Penyeludup wang RM40 juta Michael Chia rapat dengan anak Nazri Aziz

ISU dana asing yang diseludup masuk ke Malaysia, dipercayai mula kecoh sejak Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nazri Aziz mengatakan bahawa wang seludup RM40 juta itu bukan untuk Ketua Menteri Sabah, Musa Aman. Sebaliknya ia untuk kegunaan Umno Sabah.

Ini berikutan penangkapan seorang usahawan Michael Chia pada 14 Ogos 2008 di lapangan terbang antarabangsa Hong Kong dengan matawang Singapura berjumlah RM40 juta di dalam bagasinya sebelum menaiki pesawat menuju ke Kuala Lumpur [sumber].

Bagaimanapun, penemuan kenderaan jenis Hummer yang bernilai lebih RM500 ribu dipandu oleh Mohamad Nedim Nazri, anak Nazri Aziz mengundang kontroversi berhubung dana asing RM40 juta itu.

Anak Nazri Aziz yang sebelum ini terlibat dengan kes memukul pengawal keselamatan [sumber] dilihat memandu Hummer dengan nombor pendaftaran WNX9776.



Hasil pemeriksaan di laman portal MyEG, sebuah portal yang membolehkan pengguna menyemak status saman individu, mendedahkan bahawa, kenderaan yang dipandu oleh anak Nazri Aziz itu milik Michael Chia. Usahawan yang ditangkap kerana membawa wang RM40 juta di dalam bagasinya untuk berlepas ke Kuala Lumpur.



Tidak mungkin Michael Chia boleh memberikan kenderaan mewah miliknya kepada orang yang tidak dikenali, atau tiada apa-apa hubungan. Persoalannya di sini, apa hubungan Michael Chia dengan anak Nazri Aziz?

Maka jelas di sini, Menteri Jabatan Perdana Menteri Nazri Aziz sebenarnya memiliki hubungan yang rapat dengan Micheal Chia. Tidak hairanlah kes ini disenyapkan begitu sahaja.

ReJaM© "Lebih banyak pendedahan akan dibongkar selepas ini... "

1 Comments

  1. Pena rantau- kebenaran akn menang jua akhirnys

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan