Pemimpin parti politik tipu pengusaha katering, beri cek tendang

SEORANG pemimpin parti politik didakwa telah menipu pengusaha katering yang menyediakan makanan dalam satu majlis dianjurkannya sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri di Kampar Perak september lalu.

Pemimpin parti politik itu memberikan cek tendang kepada pengusaha katering untuk membayar kos makanan di majlis sambutan Hari Raya yang dianjurkannya. Ini menyebabkan pengusaha itu berang lantas membuat sidang media mendedahkan penipuan pemimpin itu.

Tidak susah untuk meneka meskipun laporan Sinar Harian tidak menyiarkan secara spesifik identiti pemimpin parti politik itu serta parti manakah yang dipimpinnya [Sinar].

Sidang media yang dibuat oleh pengadu diadakan di pejabat PKR, dan pengadu, Jamal Mohd Azman, 46 merupakan lelaki berbangsa Melayu, maka bolehlah kita simpulkan bahawa pemimpin penipu itu memimpin parti Umno.




Baca laporan ini, ReJaM© teringat dengan kisah salah seorang sahabat pengusaha sate yang ditipu oleh Adun Barisan Nasional tempatnya. Pesan sate sampai 10,000 cucuk, tapi sehingga sekarang difahamkan sahabat ReJaM© itu masih belum menerima bayaran.

Alasan yang diberikan oleh Adun itu ialah, dia tidak percaya pengunjung programnya makan sate sampai 10,000 cucuk. Jika sahabat ReJaM© itu izinkan, kita akan dedahkan nama dan kawasan dewan undangan negeri Adun Barisan Nasional yang didakwa menipu itu.

Bukan apa, sahabat ReJaM© ini penyokong kuat Barisan Nasional, jadi kalau dia sendiri tak mahu beri kerjasama tak guna juga setakat dedahkan nama dan kawasan dewan undangan negeri Adun BN itu tanpa bukti-bukti sokongan.

ReJaM© "U.M.N.O - Umno Menipu Nombor One... "

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan