Kosmo didakwa fitnah dan aibkan arwah seorang gadis

PORTAL Kosmo, menyiarkan kisah seorang gadis remaja berumur 16 tahun yang meninggal dunia akibat terjatuh dari tingkat tujuh apartmen kuarters kerajaan di Desa Pandan apabila menyelinap keluar dari tingkap biliknya kerana terdesak untuk bertemu kekasih rujuk sini [kosmo].

Laporan itu turut menghiasi muka depan akhbar Kosmo versi cetak beberapa hari lalu. Kita faham sangat Kosmo sengaja mencanangkan kisah ini untuk melariskan jualan bagi mengimbangi kejatuhan teruk jualan Utusan Malaysia yang sering kali kalah saman di mahkamah kerana kerap memfitnah akibat kejatuhan kredibilitinya.



Bagaimanapun seorang sahabat baik arwah gadis tersebut meluahkan rasa kecewa beliau terhadap laporan Kosmo itu yang didakwa sebagai satu fitnah dan cuba mengaibkan arwah sahabatnya itu.

Beliau meluahkan perkara itu di halaman twitter miliknya dan turut menyifatkan dua wartawan yang melaporkan berita itu, NASRUL FAIZ ABU AZAL dan KHAIRIYAH HANAFI sebagai tidak guna.

Gara-gara berita yang disiarkan Kosmo yang juga merupakan anak syarikat Utusan Malaysia, arwah menjadi bahan kutukan dan umpatan orang ramai yang percaya dengan berita tersebut.




Sumber yang ReJaM© terima memaklumkan sebenarnya wartawan daripada Kosmo ini tidak dapat masuk ke rumah didiami arwah untuk menemuramah keluarganya. Namun mereka membuat kesimpulan sendiri tentang kematian Siti Khadijah Binti Muhammad.

ReJaM© "Apa nak hairan, adik beradik Utusan Syaitan"

Post a Comment

25 Comments

  1. lidah biawak pun cuma panjang 2 jengkal bercabang 2! bayangkan je lah lidah parti setan! panjang mana & brapa banyak cabang lidah dia gak nya eak?

    ReplyDelete
  2. Dah biasa fitnah org...tanggung la dosa...mcm mana nk minta maaf dgn arwah......gaji menfitnah tu pulak...dah dikira mcm mana agaknya..

    ReplyDelete
  3. Harakah tak ambil tahu pulak hal budak ni ke ? Asyik asyik cerita politik je !

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa kau ni macai UMNO gak! spesis Umat Melayu Naif Otak nya! Nape nk salahkan harakah? samada smasa hidupnya hinga lah Allahyarhamah meningal dunia, harakah ada buat gosip ke! atau ada ke harakah tulis cerita2 sensasi trgedi yg menimpa arwah?
      Nape kamu tk tanya je pd mentri Be End yg jga hal ehwal wanita Ct Ajib Gor Banu Al Takdoq Teloq tu? Tanya la dia nape lama sngt ngeramkan teloq tu?
      Bodoh tak boleh diajar.... cerdik tk boleh diikut! Pandai plak memandai2!

      Delete
    2. Org mcm ko ni tahu cari salah org je tp sendiri habok pon tadak...harakah tu promote ubat kuat utk org gila seks je mcm pencacai dungu pass piss puss..

      Delete
    3. bengap betui hang ni
      harakah tu akhbar politik bkn akhbar tabloid
      harakah promote ubat kuat pon hang yg beli kalau mn hang tau harakah promote ubat kuat
      promote ubat kuat pon dpt pahala nolong yg macam hang yg dh tak kuat.

      Delete
    4. Kih..Kih..agak2lh klu nk spin bro..
      Lu tak takut ke ank lu yg kecik lg tu test ubat kuat yg harakah promote..tu nk kira pahala ke..dosa ke..

      Delete
  4. Harakah bukan cam kosmo suka buat cerita sensasi...

    ReplyDelete
  5. harakah cite ubat kuat je suratkhabar wat halau nyamuk la katakn.. sama ngan milosuam ni dah kantoi wat fitnah mintak maaf la konon udah2 le tu

    ReplyDelete
  6. Aku pernah baca harakah , tak ada apa apa yang menarik ! berita sukan pun tak ada , lebih baik baca utusan malaysia , terbuka sikit minda !

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya geng baca harakah ni cakap cite utusan tu sume fitnah!!! silap2 yg results bola smlm msia kalah 0-3 tu pon fitnah kot!!!

      Delete
    2. ni lagi sorang bengap 9.15
      harakah akhbar politik bkn skhabar sukan
      nk tau pasal sukan cari akhbar utusan moloya

      Delete
    3. Salah tu 8:16...harakah tu akbar politik n akhbar seks n akhbar fitnah..BETUL TAK!!!

      Delete
  7. baca harakah jangan lupa pula baca utusan malaysia ! Kalau asyik asyik baca harakah saja tu yang otak senget macam osama tu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kenal ke osama?baik diam dr brckp bnda kita x tahu

      Delete
  8. harakah tak nak buat liputan persidangan agong umno ke ? Kih kih kih

    ReplyDelete
  9. Lebai lebai pas yang selalu dudok kedai kopi saja yang suka baca harakah , dudok dari pagi sampai petang , kebun belakang rumah semak tak bertebas , kerja malas , pakai ketayap putih , hati hitam , muka pun tak berseri , fikiran sempit otak jumud .

    ReplyDelete
  10. Oii tlg ckkt, aku lepasan degree baca harakah ler. . Utusasetan tu dah berkurun aku tak baca. Dari dulu berita mencarut, fitnah, spin putar belit & selalu kena saman, bab sukan &no ekor je betul!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikgu tak sedar diri lh ni..gaji ko tu halal ke haram..ustad ko cakap dulu duit tu haram..

      Delete
  11. Letih la korang nak menjawab apa yg pencacai umno tulis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Letih ke..tak ada idea nk spin..kih. ..Kih..

      Delete
  12. Umno dulu kini dan selamanya bengap xreti nak berubah dan suka kena tipu.

    ReplyDelete
  13. Satu dunia kenal osama . Osama laden la , yang pakai serban besar itu !

    ReplyDelete
  14. Osama bin laden = OH SAMO LAH DEN ! / orang nogori tu , bukan den tak kona , sesamo main guli maso kocik kocik dulu ! Kih kih kih ....kono sakat kau osama ! Itu lah sapo suruh kau join puak puak pakatan ni...kih kih kih

    ReplyDelete
  15. Kepada semua tenuk2 bn amno apco. Jgn la ko buka blog ni kalo ko berhati jahat nak komen mcm2.. Pergi la komen kat papagomo ko tu. Kat sn byk gmbr rosmah n najib.

    Ni pasal harakah pun nak sibuk2. Aku br siap buat doctoral pun x nak gaduh2 sesama islam hnya kerana parti. Kat blog hentam mcm2, tp nti bila g majlis kahwin duduk semeja ketawa sama2 makan pun sama2.

    Udah2 la tu kawan. Jgn la bermusuh sesama sendii. Nanti mana tu ko jg besan or menantu??

    ReplyDelete