Sunday

Kosmo didakwa fitnah dan aibkan arwah seorang gadis


PORTAL Kosmo, menyiarkan kisah seorang gadis remaja berumur 16 tahun yang meninggal dunia akibat terjatuh dari tingkat tujuh apartmen kuarters kerajaan di Desa Pandan apabila menyelinap keluar dari tingkap biliknya kerana terdesak untuk bertemu kekasih rujuk sini [kosmo].

Laporan itu turut menghiasi muka depan akhbar Kosmo versi cetak beberapa hari lalu. Kita faham sangat Kosmo sengaja mencanangkan kisah ini untuk melariskan jualan bagi mengimbangi kejatuhan teruk jualan Utusan Malaysia yang sering kali kalah saman di mahkamah kerana kerap memfitnah akibat kejatuhan kredibilitinya.



Bagaimanapun seorang sahabat baik arwah gadis tersebut meluahkan rasa kecewa beliau terhadap laporan Kosmo itu yang didakwa sebagai satu fitnah dan cuba mengaibkan arwah sahabatnya itu.

Beliau meluahkan perkara itu di halaman twitter miliknya dan turut menyifatkan dua wartawan yang melaporkan berita itu, NASRUL FAIZ ABU AZAL dan KHAIRIYAH HANAFI sebagai tidak guna.

Gara-gara berita yang disiarkan Kosmo yang juga merupakan anak syarikat Utusan Malaysia, arwah menjadi bahan kutukan dan umpatan orang ramai yang percaya dengan berita tersebut.




Sumber yang ReJaM© terima memaklumkan sebenarnya wartawan daripada Kosmo ini tidak dapat masuk ke rumah didiami arwah untuk menemuramah keluarganya. Namun mereka membuat kesimpulan sendiri tentang kematian Siti Khadijah Binti Muhammad.

ReJaM© "Apa nak hairan, adik beradik Utusan Syaitan"

25 comments

lidah biawak pun cuma panjang 2 jengkal bercabang 2! bayangkan je lah lidah parti setan! panjang mana & brapa banyak cabang lidah dia gak nya eak?

Dah biasa fitnah org...tanggung la dosa...mcm mana nk minta maaf dgn arwah......gaji menfitnah tu pulak...dah dikira mcm mana agaknya..

Harakah tak ambil tahu pulak hal budak ni ke ? Asyik asyik cerita politik je !

Harakah bukan cam kosmo suka buat cerita sensasi...

harakah cite ubat kuat je suratkhabar wat halau nyamuk la katakn.. sama ngan milosuam ni dah kantoi wat fitnah mintak maaf la konon udah2 le tu

Aku pernah baca harakah , tak ada apa apa yang menarik ! berita sukan pun tak ada , lebih baik baca utusan malaysia , terbuka sikit minda !

masalahnya geng baca harakah ni cakap cite utusan tu sume fitnah!!! silap2 yg results bola smlm msia kalah 0-3 tu pon fitnah kot!!!

aku rasa kau ni macai UMNO gak! spesis Umat Melayu Naif Otak nya! Nape nk salahkan harakah? samada smasa hidupnya hinga lah Allahyarhamah meningal dunia, harakah ada buat gosip ke! atau ada ke harakah tulis cerita2 sensasi trgedi yg menimpa arwah?
Nape kamu tk tanya je pd mentri Be End yg jga hal ehwal wanita Ct Ajib Gor Banu Al Takdoq Teloq tu? Tanya la dia nape lama sngt ngeramkan teloq tu?
Bodoh tak boleh diajar.... cerdik tk boleh diikut! Pandai plak memandai2!

baca harakah jangan lupa pula baca utusan malaysia ! Kalau asyik asyik baca harakah saja tu yang otak senget macam osama tu !

harakah tak nak buat liputan persidangan agong umno ke ? Kih kih kih

Lebai lebai pas yang selalu dudok kedai kopi saja yang suka baca harakah , dudok dari pagi sampai petang , kebun belakang rumah semak tak bertebas , kerja malas , pakai ketayap putih , hati hitam , muka pun tak berseri , fikiran sempit otak jumud .

Org mcm ko ni tahu cari salah org je tp sendiri habok pon tadak...harakah tu promote ubat kuat utk org gila seks je mcm pencacai dungu pass piss puss..

bengap betui hang ni
harakah tu akhbar politik bkn akhbar tabloid
harakah promote ubat kuat pon hang yg beli kalau mn hang tau harakah promote ubat kuat
promote ubat kuat pon dpt pahala nolong yg macam hang yg dh tak kuat.

ni lagi sorang bengap 9.15
harakah akhbar politik bkn skhabar sukan
nk tau pasal sukan cari akhbar utusan moloya

Kih..Kih..agak2lh klu nk spin bro..
Lu tak takut ke ank lu yg kecik lg tu test ubat kuat yg harakah promote..tu nk kira pahala ke..dosa ke..

Salah tu 8:16...harakah tu akbar politik n akhbar seks n akhbar fitnah..BETUL TAK!!!

Oii tlg ckkt, aku lepasan degree baca harakah ler. . Utusasetan tu dah berkurun aku tak baca. Dari dulu berita mencarut, fitnah, spin putar belit & selalu kena saman, bab sukan &no ekor je betul!!!!!!

Letih la korang nak menjawab apa yg pencacai umno tulis

Ko kenal ke osama?baik diam dr brckp bnda kita x tahu

Umno dulu kini dan selamanya bengap xreti nak berubah dan suka kena tipu.

Satu dunia kenal osama . Osama laden la , yang pakai serban besar itu !

Osama bin laden = OH SAMO LAH DEN ! / orang nogori tu , bukan den tak kona , sesamo main guli maso kocik kocik dulu ! Kih kih kih ....kono sakat kau osama ! Itu lah sapo suruh kau join puak puak pakatan ni...kih kih kih

Cikgu tak sedar diri lh ni..gaji ko tu halal ke haram..ustad ko cakap dulu duit tu haram..

Letih ke..tak ada idea nk spin..kih. ..Kih..

Kepada semua tenuk2 bn amno apco. Jgn la ko buka blog ni kalo ko berhati jahat nak komen mcm2.. Pergi la komen kat papagomo ko tu. Kat sn byk gmbr rosmah n najib.

Ni pasal harakah pun nak sibuk2. Aku br siap buat doctoral pun x nak gaduh2 sesama islam hnya kerana parti. Kat blog hentam mcm2, tp nti bila g majlis kahwin duduk semeja ketawa sama2 makan pun sama2.

Udah2 la tu kawan. Jgn la bermusuh sesama sendii. Nanti mana tu ko jg besan or menantu??


EmoticonEmoticon