Tuesday

Hadi Awang digesa tarik balik amanat kafirkan Umno tiga dekad lalu


UNITED Malays No Otak, Umno datang lagi dengan isu kitar semula iaitu isu "amanat Hadi" tahun 1981, tiga dekad yang lalu yang telah berulang kali mereka ulang siar.

Seperti biasa teknik propaganda Umno ialah 3R (Royal, Race, and Religion) kerana isu-isu yang mempunyai tiga unsur ini mudah untuk memperbodohkan orang Melayu. Terutama orang Melayu yang bergantung maklumat kepada TV3 Al-Musyrikin.

Kali ini Umno menggunakan mufti pro-Umno iaitu mufti Perak, Tan Sri Harusani untuk memainkan sentimen religion (agama). Harusani mahu Tuan Guru Hadi Awang tarik balik amanat beliau yang diucapkan di Kampung Benggol, Peradong, Kuala Terengganu pada 7 April 1981, lebih tiga dekad yang lalu [Sinar]



Cuba anda sahabat pembaca lihat sendiri kandungan ucapan Tuan Guru Hadi Awang tersebut. Di manakah ayat yang menunjukkan beliau menuduh United Malays No Otak, Umno sebagai kafir?

Ucapan beliau adalah, Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’.

Jelas Tuan Guru Hadi Awang menyebut kita akan menjadi kafir jika mengamalkan politik suku, agama suku. Lihat sendiri petikan "manat Hadi" yang disiarkan oleh Utusan Malaysia di bawah ini.



Tuan Guru Hadi Awang tiada pun menyebut Umno kafir, tapi Umno sendiri yang terasa mereka dikafirkan kah kah kah... Apa pun isu ini rasanya sudah berpuluh kali diulang siar dan dijawab, mereka ni tak bosan ke? Atau memang bongok?

Samalah juga isu kening Abby Abadi, sudah berpuluh kali dijawab tapi United Malays No Otak, Umno tetap terus menggunakan isu kening untuk memburukkan pelakon Abby Abadi yang kini bersama Parti Islam, PAS rujuk sini [Abby cukur kening].

Nampak tak bagaimana Umno perbodohkan orang kampung, ayam itek, lembu dan kambeng? Buat isu meletup-letup, bila orang jawab dia senyap sekejap, tapi lain kali dia akan keluarkan lagi isu tersebut meskipun sudah berpuluh kali dikantoikan.

ReJaM© "Asyik kitar isu sama saja, nampak sangat tiada idea, Umno parti orang tua... "

22 comments

dlm tv bukan main menyalak anjing2 Ulama Muda Naif Otak memainkan propaganda utk mempertahankan tuan nya!
utk pencacai Umat Melayu Naif Otak nya, kalaulah korang dipihak yg benar, izinkan TGHA berhujah & debatkan cara ilmiah amanat 3 dekad beliau tu! Kamu bariskan para Umak2 Muda Nomad Otak nya yg serupa kamu tu & kita berhujah & berwacana agr rakyat yg menilai sendiri apa hukimnya mempersenda hukum Allah & memperkecil2kn Sunah RasulAllah lebih2 lagi menolak hukum Allah! Menolak Hudud Qisas & Takzir serta memingirkan Ijmak Ulamak!
Usah beralasan btmcm2 utk menolak agenda berwacana tu kelak! Ada bran wahai pencacai2 Umat Melayu Naif Otak nya?
Kalau tk bran memang kalian srupa presiden kalian yg takdaq teloq! mengesahkan lagi. ...
ko Be End ko Be End
ko ko
UMNO ko...ko UMNO!

Bro, ko siapa haaa??? Lagaknya macam orang yang dalam kesesatan. Baliklah ke pangkal jalan dan jangan ingat ISLAM tu PAS dan pemimpinnya maksum.
Seingat aku PAS terkenal dengan maki hamun dan umpatan termasuk doa dan fatwa yang menyesatkan masyarakat.

sebab fatwa sesat hadi awang itulah yang bawa bencana kepada umat islam dimalaysia , fatwa yang melahirkan puak puak khawarij macam osama itu , sepatotnya perbezaan pendapat itu rahmat , kita berbeza tentang furuk bukan usul , saya nak tahu siapa guru agama kamu osama , islam itu satu , tiada islam umno . Tiada islam pas ...ingat itu osama , ciri ciri khawarij ada dalam diri kau !!!!!

