi

      Delete
    2. Tk pasal2 budak tu kena buang sek...

      Delete
  19. Tu baru budak sekolah rendah yang tanya haji najib da terpinga2..klu debat dgn anwar ibrahim..aku rasa terberak terkencing haji najib atas pentas..kah kah kah!!!shame on you haji najib..patut pun ko jadi laki rosmah badak!!!

    ReplyDelete
  20. Aku kuat beramal dan byk ilmu......aku ahli syorga........ko ada???,??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn makan babi dgn LGE dh le.......

      Delete
  21. www.dinar-emas.com/thread-1196.html

    ReplyDelete
  22. tun m boneka freemason

    www.dinar-emas.com/vaticans.html#axzz29ZXLtbJ7

    ReplyDelete
  23. Video anwar tunjuk kemaluan dengan penzina cina lebih memalukan

    ReplyDelete
  24. Sian najib...terpinga2 cari jawapan..

    ReplyDelete
  25. Kesian anwar...kemaluan dah terjuntai dlm youtube dan laman web porno

    ReplyDelete
  26. ntah2 mandi wajib pn najib xtau.. die tau mandi susu je..

    ReplyDelete
  27. Mcm mane nk tgk kan hukum islam kat negara ni..bila tnya bab hkum dh fail...adoi..

    ReplyDelete
  28. Hal ni korang pertikaikan..bukan isu besar sgt pun..abis org yg alim warak duk tuduh org lain murtad2 tu pejadahnye?duk buang kaum kuarga sendiri cemane plak?ni bleh plak diangkat pemimpin eh?sedar la wei manusia ni xde yg sempurna..macamlah korang tu bagusssss sgt..cit poyo je lebih

    ReplyDelete
  29. Bab najis ni fardhu ain..kalau x faham farshu ain apa..berat nih

    ReplyDelete