Friday

Video wakil rakyat Pakatan Rakyat dihalang membantu mangsa ribut!


PELIK, hairan, bodoh dan kejam, namun inilah yang berlaku di Negeri Melaka. Penguatkuasa Majlis Perbandaran Hang Tuah, telah menghalang seorang wakil rakyat Pakatan Rakyat untuk membantu mangsa ribut, di Taman Air Keroh, Melaka.

Lihat dengan mata kepala anda sendiri bagaimana penguatkuasa digunakan untuk menghalang pemberian bantuan kepada rakyat yang ditimpa musibah akibat bencana ribut. Pelbagai alasan diberikan untuk merobohkan booth kecil yang dibina oleh wakil rakyat itu.



Difahamkan pihak penguatkuasa telah memberikan notis untuk menutup booth kecil yang didirikan dalam masa sejam. Jika tidak pihak penguatkuasa yang diperalatkan ini akan merampas segala barang-barang di booth tersebut.

Lihat sendiri rakaman video di bawah.


Bila sudah terdesak, nampak sangat otak mereka sudah tidak berfungsi dengan baik. Sifirnya mudah, selepas ini wakil BN pula akan datang kepada mangsa ribut dan berkata hanya BN yang membantu rakyat. Tengok wakil rakyat Pakatan Rakyat, mana ada nak bantu rakyat?

ReJaM© "Melayu jadi bodoh dan kejam kerana menyokong Umno... "

Penting!
Jangan lupa turun ke Perhimpunan Kebangkitan Rakyat esok di Seremban

Tarikh: 3 November 2012
Masa: 3:00 Petang
Tempat: Taman Seremban Jaya, Belakang Petronas

8 comments

UMNO tu kan Umat Melayu Naif Otak so tak terkezut pun! Yg trkezut berok tu macai Umat Melayu Naif Otak Be End bila wakil rakyat PR sememangnya mesra rakyat! Tu yg mreka takleh trima!
BENGONG betul macai2 Umat Melayu Naif Otak Be End tu!

YB Pakatan Nih Banggang ke hape.. Pegi la melawat kat umah mangsa ribut pastu beri bantuan.. Bukan buka booth.. Sape nk dtg kat booth kalu dh semua sibuk membersih dah mengemas rumah.. Nk suruh rakyat dtg melutut minta tolong.. Dasar YB Pemalas..

pegawai tu suruh kalau betul nk bantu..... pergi dari rumah ke rumah... logik kan... apek tu kate.. orang tak de kat rumah.... dia orang tengah sibuk bersihkan rumah... kan lebih baik hantar bantuan kat rumah dia orang.... lebih afdal...

semua pandangan yg ad lebih kpd persepsi..kan lbih baik bersangka baik dari terus mengatakan yg bukan2.ni la contoh kezaliman yg akan berkubur dlm pru13 nti.

ikut la nak buat camana pun.. janji kita membantu org susah.. org yg memerlukan pertolongan.. nak ngajor org suh pergi rumah ke rumah wat pe.. pergila sendiri.. org bukak payung sementara pun tak boleh ker.. biar ada timbang rasa la.. sikit pun cukup dah.. cuba fikir la sikit..

ingat rezeki yg dpt dr allah..hanya mengingati,org nk bantu,bukan nak ajak perang.pikir2 kanlah

Jap..nk belanje sket..ReJaM© "Melayu jadi bodoh dan kejam kerana
menyokong Umno... " Lu susah,nk harap kn bantuan,tp lu nk bantuan datang bergolek?cmtu?oh,macam berdoa tanpa usaha?cmtu ke?tp yg yb pakatan ni nk beri bantuan tu,br1m ke?guna wang rakyat x?ke guna duit sendiri?

Tu di panggil YB gila glamour heee... dasar pemalas. Org pergi la rumah kerumah ni tak tunggu di tepi jalan buat apa. Masing2 mangsa risau keadaan dirumah bkn dijalan. Bodoh nye ada YB mcm ni heeee....


EmoticonEmoticon