Saya nak sembelih ayam dengan menyebut nama allah , kau nak makan tak osama ? Ini adalah satu soalan cepu emas untok osama !

UMNGOK lagi macam hampeh
Terang2an menolak islam

kalau sebut nama Allah 10x pun, kalau dah terang-terang tolak hukum Islam, tak guna. Ingat Chua Soi Seks pernah minta Jamil Khir belajar Hudud semula sbb pada dia Hudud yg Jamil Khir faham tu tak betul, hudud anak bekas mufti Perlis yg guna kenderaan rasmi jabatan pi kebun tu yg betul sbb Fathul tu setuju ngan Chua Soi Seks...
Ko tolong baca Al-Quran, dlmnya terdapat ayat yg bermaksud "dan barangsiapa yg menghukum selain dari hukuman yg diturunkan oleh Allah, maka mereka itu tergolong dlm golongan FASIK-ZALIM-KAFIR"!!!
Jgn jadi setan, mengaku beriman dgn Allah, tp menolak perintahnya!!!
Buat masjid bebanyak tak salah, buat ler, memang kena sokong. Itu syiar namanya. Tapi yang lebih utama ialah menegakkan syariatnya spt hudud,qisas dll sbb ia menjamin keadilan.
wassalam.

itu sebab ramai anak dara pas tak laku , jadi anak dara tua , ada bini jadi janda ..

Hoi bangang umngok....takda idea alik ke anak dara pulak ko ni....si najib najis tu pun nikah dgn rosmah nasa rosmah dah tkda DARA....pirahhhh

anon 1:44
terasa tn guru nike ajis komen ko " barang siapa menghukum selain hukuman dr ALLAH...."
Cara ko bercakap mcm ko ni alim sangat tp komen ko tu lahir dr hati yg busuk dan hipokrit..

Osama mcm anjing ckp org mcm anjing plak,b'lagak bgus plak jenis anak haram btul lh ni.sial lh ko ni,kalo nk beri hujah biar lh elok2 ckit kta parti islam.jgn jd mcm anak pelacur tau tk.

Tunggu karpal singki mati dulu baru langkah mayatnya ! Sekarang tak boleh buat hudud sebab karpal singki masih hidup , malunya orang pas itu , kata pejuang islam , kena gertak dengan karpal singki dah kecut telor , hantar dekat semenanjong gaza baru tahu !

Puak PAS ni bak maki hamun ni mkn harian la. Klu tk mn boleh hidup klu satu hari tk maki sesama islam. Tu yg mereka nk tegakkan agama islam. Sendiri pun tk betul puiiii ...

Puak PAS mmg mcm tu bro. Heeee... bab maki hamun ni biasa je.... ni kira ok ni klu tak lagi teruk.

Betul betul betul heeeeeee

Kalau nak buat hudud buat betul betul , jangan sekejap hudud, sekejap negara kebajikan, tak ada pendirian langsong , tengok umno dulu kini dan selamanya berjuang atas nama nasonalis islam !

Malaysia negara islam juga , kalau nak buat hudud perlu kajian dari segala sudut , umno dan pas kalau bersatu kemungkinan nak laksana hudud masih ada , perpaduan penting , kita tidak boleh levelkan orang islam lain sesuka hati !

Isu kafir mengkafir , pulau memulau , satu masjid dua imam , nikah tak sah , saudara mara bermusuh , kubor berasingan , laki bini bercerai berai , siapa nak jawab akhirat nanti , hadi awang boleh jawab tak ?

Lim guan eng boleh jawab , dia kalifah pakatan rakyat ...hehehe

Kalau hatimu keras orang akan lari meninggalkan mu , lembut itu lah paling sesuai , nak buat hukom islam tak boleh caci maki orang , sumpah seranah orang , tabor fitnah , ikut cara nabi macam mana berdakwah .

Hukom islam itu adil , kerana adil itu meletakkan sesuatu pada tempatnya , kalau kelantan nak buat beri laluan , mana tahu boleh jadi contoh negeri lain , dulu dulu sebelom kedatangan penjajah memang sudah ada hukom islam dinegeri masing , kita jangan terlepas pandang !

Baca la dulu betul2 apa yg dkatakan amanat hj hadi...

terang-terang bagaimana?puak umno halang org islam menyembah Allah taala?tak penah aku dngar.kalu ada mohon dinukti.kalu tiada.fitnah


EmoticonEmoticon