Saturday

Lori kempen Barisan Nasional tiru Pakatan Rakyat


JIKA benar gambar ini, nampak sangat Barisan Nasional hanya dipenuhi dengan pimpinan yang berotak kosong. Tiada idea, hanya pandai cakap bergegar-gegar, tapi tak mampu menghasilkan idea yang baik.

Mana tidaknya, sampaikan strategi kempen untuk pilihanraya pun mereka terpaksa meniru daripada Pakatan Rakyat. Lihat gambar di bawah, Pakatan Rakyat khususnya Anwar Ibrahim guna lori, treler dan bas untuk kempen pilihanraya melalui program Jelajah Merdeka Rakyat mereka pun nak juga.

Mereka gunakan lori aiskrim sebagai pentas ceramah kah kah kah...



Ini menunjukkan pimpinan Pakatan Rakyat maju ke hadapan, energetik dan fresh. Memiliki idea-idea yang bernas untuk membangunkan negara. Sedangkan pimpinan BN hanya pandai bercakap dan meniru idea orang lain.

Tidak hairanlah bila idea-idea bernas seperti mansuhkan tol, pendidikan percuma, turunkan harga kereta dan lain-lain diusulkan kepada pemimpin Barisan Nasional, maka jawapan yang biasa kita dengar adalah "Negara akan bangkrap"

ReJaM© "Pemimpin tak ada idea sebenarnya yang akan bangkrapkan negara... "

Sumber gambar: Batuvskayu

10 comments

Pemimpin be end bankrap idea..tu yg sebenarnya..

lori DAP dicuri untuk ciplak blueprint sebab BN nak buat lori macam ni la..

Sahlah hanya yg bodoh dlm umno yg cerdik masuk pakatan.

Suka kepada kepimpinan pr yg nampak kreatif

Nak turun tol konon..hang pe tanya Anwar milo suam..tol sg nyoir kata nak hapus..tol 50 sen pun x leh nak hapus...pe la..lg ada melayu nak sokong dap..

Suroh anwar jadi sami dekat tol nyior tu....dulu velu jadi sami tol ! Apalah pakatan ni , dah kasi perintah penang pun macam tu juga.

Hahaha.... Lawak..lawak.. Hanya dgn isu mcm nie kata pemimpin PR idea lebih innovatif dan pelbagai lagi pujian2 ... Hahahah

Maka bertambahlah kemajuan bumi Malaysia oleh kerananya..

Hahah...

Sarkas siapa dah tengok , ada monyet monyet yang diisi dalam treler panjang , masa saya belajar dekat boston dulu memang ada , siap dengan badut sekali , malas nak cerita nanti ada yang kena .

Dekat turki dah lama buat kempen pilihanraya gunakan bas dan treler panjang , masa itu parti islam refah buat kempen , saya tak hairan sebab sebelom pkr buat orang turki dah buat dulu , pkr ciplak idea orang turki .

Betul ke bro. La ciplak patut la jijah asyik ikut cara pemikiran rosmah kaki ciplak puak pkr ni. Heeeee.... satu je puak pas dn pkr tak ciptak bawa tin milo kosong utk minta derma sama kaki angguk


EmoticonEmoticon