DAP kecam serangan Israel ke atas Gaza, Najib buat bodoh

DAP mengecam serangan Israel ke atas Gaza dan menggesa Wisma Putra menyampaikan bantahan diplomatik selain menggesa Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) dan Amerika Syarikat membantu menghentikan keganasan dengan segera.



Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, ramai lagi insan tidak bersalah akan terkorban jika keganasan ini berterusan.

"DAP mengecam penggunaan taktik keganasan, khususnya oleh negara Israel yang mempunyai kelebihan ketenteraan yang jauh lebih dasyat," katanya dalam satu kenyataan seperti dilaporkan oleh Sinar Harian.

Dato Seri Anwar Ibrahim dalam satu kenyataan ringkasnya di twitter semalam turut mengutuk tindakan Israel menyerang Palestin semalam rujuk sini [Anwar kutuk Israel].

DAP yang dilabelkan sebagai anti-Islam oleh United Malays National Organization, Umno pun hari ini sudah mengeluarkan kenyataan terbuka mengecam Israel.

Namun sehingga kini Najib Razak sebagai Perdana Menteri nampaknya tidak sensitif langsung dengan penderitaan saudara Islam kita di Palestin. Sehingga artikel ini ditulis, tiada sebarang kenyataan atau kecaman terhadap Israel di laman twitter beliau.


ReJaM© "Yahudi APCO tak bagi kutuk Israel ke Najib? "

13 Comments

  1. ingat APCO..ingat abg nuar mtk maaf dengan YAHUDI..Xkn lupa kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro,
      Nuar la antara pemimpin parti politik ngra ni yg paling awal mengutuk krganasan israel trrhada penduduk gaza rakyat palestin.
      Anwar mijnta maaf pd kwn2nya kalangan YAHUDI kerna mengutuk keras tindakan ZIONIST yg memerangi, menzalimi, membunoh & merampas tanah2 kepunyaan rakyat Palestin yg langsung di milik negarakn jadi hak ISRAEL.
      Sama2 kita kena fahami, kalangan 25 nabi yg wajib diketahui ada yg trdri dri bangsa Yahudi, Majusi & Nasara. oleh kerna Nabi Muhammad SAW tu bukam dri bangsa Yahudi maka

      Delete
    2. Apa yg u merapu ni bro...u org mana bro?

      Delete
    3. Ni bukan merapu bro..ni dh gila sasau merepek merabannn..

      Delete
  2. Menjaga keselamatan israel kata abang nuar...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susah kalau org mcm hang ni bro.. Tak faham statement nuar tu kot.. Cuba baca betul betul statement nuar tu.. Ke hang kena masuk kelas english?

      Delete
  3. Najib tgh sibuk lyn kak mah badak sumbu..mana ada masa dgn perkembangan Gaza..

    ReplyDelete
  4. sedang gaza berdarah..
    politik di malaysia membuat solat hajat dan mendoakan kehamcuran parti n org melayu islam.. ini lah perjuangan sejati.. sanggup menerima bantuan walaupun dari syaitan.. selamat beramal.. hehe.. pikir2 kan yer siapa yg dimaksudkan.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. bersama kita doakan keselamatan rakyat palestin..dan turunkan pemimpin tertentu agar x terus membuat kesilapan..

      Delete
  5. Jgn undi pkr dan pas yg untung dap mca sebab depa satu wawasan org kita semua berkelahi fikir fikirla bersatu la umat islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.. Bersatu la kita melayu.. Yang geng umno tu bawak la masuk PR..

      Delete
  6. Kita doakan israel k.o ! boleh tak penganut pas ?

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan