Utusan Malaysia dapat isu baru kaitkan KEADILAN dengan Al-Arqam

BERIKUTAN penahanan Ahli Majlis Tertinggi KEADILAN, Dr Badrulamin di majlis makan malam dikatakan anjuran Al-Arqam malam tadi bersama Ustaz Ann Wan Seng, rujuk sini [Dr Badrulamin], nampaknya Utusan bagaikan terkena jackpot.

Mana tidaknya, di dalam kehangatan pilihanraya umum yang semakin hampir, ini peluang akhbar propaganda milik Umno itu untuk mengaitkan KEADILAN dengan Al-Arqam yang pernah diharamkan satu ketika dahulu didakwa kerana membawa ajaran sesat.



Utusan Malaysia (sebut Utusan Syaitan) hari ini melaporkan, Dr Badrulamin sebagai salah seorang tetamu kehormat yang dijemput ke konsert khas anjuran Al-Arqam. Kalau mengikut maklumat yang ReJaM© terima malam tadi, majlis itu adalah majlis makan malam.

Tapi tak tahu dari mana sumber yang diperolehi oleh Utusan sehingga mengatakan ia sebagai konsert khas. Apa pun, nampaknya kita sudah dapat menjangkakan apa isu hangat yang akan diulang pagi petang siang dan malam di media-media arus perdana kawalan Barisan Nasional selepas ini.

Tentu sekali KEADILAN sebagai parti pembangkang parlimen Malaysia akan cuba dikaitkan dengan Al-Arqam untuk membuatkan rakyat percaya bahawa Pakatan Rakyat ada kaitan dengan ajaran sesat.

Kita tunggu apa kenyataan Dr Badrulamin berhubung hal ini. Selain itu, sama-sama kita nantikan bagaimana isu ini akan diputar belitkan di media-media arus perdana bermula malam ini di Buletin Utama TV3.

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan